صدور حکم بدوی ۵۰ سال حبس برای پرونده برادران «ر»

گروه اقتصادی الف،   3970321018 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

پس از بررسی های صورت گرفته بر روی ۱۶۰ جلد پرونده تخلفات برادران«ر» ظاهرا قاضی پرونده برای مجموع متهمان حکم بدوی حدود ۵۰ سال حبس صادر کرده است.

صدور حکم بدوی ۵۰ سال حبس برای پرونده برادران «ر»

به گزارش الف، یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به برگذاری جلسات دادگاه پرونده فساد اقتصادی موسوم به برادران «ر» در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط قاضی پرونده ظاهرا حکم بدوی متعلق به متخلفان این پرونده در مجموع بالغ بر 50 سال حبس صادر شده است که وکلای این پرونده می‌توانند نسبت به حکم صادر شده اعتراض کنند.

بر اساس آنچه قاضی صلواتی در تاریخ 20 شهریور ماه سال گذشته درباره پرونده موسوم به برادران «ر» اعلام کرده بود، این پرونده تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی و 160 جلد و 45 متهم دارد که رسیدگی به آن در شعبه 15 از ابتدای شهریور 96 آغاز شد.

ابتدای شهریور سال ۱۳۹۲  بود که خبر بازداشت عناصر یک شبکه فساد اقتصادی به‌ اتهام اخلال در نظام اقتصادی در رسانه‌ها منتشر شد؛ پرونده‌ای که بعدها به پرونده برادران «ر» معروف شد، بنا به اعلام مسئولان شبکه سازمان‌یافته‌ای از فساد بود که با سوءاستفاده از اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، بدون اهلیت و با خرید سهام پتروشیمی اصفهان و پتروشیمی بیستون اقدام به سوءاستفاده‌هایی در این زمینه کرده بودند.

بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، آنان با روش‌های متقلبانه و با تشکیل شرکت‌های مختلف در خارج از کشور محصولات این دو شرکت پتروشیمی را به شرکت‌های خود فروخته و منابع حاصل از آن را در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین یک کشور اروپایی به نام خود و بستگان‌شان سرمایه‌گذاری کردند. در نهایت اقدامات این گروه منجر شد شرکت پتروشیمی اصفهان با بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بدهی برای مقطعی در خرداد 92 به تعطیلی کشیده شود و این گروه 400 میلیارد تومان نیز به پتروشیمی بیستون بدهکار شوند.

این پرونده آبان‌ماه سال ۹۵، با کیفرخواستی با 10 عنوان اتهامی برای ۴۵ متهم، روانه دادگاه انقلاب شد. میزان مال مورد رسیدگی نیز آن‌گونه که از سوی دادستان تهران اعلام شده بود، یک‌هزار و 600 میلیارد تومان بود که 800 میلیارد آن در همان زمان رسیدگی مسترد شد.