صدوبیست‌وهفتمین نشست سخنگوی قوه قضاییه/۷ اژه‌ای: کلانتری و سایر افراد بهتر است در حیطه کاری خود حرف بزنند/کسی به خاطر معلم یا کارگر بودن محاکمه نمی‌شود

گروه سیاسی الف،   3970306131 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که کلانتری یا هرکس دیگر که اطلاع ندارد اظهارنظر صحیح نمی‌تواند کند و دادستان تهران هم پاسخ ایشان را دادند گفت: هر کس در حیطه کاری خود صحبت کند بهتر است.

به گزارش فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و بیست و هفتمین نشست خبری خود در خصوص اظهارات کلانتری مبنی بر اینکه اتهام کاوه مدنی جاسوسی نیست گفت: آقای کلانتری یا هرکس دیگر که اطلاع ندارد اظهارنظر صحیح نمی‌تواند کند و دادستان تهران هم پاسخ ایشان را دادند.

وی افزود: هر کس در حیطه کاری خود صحبت کند بهتر است.

محسنی اژه‌ای گفت: گفتن این افراد به زودی آزاد می شوند از چه کسی شنیده اید و نقل قول از چه کسی می کنید؟

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: چنین حرف هایی جایی ندارد و گاهی این شائبه پیش می آید که نکند از زیر سوال رفتن خودشان نگران هستند.

وی در خصوص گزارشات رسیده مبنی بر روزه خواری گفت: گزارش جمع بندی شده در زمینه تظاهر به روزه خواری از سوی استان ها انجام نشده است چرا که میزان تظاهر به روزه خواری زیاد نیست.

محسنی اژه‌ای گفت: ممکن است برخی افراد روزه نباشند به هر حال نباید تظاهر به روزه خواری شود چرا که تظاهر به روزه خواری اشکال دارد و دادستانی ها در این رابطه اطلاعیه دادند که روزه خواری در ملاء عام تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه « به تازگی و بعد از وقوع برخی بلایای طبیعی شاهد فعالیت یک سری افراد سرشناس برای جمع آوری کمک‌های مردمی بوده ایم که با توجه به شهرت این افراد شهروندان به آنها اعتماد کرده و اقدام به واریز پول برای آنها می‌کنند.

با توجه به اینکه این حساب ها شخصی بوده و متاسفانه نظارتی بر آنها وجود ندارد شاعبه وقوع برخی تخلفات وجود دارد به گونه ایی که اخیرا دادستان کرمانشاه خبر از مسدود کردن برخی از این حساب ها داده است.

حال بفرمایید دستور کار دستگاه قضایی برای مقابله با فعالیت این افراد که به سلبریتی معروف شده اند چیست و آیا قوه قضاییه برای پیشگیری از وقوع جرم راهکاری مد نظر دارد یا خیر؟

از سوی دیگر آن دسته از شهروندانی که به این افراد اعتماد کرده و پول واریز می‌کنند آیا امکان پیگیری نحوه هزینه کرد پولشان را دارند یا خیر و چگونه می شود از صحت فعالیت این افراد با خبر شد» گفت: این یک بحث مردمی است و وقتی شماره حسابی اعلام می شود، این مردم هستند که پول می ریزند یا نمی ریزند.

وی افزود: در این بخش قوه قضاییه فقط توصیه می‌کند که مردم ببینند این پول را به چه کسی می دهند.

محسنی اژه‌ای گفت: در رابطه با کمک مالی مردمی به زلزله زدگان غرب کشور اگر‌ دیده شد که این پول‌ها هزینه هدف منظور نشد دادستانی می تواند موضوع را پیگیری کند و از سویی خود مردم هم می‌توانند موضوع را پیگیری کنند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: وقتی پولی می دهند و می بینند بعد از مدتی نه کانکسی خریده شده، نه ساخت و سازی صورت گرفته و نه اقدامی شده می توانند پیگیر شوند و آقایی که شماره حساب اعلام کرد باید بیاید و توضیح دهد که پول را در کجا هزینه کرده است.

وی گفت: من در سه استان شنیدم که دادستان ها دستور مسدود سازی شماره حساب های اعلام شده را داده اند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اگر بحث عمومی بود دادستان ورود می کرد اما این یک موضوع شخصی است و فقط می توان در مرحله اول هشدار داد و اگر مدت زمانی گذشت و اقدامی صورت نگرقت دادستانی می تواند موضوع را پیگیری کند.

اژه‌ای ادامه داد: قطعا اگر در این زمینه شاکی خصوصی اعلام شکایت کند رسیدگی صورت می گیرد.
 
سخنگوی قوه قضاییه خود در خصوص نظر دادستانی در مورد معلمان و کارگران بازداشتی گفت: با کسی تحت این دو عنوان که برخورد نمی‌شود، فردی که اتهامی به او وارد است این اتهام پیگیری می‌شود. اتفاقاً اگر دانشجو یا معلم باشد گاها از تخفیفاتی برخوردار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قاچاقچیان معرفی نمی شوند گفت: با توجه به میزان اهمیت امر قاچاق، دولت، قوه قضاییه و ناجا بیش از آنچه انجام دادند، تلاش کنند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در رابطه با قاچاق کالا و ارز ستادی وجود دارد که متولی اصلی است. برخورد محکمه ای هم از سوی تعزیرات و قوه قضاییه است. احکام قطعی اعلام می شود اما در مورد احکامی که قطعی نشده است نمی توان اعلام کرد.

محسنی اژه‌ای در خصوص درخواست وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت آزادی زندانیان آمریکایی در ایران گفت: این موارد از جمله مواردی است که باید گفت غلط کرده است که چنین درخواستی از ایران مقتدر دارد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده خاوری گفت: اگر کسی از اموال خاوری و بستگانش اطلاعی دارد به دادسرای اجرای احکام اطلاع دهد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره بکارگیری افراد مخصوصا وزرایی که خانواده آنها خارج از کشور سکونت دارند گفت: منع قانونی نداریم اما باید مورد توجه دستگاه‌های اطلاعاتی باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین