پاسخ عجیب کلانتری به نامه معاون فراری: به دلیل وجود تنگ‌نظری‌ها به‌ناچار استعفای شما را پذیرفتم!/ چند سوال از رئیس محیط زیست

گروه اجتماعی الف،   3970201101 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

کاوه مدنی، معاون دوتابعیتی رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به طرز مشکوکی توانست از ایران خارج شود و حالا مدتی پس از خروج از ایران، از سمت خود استعفا کرده و گفته است به ایران بازنمی‌گردد، اما واکنش کلانتری رییس سازمان محیط زیست در مورد استعفای وی بعد از گذشت چند روز مورد تعجب بسیاری از صاحبنظران شده است.

پاسخ عجیب کلانتری به نامه معاون فراری: به دلیل وجود تنگ‌نظری‌ها به‌ناچار استعفای شما را پذیرفتم!/ چند سوال از رئیس محیط زیست

به گزارش الف، انتشار نامه تمجدید آمیز رییس سازمان محیط زیست از کاوه مدنی معاون این سازمان که دو تابعیتی بوده و اینطور که نشان میدهند فردی بی تفاوت نسبت به سرزمین اش که از آن فرار کرد، واکنش های زیادی را به همراه د اشت.

 طی روزهای گذشته بود که استعفای معاون سازمان حفاظت محیط زیست پس از حضورش در ماموریتی خارجی و کیلومترها دورتر از مرزهای ایران خبر ساز شد و استعفای غیررسمی‌اش را با کنایه در صفحات شخصی شبکه‌های اجتماعی‌اش به اشتراک گذاشت.

کاوه مدنی که بود؟

کاوه مدنی فارغ التحصیل کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه تبریز است که برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کشور سوئد رفت و در سال 1384 در رشته منابع آب از دانشگاه لوند فارغ‌التحصیل شد. وی در سال 1388 مدرک دکتری تخصصی خود را در رشته مهندسی عمران و محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس دریافت کرد و پس از آن دوره پسا دکتری خود را در رشته اقتصاد و سیاست محیط‌زیست در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید گذرانده است.

 کاوه مدنی، استاد مدیریت محیط زیست امپریال کالج لندن مدت کوتاهی معاون سازمان محیط زیست بود و از او به عنوان متخصصی برجسته و شناخته شده در این حوزه نام می‌برند.

26 شهریورماه سال گذشته بود که خبری در رسانه‌ها پیچید که موجب انتقاد بسیاری از کارشناسان در این زمینه شد.کلانتری در حکمی، معاونت آموزش و پژوهش این سازمان را به مدنی سپرد و در حکم او پیگیری تغییر عنوان معاونت به معاونت اجتماعی،بین‌المللی، فناوری و آموزشی را به عنوان اولین ماموریت کاوه مدنی عنوان کرده بود. اما کلیدواژه حضور هفت ماهه مدنی در سازمان حفاظت محیط زیست، «آب» بود. مدیر دوتابعیتی سازمان محیط زیست ایران، کارشناس شناخته شده شبکه تلویزیونی «بی‎بی‎سی فارسی» بود.

مدنی بارها در شبکه بی‌بی‌سی به عنوان مهمان حضوری برنامه یا مهمان تلفنی، در خصوص موضوعات مرتبط با محیط زیست، منابع آب، امنیت غذایی، کشاورزی و آلودگی هوا به اظهار نظر پرداخته و همکاری نزدیکی با این شبکه دارد.

کارشناسی که اتفاقاً تخصصش هم حوزه آب بود و سایت سازمان حفاظت محیط زیست هم با لقب «دانشمند حوزه آب» از او یاد می‌کرد. مدنی استاد تحلیل سامانه‌ها و سیاست در مرکز سیاست محیط‌زیست کالج سلطنتی لندن بود و پیش از پیوستن به کالج سلطنتی لندن، استادیار دانشگاه فلوریدای مرکزی (سنترال فلوریدا) بود که او تجربه ساخت دو مستند را هم در کارنامه خود دارد.

به دنبال کشف شبکه جاسوسی و نفوذ کاووس سید امامی و دستگیری چند نفر از عوامل شبکه اسرائیلی - انگلیسی - آمریکایی، حرف و حدیث‌هایی درباره کاوه مدنی استاد دانشگاه امپریال کالج لندن هم سر زبان‌ها افتاد و مشخص شد مدنی یکی از متهمینی است که می‌بایست مشخص شود ارتباطی میان او و دیگر عوامل شبکه جاسوسی وجود داشته است یا خیر؛ اما به دلایلی که مسوولان دولتی باید شفاف سازی کنند، کاوه مدنی نه تنها مورد سوال جواب جدی قرار نگرفت بلکه به راحتی به اقدامات خود در سازمان محیط زیست ادامه داد تا جایی که مدنی در روزهای منتهی به ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۷، با انتشار ویدئویی از خود، چالش بی زباله را در داخل کشور راه‌اندازی کرد.

کاوه مدنی پس از آغاز موج اول بازداشت متهمان به جاسوسی، با این جمله‌ها به این ماجرا واکنش نشان داد:« #امیدوار به از بین رفتن تنگ نظری‌ها/#امیدوار به ایجاد آرامش خاطر فعالان و دغدغه‌مندان محیط زیست وطن/#امیدوار به رفع دغدغه چشم انتظاران/ #امیدوار برای روشن شدن هر چه سریع‌تر حقایق»

 این واکنش اما چند روز بعد، رنگی دیگر به خود گرفت و برخی منابع از جمله یکی از نمایندگان مجلس، از بازداشت مدنی در جریان پرونده جاسوسی فعالان محیط زیست خبر دادند. آقای محمود صادقی در حساب کاربری توییتری خود نوشت: «امروز صبح با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، برای اطلاع از علت بازداشت فعالان محیط زیست و اقدامات دولت تماس داشتم، ایشان گفتند کاوه مدنی را نیز دیروز بازداشت کرده‌اند.»  اما چند ساعت پس از این ادعاهای نماینده مردم تهران در مجلس، عکسی از کاوه مدنی در کنار عیسی کلانتری منتشر شد که نشان می‌داد این فرد در بازداشت به سر نمی‌برد. 

عکس جنجالی کاوه مدنی

سفر کاری مدنی به خارج کشور جنجال های زیادی به همراه داشت. سفری که با انتشار عکس‌های حضور و رفتار ناهنجار او در مراسمی بود که بلافاصله در رسانه‌های مختلف منتشر شد. البته کاوه مدنی خودش هم این تصاویر را تکذیب نکرد.

وی پس از انتشار عکس‌های نامتعارفش در یک مهمانی در خارج کشور، استعفایش در جریان سفر کاری به تایلند به سازمان محیط زیست اعلام و از سوی این سازمان موردقبول قرار گرفت.

 در این رابطه محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی اعلام کرد: «از منبع موثقی شنیدم که کاوه مدنی ایران را ترک کرده است».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بعد از مدتی کاوه مدنی در صفحات اجتماعی خود تلویحاً رفتنش را از سازمان محیط زیست تائید و این اقدام را خواسته خود عنوان کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* واکنش کلانتری به استعفای کاوه مدنی چه بود؟

بعد از گذشته چند روز از این موضوع، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به درخواست استعفای کاوه مدنی ازمعاونت آموزش و پژوهش و سرپرستی مرکز امور بین‌الملل این سازمان مطالبی را نوشت که موجب واکنش های زیادی شد.

وی اینطور نوشت: با تاثر و اندوه فراوان به دلیل عدم رضایت والدین گرانقدرتان که خود سال‌ها در خدمت صنعت آب و برق کشور بودند برای ادامه خدمت در سازمان حفاظت محیط زیست، به دلیل برخی تنگ نظریهای موجود در کشور ناچارا استعفای شما را پذیرفتم.

جنابعالی در شش ماهی که عهده دار مسئولیت در سازمان بودید عملا نشان دادید که با توجه به  پشتوانه علمی بی‌نظیر، پشتکار ستودنی، رفتار مردمی، خلاقیت و ابتکار، عدم توجه به مشکلات مالی و تدارکاتی و با مشارکت مردمی چگونه می‌توان در راستای خدمت به مردم  و کشور بدون هیچگونه چشمداشتی خدمت کرد و بیهوده نبود  که در  30 سالگی در بیش از چند  قرن اخیر  به  مقام  جوانترین استاد  تمام دانشگاههای اروپای غربی نائل شدید.

 شما با روحیه مثبت و به دور از یاس و نا امیدی، پذیرای افکار عموم مردم و صاحب نظران بودید و هیچوقت از یاد پرسنل  سازمان محیط زیست و مردم فراموش نخواهید شد. ازسویی مطمئن هستم با توجه به توانمندیهای چشمگیر و شایسته و بلوغ فکری طرز تفکرتان و اعتقاد راسخ به  منافع ملی کشور کمک به مردم این سرزمین را در هر کجا که باشید دریغ نخواهید کرد.

در آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزونتان باقی می‌مانیم.»

 اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا رییس سازمان محیط زیست از فردی که از کشور فرار کرده و دوتابعیتی است با ادبیاتی تمجیدی از عملکرد وی نهایت تالم خود را از استفعای یک مقام فراری از کشور نشان می دهد و  کل ماجرای فرار وی از کشور را بدون ارائه مدرک و دلیل به گردن(تنگ نظران خیالی) وی انداخته می شود چراکه کاوه مدنی فردی ناشناخته برای عموم مردم بود که به سبب فرار فرصت طلبانه وی از کشور به صدر اخبار مبدل شد. از کلانتری به عنوان رییس محیط زیست انتظار می رود به جای نامه نگاری بیهوده برای یک متهم، به وضع اسف بار محیط زیست کشور توجه کند، از آلودگی در پیشروی هوای کلان شهرها تا ریزگردهایی که امروز مدارس غرب کشور را به تعطیلی کشاند و دریاچه ارومیه ای که خشک تر از هر زمانی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۱۹۳۰۲۰:۰۶:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۱
حرف حق حساب و کتاب ندارد.
ناشناس۳۱۲۰۹۵۲۱:۵۶:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۱
اینها طبیعی ترین نتیجه ی رای چشم بسته و غیرمسئولانه است. _______________________ متاسفانه نشان دادیم از تجربیات تلخ و مشابه گذشته مان در رای به این جماعت عبرت نگرفته ایم. متاسفیم.
مانی۳۱۲۲۵۰۰۰:۰۲:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲
کدوم حق؟ کدوم حساب کتاب؟ از کامندان محیط زیست بپرسید میگن اون تو چه خبره؟ دریاچه ارومیه و بنزین وارداتی و... نمونه و گواه خیلی چیزاس
علی 671۳۱۱۹۵۹۲۰:۲۳:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۱
از این آقایون انتخابی روحانی بیشتر از این انتظاری نیست .
ناشناس۳۱۲۳۵۰۰۲:۴۳:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲
زندگی خصوصی کردم هیچ ربطی به شماها نداره
ناشناس۳۱۲۷۰۱۱۱:۱۳:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲
مسئول با فرد عادی فرق میکند ناشناس
ناشناس۳۱۳۱۳۵۱۵:۴۵:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲
اگر مونده بود الان خودکشی کرده بود و رفته بود زیر خاک چهلمش
ناشناس۳۱۱۹۶۸۲۰:۲۹:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۱
نگریخت مانند هزاران متخصص دیگر گریزانش کردیدمگرنماینده محلس چندروز پیش درمحلس دنبال دخترخوشگل نمیگشت خدامیدانددرخلوت چهها که نمیکنند
ناشناس۳۱۲۳۱۳۰۱:۰۹:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲
ایکاش میشد اینو چندبار لایک کرد!
مرتضی۳۱۲۴۴۶۰۸:۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲
نماینده لیست امید معاون معاون لیست امید چه انتظاری داری دیگه ایی داری
حسینی۳۱۱۹۷۳۲۰:۳۲:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۱
اینکه کلانتری از معاونش تعریف کرده ربطی به مقاله نویس نداره. اما اینکه مدنی قبل استعفا و پذیرش از کشور خارج میشوند و بعد استعفا میدهند شایبه فرار از نوع خاوری به ذهن میرسد. فرد بدون مساله بصورت نرمال استفا میدهد بعد بهمراه خانوادش دوست داشت هرجا میتونه بره نه اینکه خودش بره بعد زنش هم با دردسر خارج بشه.
ناشناس۳۱۱۹۸۵۲۰:۴۰:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۱
کی تنگ‌نظری داشته؟ وزارت اطلاعات؟ قوه قضاییه؟ سپاه؟ نیروی انتظامی؟ دولت؟ واقعا کی؟ اگر به فردی بخاطر مسائل امنیتی مشکوک میشن، چرا در شورای امنیت ملی به اجماع نمیرسن که با اون چکار کنن؟ بهرحال یا دولتی‌ها سندی از اتهامات متهم می‌بینن یا نمی‌بینن. اگر دیدن که حق ندارن حمایت کنن، اگر هم ندیدن، قدرتشو دارن که اونو تبرئه کنن. گنگ حرف زدن مخصوص کسانی هست که دستشون به هیچ جا نمیرسه و فوقش میتونن نفرین کنن! ولی وقتی پنج عضو شورای امنیت از دولت هست و رئیس شورا هم رئیس جمهور هست، دیگه دلیلی نداره دولتی‌ها انقدر گنگ حرف بزنن.
ناشناس۳۱۱۹۸۶۲۰:۴۱:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۱
جاسوس و خودشون آوردن خودشونم تمجید دادن
محمد ایرانی۳۱۱۹۹۲۲۰:۴۳:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۱
مردم نه به زندگی خصوصی مسئولی کاری دارند و نه به لباس و کراوات و مهمانی شخص و نه به تابعیت افراد کار دارند و نه به مدرک تحصیلی و شهرت و ژن افراد کار دارند و اتفاقا تنگ نظری پرداختن به این مسایل است تنها موضوعی که امروزه برای مردم مهم است این است که مسئول در جایگاه خودش چه عملکردی داشته و چه کاری برای کشور و مردم انجام داده است!!!!!!!!
ناشناس۳۱۲۱۱۲۲۲:۰۸:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۱
رئیس هنوزم ... افراد با تقوا کجا هستند پس؟این رو چجوری راه دادند طرف خائن مثل اب خوردن همه چیزو ول کرد رفت یه نفر مثل مرد بگه تو این چن سال این یارو چکار کرده محیط زیست فنا شده اون وقت داره تعریف و تمجید میکنه بابا اگر خودت عرضه نداری لازم نیست ریاست بکنی
ناشناس۳۱۲۱۶۴۲۲:۴۵:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۱
کلانتری کسی است که از سال 79 یعنی دو دهه هست که در بالاترین رده های مدیریتی مربوط به موضوع آب بوده، وزیر کشاورزی رفسنجانی بوده، ریس ستاد احیاء دریاچه ارومیه هست، ریس سازمان محیط زیست هست، عضو باندی بود که مدافع ساخت سد ها در ایران بودن و هر روز کلنگ یک سد رو میزدن. کشوری که طی 2500 سال گذشته همیشه مشکل کم آبی داشته ولی مشکل تبدیل به بحران نشده را با سوء مدیریت و ساخت سد و باند بازی وارد بحران کم آبی کردن، کارنامه ایشون را مطالعه کنید هرجا که ایشون کار کرده ومسئول بوده دچار بحران هست، پس چرا ایشون باید همیشه مسئول باشه؟
ناشناس۳۱۲۱۶۹۲۲:۵۱:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۱
آقای توکلی شما دیگه نه. استاد سمیعی هم دو تابعیتی هستند. استاد علی جوان، کاشف لیزر هلیوم نئون، هم دو تابعیتی بودند... و... و... این یعنی نخبگان علمی‌ ایرانی که ساکن غرب هستند دو تابعیتی اند. اما اغلب‌شون کشورشون را دوست دارند، اغلب آدم‌های سالمی هستند. چرا به جای اینکه قراردادهای قضایی درست با کشورهای دیگه ببندیم، دو تابعیتی بودن را به جرم تبدیل کرده‌ایم؟
رضا۳۱۲۱۹۷۲۳:۱۸:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۱
تخصص باید همراهش تعهد هم باشه.
ناشناس۳۱۲۲۷۶۰۰:۱۸:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲
چرا رییس سازمان محیط زیست از فردی که از کشور فرار کرده??????? فرار نمیکرد وبه سرنوشت شوم وزندان انفرادی محکوم میشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۱۲۲۹۵۰۰:۳۷:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲
متخصص بی تعهد!
ابو۳۱۲۳۲۸۰۱:۳۹:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲
سازمانهای اطلاعاتی و بازرسی و فیلترهای انتخاب افراد برای تصدی پستهای حساس اولا باید مستقل باشند و ثانیا تشکیلاتی عمل بکنند و ثالثا پاسخگو باشند تا افراد فرصت طلب نتوانند با انواع ترفندها چه در جهت منافع شخصی و چه بعنوان نفوذی اجانب ثروتهای مملکت راتاراج کنند یا کشور را با خیانتهای خود به ورطه نابودی سوق بدهند
ناشناس۳۱۲۳۶۸۰۴:۱۷:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۲
برای من اصلا زندگی خصوصی کاوه مدنی و یا اینکه اهل رقص و هر چیزی است مهم نیست (اساس کسی حق ندارد به این امور شخصی مردم فضولی کند/ نه نظر اسلامی درست است تجسس و نه از ن)، برای من بعنوان یک ایرانی که مجبورم در این کشور زندگی کنم این است، یک مسئول که نقش تصممی یگرنده دارد در حکومت، عرق ملی داشته باشد و منافع ملی کشورم برایش اولویت داشته باشد، نه منافع ملی کشورهای عربی یا غربی و هر جای دیگر! اگر پیمان پاریس باعث شود دست ایران در استفاده نعمت گاز طبیعی کوتاه شود و نتواند انرژی ارازن تولید کند، این پیمان ضد ایرانی خواهد بود و باید از آن خارج شویم! من با امثال کاوه مدنی مخالف هستم، چون وی گفته کشاورزی ایران تعطیل شود و ئاردات شود (بر اساس مضمون حرفهایش در اینترنت و فیلمهایی که زا او منتشر شده مانند مصاحبه با بی بی سی)/ امثال عیسی کلانتری هم همگی در دانشگاههای امریکا و غرب درس خواندند. اینها مشکوک هستند! مثلا عیسی کلانتری سالها وزیر کشاورزی بوده، آن وقتها حرف از خودکفایی میزدند و حالا که در محیط زیست از از نابودی منابع آب! بالاخره کسی که خودش مسئول رسیدگی به حفر چاهها غیر مجاز بوده و کسی باید از قنوات کشور حفاظت میکرده و سیستم مدرن آبیاری در کشور را ترویج میداده حالا شده منتقد هدررفت آب! من می گویم کشت کالای اساسی مثل گندم باید باشد. بیشتر اراضی گندم کاری ایران دیمه کاری است. اراضی آبیاری باید مدرنیزه شود تا مصرف اب کاهش یابد، شده نصف اراضی آبی و چاهای آب و سدها از کشاورزان بخرید و تعطیل کنید تا آب به طبیعت برگدد و سفره های زیرزمینی بازیابی شوند، ولی کشت گندم را تعطیل نکیند. امنیت غذایی و دارویی کشور یعنی همین تولید کالاهای راهبردی مثل گندم. بایست به اندزه یکسال انبار داشته باشیم از مواد عذایی و دارویی راهبردی و روش دسترسی همه مردم حتی فقرا و بیکاران بی پول بدان. نان غذای اصلی کشور است و دو سوم جمعیت فرودست کشور اگر نان ارزان بهشان نرسد ممکن است قحطی بشود. آیا میخواهند قحطی (1296-1298 ه.ش) در ایران تکرار کنند؟!
ناشناس۳۱۲۳۶۹۰۴:۲۰:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲
جای سوال اینکه کش.ر با این همه فارغ التحصیل دکتری آیا شخصی نبوده که بتواند در این زمینه تخصص داشته باشد و جای ان را بگیرد که شخصیت دو تابعیتی استخدام می کنند.
ناشناس۳۱۲۳۸۸۰۶:۱۱:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲
برای بنده که در همان اروپا هم کار کردم مشخص هست که این افسوس آقای رییس بخاطر توانمندی های علمی و نیز روحیه خاصی هست که محققین پس از کار در اروپا و امریکا پیدا می کنند و آنها را تبدیل به شخصیتهایی اثر گذار میکند
علی۳۱۲۵۳۰۰۹:۱۶:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲
ما در اروپا اساتید بسیار زیادی داریمکه جوانتر از ایشان هستند . این اطلاعات رو ایشان از کجا گرفته اند منبع اطلاعاتشان را منتشر کنند.
تهرانی۳۱۲۶۱۲۱۰:۱۹:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲
برادر من عکسها مربوط به 5 سال پیش هست! اون زمان ایشون از کجا میدونست روزی برمیگرده و در سازمان محیط زیست مشغول به کار میشه؟ مگر شما مسلمان نیستید؟ مگر ملاک حال افراد نیست؟
سعید۳۱۴۲۵۹۱۴:۵۰:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۳
فردی بی تفاوت نسبت به سرزمین اش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟الان اینا ک موندن با تفاوتن نسبت ب سرزمینشون یعنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین