واکنش علم الهدی به نحوه برخورد اخیر گشت ارشاد: ناجا نباید با خطای یک مامور زیر سوال برود؛ آن هم بابت مقابله با یک منکر شرعی/ واکنش به اتفاقات جنجالی در برج سلمان مشهد

گروه سیاسی الف،   3970131115 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

علم الهدی امام جمعه مشهد به ماجرای برخورد نامناسب اخیر گشت ارشاد واکنش نشان داد.

واکنش علم الهدی به نحوه برخورد اخیر گشت ارشاد: ناجا نباید با خطای یک مامور زیر سوال برود؛ آن هم بابت مقابله با یک منکر شرعی/ واکنش به اتفاقات جنجالی در برج سلمان مشهد

حجت الاسلام علم الهدی گفت: خطای خطاکار باید جبران شود اما نیروی انتظامی که این همه در مهالک مختلف به فریاد مردم رسیده، با خطای یک مامور نباید زیر سوال قرار بگیرد؛ آن هم در زمینه مقابله با یک منکر شرعی.

وی اضافه کرد: پلیسی در اجرای برنامه پلیسی خود خطا کرده و باید به آن رسیدگی شود، حال یک‌باره همه دستگاه‌های کشور راه می‌افتند تا بعد از این کسی با بی‌حجاب برخورد نکند. یعنی چه؟ ندا بر ضد قرآن و ندا بر ضد فریضه بر امر به معروف و نهی از منکر آن هم در مجلس؟

علم الهدی ادامه داد: وزیر و وکیل راه می‌افتند و دستگاه‌ها و مسئولان هم همین‌طور که به خانم بی‌حجاب اهانت شده و پلیسی در برخورد اشتباه کرده است. خب خطا را جبران کنید. نیروی انتظامی با خطای یک مامور و یک پلیس در یک مسئله منکر شرعی باید زیر‌سئوال برود؟

وی همچنین با اشاره به ماجرای برج سلمان مشهد گفت: اخیرا در شهر امام رضا(ع)، فاجعه اسفباری اتفاق افتاد،من در گذشته عرض کرده بودم که امام رضا(ع) امروز هم غریب الغرباست. هتک حرمت امام رضا(ع) انجام شده و هیچکس ککش نگزیده.

علم الهدی اضافه کرد: در این شهر و این استان، مسوولان در همه حوزه های امنیتی، سیاسی و مدیریت اجرایی، ابتدا حکم خادمی امام رضا(ع) را دارند و این درست نیست که یک مسوول فجایع و گناهان را ببیند و عکس العمل نشان ندهد.

وی ادامه داد: این دور از مقام خادمی مسوولان برای امام رضا(ع) است. شما متدین هستید و وظیفه حداقلی یک متدین این است که در برابر گناه واکنش نشان دهد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله علم‌الهدی افزود: پلیسی در اجرای برنامه پلیسی خود خطا کرده و باید به آن رسیدگی شود، حال یک‌باره همه دستگاه‌های کشور راه می‌افتند تا بعد از این کسی با بی‌حجاب برخورد نکند. یعنی چه؟ ندا بر ضد قرآن و ندا بر ضد فریضه بر امر به معروف و نهی از منکر آن هم در مجلس؟ وزیر و وکیل راه می‌افتند و دستگاه‌ها و مسئولان هم همین‌طور که به خانم بی‌حجاب اهانت شده و پلیسی در برخورد اشتباه کرده است. خب خطا را جبران کنید. نیروی انتظامی با خطای یک مامور و یک پلیس در یک مسئله منکر شرعی باید زیر‌سئوال برود؟ برای حمایت از یک خانم بی‌حجاب همه دستگاه‌های کشور راه می‌افتد اما در شهر امام رضا(ع) این فاجعه اسف‌بار را راه می‌اندازند و جز خواهران و برادران دارای غیرت دینی و مسئولان قوه قضائیه غیرتمند، کسی آن را به روی خودش نمی‌آورد.

وی بیان کرد: در این شهر، هتک حرمت می‌شود و در مقام خوانندگی یک آوازه‌خوان، زنان روسری برمی‌دارند اما هیچ مسئولی ککش نمی‌گزد جز دو مسئول از قوه قضائیه، که قاطعانه وارد می‌شوند. این رسالت سپاه است که از ارزش‌ها دفاع کند. تا روزی که بسیج و سپاه قدرتمند داریم، نمی‌توانیم سفره دین را از زیر پای مردم بکشید. بنده از مجموعه خواهران غیرتمندی که در این حرکت اقدام کرده و از این ارزش دینی حمایت کردند و از برادران دارای غیرت دینی که ایستادند و در این مسئله اظهار تاسف کردند و همچنین از مسئولان قوه قضائیه که قاطعانه برخورد کردند، تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه مشهدمقدس افزود: در این شهر و در این استان، شما که مسئول شده‌اید باید بدانید ابتدا حکم خادمی شما را امام رضا(ع) امضا کرده است، این درست است که خادم امام رضا(ع) فجایع و گناه را ببیند و عکس‌العمل نشان ندهد؟ این دور از مقام خادمی شما است؛ باید در برابر گناه، عکس‌العمل نشان دهد. وقتی فروشگاهی که لباس زیر زنانه می‌فروشد و یا این وضعیت دچار می‌شود نباید عکس‌العمل نشان دهید؟

دیدگاه کاربران

علم البیان۳۰۹۷۶۹۱۵:۴۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۳۱
جناب آقای علم الهدی اینجا مملکت اسلامی است و همانگونه که کارهای خوب ما دیده می شود، کارهایی نظیر کار غیر دینی و غیر انسانی این مامور نیروی انتظامی به پای اسلام و کشور نوشته می شود. صدا و سیمای ما شب و روز رفتار غیر اسلامی و غیر انسانی اسرائیلی ها را با مردم بی دفاع فلسطین نشان می دهد و عده ای کفن پوش در کشور این رفتارها را محکوم می کنند. نمی شود به بهانه هدف، وسیله را توجیه کرد. بنابراین بایستی به شدت با این مامور برخورد و فرماندهان مربوطه از کار برکنار شوند تا ضربه حیثیتی این رفتار در جهان برای کشور جبران شود. جناب آقای علم الهدی، شما را به مطالعه جهت افزایش علم و شناخت بیشتر از رفتارهای اسلامی ائمه توصیه می کنم.
حسن۳۰۹۸۸۲۱۶:۴۱:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۳۱
امثال شما فقط هدفتان ترویج بی بند باری وبی حجابی می‌باشد و متاسفانه بدلیل بی اعتقادی برخی مسئولان بی تفاوتندو پلیس تنها مانده است خدایا این سه سال باقیمانده از دولت دوازدهم را به کوتاه زمان ممکن تبدیل فرما
ناشناس۳۱۰۱۸۰۲۰:۵۹:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۳۱
چیه رانتت قطع شده ناراحتی!!! شما کاسه داغ تر از آش شدید؟ شماها با این افکار دین را به خطر انداختید
ناشناس۳۱۰۳۶۳۰۰:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۱
از منفیات بفهم که چقدر مردم باهات هم نظرن
ناشناس۳۰۹۸۹۸۱۶:۴۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱/۳۱
اگه قرار به عذرخواهی و توبیخ و برکناری باشه قبل از هر چیزی باید آقای رئیس جمهور و هیات دولت استعفا بدن و تشریف ببرن منزل 6 ساله کل مملکت پادرهوا منتظر سیب و گلابی برجام است منصفانه بیندیشیم چرا هروقت نظری از آقایان علم الهدی و یا حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان درج میشه مخالفان محترم به صف میشن؟ زنده باد مرده باد هم پارتی بازیه؟ الف حواست باشه چند وقتیه که سرخوردی سمت کدخدا. اشتباه استراتژیک نکن. برادرانه توصیه کردم. خود دانی
ناشناس۳۱۲۳۲۳۰۱:۲۶:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲
بزودی برجام بد تموم می شه ببینیم سیب و گلابی شما چی می شه!!!
ناشناس۳۰۹۹۱۷۱۶:۵۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۳۱
بنده هم شما را به افزایش علم و نظر ائمه (ع) راجع به حجاب دعوت می کنم.
ناشناس۳۱۰۲۵۱۲۲:۱۴:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۳۱
اتفاقا ما هم حضرت علامه رو به مطالعه رفتار علوی دعوت میکنیم
ناشناس۳۱۰۴۵۲۰۶:۱۴:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۱
اعمال قانون پلیس جز با قوه قهریه امکان نداره. نباید با توسل به زور پلیس مخالفت کرد. اگر با قانونی مخالفت دارید از طریق نمایندگانتان در مجلس و دولت پیگیری کنید.
ناشناس۳۰۹۷۷۹۱۵:۵۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۳۱
تو امریکا که مدینه فاضله غربگراهای وطنی است ، اگر به پلیس بگی « بی شرف» چه کار می کند؟
ناشناس۳۰۹۸۱۹۱۶:۱۰:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۳۱
آخه پلیس خودش قبل از کلمه «بی شرف» از کلمه «حیوان » استفاده می کنه. لطفا حداقل توجیه نفرمایید
ناشناس۳۰۹۹۰۵۱۶:۵۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱/۳۱
شما که سالهاست در آمریکا زندگی می کنید بفرمایید تا ما هم بدانیم. بعد هم ما نفهمیدیم اگر الگوی ما کشورهای غربیست چرا فقط در بعضی مسائل خاص ؟؟؟
ناشناس۳۱۰۱۰۴۱۹:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۳۱
طبق قانونشون عمل می کنه نه فراتر
ناشناس۳۱۰۲۲۵۲۱:۳۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۳۱
قربون تو شرق گرای وطنی که این همه اطلاعات از آمریکا داری؟ اصلا چه ربطی به آمریکا دارد؟
ناشناس۳۱۰۴۰۲۰۲:۱۸:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۱
دوست عزیز پلیس آمریکا مردم روبه خاطر لباسشون بازجویی نمیکنه
ناشناس۳۰۹۸۵۸۱۶:۲۷:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۳۱
نظرتون در مورد اظهارات نماینده مجلس درباره دختر خوشگلا رو نشون بده چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۱۰۴۳۰۰۴:۱۶:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۱
بخصوص که نماینده مذکور از جبهه پایداری بوده
ناشناس۳۱۳۶۶۵۰۱:۵۶:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۳
بخصوص که ایشان روحانی است. بخصوص که عضو هئیت نظارت اخلاقی بر نماینده گان است. بخصوص که انتصاب این جمله را به خود را با قسم به خدا به درورغ انکار کرده است. بازم بگم!؟ بحصوص اینکه گفته باید بررسی کنیم ببینیم که این جمله صدا گذاری بوده یا واقعیت داشته و درصورت واقعیت باید ببینیم کی بوده که این حرف و زده.
ناشناس۳۰۹۸۶۷۱۶:۳۵:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۳۱
حضرت آیت الله، از برآیند سخنان شما‌ در این قضیه یعنی انتقاد اپسیلونی از مامور خاطی و هجمه ی طوفانی به آن دختر خانم نه تنها بی حجابی کم نمی شود بلکه گسترش خواهد یافت. جمله بندی خود را اگر اصلاح نکنیم جامعه اصلاح نخواهد شد. مشکل اصلی از تریبون و تریبون داران است که بدحجابی گسترش پیدا کرده،‌ منکر شرعی را نمی توان با منکر شرعی دیگر یعنی ضرب وشتم و فحاشی متوقف نمود. حضرت آقای علم الهدی طوری سخن نگویید که در اسلام فقط یک‌ منکر و آن هم بدحجابی است. اگر انتظار دادید که ملت شهید داده ی ایران برای ماموران خاطی و تند اندیش سوت وکف بکشد‌ سخت در اشتباهید. در پایان باید گفت خود شکن آینه شکستن نارواست.
ناشناس۳۰۹۹۰۶۱۶:۵۲:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۳۱
آقای علم الهدی مشکل کشور ما از " اما " است، از حقوق اولیه ی انسانی اهالی کشور "شل شلکی" نام می بریم و " اماهای"‌شدید اللحنی را بعد از این حقوق می گذریم. خیلی شل خواهان برخورد با مامور خاطی فحاشی کننده شده اید، مگر مامور خاطی شرایط امر به معروف را رعایت کرده که این چنین به منتقدان مامور خاطی می تازید؟
حسین۳۱۰۰۱۴۱۸:۱۲:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۳۱
با نهایت احترام باید خطاب به جناب علم الهدی گفت حتی بعد از گذر کردن نظرات از صافی سایت الف هم درصد نظرات مردم مخالف نظرات شما درباره‌ی ناجا است.
ناشناس۳۱۰۰۳۹۱۸:۴۱:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۳۱
زنان و دختران ما جزو نجیب ترین و پوشیده ترین زنان در جهان هستند نه بخاطر حجاب اجباری بلکه حجب و حیایی که دارند از زمانی که گشت ارشاد بوجود آمد و بدون معیار و سلیقه ای شروع به برخورد کرد لج و لجبازی شروع شد البته کسی بی حجاب نشده فقط لباسها متفاوتند و نباید شادی و نشاط جوانان را سرکوب کرد اگر اینگونه شود از دین و وطن دور می شوند.
ناشناس۳۱۰۵۴۵۰۸:۳۸:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۱
من مانده ام در مرکز گردشگری مهر وماه خانم ها طوری لباس پوشیده اند که من نمیدانم اینجا برای مراسم عروسی آمده اند یااستراحتی کوتاه در مرکز گردشگری بین راهی قم وتهران
ناشناس۳۱۰۰۶۱۱۹:۰۱:۳۸ ۱۳۹۷/۱/۳۱
از ۵ میلیون جمعیت مشهد تنها ۵۰ نفر در تجمع اعتراضی برج سلمان شرکت کردن. عکساش موجوده
ناشناس۳۱۰۱۷۴۲۰:۵۱:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۳۱
حتی یک جوون تو اون 30 40 نفر نبود.
ناشناس۳۱۰۱۴۲۲۰:۱۲:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۳۱
اگر نباید ناجا بخاطر رفتار غیر انسانی یک مامورش زیر سوال برود پس سوال اینجاست این افراد بر مبنای کدام موازین وقوانین جذب ناجا میشوند؟ کجای دین مبین اسلام چنین رفتاری را با کسی که منکر انجام داده توصیه کرده است یا مجاز شمرده است؟ این بهیچ وجه توجیه کننده رفتار منکر آن دختر نیست ولی بطور منطقی آیا این رفتار اورا متنبه کرده است؟ تاثیرش برروی دیگران چیست؟
ناشناس۳۱۰۱۶۵۲۰:۳۹:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۳۱
مردم که دیگه از دست این جریانات موازی قدرت خسته شدن ....
ناشناس۳۱۰۱۷۰۲۰:۴۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۳۱
کسی مخالف حجاب و منکر شرعی نیست مسئله سو ء رفتار مامورین ناجاست که رفتارهای فرا قانونی انجام میدهند این فیلم نمونه ای از هزاران برخوردی است که هر روز شاهد آن هستیم
ناشناس۳۱۰۲۰۶۲۱:۲۶:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۳۱
حضرت علی از این که خلخال رو از پای یه زن یهودی به زور بیرون کشیده بودند فر مو دند اگر تمام مردان مسلمان از شرم این کار بمیرند جای داره
ایرانی۳۱۰۳۰۲۲۳:۱۵:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۳۱
با سلام از سایت الف درخواست دارم نظرات را با لحاظ آرای مثبت و منفی برای آقای علم الهدی ارسال نمایند تا بداند مردم ایران چه نفرتی از رفتار غیر دینی، غیر اسلامی و عقده ای مامور نیروی انتظامی دارند. دین و اسلامی که امام برای ما معرفی کرد با دینی که ایت الله علم الهدی در ترویج آن است، بسیار بسیار متفاوت هست.
ناشناس۳۱۰۴۸۰۰۷:۲۶:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۱
همچنین برای ناجا هم ارسال شود
علی۳۱۰۷۹۹۱۰:۴۳:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۱
مثبت و منفی قطعاً اهمیتی نداره ! یه روزی به خلیفه خیلی ها مثبت دادند! مثبت و منفی از روی حب و بغض و میل شخصی به درد خود عزیزان لایک باز میخوره.
ناشناس۳۱۰۵۶۵۰۸:۴۸:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۱
متاسفانه همیشه همینطور بوده وقتی یک نفر هنجار شکنی میکند یک عده فورا" بپا میخیزند و هیا هو راه می اندازند "با عمل یک نفر کل ماجرا را نباید زیر سئوال برد " . فرقی ندارد چه اصلاح طلب چه اقتدارگرا . باید قانون پیاده شود
ناشناس۳۱۰۵۹۵۰۹:۰۴:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۱
چیزی که بیشتر از همه عیان بود ، این مسئله بود که خود اون مامور گشت احتیاج به ارشاد و مشاوره دارد . از ضرب و شتم گرفته تا فحاشی . دیگه چه کاری مونده بود که اون مامور گشت انجام نداده بود .
علی۳۱۱۳۷۲۱۴:۳۳:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۱
آقای علم الهدی آیا منکر شرعی به غیر از این یا بدتر از این توی مملکت نیست که باهاش برخورد بشه؟ مواد مخد، اختلاس ، دزدی ، ربا، حقوق نجومی ، املاک نجومی ، پارتی، ریا ، و...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  3. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  4. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  5. نگرانی شبکه اماراتی از دیپلماسی پهپادی ایران/ اختیار چهار پایتخت عربی، در دست تهران است!

  6. آذری جهرمی سخنان رئیسی را تحریف کرد + فیلم

  7. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  8. انتشار پیام مهم و معنادار نسرین به نیکا شاکرمی/ آتش چرا در شب مرگ نیکا او را از خانه بیرون کرده بود؟!

  9. ماجرای خرابکاری اسرائیل در اصفهان چه بود؟/ توضیح «خرازی» درباره ظرفیت تولید بمب اتم توسط ایران

  10. درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری

  11. فیلمی تکان‌دهنده از تیراندازی مرگ‌بار در عروسی/ جشن به عزا تبدیل شد

  12. بانک مرکزی پاسخ ادعای «همتی» را داد

  13. چرا صهیونیست ها چشم دیدن الجزیره را ندارند؟!

  14. شهادت یکی از پاسداران نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور

  15. اینکه می‌گویند بچه نیاورید اشتباه است/ فرزند نمی‌آورند چون نگهداری سگ و گربه راحت‌تر است

  16. چه کسی صدام را برای حمله به ایران تحریک کرد؟/ پاسخی به ادعای عجیب «زیباکلام»

  17. علی‌رغم اعلام قبلی، ترکیه اجازه صادرات کالا به اسرائیل را داد

  18. انتقاد نماینده مجلس از وزیر آموزش و پرورش: «ساسی‌مانکن» از دفاتر پرورشی شما موثرتره!

  19. تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  5. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  8. درباره توبه تتلو

  9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  20. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  21. تنوری که هنوز سرد است...

  22. ایثارگران را بدنام نکنید !

  23. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  24. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

آخرین عناوین