جزئیات جلسه امروز شورای عالی کار؛ عدد و رقم سبد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های کارگران تعیین شد اما نهایی نشد

گروه اقتصادی الف،   3961219202

رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار از نهایی شدن عدد و رقم سبد آشامیدنی‌ها و خوراکی‌های مزد خبر داد و گفت: روز دوشنبه در کمیته دستمزد درصد تاثیر سبد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بر سبد دستمزد ۹۷ تعیین و در جلسه سه‌شنبه شورای عالی کار این رقم نهایی می‌شود.

جزئیات جلسه امروز شورای عالی کار؛ عدد و رقم سبد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های کارگران تعیین شد اما نهایی نشد

فرامرز توفیقی رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جلسه امروز شورای عالی کار گفت: جلسه امروز شورای عالی کار با حضور علی ربیعی وزیر کار برگزار شد.

در این جلسه با توجه به اعتراض شرکای اجتماعی نسبت به تصویب بند «ز» تبصره 7 لایحه بودجه 97 جلسه‌ای با حضور کمیسیون اجتماعی مجلس و کمیسیون درمان مجلس برگزار شود.

توفیقی تاکید کرد: در جلسه نمایندگان کارگران و کارفرمایان با کمیسیون اجتماعی و درمان مجلس قرار است مباحث مربوط به بند «ز» تبصره ماده 7 لایحه بودجه 97 بحث و بررسی صورت گیرد، چرا که هم کارگران و هم کارفرمایان تصویب این بند از ماده لایحه بودجه 97 را دست‌اندازی به اموال بیت‌المال و کارگران می‌دانند.

وی درباره تعیین مزد 97 کارگران بیان کرد: عدد و رقم مربوط به سبد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها امروز با حضور کارگران و کارفرمایان و وزیر کار مشخص شد، اما با توجه به این که تاثیر سبد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بر سبد کلی دستمزد 97 هنوز مشخص نشده است تا روز دوشنبه و قطعی شدن این موضوع عدد و رقم اعلام نمی‌شود.

رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار بیان کرد: روز دوشنبه کمیته مزد با محوریت تاثیر سبد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بر سبد دستمزد 97 بررسی و تایید می‌شود و سپس در روز سه‌شنبه (شورای عالی کار) با حضور شرکای اجتماعی تصویب و نهایی می‌شود، تا براساس آن بررسی‌ها برای تعیین نهایی دستمزد 97 صورت گیرد.

نشست بی نتیجه تعیین دستمزد

نشست عصر امروز شورای عالی کار که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارت‌خانه برگزار شده بود، بدون نتیجه پایان یافت و ادامه بررسی ابعاد تعیین مزد به جلسه روز سه‌شنبه این هفته موکول شد.
خبرگزاری فارس: نشست امروز شورای عالی کار که با حضور علی ربیعی دقایقی پیش پایان یافت، بی‌نتیجه ماند و نشست بعدی برای بررسی ابعاد بیشتر مزد به سه‌شنبه هفته جاری موکول شد.

نشست عصر امروز شورای عالی کار که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارت‌خانه برگزار شده بود، بدون نتیجه پایان یافت و ادامه بررسی ابعاد تعیین مزد به جلسه روز سه‌شنبه این هفته موکول شد.

براساس این گزارش در نشست عصر امروز نمایندگان کارگری و کارفرمایی بر سر سهم خوراکی‌ها در سبد معیشتی کارگری و همچنین آموزش، بهداشت و درمان بحث شد که اختلاف‌نظر‌هایی نیز داشتند.

در نشست امروز ربیعی پیشنهاد داد تا برای بررسی بیشتر ابعاد تعیین دستمزد نشست بعدی شورا سه‌شنبه این هفته برگزار شود.

هزینه ماهانه سبد معیشت یک خانوار کارگری چند؟

در این باره امروز یک مقام مسئول کارگری با اعلام آخرین رقم سبد معیشت ماهیانه یک خانوار کارگری گفت: شورای عالی کار قبل از تعیین رقم مزد، واقعیتهای زندگی کارگران را ببینند و قدرت خرید آنها را در نظر بگیرد.

هادی ابوی اظهار کرد: به رسم هر سال در کمیته دستمزد کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، آخرین وضعیت معیشت خانوارهای کارگری و هزینه‌های زندگی آنها را رصد و پس از جمع آوری آمار و اطلاعات و گزارشهای به دست آمده، رقم سبد معیشت یک خانوار کارگری در ماه را استخراج کردیم و از ماحصل گزارشها و تحقیقات میدانی، به رقم سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیدیم.

او با بیان اینکه نتایج تحقیقات و گزارشهای به دست آمده را به شورای عالی کار ارائه کرده‌ایم، افزود: سال گذشته هزینه سبد معیشت خانوار چهار نفره کارگری سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که البته در شورای عالی کار به رقم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده بودند در حالی که ملاک عمل ما ارقام کف بازار و هزینه‌های ملموس زندگی کارگران است و بخشی از این هزینه حداقل کالری مورد نیاز بدن یک خانواده چهار نفره را شامل می‌شود که با محاسبه هزینه‌های ابتدایی و بدون تفریحات و سفر خرید اقلام لوکس است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین