مراقب تماس‌های بیمه‌ای باشید

گروه اجتماعی الف،   3961023002 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک مسول سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به سوء استفاده برخی افراد و شرکت‌ها در کشور از نام و عنوان سازمان بیمه سلامت ایران به مردم هشدار داد.

به گزارش تسنیم، محمد منتقمی راد - مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: افرادی سودجو از طریق تلفن یا فضای مجازی با وعده‌های واهی و غیر واقعی به مردم و بعضا در قبال اخذ مبالغی تحت عنوان صدور کارت بیمه سلامت اقدام به سود جویی می‌کنند.

وی بیان کرد: بسیاری از این افراد و شرکت‌ها با دادن وعده‌های دورغین از جمله ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی، ارائه دفترچه بیمه یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزینه‌های درمان آزمایشگاه، ویزیت پزشکان و داروخانه‌ها و هزینه‌های دارویی با احتساب حق بیمه به بیمه شدگان اقدام به اخاذی از مردم نموده و باعث سوء استفاده از نام این سازمان و خدشه دار شدن آن در منظر افکار عمومی می‌شوند.

منتقمی راد ضمن اهمیت موضوع مذکور گفت: این گروه‌ها عده ای فرصت طلب و سودجو بوده که فقط به دنبال اخاذی از هموطنان برای کسب منافع شخصی هستند. توجه به این نکته از آنجا ضرورت دارد که در این نوع ارتباطات زمانیکه شهروندان اعلام می‌کنند که بیمه درمان پایه دارند، بعضاً تماس گیرنده تهدید می‌کند که دفاتر بیمه درمان شهروندان را ابطال می‌کند.

وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر درمان پایه کشور، هرگز برای بیمه کردن افراد، از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و هر گونه فراخوان عمومی از طریق سایت رسمی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس www.ihio.gov.ir و یا از طریق صدور پیام در رسانه های جمعی، اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران از آحاد جامعه درخواست کرد که برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی ضروری است شهروندان، حسب تکلیف قانونی خود در صورت مشاهده و برخورد با این افراد، با اخذ اطلاعات کامل از شرکت‌ها و به منظور جلوگیری از روند غیر قانونی، مراتب را جهت پیگیری از طریق شماره تماس 22858720 الی 7 به سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۳۶۹۹۰۸:۳۸:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
سلام / این نوع اطلاع رسانی هم شده... شبیه حکایت اطلاع رسانی در مورد موسسات بانکی... یا شرکتهای فروش دستگاههای تصفیه آب... هیچکس هیچ اقدامی نمیکند... فقط به اطلاع رسانی بسنده میکنند... اگر چهارتا از این شرکتها را بگیرند و درشان را تخته کنند هیچکس جرائت نمیکند دیگر از این نوع اقدامات خلاف انجام دهد... ولی متاسفانه... کاری کرده اند که مملکت ما شده... مملو از این نوع خلافکاریهای ریز و درشت... در طول دو سال گذشته...بخود من حداقل ده بار تا العان در این رابطه تماس گرفته اند..تازه امروز وزارت بهداشت یادش افتاده اطلاع رسانی کند.... لازمست مسئولین مملکت اسلامی ما کمی فکر کنند ..ببینند.. چیکار کرده اند که زمینه انواع این نوع فساد را فراهم کرده اند...
ناشناس۲۰۳۹۷۵۱۳:۳۹:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
حدود 6 ماه پیش همچنین اتفاقی برای من افتاد یعنی اشخاصی به نام بیمه سلامت سه بار زنگ زدند و حتی بار اول و دوم که من مجاب نشدم، در بار سوم حتی تهدید کردند که طرح بیمه تکمیلی سلامت یک طرح ملی و سراسری است و اگر بیمه تکمیلی سلامت نشوید بعد از مدتی بیمه درمانی اصلی شما دچار اختلال می‌گردد. من هم بعد از پرسیدن مبلغ آن (60 هزارتومان) مجاب شدم که چون رقم قابل توجه نیست بی‌خود ریسک نکنم و بپردازم. لذا آدرس دادم و کارتی را به اسم بیمه سلامت توسط پست چی‌ به درب منزل ما بردند و وجه را دریافت کردند. حالا با این خبر امروز شما، به شماره‌ای که مدیر حراست بیمه سلامت داده (22858720) زنگ زدم و و پس از چندین بار تماس بالاخره متوجه شدم که برای پرسش و پاسخ باید به شماره 1666 زنگ زد. لذا پس از چندین بار تماس با شماره 1666 و نهایتاٌ با زدن دکمه 5 موفق به مکالمه یکی از کارشناس رسیدگی و پاسخگویی( خانم هاشمی) شدم، پس از دقایقی توضیح و صحبت با این کارشناس محترم، متوجه شدم که به هیچ عنوان نباید انتظار پیگیری از بابت موضوع فوق داشته باشم، زیرا چون مقصر را مردمی می‌دانند که فریب خورده‌اند لذا پیگیری از ناحیه بیمه سلامت متصور نیست! علی‌رغم توضیحات چندباره من به کارشناس محترم مربوطه که از نام و برند شما سوءاستفاده شده و تماس‌ها و کارتهایی به نام شما گرفته و صادر کرده‌اند. حداقل از شاکیانی که تماس می‌گیرند فایلی از اطلاعات مربوطه بطور مثلاً اینترنتی تهیه نمائید (مانند اخذ شماره تلفن سوء استفاده گران و یا تصویری از نمونه کارت‌های صادره شده برای شاکیان) و پس از جمع‌آوری آنها را به مسئولین ذیربط خود اطلاع رسانی نمائید. لیکن ایشان پاسخ تکراری می‌داد: مبنی بر اینکه این مردم هستند که نباید فریب بخورند و ما وظیفه‌ای بابت این موضوع نداریم و دریغ از پاسخگویی به این پرسش که پس این خبر و اطلاع رسانی مدیر حراست و شماره تلفن داده شده به مردم به چه علت است و آیا نباید واحدهای حقوقی یا بازرسی و رسیدگی به شکایات و یا حراست سازمان بیمه سلامت نسبت به سوء استفاده از نام سازمان خود واکنش نشان دهند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین