پیام خطرناک عبده تبریزی به دولت درباره قیمت دلار

گروه اقتصادی الف،   3961015058 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور وزیر راه با اعلام شتابان‌شدن سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم گفت:‌ تشخیص بازار این است که نرخ ارز امکان افزایش دارد و روی آن حساب می‌کند، در این صورت دولت باید کمک کند تا ارز به وسیله‌ای برای پس‌انداز تبدیل نشود.

به گزارش تسنیم، حسین عبده‌تبریزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در رابطه با نرخ ارز بازار تشخیص این است که نرخ ارز امکان افزایش دارد و روی آن حساب می‌کند، اگر تشخیص دولت این باشد که بازار چنین گرایشاتی دارد باید کمک کند ارز به وسیله‌ای برای پس‌انداز تبدیل نشود، یعنی دولت باید حباب منفی بازار ارز را خالی کند تا وسیله‌ای جهت پس‌انداز نشود.

وی با بیان این‌که "درباره نرخ ارز پیش‌بینی انجام نداده‌ام"، افزود: تشخیص بازار این است که از تمام چیزهایی که وجود دارد ارز زیر قیمت است، برای همین هم در بورس فقط تمام سهام تحت تأثیر ارز بیشترین رشد را داشته‌اند، مانند پتروشیمی‌ها، خودروسازی، فلزات و...، حتی در بورس نیز تعدیل قیمت‌ها از قیمت ارز هم فراتر رفته است.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم راجع به برنامه‌های دولت برای بخش مسکن با اتکا به توسعه‌ای شدن بانک مسکن، گفت:‌ تشخیص بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی درست است؛ اگر قدرت خرید ایجاد شود مردم می‌توانند مسکن خریداری کنند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ مسکن، به‌ویژه مساکن ارزان‌قیمت جای رشد قابل ملاحظه‌ای دارد همین الآن تقاضا برای این مسکن‌ها به‌طور مداوم در حال افزایش است. در حال حاضر سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم به‌صورت هفتگی سه برابر سال گذشته است.

عبده‌تبریزی اظهار کرد: این مسئله باعث شده که بانک مسکن نگران کسری منابع خودش شود چون با شتاب زیادی سپرده‌گذاری می‌شود به این امید که متقاضیان بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر این‌که نگرانی بانک مسکن باید چگونه برطرف شود، گفت: بانک مسکن برای این کار یک راه دارد؛ کافی است بانک مرکزی بپذیرد که مطالبات ناشی از وصول تسهیلات مسکن مهر را در زمان طولانی‌تر دریافت کند. بانک مسکن نمی‌خواهد در این وضعیت دولت هیچ کمکی کند یا این‌که بخواهد از منابع بانک مرکزی استفاده کند بلکه درخواست این است که خط اعتباری برگشت پول مسکن مهر طولانی‌تر شود تا بتواند به تقاضاها پاسخگو باشد.

وی با اعلام این‌که بانک مسکن بین بانک‌های کشور سالم‌ترین بانک است، افزود: این بانک مشکلی برای وصول وام‌های پرداخت‌شده به مردم را ندارد و این بانک با بانک‌های دیگر که تسهیلات آنها برنمی‌گردد و پول‌های کلان وام داده‌اند، متفاوت است.

وی با ابراز این‌که بانک مسکن در شرایطی خوبی قرار دارد که دولت به آن کمک کند، اظهار کرد:‌ بخشی از این حمایت می‌تواند از مسیر افزایش سرمایه‌ انجام شود، در این راستا وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که بخشی از این افزایش سرمایه را حاضر است از سرمایه این وزارتخانه تأمین کند.

عبده‌تبریزی ادامه داد:‌ این کار منوط به این است که بانک مسکن مسئولیت توسعه‌ای را به‌عهده بگیرد، حتی وزارت راه و شهرسازی این آمادگی را دارد که از املاک و زمین‌هایش این کار را انجام دهد.

وی با بیان این‌که "120 میلیارد دلار سرمایه حبس‌شده از وجود خانه‌های خالی در بازار مسکن داریم" در پاسخ به پرسش تسنیم در رابطه با پیش‌بینی مسکن، اظهار کرد: تقاضا برای مسکن گران‌قیمت همچنان محدود خواهد بود، ضمن این‌که مساکن خالی از سکنه به‌سرعت نمی‌توانند تبدیل به فروش شوند.

وی در عین حال با اظهار این‌که بازار واحدهای ارزان‌قیمت رشد می‌کند، گفت:‌ وام‌های بانک مسکن به این قضیه کمک کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۴۱۴۰۱۳:۳۸:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
یعنی چه که ارز زیر قیمت واقعی است . همیشه چه اتفاقی میفتد که ارزش پول ملی و دارایی های مردم به ناگه باید کم شود . چه رانت و عواملی از طرف خام فروشها و... منابع مردم بر کاهش ارزش پول و خرید مردم به مردم تحمیل میشود و اصل آن را پشت شعارهای اقتصادی پنهان میکنند که مثلا با افزایش قیمت ارز اوضاع مملکت بهبود خواهد یافت اما نتیجه اش جز افزایش تورم و گرانی و کوچک شدن سفره مردم و درنهایت بدبختی بیشتر مردم به قیمت سود بیشتر برای عده ای معدود خواهد بود .
ناشناس۱۹۴۱۹۱۱۴:۲۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
هر اقتصاد دان با دانش ابتدایی می توانست بفهمد که سیاست های بانکی دولت یازدهم که برای بانکها شمشیر را از رو کشیده بود مانند..و .. که تمام موفقیت دولت را در به زانو درآوردن بانکها میدانستند یعنی هم میخواستند تکلیف موسسات مالی یکسره شود هم نرخ تسهیلات پایین بیاید و نرخ سپرده بانکها به حد اقل برسد موسسات را اگر میخواستند تعیین تکلیف کنند باید سود سپرده بانکها را کاهش ندهند تا منابع به بانکها هدایت شوند و پس از آرامش نسبی نسبت به کاهش سود سپرده بانکها برنامه ریزی میکردند مگر اینکه خود دولتیان و ارباب سرمایه تمایل داشتند که مردم به سمت سکه و دلار و سفته بازی بروند
ناشناس۱۹۴۲۹۹۱۶:۱۰:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
نرخ دلار حداقل ۱۵۰۰ تومان گران است که با سیاستهای اقتصادی درست کاهش خواهد یافت نرخ دلار در محدوده ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان است و البته باید توجه داشت خودارزش نرخ دلار نسبت به سایر ارزها به یک سوم کاهش یافته است ، و دلیلی وجود ندارد که مواجه با افزایش نرخ ارز باشیم تفکر احتمال افزایش نرخ ارز انگیزه حبس و پس انداز خانگی دلار را بالا میبرد و این در حالیست که علاوه بر دلار ثروت عظیمی از طلا نیز در پس انداز خانگی وجود دارد ، افزایش نرخ سود بانک حتی میتواند موجبات خارج شدن ارزها و طلا را از پس انداز خانگی خارج نموده و وجوه ان در بانکها پس انداز شود و همین امر باعث کاهش ارزش دلارو حتی طلا نیز خواهد شد ، البته بانکها نیز با مدیریت صحیح و درست و کارشناسانه و با نظارت واقعی و عملی بانک مرکزی و دولت میتوانند این پس اندازها را در امر تولید و کارهای عمرانی هدایت نمایند .
ناشناس۱۹۴۳۶۱۱۷:۰۹:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
فروش نفت به قبل از تحریم برگشت 150 میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده در حال آزاد شدن هستند سویفت راه افتاد قیمت نفت به 60 دلار رسیده قیمت دلار در بازار باید بشدت کاهش یابد بسوی قیمت قبل از تحریم ها برود مگر اینکه آقایان برای این دلارهای نقشه های دیگر دارند !
ناشناس۱۹۴۳۶۲۱۷:۱۰:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
سود بانکی نیز باید بشدت افزایش یابد و به بالای 30 درصد برود
ناشناس۱۹۴۳۶۹۱۷:۱۶:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
عبده تبریزی ادم معتمد در کشور میباشد
امیراسد۱۹۴۴۵۴۱۸:۵۴:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
این همه ادعا دارند و شعار اقتصاد مقاومتی را می دهند اما همچنان بر طبل به اصطلاح رونق رشته ای به نام مسکن (بخوانید گرانی مسکن) می کوبند! در حالی که انباشت سرمایه های مردم در بخش غیر تولیدی و غیرقابل صادراتی مثل مسکن، کامل در تناقض شدید با اقتصاد مقاومتی است. زمانی که این حرفها را از زبان افرادی مانند ایشان می شنوم ، تنها فکری که به ذهنم می آید ،...مافیای مسکن است و بس.
ناشناس۱۹۴۵۶۲۲۰:۵۰:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
اگر اقعیت باشد که ازاول سالجاری چین بورس نفت درکشورش درست می کند ونفت را بایوان میخرد واعضای پیمان بریکس خرید وفروش کالا را براساس پول ملی خود انجام میدهند و۰۰۰ برچه اساسی دلار زمینه افزایش بیشتر را دارد
ناشناس۱۹۴۶۵۳۲۲:۴۳:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
مشاوره های عیر کارشناسی ..باعث بروز مشکلات مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی در این کشور شده است که نتیجه آنرا هم داریم می بینیم،
عابد۱۹۴۷۶۸۰۱:۱۲:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
مردم به امید کاهش زمان ماندگاری سپرده از دوازده ماه به هشت ماه، سپرده گذاری در مسکن یکم را شروع کردند، مسئولین محترم، لطفاً به وعده خود عمل کنید...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  2. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  3. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  4. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  5. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  6. سخت، اما گذرا...

  7. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  8. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  9. شهدای خلبان حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

  10. زندگی‌نامه رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی

  11. جزئیات درگیری خونین پلیس با اشرار و اراذل در نارمک

  12. بازتاب های گسترده بین المللی در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان

  13. صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

  14. کارنامه خدمات شهیدان حسین امیرعبداللهیان و سید محمدعلی آل‌هاشم

  15. جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست مخبر آغاز شد

  16. واکنش ظریف به شهادت رئیس جمهور

  17. پیام تسلیت دکتر احمد توکلی در پی شهادت آیت الله رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  8. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  12. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  13. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  14. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  20. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  21. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  22. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  23. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  24. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  25. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

آخرین عناوین