ضرورت استفاده از رویه‌های بتنی به جای قیر در راهسازی

گروه اقتصادی الف،   3960730200 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به عمر مفید ۳۰ تا ۵۰ ساله رویه‌های بتنی، خواستار استفاده بیشتر از این رویه‌ها در روکش راه‌های کشور شد.

به گزارش فارس، محمد شکرچی‌زاده اعلام کرد: با وجود عمر 80 ساله تولید بتن در حوزه ساخت و ساز کشور، به علت ارزان بودن قیمت قیر دچار یک غفلت تاریخی در کاربرد رویه‌های بتنی در راه های کشور هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: این در حالی است که در اجرای پروژه های ملی به خصوص در حوزه راهسازی باید از رویه‌های بتنی استفاده شود.

وی گفت: رکود مسکن سبب شده با وجود ظرفیت بالای تولید سیمان در کشور مصرف آن کاهش یابد و با گسترش استفاده از رویه‌های بتنی در راه‌ها و زیر لایه‌های جاده‌ها سالیانه حدود یک و یا دو میلیون تن سیمان در این بخش استفاده شود.

شکرچی‌زاده بیان کرد: در عرصه اجرای پروژه‌های ملی استفاده از بتن به عنوان یک ماده با عمر مفید بالا، باید در ساخت راه‌ها، اسکله‌ها، بنادر، فرودگاه‌ها و سایر ابنیه‌های راهسازی مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این که استفاده از رویه‌های بتنی در راه‌ها از اواخر قرن 19 و اوایل قرن بیستم در برخی از کشور های جهان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: هم اکنون در برخی از کشورهای جهان به صورت گسترده از رویه‌های بتنی استفاده می‌شود و 60 درصد آزادراه‌ها در کره جنوبی رویه بتنی دارند.

بنابراین گزارش ‌در چند پروژه مهم راهسازی از جمله قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال، 60 کیلومتر از آزادراه اصفهان ـ شیراز، آزادراه بیرجند ـ قائن در خراسان جنوبی، باند 29 فرودگاه مهرآباد، اپرون (پارکینگ) غربی فرودگاه امام خمینی (ره) و باند فرودگاه تبریز از رویه بتنی استفاده می‌شود.

طبق رویکرد وزارت راه و شهرسازی قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه 10 درصد راه‌های کشور با استفاده از رویه های بتنی آماده شود.

 

دیدگاه کاربران

حسین۱۲۷۲۹۸۱۶:۰۲:۴۵ ۱۳۹۶/۷/۳۰
موضوع استفاده بتن بجای قیر اغلب بدین خاطر مطرح شده که کارخانه های بتن در این چند سال دچار کاهش سود شده اند. البته در حال حاضر نیز سود قابل توجهی دارند. لیکن باتوجه به نوع روسازی بتنی که بسیار صلب بوده میتواند موجبات استهلاک بسیار بالا در وسایل نقلیه شهری را در پی داشته باشد. با این حال استفاده از رویه بتنی در باند فرودگاهها توصیه می گردد.
ناشناس۱۲۷۳۳۷۱۶:۵۴:۴۱ ۱۳۹۶/۷/۳۰
در میان همه ویژگیها، یکی از بهترین خصوصیات بتن در پوشش راهها، قابلیت تنظیم ضریب اصطکاکی سطح است که موجب پایداری مطمئن خودرو و آرامش سرنشینان میشود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین