جزئیات پرداخت معوقات کارگران اراکی با تخصیص 27 میلیارد تومان

گروه اقتصادی الف،   3960707063

مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد این بانک به همراه بانک تجارت 270میلیارد ریال برای حل مشکلات کارگران شرکت های آذرآب و هپکو اراک و پرداخت معوقات آنان تخصیص دادند.

جزئیات پرداخت معوقات کارگران اراکی با تخصیص 27 میلیارد تومان

به گزارش ایرنا، پس از اعتراض کارگران شرکت های آذرآب و هپکو اراک نسبت به تاخیر در پرداخت مطالبات خود، چهارشنبه (پنجم مهرماه) وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این شهر رفت تا به موضوع رسیدگی کند.
«علی ربیعی» همان روز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: پرداخت معوقات کارگران شرکت صنایع آذرآب اراک از فردا (پنجشنبه) آغاز می شود.
ربیعی افزود: بر این اساس، شرکت صنایع آذرآب به چرخه تولید باز می گردد.
وی ادامه داد: سرپرست جدید شرکت صنایع آذرآب با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و بلافاصله در جمع کارکنان این شرکت حاضر شد و ضمن بازدید از خطوط تولیدی این شرکت، برنامه های تخصصی و مدون خود را برای کارگران تشریح کرد.
این مسوول بیان کرد: مدیریت جدید این شرکت موظف شد برنامه ریزی های مدون برای تولید با کیفیت، جذب مشتری و ارتباط تنگاتنگ با مشتریان پیشین این شرکت برای بقای آذرآب را در دستور کار خود قرار دهد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در جمع کارگران هپکو گفت: بحث معوقات کارگران هپکو حل و فصل شد اما نه به قیمت فروش زمین این شرکت، بلکه رایزنی های زیادی با مدیران عامل بانک های ملی و کشاورزی صورت گرفت تا منابع مالی مورد نیاز تامین شد.
وی تاکید کرد: اعتباراتی که برای پرداخت معوقات کارگران تزریق می شود، زیر نظارت جدی خواهد بود و هپکو باید ادامه حیات اقتصادی داشته باشد.
در همین پیوند مدیرعامل بانک ملی ایران شامگاه پنجشنبه اعلام کرد: پیرو دستور رییس جمهوری و تاکید وزیر اموراقتصادی و دارایی برای حل مشکلات کارگری شرکت های آذرآب و هپکو، همین امروز (پنجشنبه) بانک ملی ایران 20 میلیارد ریال برای شرکت آذرآب و بانک تجارت 70 میلیارد ریال برای شرکت هپکو اختصاص دادند که پرداخت شد.
به نوشته تارنمای بانک ملی ایران، «محمدرضا حسین زاده» گفت: استاندار مرکزی نیز اعلام کرده است عصر پنجشنبه بخشی از معوقات کارگران شرکت های هپکو و آذرآب به حساب آنها واریز شد.
وی تاکید کرد با وجود زمان بسیار کم و پایان ساعت اداری و همچنین تعطیلی سیستم بانکی همکاری خوبی برای اجرای این مصوبه از سوی بانک ملی ایران صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، شرکت صنایع آذرآب اراک در سال 1363 تاسیس و فعالیت رسمی آن از سال 1368 آغاز شد و اکنون به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های صنعتی ایران شناخته می‌شود.
شرکت هپکو نیز در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس شد و از سال 1354 فعالیت خود را آغاز کرد.
این شرکت 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی مانند ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.
کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد.
مجموعه مدیریت استان مرکزی از دی ماه پارسال به دنبال بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی بودند تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه پارسال این تصمیم، قطعی شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سفر به اراک تاکید کرد هپکو 50 ساله در برخی بخش ها به نوسازی تجهیزات نیاز دارد.
ربیعی گفت: بخشی از قراردادهای خرید برای شرکت هپکو به امضای سه وزیر کشور، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی رسیده و تامین مالی آن مانده است که از محل مدیریت بحران در حال پیگیری است و چهارشنبه هفته آینده برای تصویب به هیات دولت می رود.
وی عنوان کرد: ارزش این قرارداد 20 هزار میلیارد ریال است که همین یک قرارداد حدود چهار تا پنج سال برای شرکت هپکو کار ایجاد می کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هپکو باید به سمت پلاک گذاری حرکت کند؛ زیرا تحقق این امر یکی از راه هایی است که سبب می شود ماشین آلات تولیدی این شرکت، وارد کشور نشود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین