• ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند

    ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند

    نتایج نظرسنجی جدید موسسه راسموسن نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی وقوع یک جنگ داخلی در پنج سال آینده را محتمل می‌دانند.

  • خبر بد برای بایدن؛ تورم آمریکا در بدترین زمان ممکن بالا رفت

    خبر بد برای بایدن؛ تورم آمریکا در بدترین زمان ممکن بالا رفت

    شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی با اشاره به آمار تورم آمریکا هشدار داد درست زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، پس از ماه‌ها انتقاد از سوی رای‌دهندگان شروع به گرفتن نمرات بهتری در اقتصاد کرده بود، نرخ تورم دوباره افزایشی شد.

  • چرا «بایدن» از سیاست‌های «نتانیاهو» در جنگ غزه انتقاد می‌کند؟
  • بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    مرور تحریم علیه کشورمان بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که دولت آمریکا تمام تحریم‌های عمده علیه ایران را اعمال کرده است حال این سوال مطرح است آیا دیگر چیزی برای ترامپ باقی مانده است؟

  • همان دیوانه همیشگی!

    همان دیوانه همیشگی!

    گروه جهان الف،

    ترامپ بار دیگر سعی دارد با رویکردهای پوپولیستی و تحریک و تهییج جریان های اجتماعیِ خاص و به طور خاص نسل جوان یا همان نسل Z در آمریکا، سطح حمایت ها از خود را در سایه ناکارآمدی دولت بایدن افزایش دهد.

  • نیکی هیلی: آنقدر بدهی داریم که باید یک حسابدار رئیس‌جمهور شود!

    نیکی هیلی: آنقدر بدهی داریم که باید یک حسابدار رئیس‌جمهور شود!

    نیکی هیلی با اشاره به افزایش بی‌سابقه بدهی دولتی ایالات متحده، گفت در انتخابات ۲۰۲۴ باید یک «حسابدار» به کاخ سفید راه پیدا کند.

  • حکایت دو دروغگویِ بزرگ!..

    خبرگزاری الجزیره گزارش می دهد؛ حکایت دو دروغگویِ بزرگ!..

    گروه جهان الف،

    خبرگزاری الجزیره در گزارشی می نویسد: «بایدن با ترامپ هیچ فرقی ندارد. او نیز مثل ترامپ دروغ می گوید و البته که در عمل به وظایفش و انجامِ کارهای درست، انفعال و سوعملکردِ زیادی را از خود نشان داده و می‌دهد.»

  • واکنش‌ها به خودداری هیلی از پاسخ به سوالی درباره دلیل جنگ داخلی

    واکنش‌ها به خودداری هیلی از پاسخ به سوالی درباره دلیل جنگ داخلی

    خودداری نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از به‌کاربردن کلمه «برده‌داری» در پاسخ به سوالی درباره دلیل وقوع جنگ داخلی در این کشور، واکنش‌های زیادی در پی داشت.

  • پیام اصلی جنجالِ تعطیلی دولت در آمریکا چیست؟

    پیام اصلی جنجالِ تعطیلی دولت در آمریکا چیست؟

    «آنچه در بحبوحه جار و جنجال های فراوانِ چند وقت اخیر آمریکا با محوریت تعطیل شدن احتمالی دولت فدرال این کشور خودنمایی می کند این است که گویی مردم آمریکا، قربانی رقابت های سیاسی و انتخاباتی دموکرات ها و جمهوریخواهان شده اند و انگار بخش گمشده ماجرا در این میان، منافع آن ها است و هیچکس به آن ها و سرنوشتشان توجهی ندارد.»

  • دو «خودخواه» و اطرافیان «بزدل» !

    انتخابات آمریکا از نگاه نشریه "هیل"دو «خودخواه» و اطرافیان «بزدل» !

    گروه جهان الف،

    نشریه هیل در گزارشی می نویسد: «آمریکایی ها باید به این سوال پاسخ دهند که آیا می خواهند به بایدن رای دهند که در زمان انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، ۸۲ ساله خواهد بود و در صورت پیروزی در انتخابات، تا سن ۸۶ سالگی رئیس جمهور آمریکا باقی می‌ماند یا می خواهند به ترامپ رای دهند که هیچ بعید نیست در روز انتخاباتِ آمریکا در زندان باشد!؟»

  • ۱۱ سناریوی جنون‌آمیز در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

    پایگاه خبری "دیلی بیست" بررسی می کند؛ ۱۱ سناریوی جنون‌آمیز در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری دیلی بیست در گزارشی می نویسد: «شاید این ایده که ترامپ از آمریکا فرار کند، چندان واقع‌بینانه نباشد. حتی خودِ ترامپ نیز در شبکه اجتماعی‌اش یعنی TRUTH با این سناریو شوخی کرده است. با این حال، باید از خودمان بپرسیم که اگر ترامپ به صورت قطعی محکوم شود و برای او حکم زندان بُریده شود، آیا باز هم گزینه فرار او از آمریکا، غیرواقع بینانه است؟»

  • آیا "هانتر" سرِ بایدن را به باد می دهد؟

    آیا "هانتر" سرِ بایدن را به باد می دهد؟

    گروه جهان الف،

    «شواهد و قرائن حاکی از این هستند که حجم چالش ها و رسوایی های هانتر بایدن برای پدرش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا به قدری گسترده خواهد بود که بایستی وی را یکی از اصلی ترین محورهای اقدامات سیاسی و رسانه ای جمهوریخواهان و جریان های مخالف و منتقدِ بایدن علیه وی در بحبوحه انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا ارزیابی کرد.»

  • یک نکته عجیب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

    یک نکته عجیب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

    گروه جهان الف،

    «کارشناسان و صاحب نظران بین المللی بر این باورند که بایدن و ترامپ به قدری حاشیه دارند و احتمالا روی موارد حاشیه ای طرف مقابل خود مانور خواهند داد که اساسا بایستی مردم آمریکا را غایبان بزرگ انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا دانست.»