یک نکته عجیب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

گروه جهان الف،   4020421109 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

«کارشناسان و صاحب نظران بین المللی بر این باورند که بایدن و ترامپ به قدری حاشیه دارند و احتمالا روی موارد حاشیه ای طرف مقابل خود مانور خواهند داد که اساسا بایستی مردم آمریکا را غایبان بزرگ انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا دانست.»

یک نکته عجیب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

به گزارش الف؛ زمان زیادی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا باقی نمانده است. این زمان از آن نظر زیادی نیست زیرا پیش از برگزاری انتخابات اصلی، شاهد برگزاری انتخابات درون حزبی خواهیم بود و عملا تنور انتخابات ماه ها قبل از آغاز رسمی آن، گرم می شود. 

با این همه، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که انتخابات سال 2024 آمریکا را بایستی در زمره یکی از مهمترین انتخابات کل تاریخ آمریکا ارزیابی کرد. دلیل اصلی آن ها از طرح یک‌چنین موضع گیری نیز این است که اساسا این انتخابات تا حد زیادی می تواند روندهای آتی حکمرانی در آمریکا را مشخص کند. با این حال، برخلاف ظاهر و آرایش جدی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا، یک نکته عجیب و تا حدی طنز نیز در مورد این انتخابات وجود دارد و آن مرتبط با نامزدهای اصلی این دوره از انتخابات است. 

در یک سوی این انتخابات، جو بایدن، رئیس جمهور مستقر آمریکا از حزب دموکرات قرار دارد. فردی که در دو سال و نیم اخیر که در کاخ سفید حضور داشته، گاف های زیادی را به ثبت رسانده است. در این راستا، صحبت‌کردن و یا دست دادنِ وی با افراد خیالی در زمان برگزاری نشست های رسمی، انتشار تصاویری که نشان می دهند مقام های کاخ سفید و اعضای تیم امنیتی دولت آمریکا وی را متر به متر هدایت می کنند، زمین خوردن های مکرر او در مناسبت های مختلف و سر زدن اقدامات عجیب از وی نظیر از یاد بردن اسم اعضای دولتش و همچنین انجام اشتباهات فاحش در به یاد آوردن وقایع روز و تحولات تاریخی، همه و همه مجموعه عواملی بوده اند که با استناد به آن ها حتی برخی از افراد، از عدم صلاحیت بایدن جهت کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا سخن گفته اند. 

حتی کار تا بدانجا پیش رفته که برخی معتقدند بایدن صرفا به صورت فیزیکی رئیس جمهور آمریکا است و همین حالا هم به بیماری زوال عقل گرفتار شده است. در سوی دیگر ماجرا، دونالد ترامپِ جنجالی حضور دارد. فردی که چه در قالب زندگی شخصی و چه زندگی خود به عنوان یک تاجر و چه به عنوان یک سیاستمدار، مملو از تنش و جنجال و بحران است. 

پرونده های مکرر اخلاقی وی و ماجرای رشوه دادنش به یک پورن استار آمریکایی، پرونده قضایی وی با این اتهام که او اسناد فوق سری دولت آمریکا را بدون اخذ مجوزهای لازم در خانه اش نگهداری می کرده، نقش قابل توجه وی در تحریک شورش ششم ژانویه و حمله حامیان افراطی اش به ساختمان کنگره آمریکا و به طور کلی شخصیت مشوش و به هم ریخته او و سیاست هایش چه در عرصه سیاست داخلی و چه سیاست خارجی آمریکا، همه و همه موجب شده اند تا برخی تحلیلگران بر این مساله تاکید کنند که بازگشت یک‌چنین فردی به کاخ سفید(فردی که محتمل ترین گزینه برای کاندیداتوری حزب جمهوری‌خواه در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا است)، کابوسی عینی برای آینده دموکراسی و حتی آینده خودِ آمریکا است. 

در این میان، یک نکته قابل تامل این است که کارشناسان و صاحب نظران بین المللی بر این باورند که بایدن و ترامپ به قدری حاشیه دارند و احتمالا روی موارد حاشیه ای طرف مقابل خود مانور خواهند داد که اساسا بایستی مردم آمریکا را غایبان بزرگ انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا دانست. 

در واقع، دو نامزد اصلی انتخابات آتی آمریکا، وقت کمی خواهند داشت که در مورد چالش های عینی مردم آمریکا و مشکلات آن ها و طرح و برنامه های خود جهت رفع آن ها، دست به مناظره و اعلام برنامه های خود بزنند و عمده وقت آن ها همچون انتخابات سال 2020، معطوف به حملات شخصی به یکدیگر و حزب طرفِ رقیبشان خواهد بود. موضوعی که در فضای طرح تحلیل و تفسیرهای مختلف در مورد انتخابات مذکور، بایستی به مثابه یک نکته عجیب و قابل تامل انتخابات سال 2024 آمریکا ارزیابی شود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۳۸۹۷۸۰۱:۲۵:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲۲
سه سال پیش همین دو نفر بودن و یکی از شلوغ ترین انتخابات های امریکا برگزار شد این بار که فکر کنم خیلی خیلی شلوغ تر بشه رقابت سنگینه چرا گفته شده مردم غایب خواهند بود؟
ناشناس۳۱۴۰۴۵۴۲۳:۲۲:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲۲
سرخو (ترامپ ...) دوباره می خواهد بیاید
ناشناس۳۱۳۹۰۴۱۰۴:۴۳:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲۲
چون گروه غربگرای اصلاحطلب هم مثل کدخداشونن.اینها هم حرفاشون رو یادشون میره.
ناشناس۳۱۳۹۰۵۹۰۶:۲۲:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۲۲
شما نگران مردم آمریکا نباش خوش‌بختانه مردم ایران سیاستمداران دلسوزی دارند که روز به روز به فکر رفاه بیشتر ایرانیان هستند ....
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۳۹۰۶۴۰۶:۴۲:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۲۲
در مورد ضعف جسمانی و غیرجسمانی آقای بایدن نظری ندارم اما در مورد آقای ترامپ باید گفت اولا احتمال پذیرش نامزدی ایشان در انتخابات 2024 بعید به نظر می رسد و لذا انتظار می رود نامزد دیگری از سوی حزب جمهوری خواه معرفی گردد و ثانیا حتی در صورت حضور ایشان در انتخابات انتخاب شدن مجدد این رئیس جمهور سابق هم با توجه به سوابقش بسیار بعیدتر به نظر می رسد! مضافا اینکه البته ملت آمریکا قبلا هم نشان داده اند دوباره مرتکب اشتباه نمی شوند.
ناشناس۳۱۳۹۱۲۰۰۸:۱۹:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲۲
ویترین آمریکای منزوی و رو به افول
ناشناس۳۱۳۹۲۱۲۰۹:۳۴:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲۲
اگه یه کم عقل داشته باشن نه بایدن و نه ترامپ رو تایید صلاحیت نمی کنن
نام آشنا۳۱۴۰۸۱۶۰۴:۲۲:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۳
عزیزم اونجا لیبرال دموکراسی حاکمه مستقیم نمایندگان مردم و رییس جمهور اول در حزب بعد سراسری انتخاب میشه و میره دنبال کارش،اینو بدونید احتمالا بایدن رو می‌خوان برای جلوگیری از جنگ بزرگ با تقلب بالا بیارن که خیلی فرقی به حال ما نداره اما ترامپ از قدرت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود در صورت انتخاب شدن
ناشناس۳۱۳۹۴۴۰۱۱:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۲
بالاخره آمریکا هم دچار & شرایط حساس ; شد . البته به اعتقاد نویسنده محترم .
ناشناس۳۱۳۹۷۶۷۱۵:۰۵:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲۲
قطعا بایدن رئیس جمهور بعدی امریکا نیست
ناشناس۳۱۴۰۱۸۳۲۰:۳۲:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۲۲
آمریکا هر کاریش کنی کشور قانون و شایسته سالاری هست .... نگران آمریکا نباش ...
حسنی۳۱۴۰۸۰۹۰۴:۱۰:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۳
بازیگر نقش آرنولد ، کاندید میشود ویقینا هم جزء او کسی انتخاب نمیشود با این قحطی رجال در امریکا ، غربگداها از آن روی آرنولد حساب کنند که بیاید ایران را بازور آزاد کنند. اپوزسیون جنبش ایران بشوند حاکم . شاهزاده بیاد با لشگرش . مسیح پولی نژاد دوربرش
محمودزاده۳۱۴۰۹۳۷۰۷:۲۷:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۳
در مورد بایدن که الان هم معاون او مملکت را می گرداند و او فقط مجسمه ای پیش نیست که حتی نطق هایش را هم دیگران نوشته و دستش می دهند اما می ماند ترامپ که با توجه به شعار انتخاباتی او در انتخابات گذشته که آمریکا برای آمریکاییها اگر دوباره بخواهد انتخاب شود و این شعارش را جامعه عمل بپوشاند خیلی ها باید چمدان مبارکش را بردارند و آمریکا را ترک کنند ممکن است آن خیلی ها برای او مشکل درست نمایند
ناشناس۳۱۴۰۹۵۴۰۷:۳۶:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۳
فکر کنم مدیریت اقتصاد وسیاست های بین‌المللی آمریکا در حیطه وظایف ریاست جمهوری نیست. به خاطر همین ملاک ریس جمهوری در آمریکا ربطی به خوب بودن یا بد بودن شخص نامزد ریس جمهوری نیست، اشکال بزرگ تمام کشورهای جهان این است که اکثرا آرزوی اصلی سیاست مداران و مدیران ارشد اقتصادی وغیره...این است که یک زندگی راحت در آمریکا داشته باشند. بنابر این تمامی ریس جمهورهای دنیا واسه آمریکا فعالیت می‌کنند، به همین دلیل مهم نیست که آمریکا یک ریس جمهور ایده آل داشته باشد یا نداشته باشد.
ناشناس۳۱۴۱۴۴۰۱۱:۰۴:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۲۳
و در پایان دولتهاشون کماکان آمریکا حرف اول را در دنیا خواهد زد و ما هم بدنبال رفع تحریم‌ها یا دور زدن تحریم‌ها
علی۳۱۴۲۳۹۰۱۶:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۲۳
رئیس جمهور امریکا من باشم یا جو بایدن برای نظام آموزشی ، سیستم امنیتی و نظامی و اطلاعاتی ، برای قوه قضایی . سیستم اقتصادی امریکا فرقی نداره و هرکدوم کار خودشون رو میکنن ، الان ریس فدرال رزرو مهم ترین نهاد اقتصادی امریکا از سال 2018 عوض نشده ، حالا ما ریس جمهورمون عوض بشه کل سیاست همه نهاد ها عوض میشه و دولت قبلی کلا کوبیده میشه از اول ساخته میشه ، هر دولت با برنامه جدید چاق تر از دولت قبل از کل دنیا هم ایراد می گیریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین