بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل: پاسخ تلافی‌جویانه ایران عامل «بازدارندگی» است

  4030128064

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل متحد گفت: پاسخ تلافی‌جویانه ایران [علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی] عامل برقراری مجدد «بازدارندگی»‌ علیه اسرائیل و آمریکا بود.

بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل: پاسخ تلافی‌جویانه ایران عامل «بازدارندگی» است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این تحلیلگر سیاسی روز یکشنبه در مصاحبه با اسپوتنیک، ضمن تأکید بر «پیام قدرتمند شب گذشته ایران به رژیم اسرائیل» اعلام کرد: «مقام های نظامی رژیم اسرائیل در بررسی خسارات وارده در نتیجه پاسخ نظامی ایران درک خواهند کرد که ایران آگاهانه تصمیم به واکنشی گرفت که چندان مرگبار نباشد».

این افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی آمریکا تأکید کرد: پاسخ ایران در واقع ارسال سیگنالی به اسرائیل و ایالات متحده بود مبنی‌بر اینکه می‌تواند همین حمله را در نواتیم، رامونا یا هر منطقه دیگر در اسرائیل انجام دهد و هیچ‌ کاری از دست ایالات متحده و اسرائیل برنخواهد آمد.

او ادامه داد: این همان بازدارندگی است به این معنا که در آینده اگر اسرائیل یا ایالات متحده قصد انجام هر اقدامی علیه ایران را داشته باشند باید عواقب آن را در نظر بگیرند و بدانند که ایران این ظرفیت را دارد که به هر مکان یا هر نقطه‌ای در اسرائیل یا خارج از آن دسترسی داشته باشد و کسی قدرت جلوگیری از آن را ندارد.

ریتر با اشاره به انبوه مذاکرات بین رهبران آمریکا و رژیم صهیونیستی،تاکید کرد که به علت این بازدارندگی است که در این گفت‌وگو جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل تأکید کرد از تلافی خودداری کند؛ نه به این دلیل که آمریکا موضع دوستانه نسبت به ایران دارد، بلکه به این دلیل که عواقب ناشی از چنین اقدامی را درک کرده است.

منابع رسانه‌ای و تحلیلگران اشاره می‌کنند که اسرائیل دقیقاً با هدف ایجاد درگیری گسترده و رودررو بین ایران و آمریکا حمله به کنسولگری ایران را طراحی کرده بود. ریتر در گفت‌وگوی خود با اسپوتنیک پاسخ هوشمندانه ایران به این حمله را عامل خنثی شدن این طرح اسرائیل توصیف کرد.

او با مقایسه این واکنش ایران با حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در پی ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در سال ۲۰۲۰ تأکید کرد: در پی این پاسخ هوشیارانه ایران، تل‌آویو می‌داند که هرگونه تشدید تنش می‌تواند به معنای نابودی رژیم اسرائیل باشد.

وی با فوق‌العاده خواندن عملیات «وعده صادق» ویژگی اصلی این عملیات در سطح جهانی را بازدارندگی در مقابل اسرائیل و آمریکا توصیف کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین