سایه روشن‌های یک انتخاب احتمالی شورش اوسمار علیه برچسب موقت!

  4021105096

ظاهرا اوسمار لوس ویرا کارش را به عنوان سرمربی موقت پرسپولیس آغاز کرده است.

شورش اوسمار علیه برچسب موقت!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دور باطل باشگاه پرسپولیس روی گزینه‌های خارجی برای جانشینی یحیی گل‌محمدی، بدون اینکه تفکری درباره انتخاب سرمربی مناسب با فلسفه باشگاه وجود داشته باشد یا منابع مالی لازم برای این حرکت تامین شود، باشگاه سه هفته به عقب برگشت و گزینه‌ای که بلافاصله پس از استعفای یحیی گل‌محمدی مطرح شده بود را روی میز آورد.

سرمربیگری موقت اوسمار پیشنهادی بود که در همان روزهای نخست جدایی گل‌محمدی مطرح شد، اما مدیران باشگاه جرئت و جسارت روی آوردن به چنین گزینه‌ای را نداشتند و این ایده در همان بدو مطرح شدن منتفی شد.
پرسپولیس باید برای رسیدن به این گزینه حتما سه هفته زمان را تلف می‌کرد تا بداند هیچ مربی صاحب روزمه‌ای نیست که در زمستان به خاورمیانه بیاید و زیر یک میلیون دلار نخواهد.

از همان روز نخست، بحث رویکرد به سرمربیگری موقت اوسمار لوس ویرا می‌توانست از جنبه آشنایی کامل او با تیم فعلی و بحث اقتصادی‌اش جدی گرفته شود که نشد تا اینکه بالاخره باشگاه به واقعیت‌های موجود آن آپشن مناسب برگشت و ایستاد.

باشگاه پرسپولیس البته با وجود به قطعیت رسیدن در این خصوص جسارت رسمی کردن این انتخاب خود را پیدا نکرد، چرا که همچنان همه چیز در مهمترین انتخاب مدیران باشگاه پرسپولیس تحت تاثیر فضای هواداری قرار گرفته و انگار مدیران باشگاه قادر به اتخاذ تصمیم قاطع با بهتر بگوییم ایستادن پای تصمیم‌شان نیستند.

به هر روی گزینه سرمربیگری موقت اوسمار روی میز آمد، باشگاه بازخوردهایش را گرفت و جدی شد تا رد آستانه رسمی شدن قرار بگیرد، اما این تصمیم می‌تواند تبعات مثبت و منفی داشته باشد.

در بحث آشنایی با تیم و اسکواد پرسپولیس، اوسمار حتما گزینه مناسبی است. ضمن اینکه هزینه بیشتری روی دست باشگاه نخواهد گذاشت و با همان قرارداد دستیاری به کارش ادامه خواهد داد اما مسئله عدم اقتدار کافی در جمع کردن تیم و تاثیرپذیری از بازیکنان می‌تواند شرایط کلی تیم را تحت تاثیر قرار دهد.

بعد از حمایت غالب بازیکنان از سرمربی‌گری اوسمار، که البته در یک پست اینستاگرامی از سوی برخی از آنها تکذیب شد، حالا این بحث مطرح است که برای بازیکنان سرمربی شدن اوسمار مزیت‌های بسیاری خواهد داشت چرا که تاثیرپذیری این مربی از بازیکنان بیشتر از سرمربی قطعی و اصلی تیم خواهد بود؛ به‌خصوص اینکه اوسمار با وجود حضور یک سال و نیمه در فوتبال ایران با جزئیات کار در این فوتبال و نحوه برخورد با بازیکن ایرانی چندان آشنا نیست.
از اوسمار این ایراد گرفته شده که او سابقه سرمربیگری نداشته یا در تیم‌های بزرگ حضور نداشته، اما او قبل از حضور در پرسپولیس شش بازی سرمربی تیم سیانورته بوده، در سال 2019 در مقطعی طی ده بازی ویتوریا اس سی را به عنوان سرمربی هدایت کرده و قبل از آن یک بار گوارانی را هدایت کرده، اما مهمترین دوران سرمربیگری‌اش در تیم بزرگ کورینتیانس بوده است.

اوسمار در این باشگاه بزرگ هم سرمربی تیم زیر بیست سال باشگاه بوده، هم دستیار سرمربی، هم 21 بازی در فصل 2019-2018 سرمربی بوده است.

اوسمار در فصل 2016-2015 دوازده بار به عنوان سرمربی تیم براگانیتو را هدایت کرد و مقطعی هم در خونتوود سرمربی بوده. پس با این پست و نفر اول بودن ناآشنا نیست، اما سرمربیگری در فوتبال ایران با برزیل تفاوت‌های بسیاری دارد.

اوسمار برای هدایت درست پرسپولیس بیشتر از هر مبحث فنی‌ای مثل جذب بازیکنان کارامد، برطرف کردن نقاط ضعف، تمرینات مناسب و...  به در دست گرفتن کنترل کامل رختکن و بازیکنان نیاز دارد و باید از امروز شخصیت دیگری داشته باشد و چیزی متفاوت از آنچه تا امروز بروز داده بود رو کند.

پرسپولیس قبلا چنین تجربه‌ای را داشته و حدود هشت سال قبل در مقطعی ده روزه حسین عبدی بعد از برکناری حمید درخشان دستیار او در نقش سرمربی موقت در یکی از مهمترین بازی‌های تاریخ باشگاه روی نیمکت نشست، اما در همان زمان محدود برای موفقیت مقابل النصر عربستان تصمیمات مهمی گرفت؛ اینکه لیدرها را به تمرین تیم راه ندهد، فضای رختکن و هتل محل اردوی تیم خالی از نفرات جانبی اطراف تیم باشد و به بازیکنان خطرناک و یاغی که ممکن بود موقعیت تیم در آن بازی بزرگ را به خطر بیندازند میدان ندهد.

اوسمار ویرا نیز باید در دوره سرمربیگری خود وجه دیگری از شخصیت مربیگری خود را بروز دهد، وگرنه چنانچه رختکن پرسپولیس بازیکن‌محور شود یا به خاطر همین کلمه «موقت» عنان کار از دست او خارج شود، چفت و بست تیم وا خواهد رفت و در همان بازی نخست مقابل تیمی از دسته اول در جام حذفی همه چیز بهم می‌ریزد. آنجاست که خیلی زود اعتماد و باور آنهایی که می‌گفتند اوسمار تا آخر فصل گزینه مناسبی برای هدایت پرسپولیس خواهد بود نیز نسبت به او از دست خواهد رفت و شرایط پیچیده و خطرناک می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  2. مأمور خاطی بازداشت شد

  3. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  4. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  5. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

  6. مرده متحرک !

  7. شباهت های عجیبِ قیمت و قدرت!

  8. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  9. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. واکنش الناز شاکردوست به جنایات اسرائیل

  12. خاندوزی: نرخ رشد نقدینگی به ۲۴ درصد رسیده است

  13. آبروریزی اپوزیسیون در شبکه‌های فارسی زبان؛ این‌بار آنتن زنده اینترنشنال!

  14. واکنش آمریکا به توافق ایران و هند در چابهار

  15. واکنش فدراسیون فوتبال به پرونده رشوه و تبانی؛ اجازه مطرح کردن اسامی را نداریم

  16. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  17. رئیسی: افزایش کیفیت اینترنت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دستور کار قرار گیرد

  18. ارجاع پرونده تخلفات چهار دستگاه به قوه قضائیه 

  19. تحقیق و تفحص از بانک مرکزی باید انجام شود

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  12. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  13. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  18. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  24. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  25. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

آخرین عناوین