به تایلند، جذاب ترین مقصد آسیای شرقی، با فلای تودی سفر کنید

گزارش بازرگانی، 251126،   4021026018

زمانی که به تایلند و دلایلی که این کشور را چنین در میان توریست‌ها محبوب کرده است فکر می‌کنیم، به احتمالات بسیاری برمی‌خوریم. برخی تایلند را برای جزایر و سواحل محشرش دوست دارند، برخی دیگر برای معابد و بوداهای طلایی‌اش و برخی برای شهرهای پرهیاهو و زندگی شبانه‌اش. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به برخی از تماشایی‌ترین مکان‌های این سرزمین استوایی بیندازیم. فلای‌تودی با ارائه تور ارزان تایلند، این شرایط را فراهم کرده تا مسافران با برنامه‌ریزی دقیق و البته با در اختیار داشتن بهترین امکانات و بهترین قیمت، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به کشور تایلند کسب کنند.

زیباترین جاهای تایلند

با یک نگاه ساده به نقشه تایلند، می‌توان اهمیت تاریخی آن را دریافت و به دلیل اینکه چنین برای توریست‌ها جذاب است، پی برد. از جنگل‌های تپه‌ای شمال و مزارع برنج مرکزی گرفته تا فلات‌های وسیع شمال شرقی و سواحل ناهموار جنوبی، اکوسیستم تایلند چنان غنی است که از تنوع و زیبایی‌شان متحیر می‌شوید. در قله‌ی کوه‌ها و اعماق جنگل‌های تایلند، معابد تماشایی‌ای وجود دارند که آرامش و سکوتشان را در جای دیگری نمی‌یابید. در شهرهای رنگارنگ و پرجنب‌و‌جوش، با محیط سرزنده‌ای روبرو می‌شوید که شاید فقط از مردم بانشاط تایلند انتظار می‌رود. برای همه اینها و بیشتر، تایلند به بهشتی شباهت دارد که هرچه از آن بگوییم کم است.

بانکوک

بانکوک، پایتخت تایلند، قرن‌هاست که بازدیدکنندگان را با کاخ‌های سلطنتی باشکوه، معابد زیبای بودایی و زندگی خیابانی‌اش مجذوب خود کرده است. بیش از ۴۰۰ معبد در بانکوک وجود دارد و سفر به آن بدون ملاقات برخی از این معابد کامل نخواهد شد؛ از مهمترین معابد بانکوک میتوان به وات فرا کائو، وات فو، وات آرون و لوها پراسات اشاره کرد که در این شهر مدرن از اهمیت تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار هستند و بازدید از آنها به سفری در زمان می‌ماند.

یکی‌ دیگر جاذبه‌های تاریخی تایلند که وات فرا کائو را نیز در خود جای‌ داده The Grand Palace نام دارد؛ این کاخ بزرگ که در سال ۱۷۸۲ ساخته شده، زمانی خانه خانواده سلطنتی تایلند بود و یکی از بزرگترین مجموعه‌های معماری و گنجینه‌های فرهنگی تایلند به حساب‌ می‌آید. این مجموعه وسیع متشکل از معابد و سازه‌های حیرت‌انگیزی است که به یک شهر کوچک شباهت دارد و بازدید از آن مستلزم یک برنامه‌ریزی دقیق است.

بانکوک شهر بسیار مدرنی است و فروشگاه‌ها و مراکز خرید لوکسی را در خود جای داده است که از جمله آنها میتوان به MBK و Platinum Fashion Mall اشاره کرد، همچنین در مرکز بانکوک پارک لومپینی قرار دارد که محیطی سرسبز و بسیار تماشایی است، مکانی برای ورزش، پیاده‌روی یا استراحت در محیطی بسیار آرام و دلپسند.

پوکت

پوکت یکی از بهترین مقاصد ساحلی جهان است و بزرگترین جزیره تایلند نیز به‌حساب می‌آید. مملو از دریاهای درخشان، درختان نخل و شهرهای شلوغ؛ پوکت دارای بیش از 30 ساحل شگفت‌انگیز برای انتخاب است. ساحل پاتونگ، کاتا، کارون و کامالا همیشه محبوب‌ترین‌ها بوده‌اند، اما شمال پوکت هم دارای سواحل دست‌نخورده و خلوتی است که رویایی هستند.

در قلب جزیره، شهر قدیمی پوکت قرار دارد که جواهر پنهانی مملو از تاریخ و شگفتی‌های فرهنگی است. این منطقه در قرن شانزدهم شاهراهی برای تجارت بوده‌است و امروزه نیز فضای پر جنب‌و‌جوش خود را حفظ کرده و ردیف مغازه‌ها، کافه‌ها، گالری‌های هنری و موزه‌ها فضایی را ایجاد کرده‌اند که در آن میتوان به تماشای تایلند در گذشته پرداخت.

همچنین بازار آخر هفته پوکت یکی‌دیگر از مکان‌هاییست که به هیچ‌وجه نباید از دست دهید؛ این بازار قدیمی و تماشایی مملو از رنگ‌ها و رایحه‌های بینظیر است و در آن میتوانید به خرید سوغاتی یا تست کردن غذا‌های محلی منطقه بپردازید که برای شناخت تایلند و زیست مردمش بسیار مهم هستند. جدای جاذبه‌های خارق‌العاده پوکت، می‌توانید با یک قایق تندرو به بسیاری از جزایر گرمسیری مجاور، از جملهkoh phi phi معروف یا خلیجPhang Nga بروید و شاهد برخی از زیباترین مکان‌های کره زمین باشید.

شاید بازید از تمام جاذبه‌های پوکت یا بانکوک ممکن نباشد اما با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده میتوان نهایت استفاده را از این قطب‌های توریستی برد. فلای‌تودی به این منظور در تورهای گروهی تایلند با لیدری باتجربه و فارسی‌زبان این امکان را فراهم آورده تا در انتخاب مکان‌های بازدید نقش داشته باشید و با بالاترین امکانات و نازل‌ترین قیمت از سفری فراموش‌نشدنی بهره‌مند شوید.

چیانگ‌ مای

چیانگ‌ مای سرزمین کوه‌های مه‌آلود، جنگل‌های سرسبز، آبشارها و معابد باستانی است. این شهر تاریخی بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد و یکی از دلایل شهرتش به‌غیر از طبیعت خارق‌العاده، حفظ آثار و معابدی است که به قرن‌ها پیش بازمیگردند. بیش از ۳۰۰ معبد در این شهر وجود دارد که بیشترشان به سبک لانا هستند و قدمتشان به قرن‌های ۱۳ تا ۱۸ میلادی بازمیگردد و با سقف‌های چوبی منحنی قابل شناسایی هستند.

مانند میراث‌ باستانی، هنر و زبانش، غذاهای چیانگ مای نیز از همتایان جنوبی و شرقی تایلند متمایز است و از شهرت بالایی برخوردار است. تأثیر برمه و چین در غذاهای چیانگ‌ مای و دیگر شهرهای شمالی تایلند مشهود است که در آن از کاری ملایم‌تری استفاده میشود و زنجبیل و زردچوبه نقش پررنگ‌تری ایفا میکنند.

همچنین چیانگ مای دارای طبیعتی خارق‌العاده است و تعدادی از زیباترین پارک‌های طبیعی تایلند را در خود جای داده است که از جمله آنها میتوان بهDoi Inthanon National Park اشاره کرد؛Doi Inthanon مرتفع‌ترین کوه تایلند است که ۲۵۶۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و آب‌و‌هوایش به‌نحویست که معمولا از تایلند انتظار ندارید، از نسیم خنک‌تر از حد معمول کوه‌ها گرفته تا حتی یخبندان اوایل صبح زمستان.

کوه سامویی

یکی ‌دیگر از جزایر تایلند سامویی نام دارد که دارای سواحل زیبا، آبشارها، معابد، و همچنین دهکده‌های ماهیگیری پرجنب‌وجوشی است و چندین چشمه سلامتی را نیز در خود جای داده است. ۳ شهر ساحلی اصلی در جزیره سامویی وجود دارد که هر کدام تجربه‌ی متفاوتی را ارائه می‌دهند. از ساحل نسبتا شناخته‌شده و شلوغ چاونگ گرفته که مملو از رستوران‌ها و فروشگاه‌های خرید است تا ساحل خلوت‌تر لامای که فضایی آرام و مناسب برای خانواده دارد و دهکده ماهیگیران بوفوت که مملو از مغازه‌های چوبی چینی و چند ساختمان مدرن است که به محیط می‌آیند.

آب‌های فیروزه‌ای و صخره‌های مرجانی تنها جاذبه سامویی نیستند و این جزیره مملو از مکان‌های تاریخی و چندین معبد معروف از جمله big Buddha temple وHin Lad Waterfall Temple و Wat Plai Laem است که بازدید از آنها به شما دیدی اجمالی از تایلند و تاریخش میدهد. همچنین اطراف کوه سامویی مملو از جزایر زیبا و بکر است و از آنجایی که فاصله‌شان با کوه سامویی کم است رفتن به آنها یکی از تفریحات این جزیره به‌حساب می‌آید، از جمله این جزایر میتوان به پارک ملی دریایی Ang Thong اشاره کرد که مجمع الجزایری متشکل از ۴۲ جزیره بکر است و با قایق تندرو تنها یک ساعت از کوه سامویی فاصله دارد.

تورهای گروهی تایلند در انواع تور بانکوک، تور پاتایا، تور پوکت و ... توسط فلای‌تودی ارائه می‌شوند؛ برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر میتوانید به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی سر بزنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. دانشجویان معترض در آمریکا، آقازاده هستند

  17. حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

  18. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  19. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  20. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  21. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  22. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. بازی با کلمات

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین