کارشناس نظامی آمریکایی: آتش‌بس موقت در غزه یک پیروزی قاطع برای حماس بود

  4020911013

میک مولروی معاون سابق دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه، آتش بس موقت در جنگ غزه را هم از نظر نظامی و هم از نظر سیاسی یک پیروزی قاطع برای حماس توصیف کرد.

کارشناس نظامی آمریکایی: آتش‌بس موقت در غزه یک پیروزی قاطع برای حماس بود

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، در حالی که همه توجه‌ها به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه در پی آتش‌بس یک هفته‌ای میان رژیم صهیونیستی و حماس معطوف شده است، کارشناسان امنیت ملی در آمریکا خاطرنشان می‌کنند که این توقف ممکن است به حماس فرصت تقویت و تدارک مجدد نیروهای خود را برای زمانی که خصومت‌ها از سر گرفته می‌شود، داده باشد.

در همین پیوند معاون سابق دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه با اشاره به آتش‌بس موقت میان رژیم صهیونیستی و حماس، این آتش بس را هم از نظر نظامی و هم از نظر سیاسی یک پیروزی قاطع برای حماس توصیف کرد و گفت: من معتقدم (رژیم) اسرائیل می‌دانست که چنین خواهد شد اما به خاطر بازگرداندن اسرای خود چاره‌ای جز گردن نهادن به این امر نداشت.

مولروی افزود: برقراری آتش‌بس، ماشین جنگی اسرائیل را متوقف کرد و به حماس اجازه داد تا برای کسب برتری تاکتیکی مانور دهد.

کارشناس نظامی آمریکایی: آتش‌بس موقت در غزه یک پیروزی قاطع برای حماس بود

همچنین رابرت آبرامز فرمانده سابق نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی نیز در این باره، گفت: یکی از نقاط ضعف ارتش (رژیم) اسرائیل این است که در واقع نمی‌داند از ابتدای جنگ در غزه چه مقدار از توانایی‌های نظامی حماس منهدم یا منحل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اسرائیل نمی‌داند که چند پست فرماندهی حماس ویران شده و چه مقدار از سلاح، مهمات یا مواد منفجره آنها تصرف یا منهدم شده است، مدعی شد: هرچه آتش بس طولانی‌تر باشد، به حماس برای مسلح کردن، بازاندیشی و جایگزینی نیروهای آسیب‌دیده خود فرصت می‌دهد.

اریک اوهلریش یکی از فرماندهان بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده نیز با اشاره به اینکه حماس در دوران آتش بس موقت به ارزیابی‌های خود از اینکه اسرائیلی‌ها در ادامه به کجا حمله می‌کنند مشغول بود، گفت: در ادامه جنگ حماس نیروهای خود را طوری قرار می‌دهد که در جایی که نمی‌خواهد نباشند و سعی می‌کند خود را در موقعیتی قرار دهد که می‌تواند به اسرائیلی‌ها حمله و یا سرعت نیروهای آنها را کاهش دهد.

کارشناس نظامی آمریکایی: آتش‌بس موقت در غزه یک پیروزی قاطع برای حماس بود

ویلیام تروی یکی از فرماندهان پیشین ارتش آمریکا نیز در این باره، افزود: استفاده (رژیم) اسرائیل از نظارت هوایی در طول مدت آتش‌بس کاهش خواهد یافت و این امر ممکن است برخی از فرماندهان نیروی زمینی ارتش اسرائیل را ناامید کند.

تروی گفت: من مطمئن هستم که بسیاری از سلاح‌های حماس در انبارهایی هستند که شاید در دسترس نبوده‌اند، اما اکنون که اسرائیلی‌ها نمی‌توانند دائماً نظارت داشته باشند آنها می‌توانند به آن مکان‌ها برسند و سپس مکان‌های استقرار نیروهای خود را تغییر دهند..

این فرمانده پیشین ارتش آمریکا، اضافه کرد: هر دو طرف قبلاً در مورد اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست، درس گرفته‌اند و به همین دلیل تلاش خواهند کرد تا تاکتیک‌های خود را تنظیم و از سلاح‌های مختلف به روش‌های مختلف استفاده کنند.

وی افزود: آنها به سرعت این اطلاعات را در اختیار نیروهای خود قرار خواهند داد و سپس، زمانی که جنگ دوباره آغاز شود (که به نظر می‌رسد این امر اجتناب ناپذیر باشد)، آنها سعی خواهند کرد از این درس‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه و در اولین روز از پایان آتش‌بس در غزه، حملات همه‌جانبه خود علیه شهروندان این باریکه را از سر گرفته و بیش از ۱۷۸ فلسطینی را به شهادت رساندند.

نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان نیز در پاسخ به این جنایت‌ها تجمعات نظامیان صهیونیستی را هدف قرار دادند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  13. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  14. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  15. تنوری که هنوز سرد است...

  16. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  17. ایثارگران را بدنام نکنید !

  18. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  19. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  20. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  25. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

آخرین عناوین