شکست بزرگ اخلاقی غرب

محمد سعادتمند، گروه جهان الف،   4020723023 ۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
شکست بزرگ اخلاقی غرب

از آغاز طوفانی عملیات " طوفان الاقصی " شاهد موضع گیری شخصیت ها و کشورهای مختلف درباره این رویداد عظیم و سرنوشت ساز که به احتمال زیاد جهان را به قبل و بعد از آن ( 15 مهر یا 7 اکتبر ) تقسیم خواهد کرد  بوده ایم.

کشورهای غربی همانگونه که انتظار می رفت بلافاصله و در یک هماهنگی از بالا توسط ایالات متحده از رژیم صهیونیستی اعلام حمایت کرده و اقدام حماس را به شدت محکوم نمودند. تا اینجای ماجرا  موضوع عجیبی اتفاق نیفتاده و این اقدام کشورهای غربی کاملا مسبوق به سابقه بوده و نظایر آن را به کرات در طول تاریخ جنایت های اسراییل شاهد بوده ایم. اما یک تفاوت بزرگ موضع گیری این کشورها بویژه آمریکا در این عملیات علاوه بر حمایت همه جانبه و نامحدود ، نشان دادن چراغ سبز علنی و آشکاربه رژیم سفاک صهیونیستی برای بمباران وسیع و کشتار جمعی مردم غیر نظامی  فلسطین در نوار غزه توسط شخص بایدن رییس جمهور آمریکا می باشد.

در جنگ های قبلی میان اسراییل و مقاومت فلسطین که غالبا با حمله پیشدستانه اسراییل و کشتار وسیع اولیه غیر نظامیان همراه می شد کشورهای غربی بلافاصله وارد عمل شده و برای جلوگیری از انتقام مقاومت ، دو طرف را به خویشتن داری دعوت می کردند.

اما این بار که حمله اولیه از جانب مقاومت صورت گرفته و تعداد زیادی صهیونیست کشته  و اسیر شده اند نه تنها حرفی از خویشتنداری طرفین به میان نمی آورند بلکه با بی شرمی تمام حتی اسراییل را تشویق به کشتار و به اصطلاح انتقام گرفتن هم می نمایند!

غربی ها عادت کرده اند که همیشه در مقابل کشته شدن یک صهیونیست دهها و صدها غیر نظامی فلسطینی توسط رژیم اشغالگر به شهادت برسند و طبق این معادله اکنون که بیش از هزار صهیونیست کشته شده اند لابد غربی ها توقع دارند که حداقل ده هزار غیر نظامی فلسطینی به خاک و خون کشیده شوند تا به زعم خود بازدارندگی متلاشی شده اسراییل  را ترمیم نموده باشند. بازدارندگی که هرگز قابل ترمیم نخواهد بود ؛ آن سبو بشکست و آن باده بریخت !

اما در این بین علاوه بر غیر قابل ترمیم بودن شکست و افتضاح باورنکردنی اسراییل مساله دیگری که به همان اندازه از اعتبار و حیثیت افتاده ، ژست اخلاق مدارانه دروغین ، نژادپرستانه  و منافقانه غربی هاست. این واقعیت عینی عملکرد آنهاست به گونه ای که حتی بسیاری از روشنفکران و متفکرین غربی هم  به این دورویی غیر اخلاقی غرب اذعان کرده و از اینکه کشورهای غربی همواره ادعای حمایت از حقوق بشر نموده و در این زمینه به کشورهای دیگر امرو نهی کرده و دستورالعمل حقوق بشری صادر می کنند اظهار شگفتی و حتی انزجار می نمایند.

حقوق بشر فقط تا جایی برای آنها موضوعیت دارد که کاملا هماهنگ با منافعشان باشد ، اگر روسیه به اکراین حمله کند چون خلاف منافع غرب است روسیه جنایتکار است و باید به شدت تنبیه و تحریم شود اما اگر اسراییل به لبنان و سوریه و فلسطین طی دهها سال و تقریبا روزانه حمله کند نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه آنها حتی حق دفاع از خود و حمله علیه این رژیم تجاوزگر را هم نخواهند داشت.

 در حالی که طبق قوانین بین المللی که همین کشورهای غربی آن را نوشته و تصویب کرده اند هم اکنون اسراییل در اراضی 1967 فلسطین ، بخشی از مزارع شبعا در لبنان و در بلندی های جولان سوریه اشغالگر به حساب می آید و این کشورها حق دارند برای آزادی سرزمینهای خود اقدام نظامی انجام دهند و طبق همین قوانین و پروتکل ها ، کشورهای عضو سازمان ملل بایستی از حق کشورهای تحت اشغال برای آزادسازی سرزمین های خود حمایت نمایند.

با این توصیفات موضع گیری کشورهای غربی در حمایت بی شرمانه از رژیم اشغالگر نه تنها کاملا غیر انسانی و غیر اخلاقی است بلکه  حتی طبق قوانین خودشان  کاملا غیر قانونی نیز می باشد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۹۶۹۴۰۹:۲۲:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
وقتی این ها با نسل کشی سرخپوستان کشور و قاره آمریکا تاسیس کردن چه انتظاری دارید از آنها که این نکبت ها را از اروپا آوردن اینجا برای گسترش ناامنی و تجزیه کشورها؟ ولی بزرگانی در اینجا دارد که اجازه پیشروی مانند قاره آمریکا را ندهد و دیر یا زود هم تمام می شوند
ناشناس۳۲۵۹۹۱۳۱۱:۵۱:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۲۳
یکی در نظرات گفته بود مبارزه گاندی و نلسون ماندلا هم تلفات داشت تا به پیروزی رسید، من نیز پاسخ دادم نه گاندی نه ماندلا نه لوترکینگ و ... طی دوران مبارزه حتی یک روز پنهان نشدند که مبادا یکی از تلفات باشند! آقایان خالد مشعل و هنیه هر یک در یک کشور خارجی در رفاه و پنهان هستند.
ناشناس۳۲۵۹۹۷۴۱۲:۱۶:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اپارتایدی که در ترور کردن دستی توانا دارد عقل می گوید باید رهبران اصلی دور نگه داشته شود تا تشکیلات به هم نخورد
ناشناس۳۲۶۰۱۸۵۱۴:۴۹:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
پیامبر بزرگترین الگوی مسلمانان است ودر جنگها پا به پای رزمندگان اسلام جنگید آیا کشته شدن او خط بطلانی بر اسلام نبود؟! اما به امر خداوند در اکثر جنگها حاضر بود واین نشانگر صداقت یک رهبر در هدفی است که دنبال می کند و همراهی مردم را می طلبد !!
ناشناس۳۲۶۰۱۰۴۱۴:۰۴:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۲۳
نه گاندی ترور شد نه ماندلا ضمن اینکه رهبران مقاومت هم یه روز پنهان نمی‌شدن و همه ترور شدن و مجبور شدن مخفی بشن!
ناشناس۳۲۶۰۲۰۷۱۴:۵۷:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۲۳
گاندی ترور نشد؟؟؟
ناشناس۳۲۶۰۳۴۶۱۶:۱۳:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۲۳
گاندی توسط یک هندوی افراطی ترور شد
ناشناس۳۲۶۰۶۱۶۱۹:۳۵:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
گاندی ترور نشد؟
ناشناس۳۲۶۰۱۰۷۱۴:۰۵:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اونا هم اکه با اسرائیل مبارزه می‌کردن مجبور بودن مخفی بشن!
ناشناس۳۲۶۰۳۳۸۱۶:۰۷:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
مردم غزه کجا مخفی شوند؟!
ناشناس۳۲۶۰۵۶۸۱۸:۵۶:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۲۳
حاج قاسم و مهندس المهدی ترور نشدند؟ امثال شماها با این تفکر و تعقل سطحی عناصر ارزشی را به باد می دهند شما اگر یک الماس 100 قیراتی داشته باشی میزاری روی تاقچه؟!!! هر کسی به آن دست درازی کند؟!! ولی کودکی که تفاوت شیشه و الماس را نمی فهمد حتما با الماس بازی می کنند اما عقلا اینکار را نمی کنند وقتی جامعه ارزش یک گوهر را بداند با مکانیزم حمایت اجتماعی حفظش می کند بنابراین بسادگی نمی توان به آن گوهر آسیب رساند به امیرکبیر با آن همه خدماتش آسیب رسید چون مردم قدر چنین گوهری را نمی دانستند و وقتی کشته شد هیچ اتفاقی نیفتاد اما وقتی مردم به بلوغ کافی رسیدند در برابر کوچکترین دست درازی به امام خمینی واکنش نشان می دادند و کشته می شدند لذا جرات نکردند به امام خمینی اسیبی برسانند عزیز من بقول اقبال: از خواب گران خواب گران خواب گران خیز، از خواب گران خیز
ناشناس۳۲۶۰۰۱۹۱۲:۵۷:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۲۳
فیلمی از حماس در خبرگزاری های مستقل جهان منتشر شده است که آنها عروسکی خونینی را در کفن کرده اند و بین مردم با اشک و آه می گذرانند.
ناشناس۳۲۶۰۱۲۴۱۴:۱۱:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۳
کدوم خبرگزاری مستقل؟ اکثر اون خبرگزاری های مستقل سرشون توی آخور کشورهای غربی است.
ناشناس۳۲۶۰۱۸۲۱۴:۴۵:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
شما اون یه دونه عروسک رو باور کردی و اون هزار تا واقعی رو باور نکردی؟؟!!
ناشناس۳۲۵۹۷۰۳۰۹:۲۶:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲۳
جنگ در هر شرایطی ویرانگر و مخرب و غیر عقلانی است مگر از این صحنه های اسفبار در جنگ اوکراین کم دیدیم ؟ در جنگ ایران و عراق کم دیدیم ؟ در حمله داعش و طالبان کم دیدیم ؟ در کشتار اویغورهای چین کم دیدیم ؟ انسان کسی است که فارغ از تمام سیاستها و پشت پرده ها کشتار و ظلم به انسانها را محکوم کند
ناشناس۳۲۵۹۸۰۰۱۰:۴۰:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۳
رژیم اشغالگر 75 سال هست که فلسطینیان رو میکشه - ضمنا اویغورهای چین کسایی هستن مثل طالبان و القاعده
ناشناس۳۲۵۹۹۵۸۱۲:۱۱:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اون منطقه از قدیم یهودی و مسلمان داشته
ناشناس۳۲۶۰۰۴۸۱۳:۲۶:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
لطفا یک نگاه به نقشه ایران از زمان شروع قاجار تاکنون بینداز. آیا می توانید تمام سرزمینهای ایران را بازپس بگیرید؟
ناشناس۳۲۶۰۱۰۰۱۴:۰۲:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اون سرزمین‌ها با رضایت دولت ایران واگذار شده، ضمن اینکه مردمش توی همون خونه خودشون زندگی می‌کردن!
ناشناس۳۲۶۰۲۴۷۱۵:۱۸:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۲۳
کدام رضایت؟ قراردادهای ننگین که به زور به ایران تحمیل شدند؟
ناشناس۳۲۶۰۱۳۲۱۴:۱۵:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲۳
این دوستان غرب باحال هستند! یک اپارتایدی که از جاهای دیگر دنیا آمدن و کشور از روی ملت های دیگر .. تاسیس کردن را با چه چیزهایی مقایسه می کنند!
ناشناس۳۲۶۰۶۴۳۱۹:۵۶:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
برادر اگه قصدت توهین به ایغورها بود نکن زشته اگرم نبود هیچ
ناشناس۳۲۵۹۷۱۶۰۹:۳۷:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۲۳
همه اینها درست ولی حماس نباید فکر عکس العمل صهیونیستها را میکرد؟
ناشناس۳۲۵۹۷۹۳۱۰:۳۳:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۳
درسته خیلی تدبیر داشتند و به تنهایی طوفان اقصی را مدیریت و برنامه ریزی کردند .
ناشناس۳۲۵۹۸۰۲۱۰:۴۲:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
مهم هدف هست آن هم آزادسازی که با این حمله سریعتر شده
علی۳۲۵۹۸۵۳۱۱:۱۸:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۲۳
غزه با خاک یکی شده داره تصرف میشه چی میگی؟
ناشناس۳۲۵۹۹۷۸۱۲:۱۸:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
عزیزم تصرفی رخ نمی‌دهد و از نو هم ساخته می شود شما به نتیجه نگاه کن به ضعیف تر شدن آن غده
ناشناس۳۲۶۰۱۳۴۱۴:۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
حالا عجله نکن، اسرائیل گفته بخاطر بدی هوا حمله زمینی رو عقب انداخته، هواشناسی هم گفته هوا به این زودی خوب نمی‌شه!
جلیل۳۲۵۹۹۰۳۱۱:۴۵:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۲۳
ببین عزیز من شما اگر کسی خانه ات گرفته باشد باید ساکت بنشینی که حماس ساکت باشد خیلی خوب اصلا اسرائیل بهش حمله شده خوب اوهم طبق قوانین بین المللی جنگ حمله کند نه اینکه زن وکودک بکشد این طبق قوانین خود غربیهای جنایتکار جنایت جنگی است متوجه شدید
صلواتی۳۲۶۲۸۱۱۰۱:۴۴:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۶
متاسفانه این کشمکش کاملا بضرر مردم غزه تمام خواهد شد.
ناشناس۳۲۵۹۷۳۹۰۹:۵۳:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
هر جایی که کسی به ظلم کشته میشه و ما صدامون در نمیاد همونجا باختیم و گناهکاریم
ناشناس۳۲۵۹۷۷۴۱۰:۱۴:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
تا حدی با حرف شما موافقم ولی کشتن تعدادی اسرائیلی اونها را برای کشتار بیشتر و توجیه آن تحریک کرد.
ناشناس۳۲۶۰۱۲۸۱۴:۱۳:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۲۳
تحریک کرد!؟ قبلا هم که کسی کاری نمی‌کرد که همین بود, چه تحریکی!؟
ناشناس۳۲۶۲۸۱۶۰۱:۵۳:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۲۶
الان برای مردم غزه خیلی زندگی سخت تر شده
ناشناس۳۲۵۹۸۱۱۱۰:۴۷:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۳
70 سال جنگ و درگیری نشان داد اعراب هم از این جنگ و تخاصم خسته هستند باید دو کشور مستقل تاسیس شود و بیت المقدس هم بین تمام ادیان مشترک باشد
ناشناس۳۲۵۹۹۱۲۱۱:۵۱:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۲۳
از کیسه خلیفه می بخشی؟ فلسطین مال فلسطینی هاست. اگه یه عده دیگه نصف ایران رو بگیرن شما حاضری بگی دو کشور مستقل تشکیل بدیم
ناشناس۳۲۵۹۹۷۱۱۲:۱۵:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۲۳
بیت المقدس برای تمام ادیان مقدس است اون سرزمین پیشینه عجیب داره که فقط باید در موردش بخونی که اینطور نظر ندهی
مهران۳۲۶۰۳۲۸۱۶:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
شما هنوز فرق ملیت با دین رو نمیدونی دوست عزیز اینکه قبلا افراد تو فلسطین یهودی بودن یعنی اجداد همین فلسطینی ها یهودی بودن مثل این میمونه یه گروهی از افریقا بیان بگن ما زرتشتی هستیم بعد بیان بگن ایرانی ها زرتشتی بودن پس ایران رو میگیریم دین ربطی به ملیت ندارد این صهیونیست ها هم نه خودشون نه اجدادشون تو فلسطین به دنیا نیامدن که ادعای مالکیت کنند
ناشناس۳۲۶۰۳۹۷۱۶:۴۰:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۳
مال همه ادیان مقدس هست که در کشور فلسطین هست هر کی میخاد بره باید ویزا بگیره بره نه اینکه بره اونجا رو اشغال کنه
ناشناس۳۲۶۰۰۱۴۱۲:۵۱:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۲۳
روسیه هم سرزمین های شمالی ایران را از ایران جدا کرد.
ناشناس۳۲۶۲۸۲۳۰۱:۵۷:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۲۶
به امید خدا آنها را پس میگیریم.
ناشناس۳۲۵۹۹۸۲۱۲:۲۰:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
شما که نگران افغانی ها در ایران هستی آن هم از روی توهم بالا اینجا شدید مدافع چی؟!!!!
ناشناس۳۲۶۰۱۱۷۱۴:۰۸:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اجازه بده خود فلسطینی‌ها درباره سرنوشت خودشون تصمیم بگیرن!!
ناشناس۳۲۵۹۸۱۵۱۰:۵۲:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۲۳
کسی به سقوط اخلاقی صهیونیستها شک نداشت ولی در خصومتهای طولانی پس از مدتی دشمن ها مثل هم میشن همونطور که صهیونیستها مثل نازیها شدن
علیجانی۳۲۵۹۸۲۱۱۰:۵۵:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اصلا رسوایی نیست این اشتباه شماست که فکر میکردید غرب ارزشی برای انسان و یا اون شعارهای تو خالی که میدهد احترام قایل است . ما سرمان را زیر برف کردیم . من از بوش پسر جنایتکار بزرگ انسان در عراق که گفت کشور ها یا با ماهستند و بر ماهستند خیلی خوشم میآید چون صادق بود و بدون لکنت زبان حرفش را زد . غرب مدت ها است که همه چیز را برای خودش میخواهد و تمام قد در مقابل مخالفان سیاست هایش در همه زمینه های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ایستاده است و این ماهای ساده لوح بودیم که فکر میکردیم ان ها راست میگویند . البته ادم های با هوش مثل امام خمینی و رهبر فعلی انقلاب از اول میدانستند که تفکر غرب چیست و این ما بودیم که شک داشتیم .
بصیری۳۲۶۲۸۳۲۰۲:۰۲:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۶
قربانت گردم، غرب و شرق به منافع خودشان فکر میکنند !
Ahmad۳۲۵۹۸۲۵۱۰:۵۸:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
گرگ ها ذات شان درنده خوئی است.قانون جنگل شده جهان.سازمان ملل باید منحل بشه کارایی ندارد.سران بی مغز .اسرائیل هم بمب هسته ای دارن و استفاده میکنن ابایی ندارن
ناشناس۳۲۶۲۸۳۶۰۲:۰۳:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
قبول دارم باید از خودمان شروع کنیم.
ناشناس۳۲۵۹۸۳۰۱۱:۰۲:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۲۳
مطمئنا فلسطینیان حق دارند حمله کنند و سرزمین های اشغال شده خود را پس بگیرند .
ناشناس۳۲۵۹۹۹۱۱۲:۲۵:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۲۳
همدست غصب کننده سرزمین و نازی ها منفی می‌دهند
ناشناس۳۲۶۰۰۱۶۱۲:۵۴:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اگر برایت سرزمین مهم است. چرا سرزمینهای از دست رفته ایران خودمان را بازپس نمی گیرید؟
ناشناس۳۲۶۰۱۱۲۱۴:۰۷:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
متاسفانه اونا با رضایت حکومت وقت ایران واگذار شده ولی سرزمین فلسطینی‌ها به زور غصب شده!
ناشناس۳۲۶۰۲۶۲۱۵:۲۴:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۲۳
سرزمین های شرقی عراق کنونی با رضایت دولت ایران واگذار شد؟ سرزمین های شمالی با اشغال روسیه از ایران جدا شد.
ناشناس۳۲۶۰۱۲۹۱۴:۱۴:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
مگر همین بسیج و ارتش و سپاه نبودن و متجاوز رو با هشت سال دفاع جانانه از سرزمینهای اشغال به عقب راندن . اون موقع امثال شما غربگداها کجا بودید
ناشناس۳۲۶۰۱۴۱۱۴:۱۸:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۲۳
جنگ دو کشور و چند کشور که سرزمین گرفته شود یا داده شود فرق دارد با کشور جعلی که از روی یک ملت درست کنند هیچ به این هم راضی نیست و دنبال گرفتن بقیه جاها هم هست
ناشناس۳۲۵۹۸۳۶۱۱:۰۶:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اسماعیل هنیه که طالب شربت شهادت است باید الان در وسط جنگ باشد نه در هتلهای لاکچری قطر.
ناشناس۳۲۵۹۹۸۶۱۲:۲۲:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
تو بسوز یهودی کثیف
ناشناس۳۲۶۰۹۵۴۰۸:۱۱:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲۴
دوست عزیریهودی بودن فحش نیست در قرآن ادیان ابراهیمی دیگر تکریم شده و ما موظف به احترام هستیم در ضمن هر کس مخالف شماست یهودی نیست من مسلمان ایرانی هستم و عقیده دارم که فرمانده باید در میدان جنگ باشد نه در هتل اون هم در کشور امن دیگر
ناشناس۳۲۵۹۸۶۹۱۱:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
انسان غربی اصولاً انسانیت ندارد شما چقدر دلتون خوشه
ناشناس۳۲۵۹۹۱۰۱۱:۴۹:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۲۳
داداش تو جنگ حلوا خیر نمی کنند
ناشناس۳۲۶۰۱۴۰۱۴:۱۸:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اینکه جنگ نیست! اسرائیل اگه دنبال حماس بود زمینی حمله می‌کرد، اینهمه سرباز و تجهیزات و ادعا داره!
محمدی۳۲۵۹۹۲۳۱۱:۵۵:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
قبل از انجام عملیات باید پیش بینی های لازم از عکس عمل اسراییل صورت میگرفت شخص بنده با همه نفرتی که از اسراییل و عملکرد وحشیانه ان در سالیان طولانی دارم اعتقاد دارم حماس باید به مراکز نظامی - هسته ای -قدرتی و .. حمله میکرد .
ناشناس۳۲۶۰۷۴۶۲۱:۱۸:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۳
با کدوم تجهیزات. همین مقدار موشک‌ها هم که در مقابل تجهیرات صهیونیست‌ها قابل مقایسه نیست با چه دردسرها و مخفیکاریهایی به دستشون رسیده خدا میدونه تا اینجا هم این عملیات بسیار موفق بوده است. فلسطینی‌ها کلی از نظامیان کثیف رو کشتند اما اون‌ها زن و بچه‌ها را کشتند و این کاری است که در این سال‌ها دائما انجام می‌دادند و جدید نیست تنها الان جنایتی که در طی یک یا دو سال انجام می‌دادند را در طول چند روز انجام دادند با این کار حیوان‌صفتی و وحشی‌گریشان برای مردم بیشتر آشکار می‌شود
ناشناس۳۲۵۹۹۶۵۱۲:۱۳:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اسراییل را اعراب نمیتو انند از بین ببرند پس راهش همزیستی و تشکیل دو کشور در کنار هم است.
ناشناس۳۲۶۰۱۲۳۱۴:۱۱:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
چرا برای فلسطینی‌ها تصمیم می‌گیری!؟
ناشناس۳۲۶۰۱۲۵۱۴:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۲۳
به نظر میاد که می‌تونن!
ایرانی۳۲۵۹۹۸۴۱۲:۲۰:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲۳
حدود ده سال پیش تو فضای رسانه ای کامنت میذاشتن که بشار اسد تو جنگ با اسرائیل و آمریکا و تکفیری ها شکست میخوره الان میگن حماس داره شکست میخوره
ناشناس۳۲۶۰۲۵۰۱۵:۲۰:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اسرائیل و امریکا با بشار اسد وارد جنگ نشدند. امریکاه صدام را به زیر کشید.
ناشناس۳۲۶۰۶۰۱۱۹:۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۳
عجیبه ! آمریکا شمال دجله رو تسخیر کرده، چندین پایگاه ایجاد کرده، هر سرباز سوری هم که بره اونور دجله می‌زنه، چطوری اینکارت رو بدون جنگ انجام داده!؟!؟
ناشناس۳۲۶۰۷۵۰۲۱:۲۰:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
نه تنها امریکا بلکه از تمام کشورهای اروپایی هم وارد جنگ سوریه شدند و اسیرهایی که در سوریه گرفته شد از بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکا است
ناشناس۳۲۶۰۰۷۷۱۳:۵۰:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
آن زمانی که حماس ضعیف تر از الان بود و گروه های دیگر هم نبودن به آن صورت اسراییل دنبال تصرف غزه بود کاری نتوانست بکند الان که دیگر از تصرف کردن عبور شده و محصور مقاومت شده و برای بقا می جنگد و عقده هایش روی سر مردم غزه و کرانه باختری خالی می کند
ناشناس۳۲۶۰۱۲۱۱۴:۱۰:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اگر خداوند و اعتقاد به قیامت را از انسان بگیریم همین میشود که حالا که متجاوز قدرت ظاهری و اسلحه دارد پس مقاومت بیفایده بوده و بایستی تسلیم زور شد .
ناشناس۳۲۶۰۱۳۰۱۴:۱۴:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۲۳
آمریکا از اول هم مشخص بود طرفدار اسرائیل هست و الان اومده وسط میدون. ما کجای کاریم؟
ناشناس۳۲۶۰۱۳۱۱۴:۱۵:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۳
واقعا بعضی از دیدگاه ها رو که می‌خونیم حالمون بد میشه. چقدر باید بعضی ها کوته بین باشند. زورگو رو باید جای خودش نشوند و در این راه باید تاوان هم داد اما نتیجه اش بسیار شیرین‌تر از تاوانی است که پرداخت شده. مطمئن باشید که چند وقت دیگه خود اسرائیل به غلط کردن خواهد افتاد.
عجایب شهر۳۲۶۰۱۴۲۱۴:۱۸:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اینکه جرئت مقابله رودررو و جنگ زمینی را نداشته باشی و فقط از هوا مردم رو بزنی نهایت جنایت است
ناشناس۳۲۶۰۱۸۳۱۴:۴۶:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۳
آش اسرائیل آنقدر شور شده که صدای خود غربی ها هم در اومده. چارچوب اخلاق غربی که بر اساس نژاد و دین و... اصولش عوض میشه چیزی جر دغل بازی و توجیه تراشی برای منفعت طلبی بیشترشون نیست. به امید روزی که وجدان های بیدار توی جهان سیلی راه بندازن که نابودی این رژیم رو شاهد باشیم.
ناشناس۳۲۶۰۲۴۹۱۵:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۲۳
دنیای تک قطبی آمریکایی و غربی باید از هم پاشیده شود در این دنیا وارونه غرب که مملو از دروغ مکر و فساد و فحشا وقتل و جنایت و انسان کشی .‌‌.است قاتل ترینها و بی حیا ترین ها بر انسان ها حکومت و در حق بشریت و تمامی مخلوقات خدا و طبیعت ش ظلم روا می دارد اشرار انسانی به فرزندان خود و حیوانات و مادران و خواهران خود هم رحم نمی کنند چون دنیا بسان لذت جویی مادی است بعد از جنگ جهانی دوم عملا با برپایی سازمان ملل و سازمان حقوق ضد بشر توسط اون زنیکه یهودی /النور/ زمینه ظلم تعدی سرمایه داران یهودی پایه ریزی شده که وظیفه شأن کشت و کشتار و جنایت جنگی و تطهیر غاصبان آمریکایی و اسرائیلی و انگلیسی بوسیله رسانه های یهودی ‌‌‌‌‌..بوده است .
ناشناس۳۲۶۰۳۱۰۱۵:۴۷:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۲۳
غربگدا ها چند نکته رو درنظر نمیگیرند اسرائیل هیچ حقی به لحاظ جغرافیایی نداره اسرائیل هیچ حقی برای فلسطینی ها قائل نیست اسرائیل به هیچ پیمانی وعهدنامه ای پایبند نیست اسرائیل فقط وفقط به دنبال نسل کشی ویااواره کردن بومی ها وعرب های فلسطینه. واینکه حتی جنگ هم قاعده وقانون داره که اسراییل دراین زمینه هم هیچ خط قرمزی نداره
علی۳۲۶۰۳۷۱۱۶:۲۵:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۲۳
به خدا من هم منتقد جمهوری اسلامی هستم ولی کجای دنیا گفتن که یه عده خارجی رو از کشورهای دیگه ومرد بومی اون منطقه رو آواره کنن ۳ملیون فلسطینی در اردوگاه های پناهندگی هستن اون هم چند نسل شما نگاه کنید ۹۰درصد اسراییلی ها دوملیتی هستن اون ۱۰درصد هم یهودیهای ایران وعراق یمن وبقیه کشورهای عربی هستند که دیگه کشورهای اصلیشون قبولشون ندارن حق بامردم فلسطین
ناشناس۳۲۶۰۶۰۶۱۹:۱۹:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
شکست برای تمام جنایتکاران می باشد .
ناشناس۳۲۶۰۶۲۴۱۹:۴۳:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
معلوم بود که اسرائیل منتظر بهانه ست نسل کشی کنه و تا چند برابر جبران نکنه ول کن نیست. حماس باید بعد از تقویت کافی خودش و با جلب حمایت سایر گروه‌ها و کشورها طوری میزد که بخش عمده اسرائیل ده میلیونی نابود میشد. وگرنه چه توجیهی داره چون فقط تلف کردن فلسطینی ها رو در پی داره که شاهدش هستیم.
ناشناس۳۲۶۰۶۵۷۲۰:۰۴:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اتحادیه ی حقارت و فلاکت اروپا، اراده ای از خود ندارد. کاربرد اتحادیه ی بردگان حقیر اروپایی به عنوان کشورهای ذلیل، رای مثبت به اوامر امریکا است. بردگانی ذلیل و حقیر که ادعای پیشرفت و تمدن دارند
عدالت۳۲۶۰۷۸۰۲۲:۰۱:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
مرگ هر انسان بیگناه جنایت است .
ناشناس۳۲۶۰۸۶۹۰۱:۰۶:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۲۴
دیریازود اسرائیل را نابود می کنند اینها یک روز باسنگ پیروز شدن امروز که موشک دارن
ناشناس۳۲۶۱۷۱۸۲۲:۵۸:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۴
بخش زیادی از این منفی ها و یا حتی مثبت ها از روی کینه توزی است و هیچ منطقی پشت سرش نیست. تعیین کننده این منفی و مثبت ها نیست بلکه قدرت است. باید کسب قدرت کرد به هر طریقی. دنیا دنیای بدی شده است. طرف نشسته روی مبل لنگشو داده بالا منفی داده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  2. مأمور خاطی بازداشت شد

  3. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  4. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  5. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

  6. مرده متحرک !

  7. شباهت های عجیبِ قیمت و قدرت!

  8. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  9. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. واکنش الناز شاکردوست به جنایات اسرائیل

  12. خاندوزی: نرخ رشد نقدینگی به ۲۴ درصد رسیده است

  13. آبروریزی اپوزیسیون در شبکه‌های فارسی زبان؛ این‌بار آنتن زنده اینترنشنال!

  14. واکنش آمریکا به توافق ایران و هند در چابهار

  15. واکنش فدراسیون فوتبال به پرونده رشوه و تبانی؛ اجازه مطرح کردن اسامی را نداریم

  16. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  17. رئیسی: افزایش کیفیت اینترنت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دستور کار قرار گیرد

  18. ارجاع پرونده تخلفات چهار دستگاه به قوه قضائیه 

  19. تحقیق و تفحص از بانک مرکزی باید انجام شود

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  12. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  13. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  18. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  24. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  25. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

آخرین عناوین