پایگاه خبری میدل ایست مانیتور گزارش می دهد؛ روایتی از یک بحران پنهان در عمق اراضی اشغالی

گروه جهان الف،   4020718066 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «در حالی که اسرائیل فعالانه سعی دارد تا شمار قابل توجهی از یهودیان را از اقصی نقاط جهان به سمت خود جذب کند، داده های مهاجرتی از داخل به خارج از اسرائیل نشان می دهند که آمار متقضیان مهاجرت از اسرائیل به نحو عجیب و غریبی افزایش یافته است.»

روایتی از یک بحران پنهان در عمق اراضی اشغالی

به گزارش الف؛ پایگاه خبری-تحلیلی "میدل ایست مانیتور" در گزارشی با اشاره به اوج گیری بحران "مهاجرت معکوس" شهروندان صهیونیست از اراضی اشغالی به خارج از این اراضی، به این نکته می پردازد که آمارهای مهاجرتی حاکی از این هستند که اکنون طیف های قابل ملاحظه ای از شهروندان صهیونیست، دیگر، اراضی اشغالی را مکانی امن برای خود جهت ادامه زندگی نمی بینند و به نحوی فعال به دنبال به دست آوردن پاسپورت یک کشور دیگر هستند. مساله ای که سبب شده تا صف های طولانی از شهروندان صهیونیست در برابر سفارتخانه‌های خارجی در تل آویو شکل بگیرد. معادله ای که با وقوع عملیات "طوفان اقصی" و آشکار شدن عینی بنیان های شکننده رژیم اشغالگر قدس، ابعاد جدی تری را نیز به خود گرفته است. 

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش خود می نویسد:

«همزمان با تشدید بحران های اسرائیل، انتظار می‌رود که تبعات و پیامدهای داخلی و خارجی این بحران ها نیز برای این رژیم ماهیت وخیم تری را به خود بگیرند. در این راستا، یکی از چالش های جدی که اسرائیل در شرایط کنونی با آن رو به رو است، این مساله است که شمار زیادی از شهروندان اسرائیلی جلوی سفارتخانه های کشورهای اروپایی در تل آویو صف می بندند و سعی در مهاجرت به اروپا دارند. 

دفاتر شرکت های توریستیِ کشورهای غربی در اسرائیل این نکته را فاش کرده اند که به نحو قابل توجهی، به شمار آن دسته از شهروندان اسرائیلی که سعی می کنند پاسپورت دیگر کشورها را به دست آورند و شهروند آن‌ها شوند، افزوده شده است. به بیان ساده تر، شهروندان اسرائیلی سعی دارند تا جدایِ از پاسپورت اسرائیلی خود، پاسپورت یک کشور دیگر را نیز داشته باشند. اوج گیری بحران های داخلی و خارجیِ اسرائیل، نقشی جدی در شکل گیری این روند داشته است. 

سرویس خدمات مهاجرتی کشور پرتغال اعلام کرده که 21 هزار اسرائیلی برای کسب شهروندی این کشور از ابتدای سال جاری میلادی، درخواست داده اند. آمار و ارقامی که عملا آن ها را در رتبه نخست درخواست مهاجرت به پرتغال در مقایسه با شهروندان دیگر کشورها قرار داده است. آمارهای رسمی در اراضی اشغالی حاکی از این هستند که میزان درخواست شهروندان اسرائیل برای کسب تابعیت کشورهای پرتغال، آلمان و لهستان، از زمان روی کار آمدن دولت نتانیاهو تا به امروز، افزایش 10 درصدی پیدا کرده است. 

البته که تاکنون رسانه های مختلف بین المللی نیز به این موضوع به نحوی ویژه پرداخته اند و این مساله در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب های فراوانی پیدا کرده است. جالب است بدانید که یکی از واژه های ترند در سرچِ گوگل شهروندان اسرائیلی، واژه "خروج از اسرائیل" و یافتن راه های مرتبط با آن است. در این راستا یک گروه در شبکه اجتماعی فیس بوک با عنوان "ترکِ اسرائیل با هم"، به تازگی تشکیل شده و اعلام کرده که تصمیم دارد تا گروه های مختلف مردمی را جهت خروج از اسرائیل، در بحبوحه اوج گیری بحران ها علیه این رژیم ساماندهی کند. 

اسرائیل از زمان روی کار آمدن دولت نتانیاهو، با افزایش قابل ملاحظه درخواست شهروندان این رژیم جهت مهاجرت به اروپا رو به رو شده است. همانطور که پیشتر گفته شد، سفارتخانه های آلمان، پرتغال، لهستان و فرانسه، همگی با افزایش 10 درصدی درخواست های شهروندان اسرائیلی از خود جهت مهاجرت به این کشورها رو به رو شده اند. 

 دفتر اتحادیه اروپا در تل آویو نیز اعتراف کرده که روندی رو به رشد از گرایش شهروندان اسرائیلی به مهاجرت به کشورهای عضو این اتحادیه قابل مشاهده است. از این رو یک دغدغه بزرگ شهروندان اسرائیلی در شرایط کنونی، یافتن یک کشور خارجی جهت دریافت شهروندی و پاسپورت آن است. 

در این میان شهروندان اسرائیلی فکر می کنند که اگر بتوانند پاسپورت یک کشور اروپایی را به دست آورند، این مساله برای آن ها بسیار خوب است زیرا می تواند فرصت های متنوعی را در اختیار آن ها قرار دهد. البته که کشورهای اروپایی نیز سعی دارند تا جای ممکن آن دسته از شهروندان اسرائیلی که پول دارند را جهت مهاجرت به خاک خود اغوا کنند. در این رابطه، این دسته از کشورها حتی در شبکه های اجتماعی نیز تبلیغات گسترده ای را انجام می دهند. 

واقعیت این است که شهروندان اسرائیلی سعی دارند با به دست آوردن یک پاسپورت اروپایی، به زعم خود یک آینده روشن را برای خود و فرزندانشان ایجاد کرده و بسازند. برخی شهروندان اسرائیلی معتقدند که از زمان ارائه لایحه اصلاحات قضایی نتانیاهو، اسرائیل دیگر جای زندگی کردن نیست و این در حالی است که برخی دیگر از شهروندان اسرائیلی دلیل اصلی مهاجرت خود از اسرائیل را هزینه های بالای زندگی در آن عنوان می کنند. 

مساله مهاجرت از اسرائیل، در شبکه های اجتماعی نیز بازخوردهای گسترده ای در میان شهروندان اسرائیلی پیدا کرده و در این رابطه می توان مطالب مختلفی را در فیس بوک و یا واتساپ مشاهده کرد. اکنون بسیاری از شهروندان اسرائیلی به دنبال یک نقشه فرار از اسرائیل هستند. در این چهارچوب فضای مجازی پُر شده از پُست‌های آن دسته از شهروندان اسرائیلی که از بقیه در مورد راه حل های احتمالی برای مشکلشان پرسیده اند و از دیگران خواسته اند که پاسخ ها خود را به آن ها بدهند. 

بسیاری از شهروندان اسرائیلی از آینده این رژیم مطمئن نیستند و اساسا آن را جای مطمئنی برای زندگی کردن نمی بینند. در این راستا، آن ها تحقیقات زیادی را انجام می دهند تا بفهمند پول خود را بهتر است به کدام کشور منتقل کنند و در آن خانه بخرند و یا در آن سرمایه گذاری کنند. 

جالب است که حتی برخی مقام های اسرائیلی و صاحبان صنایع و تجار اسرائیلی نیز از تمایل خود جهت ترک اسرائیل و انتخاب یک کشور دیگر جهت زندگی خود و فرزندانشان خبر می دهند. در این رابطه مثلا می توان به "گیوئرا شالگه"، رئیس سابق سامانه های دفاعی رافائل که پیوندهای نزدیک با وزارت امنیت اسرائیل دارد اشاره کرد. 

در همین اواخر، مهاجرت از اسرائیل به مثابه اقدامی خائنانه در اراضی اشغالی در نظر گرفته می شد. با این حال، این معادله اکنون تغییر کرده است و دریافتِ یک پاسپورت دوم برای بسیاری از اسرائیلی ها به یک تضمین برای آینده شان تبدیل شده است. اکنون طیف هایی از اسرائیلی ها بر این باورند که این رژیم با توجه به تحولات اخیر خود نظیر لایحه اصلاحات قضایی نتانیاهو و البته برخی مسائل دیگر(نظیر تشدید تنش ها با مقامت فلسطین)، امکان دارد که به سمت نابودی پیش رود. 

در این رابطه بسیاری از یهودیان دریافته اند که آینده ای در اسرائیل ندارند. از این رو، خود را آماده وقوع سناریوهای خطرناک در اسرائیل می کنند. در حالی که اسرائیل فعالانه سعی دارد تا شمار قابل توجهی از یهودیان را از اقصی‌نقاط جهان به سمت خود جذب کند، داده‌های مهاجرتی از داخل به خارج از اسرائیل نشان می دهند که آمار متقضیان مهاجرت از اسرائیل به نحو عجیب و غریبی افزایش یافته است. معادله ای که از آن به عنوان "مهاجرت معکوس" یاد می شود. 

تا پایان سال 2020 تعداد کلی اسرائیلی هایی که به خارج از اراضی اشغالی مهاجرت کرده اند به رقم 756 هزار نفر رسیده است. دفتر اداره آمار اسرائیل نیز مدعی است که چیزی میان 572 تا 612 هزار اسرائیلی در خارج از اراضی اشغالی زندگی می کنند. این آمار دربرگیرنده آن هایی نیست که در خارج از اسرائیل متولد شده‌اند. آمارهایی از این دست، به صورت جدی اسرائیلی ها را نسبت به کاهش قابل توجه جمعیت شهروندان اسرائیلی در اراضی اشغالی نگران کرده و به یک بحران جدی برای آن ها تبدیل شده است.»

 

لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20231006-jews-reverse-immigration-from-israel-is-on-the-rise/

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۶۳۲۳۰۳:۰۱:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۲۰
الان اسرائیل غزه رو یا خاک یکسان کرده و صدها هزار نفر بی خانمان شدن نظر یا تحلیلی در این مورد ندارید؟
ناشناس۳۲۵۶۳۷۹۰۷:۲۸:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲۰
ده درصد الزاما زیاد نیست. مثلاً اگر قبلا ۱۰۰۰ نفر بودند الان ۱۱۰۰ نفر هستند. آن هم در چه بازه زمانی؟ از ابتدای دولت نتانیاهو تا الان که می شود ۲۰۰۹ یعنی توی ۱۳ سال مهاجرت ها نسبت به چیزی که قبل بوده ده درصد افزایش پیدا کرده سالی کم تر از یک درصد
ناشناس۳۲۵۶۳۹۶۰۷:۴۸:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۰
به سراب بهشت موعود کشوندنشون فلسطین تو زمین وخونه فلسطینیا بهشون جاومکان دادن فلسطینی ها اواره شدن ظلم هیچگاه ماندگارنیست
علی۳۲۵۶۴۲۹۰۸:۲۰:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۰
اگر قدرتهای غربی اروپائی روزی با قدرت رسانه ای خود توانستند یهودیان زیادی از کشورهای جهان را بسمت فلسطین اشغالی گسیل کنند طوفان الاقصی آنها را مجبور خواهد کرد این سرزمین را ترک کرده و جان خود را نجات دهند اما مسئله مهمتر این هست اگر سران رژیم صهیونیستی و امریکا و اروپا بفکر سرزمینی جدید برای تشکیل یهود در صورت نابودی رژیم صهیونیستی در گوشه و کنار جهان بودند یهودیان صهیونیست فرار کرده از این سرزمین دیگر حاضر نمی شوند در کشوری جدید زیر پرچم رژیمی صهیونیستی بروند چون میدانند سرنوشتی مشابه در آینده برایشان رقم خواهد خورد و مردمی دیگر آنها را بیرون خواهند کرد ضمن اینکه وحشیگریهای صهیونیستها در کشتار زنان و کودکان بی دفاع در فلسطین و مصادره زمین های آنها هیچگاه از اذهان مردم جهان پاک نخواهد شد و پذیرش صهیونیستهای فراری از فلسطین اشغالی نیز بسادگی امکان پذیر نخواهد بود و همیشه آنها را بچشم یک جنایتکار و قاتل خواهند دید
ناشناس۳۲۵۶۴۳۰۰۸:۲۱:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۰
میدل ایست مانیتور زیر نظر دولت قطر است و نظرات حاکمان عرب رو مینویسه و یک پایگاه داده ای معتبر حساب نمیشه
اصغر آقا۳۲۵۶۶۴۳۱۱:۱۰:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۰
--- ميگم كه اسراييل بايد خيلي از حماس ممنون باشه ! -- چرا برادر ؟ --- معلومه اخوي ! چون حماس يكي از بزرگ ترين نقطه ضعف اسراييل را بهشان نشان داده ! قبول مي كني عرايضم را ؟ --- عجب ! ...خيلي مطلبه ! ...فرمايشت را عرض مي كنم !
ناشناس۳۲۵۶۹۲۴۱۵:۲۰:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۲۰
اولا بايد توجه داشت كه اسراييل از اين حمله آگاه بوده و همين امروز اعتراف اوليه انها را شنيديم ثانيا با اين كار حماس ، چند هفته بعد اين نوار غزه به تشكيلات خودگردان واگذار ميشه و سرانجام همان هدف انگليسي يعني صلح به اصطلاح ابراهيم برقرار می شه.
ناشناس۳۲۵۷۵۱۲۰۶:۵۰:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲۱
مهاجرت های اینچنینی دلیلی بر حداقل یک نوع بیماری در ساختار یک کشور است.
ناشناس۳۲۵۷۷۸۰۱۳:۰۵:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۱
باید فلسطین آزاد شود .
سجاد۳۲۵۷۸۲۶۱۳:۵۳:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۲۱
مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس،درود بر امام امت درود بر سید حسن نصرالله درود بر فلسطین درود بر طوفان الاقصی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین