نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید در برابر اردوغان و علیف نرمش نشان دهد/ امنیت در کنار آزادی و عدالت معنا پیدا می‌کند

  4020629065 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید در برابر اردوغان و علیف نرمش نشان دهد/ امنیت در کنار آزادی و عدالت معنا پیدا می‌کند

مطلبی با عنوان «آذربایجان و ترکیه توان درگیری با ایران را دارند؟» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*در جنگ حتی اگر برنده بشی بازهم بازنده ای، کی متوجه خواهید شد نمونه بارزش آمریکا که بعد 20 سال با اون همه هزینه و امکانات از افغانستان فرار کرد به فکر جنگ نباشید

*(پاسخ به کامنت بالا)اردوغان و الهام علی اف رسما می خوان راه تجاری ایران به قفقاز رو ببندند که این کار مستقیما بر اقتصاد ایران اثر منفی شدید خواهد داشت اونوقت یک عده میگن جنگ نکنین بده؟!!

*ﺑﻪ ﻧﻆﺮﻡ اﺭﻣﻨﺴﺘﺎﻥ باﻳﺪ اﺟﺎﺯﻩ ﺑﺪﻩ اﻳﺮاﻥ ﺳﺮﻳﻊ ﻳﻪ ﭘﺎﻳﮕﺎﻩ ﺗﻮ ﺟﻨﻮﺏ اﺭﻣﻨﺴﺘﺎﻥ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻣﺮﺯ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺗﻮ ﺧﺎﻙ ﻛﺸﻮﺭ اﺭﻣﻨﺴﺘﺎﻥ اﺣﺪاﺙ ﻛﻨﻪ ﺗﺎ ﻛﺸﻮﺭ اﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎﻥ ﺯﻭﺩﺗﺮ اﻗﺪاﻡ ﻧﻜﺮﺩﻩ اﻳﻦ ﭘﺎﻳﮕﺎﻩ اﺣﺪاﺙ ﺷﻮﺩ ﻛﺸﻮﺭ اﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎﻥ ﺣﺴﺎﺏ ﻛﺎﺭ ﺩﺳﺘﺶ ﻣﻴﺎﺩ

*کشورهای غربی میدانند اگر در خلیج فارس جنگی را با ایران شروع کنند ایران به کمک نیروهای نیابتی می‌تونه هم ضربه به اسراییل بزنه هم خلیج فارس را به آتیش بکشه که 60درصد انرژی واقتصاد دنیا از خلیج فارس میگذره پس به فکر جنگی با ایران در شمال ایران هستند اولین کاری که کردن رییس جمهور آذربایجان و ارمنستان را یکنفر غربی گذاشتن ودلشان برای کشورشان نمیسوزند.

*تاجایی که ممکنه وخط قرمزها اجازه میده ازجنگ اجتناب کرده ومی کنیم اما نه جنگ مطلقا ارزشمنده ونه فراری بودن از جنگ

*ایران در منطقه قدرتش از ترکیه بالاتره و ترکیه شاید بعد ایران در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشه ولی تا وقتی که ایران منطقه رو تحت کنترل داره ترکیه حرفی برای گفتن نداره بعدشم کشورهایی که ایران حمایتشون کرده تا حالا توی هیچ جنکی بازنده نبوده مثالش همین سوریه و یمن چون ایران تمام قد پشتشون بود پیروز جنگ شدن ولی تاحالا ندیدیم کشوری یا گروهی که ترکیه حمایت کرده باشه توی جنگی پیروز بشه

*قبل از اینکه کار به اینجا بکشه ایران باید ارمنستان رو تقویت می کرد وانگهی نخجوان مال ایرانه و باید به ایران برگرده

*اگر مرز شمالی ایران بسته میشه فقط جنوب باقی هست و شمال باید برای واردات از اردوغان و علیف اجازه بگیریم

*ترکیه اصولا کشوری توریست محور است . ورود به هر نوع جنگی برای این کشور حکم خودکشی جمعی را دارد . اما در مورد عملیات گاز انبری یا هر چیز دیگر باکو . باید بدانیم که گره ای که با دست باز می شود نباید به دندان کشاند . باید با جلب رضایت ارمنستان ، ایران نیروی نظامی به داخل خاک ارمنستان بفرستد تا عملا باکو بین تیز اندازی کردن یا نکردن به نیروهای مقابلش که در آن شرایط ایرانی خواهند بود ، معطل بماند . اما اگر دیر بجنبیم و ارمنستان با حمایت مستقیم ترکیه و اسراییل خاکش را از دست بدهد ،آنوقت گره ای است که با دندان هم شاید باز نشود .

* با توجه به اینکه اسرائیل متحد آذربایجان است و ما در جوار مرز اسرائیل به واسطه حضور در سوریه و لبنان، همواره نگرانی‌های شدیدی برای اسرائیل ایجاد کرده ایم، این قضیه کریدور زنگزور، اقدامی به شدت تلافی جویانه از سوی اسرائیل می تواند تلقی گردد که بسیار خطرناک‌تر از تهدیدات سالهای گذشته ما، نسبت به اسرائیل است.

*مساله قمار ترکیه است. ترکیه روی بی اعتنایی ایران حساب باز کرده. در واقع این توهم برای ترکیه پیش آمده که ایران هیچ عکس العملی نشان نمیدهد و فقط یک عکس العمل واقعی آنها را جای خودش مینشاند. ترکیه در عراق و سوریه هم درگیر است و توان مقابله با ایران را ندارد. ایران هم توان تقابل با ترکیه را ندارد. و این خواسته روسیه است که این دو رقیب منطقه ای را به یک جنگ فرسایشی بکشاند و بعد با اقتدار وارد قفقاز شود. چه چیزی بهتر از اینکه دو قدرت منطقه ای ضعیف شوند.

*دیپلماسی در این شرایط حرف اول را می زند و دولت آقای رئیسی این مهم را در چند مورد نشان داده است،پس عقل سلیم ایجاب می‌کند که به جای متوسل شدن به نیروی نظامی از طریق سیاسی و مذاکره هر دو طرف دعوی را به صلح ترغیب کرد تا کشورهای مانند ایران و ترکیه در دام صهیونیست و آمریکا نیفتاده و منابع خود را به نفع استعمار گران نابود نکنند.

*جنگ نباید رخ‌بدهد بازهم‌جنگ بین دو‌کشور شیعه ۸۰درصد‌آذربایجان شیعه هستند درجنگ ایران و عراق مگه عراق شیعه نبود دوکشور شیعه قربانی آدم لجباز و دیکتاتوری بنام صدام شدند چقدر از شیعیان دو‌طرف کشته شدند حالا هم اسرائیل شیپور به‌دست می‌خواهد دوکشور شیعه را به جان هم بیندازد‌آن‌هم با‌دیکتاتوری مثل الهام علیف‌غرور‌کاذبی‌اورا‌ فراگرفته بلاخره دل‌میلیون ها‌ شیعه آذربایجان با‌ماست خودم‌در‌عراق از‌شیعیان آذربایجان‌این را‌شنيدم.

*از آنجا که ترکیه قصد احداث یک گذرگاه بین المللی در این منطقه را دارد و امنیت پیش نیاز اولیه چنین گذرگاهی است، در صورت جنگ و فرضا تصرف قادر به ایجاد امنیت آن در دراز مدت نخواهد بود. به نظر میرسد ترکیه قصد تهدید ارمنستان و امتیاز گیری دارد و هرگز هزینه های یک جنگ بی نتیجه و پر هزینه را نخواهد پرداخت.

*ایران باید در این مورد چون اسرائیل دخالت دارد باید با مشت آهنین بدون هیچگونه نرمش برخورد کند ۲. اردوغان را یاد آوری کنند که اگه اطلاعات ایران عزیز نبود آمریکاییها او و اطرافیانش را تو کیسه می کردند و به آمریکا می بردنشان اینجا فقط تحریک یهود است باید با اعتماد به نفس و با آرامش تمام و سعه صدر اما با قدرت دیپلماسی بکند .

*اگر رضا خان گول آتا ترک رو نمی‌خورد و منطقه قره سو را به ترکیه نمی بخشید الان چنین ادعایی ترکیه نمی تونست بکنه چون به پشتوانه همین منطقه قره سو می‌باشد که خودشو به آذربایجان نزدیک کرده

***

مخاطبین الف درباره مطلب «امنیت، اتفاقی نیست !» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*اینکه تامین امنیت لازمه همه اقدامات دیگر است شکی نیست . اینکه تامین امنیت هم وظیفه ذاتی حاکمیت است نیز نباید شکی در ان نمود . ضمن اینکه از تامین امنیت تشکر می کنیم اما باید یاد اور شد که هیچ حاکمی نباید برای تامین امنیت بر سر ملتش منت بگذارد. نکته دیگر اینکه چون امنیت داریم یعنی نباید از کژیها و ناراستیها حرف زد ؟ یعنی نباید انتقاد و شکایت کرد ؟یعنی نباید اعتراض کرد؟

*جالبه همینکه مردم اعتراض می کنند، یکعده می گویند امنیت تان از بین میرود.

*مردم دشمن دولت و حکومت نیستند.این را بفهمید..

*هیچ کشوری نمیتونه به کشور دیگه حمله کنه تا زمانی که مردمشون ازون حکومت ناراضی باشه و این نارضایتی رو خود حکومت به وجود میاره وگرنه هیچ انسانی دوست نداره امنیتش به خطر بیوفته

*الان مردم امنیت غذایی دارند ؟ امنیت روانی هست ؟

*امنیت سطوح مختلفی دارد آیا مردمی که کمترین میزان گوشت یا لبنیات را مصرف میکنند امنیت غذایی دارند آیا این سو تغذیه اثرات مخرب روی آینده فرزندان این مرز و بوم نمیگذارد؟ آیا این وضع معیشت معلمان کشور امنیت آموزشی و پرورشی مملکت را به خط نمیاندازد؟ به همین نکات بسنده میکنم و عرض میکنم امنیت فقط یک کلمه نیست که مرتب مورد سو استفاده قرار گیرد امنیت جنبه های مختلفی دارد که بی توجهی به آنها امنیت کلی کشور را به خطر خواهد انداخت.

*مردم مشکلات خودشان را چگونه به گوش مسئولان برسانند .

*من نا امنی در سوریه رادیدم.مثال بزنم تا زمانی که مریض نشدی.درکی از سلامتی نداری .امنیت هم همینه شاید سخت از مریضی.

*رفاه و آسایش و آرامش مردم و کنترل تورم و گرانی و جلوگیری از اختلاس و دزدی و رانت خواری و عدم دخالت در زندگی و امورات شخصی مردم باعث ایجاد امنیت میشه.

*یک طرف این قضایای هم انانی قرار دارند که در داخل کشور که ملت ایران در زیر فشار حداکثری اقای ترامپ قرار داشتن با احیای دوباره گشت ارشاد اب به اسیاب دشمن ریختن.

*نظامهایی که دموکراتیک و سیستم باز باشه خودبخود آزادی و رفاه و رضایت و امنیت اکثریت ملت تامین میشه وقتی همه آحاد مردم در رفاه باشند امنیت هم تامین میشه ولی وقتی اکثریت مردم در فقر به سر ببرند امنیتی وجود نخواهد داشت امنیت در سایه آزادی و رفاه ایجاد خواهد شد .

*برادر جان اینکه به منتقدان اجازه اعتراض و تجمع نداده بشه در دراز مدت بر علیه امنیت ملی است ، نظر مخالف هیچ خطری درست نمی کند ولی اگر ابراز نشه از حالت نظر و پیشنهاد و نقد خارج میشه، قانون اساسی را اجرا کنید تا آینده کشور بیمه شود

*تمام حرف مردم هم در اعتراضات پیدا و پنهان همینه که نیروهای خدوم انتظامی، بسیج و سربازان گمنام امام زمان (ع) ، به جای صرف وقت در مقوله حجاب و گیر دادن به انسانهای با اخلاق روزگار وقت گرانبهای خود را صرف امنیت بیشتر کنند مثل همین تروریست ها ی داعش ، کیف قاپها و موبایل دزد ها که بسیار زیادند، میشه با همین دوربینهای مجهز به راحتی کیف قاپها و موبایل دزد ها را کاری کرد تا دیگه جرات همچین کاری را نداشته باشند، این فقط یک نمونه بسیار کوچک هست که اگر هر کس به وظیفه خودش عمل کنه، ایران عزیزمون گلستان خواهد شد...

*سوال این است که انرژی نارضایتی مردم از وضع موجود که از صدر تا ذیل نظام از آن اطلاع دارند چگونه تخلیه می شود؟

*امنیت در کنار آزادی، رفاه اقتصادی، امید به آینده و عدالت اجتماعی معنا و ارزش پیدا می کنه.

*مگه مردم میگن امنیت نمی خوایم حرف مردم یه چیز دیگه ست اینکه چرا کشوری با اینهمه ثروت خدادادی با مدیران ناکارامد اینگونه اداره میشه حرف سو مدیریته حرف عقب افتادگی در منطقه و مسائل اقتصادیه

*این مشکل ماست که هر مسئله رو امنیتی می کنیم. مشکلات معیشتی و کار و جوانان و محیط زیست و آب و کشاورزی و اقتصاد و غیره و غیره رو امنیتی می کنیم و میگیم کسی حق اعتراض ندارد چون امنیتمون بهم میریزه .

***

«این امامزاده شفا نمی‌دهد!» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید

*رابطه با دنیای غرب که صاحب دانش و فن آوریهای پیشرفته و سرمایه و مدیریت قوی هست اجتناب ناپذیر هست چون هیچ کشور دیگری در دنیا جای آنها را نمی تواند به این راحتی بگیرد باید رابطه متوازن و با مدیریت قوی و شایسته با آنها داشت تا بتوان به کمک آنها منابع خدادادی و زیاد ایران را بنحو‌مطلوب استخراج نموده و صادر کرد و با درآمد آن مملکت را آباد نمود و مردم را از رنج فقر و بینوایی همیشگی نجات داد.

*این دوستان در انتخابات میکفتن برجام را پیگیری میگنیم الان هم میگن ما میز برجام را ترک نکردیم پس اگر امامزاده شفا نمیده چرا به میز مذاکره چسبیدید در ثانی شما ادعا داشتید تحریم 20 درصد روی مشکلات تاثیر داره و دارد برادر من دوسال تمام قیمت ها نجومی رفته بالا اگر شما 20در صد را نمیتوانی مدیریت کنی یعنی یا نمیتوانی کار کنی یا فقط شعار دادی .

*مسئله فقط برجام یا غربگرایی یا قدرت نظامی نیست مسئله پذیرش واقعیتها و حقایق بیرونی است. تلاش کنید که بفهمید قدرت نظامی فقط یکی از اهرمهای قدرت یک کشور است اهرمهای دیگر یعنی قدرت اقتصادی، قدرت تکنولوژیک و صنعتی و علمی که متفاوت از چاپ مقاله و علوم انتزاعی و تزئینی مثل نانو است، قدرت نرم و فرهنگی-رسانه ای، قدرت سیاسی و پشتوانه مردمی اهرمهای دیگر قدرت هستند که اگر مهمتر از بعد نظامی نباشند کمتر هم نیستند.قدرت اقتصادی لازم است چون اگر از دست برود همه چیز از دست میرود و قدرت اقتصادی یک الزام دارد و آن داشتن روابط گسترده بین المللی به خصوص با کشورهای قدرتمند است ببینید چین چگونه قدرت اقتصادی شد و نگویید ما با چین رابطه داریم چون چین هیچ فعالیت اقتصادی ملموس یا سرمایه گذاری اثرگذاری در ایران ندارد صرفا خرید نفت ارزان است و بس. اگر فرمول ما غربگراها غلط است بگو دقیقا کجایش غلط است و اگر درست است بگو چه راهکاری برای جامه عمل پوشاندن به آن بجز توافقاتی مثل برجام داری؟

*مشکل این هست که صدتا برجام و بهتر از برجام هم امضا می شد باز همین می شد به خاطر زیاده خواهی غرب

*روسیه و چین بر اساس منافع مشترک به ما احترام می گذارند و ما هم به آنها احترام می گذاریم . آمریکا و اروپا هم اگر به ما احترام بگذارند ما هم به آنها احترام خواهیم گذاشت . درک این موضوع کار سختی نیست .

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۲۵۴۰۱۷:۰۹:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۳۱
لابی پان ترکیسم در برخی نهادها نفوذ دارد.
ناشناس۳۲۳۲۵۵۹۱۷:۵۸:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۳۱
بهتر است بجای هزینه کردن برای دشمنان خودساخته نظیر امریکا وغرب به فکر مقابله عملی وقاطع با دشمنان واقعی این اب وخاک نظیر الهام و اردوغان باشیم وهرچه سریعتر جلوی فتنه این متوهمان بایستیم ما باید یک پایگاه بزرگ نظامی در سیونیک احداث کنیم
ناشناس۳۲۳۲۷۹۰۰۱:۱۴:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۱
توهم بزرگ‌تر از اینکه به آمریکا بگویی دشمن خودساخته و بگویی باید او را رها کرد و به انگشت کوچکش که علی‌اف باشد پرداخت؟ جهل مرکب همین است که انسان اطلاعی از مقالات اندیشکده‌های آمریکایی که از سالها قبل در مورد تحریک و تجهیز امثال علی‌اف و بارزانی می‌نویسند نداشته باشد و در مورد اینکه چه کسی دشمن است و چه کسی دشمن نیست نطریه بدهد!
ناشناس۳۲۳۳۶۹۴۰۸:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲
نمیتوان با دشمن فرض کردن امریکا دیگر دشمنان را نادیده گرفت امثال علی اف دشمنی ذاتی با ایران دارند واز دشمنی ما با مریکا واسراییل استفاده میکنند اینکه ریشه تمام دشمنیها با ما از امریکاست واین دشمنان کوچکتر فقط مزدورند مغلطه ای بیش نیست ما با سیاستهای اشتباه امریکا را در دامن دشمنانمان برای سو استفاده می اندازیم
ناشناس۳۲۳۲۸۷۶۰۸:۴۵:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۱
یک غرب گدای واقعی که چنان مست آنان هست که نمی تواند درست ببیند!
ایرانی۳۲۳۲۵۶۳۱۸:۰۵:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۳۱
هر کشوری که به ایران اجازه عبور به اروپا را بده قابل مذاکره و مماشات هست ، خواه ارمنستان باشه ، خواه ترکیه و خواه آذربایجان ، مگه الان از مسیر ترانزیتی ترکیه استفاده نمی کنیم ، چرا بی خود درگیر جنگ بشیم ، ارمنستان بارها ثابت کرده که شهامت کارهای بزرگ را نداره و متکی به امریکاست به چه حسابی با مشارکت اون وارد جنگ بشیم
ناشناس۳۲۳۲۵۷۰۱۸:۲۷:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۳۱
تا وقتی دشمن دنبال نابودی ایران هست ژست های قشنگ نگیرید
ناشناس۳۲۳۲۵۸۶۱۹:۰۳:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۳۱
امنیت در کنار عدالت، آزادی، رفاه و آسایش معنی پیدا میکند
ناشناس۳۲۳۲۷۲۲۲۳:۱۴:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۳۱
خدیا عدالت را از دستِ مافیای ثروت و اشرافیت و تبعیض و تظاهر و خیانت و رانت و فساد نجات بده آمین یا رب العالمین
ناشناس۳۲۳۲۶۴۸۲۰:۴۸:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۳۱
با توجه به اینکه در مسله عفاف و حجاب در اجرای قانون در گذشته مماشات صورت گرفت لذا با ناقضین قانون جدید باید با قاطعیت برخورد شود و هر کس که بخواهد با نقض قانون جدید برهنگی و بی حجابی را گسترش دهد برخورد گردد
ناشناس۳۲۳۲۶۵۴۲۰:۵۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۳۱
بنام خداوند هست و نیست که جز ملی کردن اقتصاد نیست راه اصلاح اقتصاد با نمره بیست
ناشناس۳۲۳۲۶۵۶۲۱:۰۱:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۳۱
اتحاد الهام و ارغوان سران فتنه منطقه باید درهم شکسته شود
داود۳۲۳۲۶۷۴۲۱:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۳۱
اینکه ترکیه اصرار دارد که هز طریق ارمنستان و آذر بایجان شمال آسیا را به اروپا وصل کند و همانند سایر کشورها علاقه ب اینکه این اتصال از طریق ایران نباشد مشخص است و جمهوری اسلامی ایران باید کنار گذاشته شدنش را از تمامی مسائل جهانی بایدبپذیرد و با نیروی نظامی در صورت موافقت ارمنستان با احداث جاده نمی تواند آنرا متوقف کند.
مهدی۳۲۳۲۶۹۲۲۲:۰۹:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۳۱
در اقتصاد مزیت حرف اول را می زند . بهترین راه اتصال به اروپا از ترکیه می گذرد . چه دوست داشته باشی و چه نداشته باشی . اتصال به اروپا از طر یق ارمنستان کوهستانی و فاقد زیر ساخت های لازم دیدگاهی کودکانه است ... تازه ... فرض کنیم اقتصاد ما قوی شد و مسیر ارمنستان را رد شدیم ، دوباره باید از قلمرو ترکیه رد شویم. نکته مهم دیگر نیز این است که واقعا چه بر سر ما امده است که مسیر دو کشور مسلمان و همزبان را ول می کنیم و به ارمنستان ارمنی پناه می بریم ؟؟؟؟
شهاب۳۲۳۲۷۰۵۲۲:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۳۱
هرگونه تغییر ژیوپلوتیک در منطقه به مصلحت نمی باشد و خلاف رویه است، بهتره اردوغان و علی اف حواسشون باشه کاری که دارند میکنند چه تبعاتی در بر خواهد داشت؟؟
ناشناس۳۲۳۲۸۲۳۰۶:۴۶:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۱
ایران باید با ارمنستان مذاکره کرده و امنیت نظامی استان سیونیک را در اختیار بگیرد
ناشناس۳۲۳۲۸۶۷۰۸:۳۴:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۱
نیت واقعی ترکیه تجزیه ایران است و از زمان عثمانی و دوره اتاتورک هم سیاست تجزیه و جداسازی استانهای غربی ایران با شدت و ضعف دنبال میشده ترکیه در غرب ایران سوابق اشغالگری و جنایات جنگی و نسل کشی داره دیاربکر و قره سو را از خاک ایران منتزع نموده و هم اکنون سودای توران بزرگ و اجرای دسیسه لاجورد را دارد که مقدمه ان اشغال نوار مرزی استان سیونیک با ایران است که ارتباط چندین هزارساله ایران با ارمنستان و گرجستان و اروپا و روسیه را قطع نموده و ترکیه را از راه نخجوان و دالان زنگه زور به جمهوری باکو متصل شده و متعاقبا با افزایش تبلیغات پان ترکیستی و تنش افرینی و اقدامات تروریستی وخرابکارانه زمینه های بی ثباتی و ناامنی و ایجاد محدودیتهای تجاری و نهایتا تجزیه اذربایجان ایران را بر مبنای شعارهای بازگشت به مرزهای تاریخی و ارس ارس خوانی اردوغان فراهم نموده و چالدران و قره سویی دیگری بر ایران تحمیل خواهد شد مسئولان کشور باید قاطعانه و به هر شکل نیروی نظامی در نوار مرزی مستقر نموده و لحظه به لحظه تحرکات ترکیه و باکو و اسرائیل و نیروهای تکفیری را رصد نموده و همزمان با جاسوسان ضد ایرانی پانترک در کشور در هر پست و مقام شدیدا برخورد قاطعانه انجام دهند در غیر اینصورت مثلث شوم اسرائیل و ترکیه و بادکوبه چالدران دیگری را برای میهن رقم خواهند زد.
ناشناس۳۲۳۲۸۹۷۰۹:۰۷:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۱
کشور هرگز با تحریم رشد اقتصادی نمی یابد. تکنولوژی در اختیار غرب است چه دوست داشته باشیم یا نه. کشورهای دیگر مثل چین وابستگی شدیدی به غربی ها به واسط تکنولوژی و مواد والیه و بازار فروش دارند اگر می خواهیم اقتصادمان رشد پیدا کند چاره جز تعامل با غرب نیست. تا الان بهترین گزینه برجام بوده اگر بهترش رو بلد نیستید همین رو دنبال کنید. اینکه دست رو دست بگذارید شاید عمان و قطر پیشنهادی بیاورند قابل قبول نیست این ما هستیم که تحریم شده ایم پس ما باید دنبال راهی برای برداشته شدن تحریم ها باشیم نه آویزان عربها
مهدی۳۲۳۳۰۸۰۱۲:۱۷:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۱
برخی در توهم زندگی می کنند ... می خواهند اول به ارمنستان بروند بعدا از گرجستان اجازه بگیرند که از سواحلش وارد دریای سیاه شوند و در مرحله سوم وارد قلمرو ترکیه شوند . و از قلمرو ترکیه وارد اروپا شوند ... توهم از این شدید تر ؟؟؟ بجای عبور از سه کشور بهتر نیست عاقلانه رفتار کنیم و مسیر عادی ترکیه را انتخاب کنیم .
مجتبی۳۲۳۳۴۱۴۲۰:۱۲:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۱
یک دیدگاه منتخب میگوید روسیه و چین به ما احترام میگذارند. آیا واقعا اینطور است !؟ همراه با امارات علیه تمامیت ارضی ما اعلامیه دادن یعنی احترام به ما!؟هم سفیر چین و هم امارات باید اخراج شده و تا عذرخواهی هردو راهشان ندهیم.
ناشناس۳۲۳۴۲۱۷۱۸:۵۵:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲
آذر باييجان با همكاري تركيه واسراييل عليه ارمنستان وارد جنگ شدند والبته ايران هم اعلام كرده كه تغيير مرز ونقشه منطقه را نمي پذيرد واذر بايجان هم به تهديدات ايران اهميتي نداده وكار خودش را مي كند وتركيه هم اعلام كرده اگر ايران مداخله نمايد به كمك آذر بايجان خواهد امد
قدرت۳۲۳۵۴۰۹۱۷:۵۵:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۳
ضعف سیاست خارجی منطقه ای ما در قبال آذربایجان در دهه 70 ، نتایجش را الان ها نشان می دهد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  4. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  5. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  6. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  7. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  8. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  9. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  10. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  11. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  12. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  13. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  14. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  15. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  16. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  12. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

آخرین عناوین