این امامزاده شفا نمی‌دهد!

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4020627058 ۹۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
این امامزاده شفا نمی‌دهد!

«این امامزاده کور می‌کنه که شفا نمی‌ده». این ضرب المثلی است در ادبیات فارسی که بر بی‌فایده بودن و بیهودگی اقدامی دلالت می‌کند و این ضرب‌المثل بسیار زیبا، وصف حال برخی افراد و جریان‌های سیاسی کشور است که همچنان امیدوار به رابطه با غرب در چهارچوب‌های گذشته هستند. 

وقتی جسته و گریخته با اظهارنظر و تفسیرهای برخی سیاسیون منتسب به طیف غرب‌گرا مواجه می‌شویم که همچنان از لزوم احیای برجام و اجرای FATF سخن می‌گویند، مصادیق بارز این ضرب‌المثل بلیغ برایمان آشکار می‌شود؛ آنانی که در پی گرفتن حاجت از امامزاده‌ای هستند که به‌جای شفا دادن، در حال کور کردن است!

غرب‌گرایان وطنی، برجامیون و کسانی که تصور می‌کنند ادغام در نظام‌جهانی و پذیرش مناسبات آن چاره‌ کار مشکلات ایران است، چندین سال از درک تحولات عرصه بین‌الملل عقب‌ترند این طیف در حالی امید به برجام و احیای آن دارد که به اذعان خود آمریکایی‌ها و اروپا، این توافق شانس بسیار کمی برای بیرون آمدن از کما دارد و تنها یک اشاره از سوی ایران برای مرگ دائمی آن کافی است.

باید پذیریم که برجام، این نوزاد نارس بسیار زودتر از آنچه که تصور می‌رفت به‌ ممات دچار و تبدیل به درسی تاریخی برای ایرانیان شد. البته این سطور به معنای ترسیم رابطه‌ای دگماتیک بین ایران با آمریکا و اروپا نیست بلکه انتقادی است به رابطه یک‌سویه و دلبستگی مفرط و پارانویا به غرب که منجر به توافقی مضر چون برجام می‌شود. 

رابطه متوازن بین طرفین قابل‌دفاع است که رسیدن به این رابطه، جز با تمسک به منطق قدرت از سوی ایران حاصل نمی‌شود. در شرایط کنونی شاهدیم که حداقل دو توافق بین ایران و آمریکا - ولو به‌صورت محدود - به‌دست آمده و این‌ها نه در چهارچوب برجام بوده و نه کوچک‌ترین ارتباطی به آن داشته است؛ مسیری مجزا را طی کرده و اتفاقا موفقیت بیشتری از برجام را به ارمغان آورده است اما شاهدیم که برجامیون وطنی همچنان در پی توصیه و تجویز نسخه‌هایی‌اند که به‌جای درمان، مشکلات را دوچندان کرده است.

برای برخی سخت اما این واقعیتی است که برجام به گورستان تاریخ پیوست و به آینه عبرتی برای ما بدل گشت؛ توافقی که فارغ از عدم توانایی برای لغو تحریم‌های اقتصادی، نتوانست در بعد امنیتی و لغو تحریم‌های نظامی هم کارساز باشد. دیدیم که در روزهای اخیر، اروپا از عدم پایبندی خود به دومین بند غروب برجام و لغو تحریم‌های موشکی ایران سخن گفت و همین مسئله به‌وضوح موید شکست مطلق ایده برجامیزه کردن سیاست‌خارجی ایران است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۲۹۵۱۰۰۸:۳۵:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
آره خوب امامزاده چین و امام زاده روسیه شفا میدن! وقتی این همه دنبال برجامین بازم اینجوری تیتر می زنین ! همه کار کردین که برجام به سرانجام نرسه آخرشم طلبکار شدین.
ناشناس۳۲۲۹۵۷۳۰۹:۱۷:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
این امام زاده کور میکنه که شفا نمیده
ناشناس۳۲۲۹۶۶۲۱۰:۱۷:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۸
چهار سال سیاست شرق زده در زمان احمدی نژاد و دو سال در زمان اقای رییسی جواب داده ؟
ناشناس۳۲۲۹۶۷۶۱۰:۴۲:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
شرق زده؟ غرب خودش با ایران فاصله ایجاد کرد و معلوم هست همکاری با شرق و کشورهای دیگر به غیر از بلوک غرب بیشتر می شود هرچند اوضاع در آن زمان با اوضاع روحانی خیلی بهتر بود و جناب رئیسی هم باید خرابکاری آن درست می کرد
ناشناس۳۲۲۹۸۱۸۱۲:۱۶:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
عملکرد دولت احمدی نژاد 100 درصد از دولتهای هاشمی و روحانی بهتر بود در دولتهای هاشمی و روحانی قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو 9 الی 10 برابر شد و شاخص فلاکت رکورد زد.
امید یاوری دارانی۳۲۳۰۶۷۲۰۹:۴۶:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۹
خوب از افتخارات مشعشع دوران احمدی نژاد چیزی بخاطر ندارید ؟ رشد روزانه قیمت املاک را فراموش کرده اید ؟از قیمت دلار و طلا چیزی بخاطر ندارید؟ اندکی تعقل کنید و سپس خاطرات خود را بیان کنید.
ناشناس۳۲۲۹۸۲۸۱۲:۲۰:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
دولت احمدی نژاد در سالهای 90 و 91 در اوج تحریمها حدود 180 میلیارد دلار نفت فروخت و ارز حاصله را به کشور اورد افزایش صادرات نفت به 2/2 میلیون بشکه روزانه و صادرات غیرنفتی با رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار و بازگشت ارز حاصله به کشور و رشد اقتصادی 4/7 درصدی در دولت رئیسی یعنی سیاست نگاه به شرق درست بوده است.
ناشناس۳۲۲۹۹۱۰۱۳:۰۱:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
دوران احمدی نژاد هنوز تحریم نشده بودیم و قیمت نفت بشکه ای 150دلار بود که متاسفانه با سیایت قطار هسته ای بی ترمز کشور را ایشان در باتلاق تحریم فرو بردند و هنوز ادامه دارد.
ناشناس۳۲۲۹۸۵۵۱۲:۳۵:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
دوران احمدی نژاد 7 سال نرخ تورم تک رقمی بود مسئولان دولت روحانی ارزو داشتن به رشد اقتصادی سال 90 برسند ارزویی که هرگز محقق نشد.
ناشناس۳۲۳۰۰۹۱۱۵:۲۵:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
البته با سرکوب بود همانند دولت روحانی
ناشناس۳۲۲۹۸۶۱۱۲:۳۸:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
طبق امار بانک مرکزی میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور در دولت نهم و دهم و در 2 سال گذشته خیلی بیشتر از دولت روحانی است و این بیانگر اهمیت تعامل با شرق است.
ناشناس۳۲۲۹۸۹۴۱۲:۵۵:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
دولت احمدی نژاد رکورددار تولید برق بود در دولت نهم و دهم ظرفیت نیروگاهی 80 درصد در دولت خاتمی 60 درصد در دولت هاشمی 55 درصد اما در دولت روحانی فقط 20 درصد ظرفیت نیروگاهی افزایش یافت و دچار قطعی های مکرر برق در بخش خانگی و صنعت شدیم.
حسین۳۲۳۰۰۴۰۱۴:۳۴:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
واکسن مگه همین چینی ها ندادند به ما. نفتمون رو هم که فروشش به سطح قبل از تحریمها رسیده داریم عمدتا به چین میفروشیم. روسیه هم که به لحاظ دفاعی همکاری میکنه ما. بریکس و پیمان شانگهای هم که به مدد همین کشورها وارد شدیم. برجامیون در طی دوسال چه کردند؟
ناشناس۳۲۲۹۵۸۴۰۹:۲۵:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اینقدر جوگیر رسانه و افراد معلوم الحال هستی که نمیدانی طرف های دیگر برجام همین دو کشور هم هستند و امضا شد در ضمن برجام امضا شد چرا کدخدایتان آن را پس کشید حتی در برجام هم بودن کامل اجرا نمی کردن به غیر از خود ایران؟
ناشناس۳۲۲۹۸۰۴۱۲:۰۴:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
کدخدا از یونسکو هم خارج شد از کلی پیمان دیگه هم خارج شد پس یعنی همه اونها هم باید تعطیل بشن؟
ناشناس۳۲۲۹۸۷۲۱۲:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
امریکا از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد تا به برجام های نظامی و موشکی و منطقه ای برسد گویا برجام و بتن ریزی هسته ای زیر زبان شون مزه کرده بود.
ناشناس۳۲۲۹۹۲۱۱۳:۰۶:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
سازمان بین المللی چه ربطی به قرارداد من دراوردی مانند برجام دارد؟ با این حال سازمان بین‌المللی اگر از کارکرد خودش فاصله بگیرد و سیاسی کاری کند قطعا باید خارج شد مانند ان پی تی
ناشناس۳۲۲۹۹۵۳۱۳:۳۱:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اولا پس بد عهدی آمریکا رو قبول داری چرا دوباره بریم دنبال توافق با اون؟ دوما اون پیمان ها کلی کشور دیگه توش هست که دارن تعهداتشون رو عمل می کنن نه مثل برجام که فقط ایران عمل می کنه
1۳۲۲۹۷۶۴۱۱:۳۷:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
روسیه و چین بر اساس منافع مشترک به ما احترام می گذارند و ما هم به آنها احترام می گذاریم . آمریکا و اروپا هم اگر به ما احترام بگذارند ما هم به آنها احترام خواهیم گذاشت . درک این موضوع کار سختی نیست .
ناشناس۳۲۲۹۸۰۱۱۲:۰۳:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اجرای تمام تحریم های آمریکا یعنی احترام؟
ناشناس۳۲۲۹۸۸۶۱۲:۵۲:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
ایران با کمک چین و روسیه تحریمهای امریکا را خنثی و بی اثر کرده است.
ناشناس۳۲۳۰۳۶۴۲۱:۵۷:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اره مشخص برای هیچ ایرانی در هیچ کشوری حساب بانکی باز نمیشه ! مگر اینکه اقامت داشته باشی ! خسته نباشید
ناشناس۳۲۳۰۰۹۲۱۵:۲۸:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
تمام تحریم ها نیست و قیم شما هم نیستند که خودشان را به به دردسر بیاندازند تا آنجایی که راه دارد همکاری می کنند
ناشناس۳۲۲۹۸۹۱۱۲:۵۴:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
احترام چین و روسیه را در موضعشان در مورد جزایر سه گانه هم دیدیم!
ناشناس۳۲۳۰۰۹۳۱۵:۲۹:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
بیانیه همکاری خلیج فارسی چه ربطی به آن ها دارد؟
۱۳۲۳۰۱۳۱۱۶:۱۳:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
ایضا هر جا روسیه و چین بر اساس منافع مشترک به ما بی احترام کنند ، ما هم با آنها بر اساس عزت حکمت و مصلحت برخورد قاطع خواهیم کرد . همانطور که با آمریکا و اروپا تا کنون برخورد کرده ایم .ما اصرار به رابطه بی قید و شرط نداریم . برعکس شما که به هر قیمتی دنبال رابطه با آمریکا و اروپا هستید.
ناشناس۳۲۲۹۸۶۳۱۲:۴۰:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اون کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! سبب نابودی برجام شدند زیرا برجام ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۲۲۹۸۹۶۱۲:۵۶:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اولا روسیه و چین بهتر راه میان. این آمریکاس که این همه ما رو تحریم کرده. دوما برجام که به امضا رسید چرا اروپا به تعهداتش عمل نکرد و آمریکا زد بیرون؟
ناشناس۳۲۲۹۹۲۷۱۳:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
در واقع همین جنازه برجام هم الان منافعی دارد و افزایش فروش نفت ایران یکی از منافع برجام است.چرا که فروش نفت ایران بدون برجام از سوی سازمان ملل تحریم می شد و چین به عنوان امضا کننده قطعنامه شورای امنیت از آن پیروی می کرد اما الان فقط تحریم های آمریکا مانع فروش نفت بود و چین ملزم به رعایت آنها نیست.
ناشناس۳۲۳۰۳۲۵۲۰:۵۶:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
بعد از خروج ترامپ از برجام صادرات نفت ایران روزانه کمتر از 100 هزار بشکه شد افزایش صادرات نفت در 2 سال گذشته نتیجه دیپلماسی اقتصادی فعال دولت رئیسی است.
ناشناس۳۲۳۰۰۸۷۱۵:۲۱:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
بابا غربی ها رابطه با مارو نمیخوان - این همه روحانی و ظریف التماس کردن باز هم نمیخوان
ناشناس۳۲۲۹۵۲۲۰۸:۴۱:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
سوال اینجاست که برجام بد است بسیار خب راه حل شما برای برداشته شدن تحریم های امریکا و ارتباط با بانک های کشورهای دنیا چیست؟ شما یک دلار هم بصورت رسمی اجازه ندارید از محل صادرات و تجارت وارد کشور بکنید. مبادلات تجاری در پستو بدون نام بردن از خریدار و روش پرداخت قطعا هزینه های تجارت را بالا می برد. اگر یک وسیله دزدی را بخواهی بفروشی باید با قیمت بسیار پایینی برای آن در نظر بگیری در ضمن خریدار هم هرگز دوست ندارد شناخته شود این الان دقیقا شرایط ماست که خریداران چینی حاضر نیستند شناخته شوند و پول خرید نفت وما رو معلوم نیست اصلا می دهند یا برایمان نگه می دارند.
ناشناس۳۲۲۹۵۹۷۰۹:۳۴:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اولا برجام یک سند خیانتی هست که منافع ملی را واگذار کرد تا به قول خودتان تحریم برداشته شود. دوم هم هزینه تحریم در نقل و انتقالات مالی و کالا که روی تورم می آید خیلی بالا نیست برخلاف بزرگ سازی آن (غیر قانونی گفتن شما از آن حرف ها بود این در حالی هست که تحریم خودش کاری غیر قانونی هست خصوصا توسط برخی کشورها و بسط دادن آن و اعمال زور که دیگران هم همراه شوند و نشوند مجازات می شوند) سوم هم اینکه هر بار که توافق و مذاکره صورت می گیرد تحریم کمتر نکرد و بلکه بیشتر هم کرد چهارم هم اینکه راه حل هم از درون کشور عبور می کند شما درون را درست کن خود به خود تحریم خنثی می شود و کار به جایی می رسد که خودشان خیلی از تحریم ها را بر می‌دارند
ناشناس۳۲۲۹۷۲۵۱۱:۱۴:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اولا این سند خیانت رو مجلس اصولگرادر بیست دقیقه تصویب کرد . دوما شورای نگهبان تایید که قالیباف در مناظره ها گفت حتما برجام رو ادامه میدهیم چون حاصل مجموعه نظام تصمیم گرفته نه شخص یا دولت خاصی سوما شورای عالی امنیت مهر بر اجراش زد چون در اون برهه به این نیاز داشتن
ناشناس۳۲۲۹۷۹۷۱۲:۰۱:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اولا آن مجلس اصول گرا نبود دوم هم برجام درخواست دولت وقت بود و برای همین شروط هم گذاشته شد و حتی از شورای امنیت ملی به وزارت خارجه تغییر یافت سوم هم به خاطر ملاحظاتی که در برجام آورده شد ایران نباید خارج شوداز آن و هزینه اضافی درست شود و همین طوری باید تا سرانقضا در آن باشد حتی با نقض آن و هرکس هم بخواهد بماند بعد سر انقضا یا برجام جدید بنویسید مانند آن افرادی که برجام اولیه مشمول خواهند بود و فرقی هم بین اصول گرا و اصلاح طلب و... هم نیست
ناشناس۳۲۳۰۲۸۱۲۰:۰۶:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۸
البته که فرقی بینشون نیست اما مجلسی که بیش از 100 نماینده اصولگرا دارد ودر رای گیری و تصمیات موثر هستن میشه اصولگرا بخصوص رییسش. باهنر هم که تایید کرد با حرفش اصولگرای تمام عیار است .
ناشناس۳۲۲۹۸۳۴۱۲:۲۳:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
در زمان انعقاد برجام اون را فتح الفتوح و نتیجه دیپلماسی دولت قبل میدانستن و به یکدیگر لقب امیر کبیر می دادند !!!
ناشناس۳۲۳۰۱۵۶۱۶:۳۷:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
همین امروز رفقیتان اقای رئیسی در امریکا با افتخار میگه میز برجام را ترک نمیکنیم حالت خوبه دنبال شفا گرفتن از امام زادست
ناشناس۳۲۲۹۸۳۸۱۲:۲۴:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
چرا هروقت برجامیون در کشور به قدرت می رسند دولت در مورد تعلیق و بتن ریزی هسته ای به تصمیم می رسد ؟!
ناشناس۳۲۲۹۷۳۴۱۱:۲۰:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
لطفا شما با نگاه به درون یک دستگاه سی تی اسکن تامین کن، یک دستگاه ام ار ای یک دستگاه دندانپزشکی یا تجهیزات و دستگاه های تولیدی یک دستگاه قالب سازی یک هواپیما یک خودرو ....
ناشناس۳۲۲۹۸۰۲۱۲:۰۴:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
هم ساخته می شود و هم لازم باشد وارد مشکل شما چی هست حالا؟ حرف شما مانند این هست جنگ ایران و عراق هست و سرزمین ها رفته و برای اینکه زیر بار آتش دیگر نرویم یا معیشت بیشتر خراب نشود آتش بس کنیم و سرزمبن ها را هم ول کنیم برای انان
ناشناس۳۲۲۹۸۵۱۱۲:۳۴:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
با برجام حتی قطعه هواپیما و دستگاه سی تی اسکن به ایران فروخته نمی شد.
ناشناس۳۲۲۹۶۴۱۱۰:۰۸:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
در پسابرجام ژنرال ظريف يك دلار نتونست به ايران بياره ولي رييسي با ديپلماسي قدرت ده ميليارد دلار از ذخاير ارزي پسابرجام رو از عراق و كره پس گرفت ،در پسابرجام فروش نفت به صفر رسيد امروز رييسي فقط 1.2ميليون بشكه نفت به چين ميفروشه ، روحاني كانال مالي اينستكس يا همان نفت در برابر غذا را باز كرد ، رييسي از طريق سوئيفت پول ها را منتقل ميكنه ،
ناشناس۳۲۲۹۸۳۷۱۲:۲۴:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۸
پولی که نتوانی خرج کنی بدون کدخدا ، نفتی که زیر قیمت بازار و بصورت کالا به کالا که تجارت نیست. عراق جنگ زده فروش نفت اش بیش از 5 میلیون بشکه در روز است .
ناشناس۳۲۲۹۸۷۶۱۲:۴۷:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
در زمان برجام نفت را بشکه 30 الی 40 دلار میفروختن یعنی مفت فروشی می کردند الان روزانه 2 میلیون بشکه به قیمت هربشکه 90 الی 100 دلار می فروشند و ارز حاصله به کشور می اید.
ناشناس۳۲۳۰۲۱۰۱۸:۲۴:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
فرض کنیم حرف شما را بدون هیچ دلیل و مدرکی پذیرفتم ایا کشوری که روزانه دو میلیون بشکه صادرات نفت 90-100 دلاری نقدی داره ایا وضعیت اقتصادش باید این باشه؟ باید دلار 50 هزار تومن باشه؟
ناشناس۳۲۲۹۸۸۲۱۲:۵۰:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
پول فروش نفت عراق در یک کانال مالی تحت نظر امریکا واریز می شود و زیر نظر اونها خرج می شود.
ناشناس۳۲۲۹۸۸۳۱۲:۵۰:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
پول آن خرج نمی توان کرد یا کالا به کالا تجارت نیست؟!!
ناشناس۳۲۲۹۵۴۰۰۸:۵۰:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
الحمدلله که برجام پر خسارت همانطور که آرزو داشتید به شکست کشیده شد. حال این گوی و این میدان.
ناشناس۳۲۲۹۸۴۹۱۲:۳۲:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره و تعامل با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۳۲۲۹۵۵۱۰۸:۵۷:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
کشوری که روی دیوار دیگران به خصوص دشمن تکیه کند نشان از چی هست؟
ناشناس۳۲۲۹۵۶۱۰۹:۰۶:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
جناب امام زاده اي كه شفا مي دهند معرفي كنيد ؟
ناشناس۳۲۲۹۸۵۶۱۲:۳۶:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
برجام کور کرد اما شفا نداد زیرا تحریمها بیش از 2 برابر و قیمت ارز 10 برابر شد.
صادق۳۲۲۹۶۲۰۰۹:۵۶:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
وقتی نمیتونید برجام رو حفظ و از منافع آن بهره ببرید مشکل برجام نیست وگر نه برجام کارکرد خودش رو داشت.
ناشناس۳۲۲۹۶۸۵۱۰:۴۶:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مشکل این هست که صدتا برجام و بهتر از برجام هم امضا می شد باز همین می شد به خاطر زیاده خواهی غرب
ناشناس۳۲۲۹۸۳۹۱۲:۲۶:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۲۳۰۴۱۸۲۳:۳۹:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
یه ریس جمهور هم داشتیم مثل شما همه چیز را کاغذ پاره میدونست از مدرک دکتری تا قطعنامه های سازمان ملل
ناشناس۳۲۲۹۶۳۲۱۰:۰۵:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
تحریم های بین المللی مردم و حساب های بانکی مردم باید رفع بشه .
ناشناس۳۲۲۹۶۴۹۱۰:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مشفق جان مسئله فقط برجام یا غربگرایی یا قدرت نظامی نیست مسئله پذیرش واقعیتها و حقایق بیرونی است. تلاش کنید که بفهمید قدرت نظامی فقط یکی از اهرمهای قدرت یک کشور است اهرمهای دیگر یعنی قدرت اقتصادی، قدرت تکنولوژیک و صنعتی و علمی که متفاوت از چاپ مقاله و علوم انتزاعی و تزئینی مثل نانو است، قدرت نرم و فرهنگی-رسانه ای، قدرت سیاسی و پشتوانه مردمی اهرمهای دیگر قدرت هستند که اگر مهمتر از بعد نظامی نباشند کمتر هم نیستند.قدرت اقتصادی لازم است چون اگر از دست برود همه چیز از دست میرود و قدرت اقتصادی یک الزام دارد و آن داشتن روابط گسترده بین المللی به خصوص با کشورهای قدرتمند است ببینید چین چگونه قدرت اقتصادی شد و نگویید ما با چین رابطه داریم چون چین هیچ فعالیت اقتصادی ملموس یا سرمایه گذاری اثرگذاری در ایران ندارد صرفا خرید نفت ارزان است و بس. اگر فرمول ما غربگراها غلط است بگو دقیقا کجایش غلط است و اگر درست است بگو چه راهکاری برای جامه عمل پوشاندن به آن بجز توافقاتی مثل برجام داری؟
ناشناس۳۲۲۹۶۵۱۱۰:۱۱:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
قرار بود در غیر از هسته ای مذاکره نشه.
ناشناس۳۲۲۹۶۵۲۱۰:۱۱:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اين مقاله از منظر چه كساني نگارش شده؟
ناشناس۳۲۲۹۶۶۰۱۰:۱۶:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مرده که نمیتونه شفا بده
ناشناس۳۲۲۹۶۹۷۱۰:۵۵:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اگر این دولت میتواند بدون برجام و fatf اوضاع اقتصاد را درست کند،بسم اله تو این دو سال که نتونسته ، دو سال بعد هم اگر با همین فرمان بروند نخواهد توانست یاد آوری: غرب گراها و بقیه کسانی که سالها به آنها فحش میدادید دیگر سر کار نیستند، الان دولت انقلابی و مردمی و عزت مدار دکتر رییسی سرکار است
ناشناس۳۲۲۹۸۴۶۱۲:۳۰:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
دولت قبل میگفتن بدون برجام و FATF نمی توانیم نفت بفروشیم !!! نمی توانیم پولهای بلوکه شده را ازاد کنیم !!! نمی توانیم واکسن بخریم!!! نمی توانیم عضو شانگهای و بریکس بشویم !!! حالا همه این اقدامات مثبت بدون برجام صورت گرفت.
ناشناس۳۲۲۹۸۸۴۱۲:۵۱:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۸
پایه های عضویت در شانگهای در دولتهای قبلی استوار شده. فعلا گوشت، تخم مرغ و ... را بچسب !
ناشناس۳۲۳۰۰۵۶۱۴:۴۷:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
هر وقت آمار های ملموس و مثبتی از شاخصهای رشد اقتصادی و اجتماعی و تولید ثروت و رفاه ارائه دادین و مردم هم با تمام وجود اینها رو لمس کردن اونوقت بیایین شعار بدین. با حرف و وعده چیزی درست نمیشه
ناشناس۳۲۲۹۸۸۷۱۲:۵۲:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اوضاع اقتصادی را از بدتر شدن جلوگیری کردن و کم کم بهتر شدن در ضمن حرف عوض نکنید گفته می شدfatfنباشد کل تجارت قفل می شود!
ناشناس۳۲۲۹۷۰۹۱۱:۰۷:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
شفا هم میداد نمیذاشتن و همونطور ک نذاشتن چون از جناح مخالف بود الان توافق نانوشته شفاهی رو عزت میدونن چون از آن خودشان است!
ناشناس۳۲۲۹۷۵۵۱۱:۳۲:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۸
لطف کنید توافق نانوشته را بفرمایید چی هست و چگونه هم اجرا می شود!
ناشناس۳۲۲۹۹۰۹۱۳:۰۰:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
توافق نانوشته همان برجام بود حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
ناشناس۳۲۲۹۷۲۶۱۱:۱۵:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
امام زاده ها ی شرفی و غربی شفا نمیدهن .فقط دنبال منافع خود هستن .شما خودت امام زاده ی خودت باش .وگرنه کلات پس معرکه ست
ناشناس۳۲۲۹۷۳۷۱۱:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
خب پس وقتي شفا نميده چرا تيم دولت به دنبال احياي برجامه؟ اصلا راهكار شما براي تأمين ارز و ارتباط بانكي با كشورهاي دنيا چيه؟
ناشناس۳۲۲۹۸۴۳۱۲:۲۸:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۸
دولت جدید بدون تضمین لغو موثر تحریمها و تامین منافع ملی توافق خسارت بار نخواهد کرد.
ناشناس۳۲۳۰۰۰۶۱۴:۰۹:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
ديگه بايد به چه نقطه اي برسيم كه دولت و شما به اين نتيجه برسيد بايد با دنيا تعامل كرد؟
ناشناس۳۲۳۰۳۲۷۲۰:۵۸:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
بدون تضمین لغو تحریمها تعامل معنا ندارد.
ناشناس۳۲۲۹۷۳۹۱۱:۲۳:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
امامزاده ها همگی شفا میدهند .
ناشناس۳۲۲۹۷۶۹۱۱:۳۸:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
هشت سال سیاست شرق زده آقای احمدی نژاد و دو سال آقای رییسی رو هم دیدیم !
ناشناس۳۲۲۹۸۴۱۱۲:۲۷:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۸
در دولت احمدی نژاد قیمت دلار فقط 3 برابر شد اما در دولت روحانی قیمت دلار 10 برابر شد.
ناشناس۳۲۳۰۴۲۱۲۳:۴۳:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
صادقانه نگاه کنید زمان احمدی نژاد قیمت دلار 6 برابر و زمان روحانی 5 برابر شد
ناشناس۳۲۲۹۷۸۹۱۱:۵۲:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
آقای نویسنده، شما اگر درگیر مواردی همچون گرفتن کالا یا خدمات از یک کشور خارجی میشدی ، درک میکردی که نبودن برجام، FATF و قرار داشتن در لیست سیاه، چه مشکلاتی را فراروی انسان قرار میدهد.
ناشناس۳۲۲۹۸۰۳۱۲:۰۴:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
امامزاده شما شفا داد؛گوشت کیلو چند؟؟؟ زندانی ایرانی در آمریکا که شما می‌خواستید آزاد شود حاضر نیست به کشورش برگردد
ناشناس۳۲۲۹۸۳۲۱۲:۲۳:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
جناب مشفق عزیز من خودم از ابتدا مخالف پذیرش برجام بودم اما مخالف ارتباط با غرب و شرق نبوده و نیستم چنانکه خیلی از کشورها برجام هم ندارند اما هم انرژی و هم سلاح هسته ای دارند، با غرب و شرق هم رابطه دارند مشکلات ما را هم ندارند. لطفا این انگاره های تصنعی غربگرا و شرق گرا را کنار بگذارید تا بدون برچسب به عقاید و پیشداوری و تعصب، واقعیتها و منافع ملی دیده شود و دشمنان منافع ملی و ملت ایران نقابهای تزویرشان برافتد. روابط بین الملل بر اساس منافع کشورها و استراتژی انتخاب شده توسط آنهاست و کشوری که با دست خود به منافعش زیان میزند و هزینه های غیر ضرور میپردازد یا جرات پذیرش اشتباهش را دارد یا هزینه اش را با نابودی خودش و ملتش میدهد. تاریخ پر است از درسهای عبرت آموز.
ناشناس۳۲۲۹۸۵۲۱۲:۳۴:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
چرا اینقدر اصرار دارید که بگید برجام بد است و همزمان همش دنبال مذاکره هستید و میگید ملاک ما همان برجام است. منافع کشور را قربانی اختلافات حزبی نکنید
ناشناس۳۲۲۹۸۸۱۱۲:۴۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
ملاک برجام نیست ملاک تامین منافع ملی است با برجام منافع ملی ما تامین نشد.
ناشناس۳۲۳۰۲۰۳۱۷:۵۵:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
لطفا متافع ملی را با مصادیقش تشریح کنید. وگرنه با این کامنت تیری در تاریکی انداخته ای!
ناشناس۳۲۲۹۸۷۳۱۲:۴۶:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
این امامزاده را شما و دوستان و ترامپ کور کردید و دو ساله که دنبال شفا دادنش بودید.
ناشناس۳۲۲۹۹۰۰۱۲:۵۷:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
سلام ؟ بلد نیستید از آن شفا بگیرید .
ناشناس۳۲۳۰۰۶۰۱۴:۵۰:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
در مورد احمدی نژاد و طرفداراش جا داره اشاره کنم تمام تحریمهای سخت و شورای حکامی شدن ایران در دوران ایشون و با حرفهای مفت ایشون اتفاق افتاد
ناشناس۳۲۳۰۰۹۵۱۵:۳۳:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
زیاد از این چیزها شنیدم که سخنان ایشان باعث فلان و فلان شده ولی جهت اطلاع شما کسی به خاطر حرف نه تحریم می کند نه قطع رابطه و برای آگاهی بیشتر شما بروید سال 88 و چی کار کردید
ناشناس۳۲۳۰۳۳۱۲۱:۰۰:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه و اشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۳۲۳۰۱۱۳۱۵:۵۳:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مردم گیر یک زندگی معمولی هستن و شفا واسه از مردم بهترون و اقوام درجه یک مسئولینه!!!وقتی یک زندانی برنمیگرده مملکتش معلومه اون بلاد کفر تامین تر هست تا وطن خودش!
ناشناس۳۲۳۰۱۴۷۱۶:۳۴:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
این دوستان در انتخابات میکفتن برجام را پیگیری میگنیم الان هم میگن ما میز برجام را ترک نکردیم پس اگر امامزاده شفا نمیده چرا به میز مذاکره چسبیدید در ثانی شما ادعا داشتید تحریم 20 درصد روی مشکلات تاثیر داره و دارد برادر من دوسال تمام قیمت ها نجومی رفته بالا اگر شما 20در صد را نمیتوانی مدیریت کنی یعنی یا نمیتوانی کار کنی یا فقط شعار دادی .
ناشناس۳۲۳۰۱۵۱۱۶:۳۶:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
نویسنده محترم نمیداند این حرف ها مال زمان روحانی است و الان با این دولت همسو همه اشان دنبال برجام هستند.
ناشناس۳۲۳۰۱۶۸۱۷:۱۳:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
بانیان برجام باید محاکمه شوند
ناشناس۳۲۳۰۱۸۹۱۷:۳۹:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
احیای برجام و عضویت در بریکس و شانگهای و غیره بدون FATF هیچ نفعی برای کشور نخواهد داشت.
بنده خدا اصل۳۲۳۰۲۱۴۱۸:۲۹:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
جناب آقای مشفق ابتدا جا دارد از آقای ظریف و آقای عراقچی و همکارانشان تشکر کنم. نطر شما را قبول ندارم. خلاصه عرض میکنم. فکر کنم برجام بنفع ایران بود. چون اگر بنفع کشورهای غربی بود. قطعا آمریکا از برجام خارج نمی شد. شما اشتباه میکنید دلیلش هم وضع آشفته کشور و شرایط سخت زندگی مردم است.
کاوه۳۲۳۰۲۸۰۲۰:۰۴:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
دیپلماسی در مقابل میدان . کدامیک بهتر است؟ سوال این است.
ناشناس۳۲۳۰۳۲۹۲۰:۵۹:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
واقعا می شه با حفظ احترام و استقلال با تمام کشورها رابطه داشت و بار سنگین تحریم را از دوش مردم بیگناه برداشت.
باهر۳۲۳۰۳۶۹۲۲:۰۸:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
رابطه با دنیای غرب که صاحب دانش و فن آوریهای پیشرفته و سرمایه و مدیریت قوی هست اجتناب ناپذیر هست چون هیچ کشور دیگری در دنیا جای آنها را نمی تواند به این راحتی بگیرد باید رابطه متوازن و با مدیریت قوی و شایسته با آنها داشت تا بتوان به کمک آنها منابع خدادادی و زیاد ایران را بنحو‌مطلوب استخراج نموده و صادر کرد و با درآمد آن مملکت را آباد نمود و مردم را از رنج فقر و بینوایی همیشگی نجات داد. همانطور که شیخ نشین های خلیج فارس و سنگاپور و تایوان و ترکیه و اندونزی و مالزی و کره و هند و چین و ...با روش مسالمت آمیز و همکاری با غرب توسعه یافته اند و توانسته اند کشورهای خود را به رفاه و آسایش برسانند. از چین و روسیه هیچ‌چیزی جز رنج و زحمت برای ایران حاصل نمیشود چون این دو کشور هم به مدیریت و فن آوری و سرمایه کشورهای غربی نیاز دارند و اگر غربیها با آنها همکاری لازم نکنند بجایی نخواهندرسید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  15. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  16. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  17. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  18. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین