دکتر حداد عادل:نباید از اهمیت تشکیلات سیاسی غافل شد

  4020612098
دکتر حداد عادل:نباید از اهمیت تشکیلات سیاسی غافل شد

 

هفتمین کنگره کانون تربیت اسلامی با شعار معلم پیشران پیشرفت کشور، در تهران برگزار شد.

این کنگره با سخنرانی آقای فرشیدی، دبیر کل کانون، آغاز شد. در ادامه جناب آقای فاضلی گزارشی از عملکرد کانون در طی سه سال اخیر ارائه دادند.

در بخش بعدی پیام وزیر آموزش و پرورش (دکتر رضا مراد صحرایی) توسط مشاور ایشان، دکتر هاشمی نکو، قرائت شد. در ادامه نیز دکتر گنجی به عنوان مهمان ویژه به سخنرانی پرداختند.

در بخش دوم این برنامه پس از اخذ رای، جناب آقای دکتر حداد عادل، به عنوان دیگر مهمان در این کنگره حضور داشتند و به سخنرانی پرداختند.

نشست ویژه جوانان نیز از جمله برنامه های ویژه هفتمین کنگره کانون تربیت اسلامی بود.

بعد از شمارش آرا، ۲۱ نفر اول به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و ۵ نفر بعدی عضو علی البدل انتخاب شدند همچنین در لیست بازرسین نیز ۳ نفر اول عضو اصلی و دو نفر بعدی عضو علی البدل انتخاب شدند.

 

➖➖➖➖➖

 دکتر حداد عادل:نباید از اهمیت تشکیلات سیاسی غافل شد 


دکتر حداد عادل مهمان ویژه هفتمین کنگره کانون تربیت اسلامی در ابتدای سخنرانی خود ضمن تشکر از فرهنگیان افزودند: «در ابتدا باید از همت والای معلمان در جهت تقویت، رشد و شکوفایی تربیت اسلامی در جامعه تشکر و قدردانی کنیم.»

حداد عادل بیان داشت: «در زمان‌های حکومت قاجار و پهلوی مجلس به طور کامل نادیده گرفته می‌شد؛ زمانی که مردم با تلاش فراوان توانستند به مشروطه دست پیدا کنند، پس از چندی دست‌های پشت پرده مانع از تحقق درست مشروطه شد و بعدها با به توپ بسته شدن مجلس، توسط محمدعلی شاه، مجلس به طور کامل نادیده گرفته شد. در زمان پهلوی نیز مجلس وجود داشت اما کارایی نداشت. رضاخان لیست وزرا را از سفارت‌خانه انگلیس دریافت می‌کرد و سپس انتصابات را انجام می‌داد و در زمان محمدرضا نیز شرایط طوری بود که برای انتصابات اصلا نیازی به اجازه شاه نبود و سفارت‌خانه هرکس را که می‌خواست به طور مستقیم انتخاب می‌کرد.»

رئیس شورای ائتلاف نیروی‌های انقلابی گفت: «مجلس قانون‌گذار در ایران، به طور کلی به عنوان دستاورد انقلاب مشروطه و با گرته‌برداری از کشورهای اروپایی مطرح شد و به کار خود ادامه داد‌. اما پس از انقلاب اسلامی، مجلس قانون‌گذار توانست رشد کند و توسعه بیابد و جایگاه اصلی خود را به عنوان نماینده مردم پیدا کند و نقشی اصلی در فرایندهای حکومتی ایفا کند. از همین جهت مجلس به نظام اسلامی مدیون است‌.»

حداد عادل در اهمیت تشکیلات سیاسی افزود: «در بحث انتخابات، نباید از اهمیت تشکیلات سیاسی غافل شد‌. تشکیلات قوی سیاسی باید تشکیل شوند و به توده‌های مردم در جهت انتخاب درست کمک کنند. در واقع باید به انتخابات جهت درست بدهند.»

در پایان دکتر حداد عادل بیان داشت: «از طرفی انتخاب درست و روی کار آوردن  نمایندگان دلسوز به دست مردم از اهمیت زیادی برخوردار است و در آینده کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.»

جریان انقلابی باید ورودی متفاوت به انتخابات داشته باشد 

دکتر  عبدالله گنجی، مشاور شهردار تهران در روزنامه همشهر در هفتمین کنگره کانون تربیت اسلامی گفت: «رهبر انقلاب هرساله از انتخاباتی شدن فضای کشور پیشگیری می‌کردند، ولی امسال اولین شخصی بودند که درباره انتخابات صحبت کردند و راهبردهای چهارگانه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات را ارائه کردند.»

وی افزود: «به همین دلیل، ضروری است که جریان انقلابی به حوزه تحولات انتخاباتی ورود کند و با این تحولات همسو شود، تا بتواند رای حداکثری داشته باشد. زیرا تعداد آرای جریان انقلاب در سالیان گذشته به طور میانگین ثابت بوده و رشد نداشته است.»

گنجی بیان داشت: «در اوایل انقلاب اسلامی، اکثریت مردم، رای دادن را ثواب می‌دانستند که اکنون این اندیشه در اقلیت جامعه پایدار است

گنجی به این نکته اشاره کرد که: «مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب رفع تهدیدهای دشمنان از کشور می‌شود. انتخابات امسال اهمیت دیگری نیز دارد؛ یا افراد اصلح انتخاب می‌شوند و غلتکی بر جریان اغتشاشات پسا مهسا خواهند بود؛ و یا افراد متناقض و مخالف جریان انقلاب انتخاب می‌شوند که مکمل اغتشاشات خواهند شد. ویژگی بعدی این انتخابات آن است که در فضایی برگزار می‌شود که برای اولین بار، هر سه قوه همسو و هم جریان هستند. و در نهایت افراد کاندید از جریان انقلاب نمی‌توانند ضعف‌های جریان را به طور خیلی چشمگیر بیان کنند. ویژگی دیگر حائز اهمیت انتخابات این است که اولین انتخاباتی است که در دولت دکتر رئیسی برگزار می‌شود و نقش آن معرفی دولت و افکار حاکم بر آن خواهد بود.»

دکتر گنجی همچنین به عوامل افزایش مشارکت مردم در انتخابات اشاره کردند و بیان داشتند: «بعضی موارد در جامعه هستند که سبب افزایش مشارکت مردمی خواهند بود: . اولین مورد که مهم‌ترین است بحث تاثیر حجاب و مواجهه
 میدانی با آن است‌. بدین صورت که با افراد کم‌حجاب و بی‌حجاب در جامعه چطور برخورد شود. دومین. مورد ی که سبب مشارکت مردم می‌شود، تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش آن‌هاست که نقش امیدآفرینی در جامعه خواهد داشت  آخرین مورد در جهت افزایش مشارکت مردم، ایجاد فضای رقابت جدی است. نه آن که طوری نمود کند که یک نفر از هر نظر از دیگران برتر است و رقابتی بین آن‌ها وجود ندارد و همان فرد به راحتی رای بیاورد و انتخابات به اتمام برسد.»


پیام صحرایی وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در پیامی که برای این نشست ارسال کرد نوشت :
خاضعانه ترین سلام و درودهای خود را در طبق اخلاص نهاده و پیشکش می‌کنیم به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر و بر روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ امام شهیدان و تمامی شهدای انقلاب اسلامی و همه حاضران معزز در این کنگره ارزشمند، سلام و درود می‌فرستم.

برگزاری هفتمین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی در دومین روز شهریور، آغازین روز هفته دولت و یا د و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌دارم؛ دو معلم وارسته و دو یار خاکی به افلاک پیوسته، بصیران نظام تعلیم و تربیت و مفسران واقعی «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه» (سوره احزاب/23) که علی‌وار با خدای خود عهد بستند و این عهدنامه را با سرخی خون همیشه جاریشان مهر نمودند و چه بسا در لحظه عروج، زمزمه «فزت و رب‌الکعبه» بر لب داشتند؛ زمزمه‌ای که مهابتش کوهها را به لرزه انداخت و صلابتش آسمان‌ها را به دلهره، زمزمه‌ای که مسجد کوفه را به سجده‌گاه ملائک تبدیل کرد و سطوت و برندگی ذوالفقار، دل تاریخ را جسورانه شکافت، به پیش رفت و الهام بخش و امدادرسان شیعان شد تا آنان را به مرتبه و جایگاه بی بدیل «السابقون السابقون» (سوره واقعه 10) رهنمون شود.

مجاهدانی چون رجایی و باهنر، اولین معماران نظام تعلیم و تربیت اسلامی بعد از پیروزی انقلاب که برای آبادانی و احیای نظام تعلیم و تربیت کشور، صادقانه تلاش کردند، آن را جانی دوباره بخشیدند و تاج عزت بر سرش نهادند. بزرگانی که پس از شهادت، برکت نامشان و فروغ آثارشان، علی‌رغم فراز و نشیبهای فراوان، درخت تنومند نظام تعلیم و تربیت را آبیاری نموده تا به ثمر بنشیند.

شهید باهنر، موسس نهاد تاثیرگذار امور تربیتی در دل آموزش و پرور رسمی یا بهتر بگویم، بنیان‌گذار کانون تربیت اسلامی به شمار می‌رود. کانونی که بزرگ مردان و بزرگ زنان زیادی را در دل خود پروراند تا مشعل‌داران تربیت اسلامی باشند و با زدودن زنگار و تاریکی جهل و نادانی، فرزندان جامعه اسلامی را به سر منزل مقصود برسانند.

فرصت را مغتنم می‌شمارم و از جناب مهندس فرشیدی، موسس کانون تربیت اسلامی که سالیان مدیدی افتخار خدمت در سمت دبیر کل این نهاد مردمی را داشته اند، صمیمانه سپاسگزاری می‌نمایم. مردی برخاسته از تبار دلسوزان تعلیم و تربیت کشور که در پاسداری و نکوداشت امر بی بدیل تربیت، نقش آفرینی‌ها کرده‌اند. مهندس فرشیدی از روزی که ابلاغ راهبری تعلیم و تربیت استان کرمان را از دست مبارک شهید باهنر دریافت نمودند تا به همین امروز، لحظه‌ای از اهتمام به تربیت اسلامی فروگذار نبوده و این مهم را به سعه صدر، تدبیر، تعهد و درایت عهده‌دار شده و به انجام رسانیده‌اند.

کانون تربیت اسلامی همان‌گونه که از عنوانش پیداست، تعالی تربیت را مدنظر داشته و با محوریت اصالت تربیت، می‌کوشند تا این گنجینه فاخر بس ارزشمند را از هر گونه گزندی مصون بدارد. علاقه‌مندان تعلیم و تربیت، کشور تلاش‌های ستودنی و متعهدانه کانون تربیت اسلامی را در راستای تقویت جایگاه امور تربیتی آن هم در اوج مهجوریت آن، هیچ وقت از یاد نخواهد برد.

این کانون با برخورداری از ظرفیت عظیمی از پیشکسوتان، نخبگان و جوانانی آگاه و مستعد از فرهنگیان عزیز، یکی از ذخایر و پشتوانه‌ها مهم مردمی در پایش و تقویت نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور و جزو تشکل‌های درونی جامعه بزرگ فرهنگیان است که در حوزه گفتمانی و تربیت نیروهای متعهد و کارآمد، همواره یاری‌رسان بی‌منت آموزش و پرورش بوده است.

اینجانب با باوری عمیق به این معنا که نهاد مقدس آموزش و پرورش با ماموریت بسیار خطیر و پربهای آن، مسیری طولانی و آکنده از مشکلات پیش‌رو دارد که طی این مسیر بدون همراهی نخبگان، متخصصان و دغدغه‌مندان حوزه تعلیم و تربیت و نهادهای مردمی ژرف اندیش میسر نمی‌شود. از این عزیزان طلب یاری دارم و همکاری همه فرهنگیان ارجمند؛ به ویژه اعضای اندیشمند کانون تربیت اسلامی را ارج می‌نهم

امیدوارم خداوند بزرگ به همه خدمتگزاران اسلام، عزت و سلامت عنایت فرماید.

 

محمود فرشیدی دبیر کل کانون تربیت اسلامی:همواره نگران نفوذ شیفتگان غرب در نظام آموزشی هستیم    
                                                                                          بسمه تعالی

 ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر ویامرون بالمعروف  وینهون عن المنکر واولئک هم المفلحون سوره ال عمران ایه   140         

   سلام علیکم

مقدم میهمانان گرانقدر و اعضای محترم کانون  تربیت اسلامی از سراسر کشو را به هفتمین گنکره سراسری که با حضور خویش در این اجتماع ایمانی سیاسی شور و نشاط بخشیده اند صمیمانه گرامی میدارم و از آنجا که زبان سخن به معنای واقعی کلمه عاجز از بیان است ، از زبان قلم استمداد می‌جویم تا به عنوان کوچکترین خدمتگزار  کانون ، مطالبی را تقدیم سروران فرهیخته تقدیم نمایم. .

انگیزه فعالیت در کانون، عمل به تکلیف امر به معروف و نهی از منکر در عرصه تعلیم و تربیت می‌باشد و اعضای کانون خود را عاشقان امام زمان عج و بالطبع سربازان حضرت آیت الله امام خامنه‌ای می دانند و در حد توان خویش می کوشند برای حاکمیت و تحقق منویات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش تلاش نمایند..

بر همین اساس و آنچنان که در اساسنامه و مرامنامه کانون بدان تصریح شده است از سال تاسیس کانون یعنی سال ۱۳۷۷ ضمن تلاش در راستای ارتقائ سطح آموزش وپرورش، برنامه ها و اقدامات نهاد تعلیم و تربیت را رصد و مواضع خویش را اعلام نموده اند که از جمله آنها می توان به برخی  از انها اشاره کرد.

 

پس از رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش اعضای کانون چه در مقام اجرا و چه در مقام  تبیین همواره حساسیت لازم را برای تحقق رهنمود ایشان مبذول داشته اند و بویژه مکرراً نگرانی خویش را از تعطیل یا تحریف سندو اخیراً سندموازی و پته های آموزش و امثال آن اعلام داشته اند کانون   همواره با همکاری شما بزرگواران اقدامات کسانی که در قالب دوست  در صددتحریف نظام تعلیم وتربیت کشور بر آمده اند را بررسی وبه هنگام نقد ویا هشدار لازم را به مسئولین دلسوزانه ارایه نموده است. از ان جمله تغییر اهداف اموزش وپرورش ویا تدوین زیر نظام هایی مغایر با سند تحول بنیادین بوده است   .

همچنین یکی از دغدغه های همیشگی کانون خطر نفوذ شیفتگان آموزش وپرورش غرب درکشور بوده است ،  والبته نتیجه و پیامدهای این نفوذ  تهیه وتدوین وابلاغ سند۲۰۳۰، سند ملی و اخیراً واگذاری حقوق و اختیارات معلم به بخش خصوصی  بوده است و کانون افتخار دارد که نخستین موضع گیریها و افشاگریها را علیه این خطرات اعلام کرده است و  امید آن داریم که همواره در برابر این خطرات  هوشیارانه عمل کنیم که دشمن همواره به انحا مختلف در صدد نفوذ در فرهنگ این کشور است.

عزیزان به خاطر دارند که در سال گذشته  دشمن با جنگ ترکیبی چه نقشه شومی را با  طرح بعضی شعار های انحرافی در سطح جامعه مطرح ودامنه آن را به مدارس ومعلمان متعهد ومتدین کشور کشانید ،  ودر این زمینه اعضا کانون در اقصی نقاط کشور به روشنگری پرداخته وبا لطف خداوند وآگاهی معلمان توطئه های آنان نقش بر آب گردید.

ما امیدواریم در دولت ولایت مدار  سیزدهم وتصدی مدیران ولایت مدار بر سه قوه آنچنانکه ضرورت انقلاب اسلامی است و در بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری تصریح شده است.

جایگاه نهاد تعلیم و تربیت و معلم ، ارتقاء یافته و برنامه های پیچیده دشمن طی چند سال اخیر در جنگ شناختی و هدف قرار دادن نسل نوجوان خنثی گردیده  وآینده سازان کشور از خطرات مختلف  مصونیت یابند..

کانون گرچه مسئولیت اصلی خویش را در عرصه تعلیم و تربیت قرار داده است اما از رسالت انقلابی خویش نیز غافل نمانده است و به عنوان تشکیلاتی فرهنگی تربیتی سیاسی با الگو قرار دادن قله های معلمی یعنی شهیدان مطهری ، بهشتی ، رجایی و باهنر برای دفاع از دستاورد شهیدان و خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی و عوامل خود باخته اش ، همواره مواضع شفاف و قاطعی اتخاذ کرده است و به سهم خود کوشیده است همراه با جامعه فرهیخته فرهنگیان در فعالیت اجتماعی و سیاسی انقلاب مشارکتی تاثیر گذار داشته باشند .

اینک که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم نیز اعضای محترم کانون دست در دست معلمان گرانقدر تلاش خواهند کرد تا مانند دهه های گذشته از دوران پیروزی انقلاب تا دفاع مقدس و فراز و نشیب های بعدی در صحنه انتخابات نیز نقش آفرینی کنند تا با عنایات الهی با ر دیگر انتخاباتی سالم ، امن ، رقابتی و مشارکتی برگزار گردد و نمایندگانی ولایت مدار دردمند و مردم دوست بر مسند وکالت مردم بنشینند . ان‌شاءالله

                  

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین