چرا جمهوری خواهان از ترامپ دل نمی کنند!

گروه جهان الف،   4020603074 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

«ترامپ مدت هاست که خود را به سنگر و نماد اصلی حزب جمهوری‌خواه تبدیل کرده است. این مساله به قدری جدی است که برخی از جمهوری‌خواهان بر این باورند که حذف و تضعیف ترامپ در صحنه قدرت سیاسی آمریکا به معنای افول جدی حزب جمهوری‌خواه خواهد بود. این طیف از حامیان ترامپ حتی اگر شاهد باشند که وی در خیابان دست به قتل هم می زند، باز هم از او حمایت و دفاع می کنند.»

چرا جمهوری خواهان از ترامپ دل نمی کنند!

به گزارش الف؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات وارده به خود در قالب پرونده ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020، در ایالت جورجیا و در ساعت 19:30 دقیقه به وقت محلی و یا 3 بامداد روز جمعه، بازداشت شد و از وی عکسبرداری و انگشت نگاری و دیگر مدارکی که برای متهمان عادی در آمریکا در نظر گرفته می شود، انجام شده است. دادستان منطقه ای بخش فالتون در ایالت جورجیا پیشتر یک اولتیماتومِ زمانی را به ترامپ و 18 نفر دیگر از متهمان همراه با وی جهت تسلیم کردن خود مطرح کرده بود. 

ترامپ نیز تاکید کرده که حتما خود را معرفی خواهد کرد. این نخستین بار است که از یک رئیس جمهور در تاریخ آمریکا همچون متهمان عادی انگشت نگاری و چهره نگاری و تصویر برداری می شود. البته که پیشتر نیز دونالد ترامپ به تنها رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل شده بود که قرار کیفری علیه وی صادر شده بود. با این همه، نکته عجیب و قابل تامل در مورد بازداشت ترامپ این است که وی علی رغم مواجه شدن با سیلی از اتهامات و پرونده های قضایی و حتی بازداشت خود، نه تنها با کاهش اقبال عمومی به خودش به ویژه در میان رای دهندگان حزب جمهوری‌خواه رو به رو نیست بلکه حتی برخی معتقدند که اقدامات قضایی علیه وی می‌توانند شانس او را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا افزایش هم بدهند. 

حامیان این دیدگاه معتقدند که ترامپ در تغییر شرایط به نفع خود استاد است. با این همه، اینکه فردی نظیر ترامپ که تاکنون هیچ‌گاه نگفته اتهامات وارده علیه وی کذب است و صرفا آن ها را توام با اغراض سیاسی می‌خواند، همچنان در کورسِ قدرت در آمریکا است، جدای از اینکه از وضعیت اسفناک دموکراسی و معادلات حکمرانی و سیاسی در آمریکا حکایت دارد، نوعی زوال عینی و تدریجی این کشور را نیز تداعی می کند. 

در پاسخ به سوال ابتدایی این گزارش یعنی اینکه چرا محبوبیت ترامپ در میان رای دهندگان حزب جمهوری خواه، با گسترش اتهامات قضایی علیه وی کاهش نمی یابد می توان به چند نکته محوری و اساسی اشاره کرد. بر اساس جدیدترین ارزیابی ها و نظرسنجی‌ها، ترامپ بیش از 30 درصد از نزدیکترین رقیب خود در قالب انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 پیش است و به نوعی می توان وی را نامزد قطعی حزب جمهوریخواه برای انتخابات مذکور دانست. 

1: ترامپ به سنگر اصلی جمهوری خواهان تبدیل شده است

ترامپ مدت هاست که خود را به سنگر و نماد اصلی حزب جمهوری خواه تبدیل کرده است. این مساله به قدری جدی است که برخی از جمهوری خواهان بر این باورند که حذف و تضعیف ترامپ در صحنه قدرت سیاسی آمریکا به معنای افول جدی حزب جمهوری خواه خواهد بود. این طیف از حامیان ترامپ حتی اگر شاهد باشند که وی در خیابان دست به قتل هم می زند، باز هم از وی حمایت و دفاع می کنند. 

از این نظر، موفقیت ترامپ در تبدیل کردن خود به سمبل و نماد عینی و ملموس حزب جمهوری‌خواه، نوعی محافظت پنهان را از او به نحوی گسترده ایجاد کرده و البته که هزینه های هرگونه اقدام تقابلی علیه وی را نیز به شدت افزایش داده است. از این رو، اگر صدها پرونده دیگر نیز علیه ترامپ ایجاد شود، تاثیری را در ابراز حمایت های گسترده حامیان حزب جمهوری‌خواه از ترامپ ایجاد نمی کند. 

2: ترامپ دست به فرقه گرایی زده است

یکی از نکات مهمی که دونالد ترامپ در دوره حضور خود در قدرت به نحوی جدی در دستور کار قرار داده، ایجاد فرقه و فرقه گرایی در قالب حزب جمهوری خواه بوده است. اساسا در همین چهارچوب نیز بوده که می‌بینیم حمایت های جدی از ترامپ در درون حزب جمهوری خواه مطرح می شود و عبور از وی در حزب مذکور کار چندان راحتی نیست. 

در این چهارچوب، حتی اگر حزب جمهوریخواه را هم کنار بگذاریم، ترامپ عملا یک حزب سوم را از دل حزب جمهوری خواه و ذیلِ برند خود ایجاد کرده است. درست به همین دلیل است که شاهدیم وی از عقبه و پشتوانه سیاسی و اقتصادی گسترده ای در عرصه معادلات سیاسی آمریکا برخوردار است و وابستگان به وی نیز بعضا در سازوکارهای حکمرانی در آمریکا نفوذ عمیقی دارند. 

3: ترامپ و تمرکز بر نسل Z

در نهایت باید گفت که ترامپ و تیم متحد و مشاور وی در قدرت، برنامه ریزی قابل توجهی را روی نسل های جوان آمریکایی که قرابت زیادی را با ابزارهای دنیای دیجیتال و فضای مجازی دارند، انجام می دهند. به بیان ساده تر، ترامپ سعی دارد تا جای ممکن روحیه سرکش و بعضا غیرقابل کنترل نسل Z را با در پیش گرفتن سیاست ها و اقدامات هیجانی در کنترل خود بگیرد و از آن ها به عنوان پشتوانه و عقبه قدرت سیاسی خود استفاده کند. 

مساله ای که مثلا در جریان شورش ششم ژانویه و یا تاکیدات ترامپ بر ضرورت در پیش گرفتن سیاست های نژادپرستانه، به وضوح قابل مشاهده بوده است. در این چهارچوب، اینطور به نظر می رسد که نسل های جوان و افراطی آمریکا(در قالب نسلZ)، ترامپ را به مثابه یگانه فردی می بینند که بهترین نحو می‌تواند اهداف و منافع مطلوب و مد نظر آن ها را در حوزه های مختلف حکمرانی آمریکا به پیش برد. 

از این رو، هیچ عجیب نیست که می بینیم حتی اگر ترامپ در جهانی از اتهامات و جرایم غرق هم شود، هیچ فرقی به حال حامیان دوآتشه وی ندارد و آن ها او را چیزی به مراتب فراتر از یک انسان برای خود در نظر می‌گیرند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۰۱۳۴۹۰۰:۲۱:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۴
چون مرد شجاعی است .
ناشناس۳۲۰۱۵۲۹۰۸:۰۷:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۴
خیر چون قحط الرجال است . اگر جمهوری خواهان واقعا یک فرد عاقل ، سالم و کاریزماتیک داشتند ، مطلقا سراغ این فرد نمی رفتند . مجموع تصمیم گیران و رییس ها حلقه های کوچک و بسته ای را تشکیل می دهند که کمتر نخبه ای توان ورود به جمع آنها را دارد
ناشناس۳۲۰۱۵۳۱۰۸:۱۱:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۴
بسیاری فیل هوا میکنند ترامپ سوار فیل شده
ناشناس۳۲۰۱۵۴۴۰۸:۳۷:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۴
ترامپ هیچ نیازی به جمهوری خواهان ندارد. همان طور که در مراحل میانی انتخابات 2016 گفت حتی اگر حزب هم از او حمایت نکند به طور مستقل در انتخابات شرکت می کند.
اصغر آقا !۳۲۰۱۳۵۵۰۰:۴۰:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۴
چرا جمهوري خواهان از ترامپ دل نمي كنند ؟ نميدانم برادر ! نكنه با معضل قحط الرجالي مواجه اند ، و مجبوراً مدام دست به دامن ترامپ بشوند !
عمران۳۲۰۱۳۶۹۰۱:۱۳:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۴
۱- ترامپ چون از ابتدا ژست «ضد سیستم» به خود گرفت، رای تمامی افراد ناراضی از سیستم را دارد و با استیضاح و بازداشت و حتی زندان رفتن چیزی عوض نمیشود چون از ابتدا حامیانش پذیرفته اند که با سیستم در تضاد است. در قوانین اساسی آمریکا صرفا رای مردم برای ریاست جمهوری کافی است و کسی رد صلاحیت نمیشود حتی بعد از محکومیت در دادگاه. ۲- نسل z در امریکا اتفاقا بیشتر حامی دموکراتها هستند و حامیان ترامپ اتفاقا اکثرا مردهای میانسال و طبقه ی غیر تحصیلکرده را شامل میشوند که در دهه های اخیر با سیستم حاکم در تضاد بوده اند.
ناشناس۳۲۰۱۵۴۵۰۸:۳۹:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۴
تمامی این بازی های محاکمه نقشه خود ترامپ است. چون میداند مردم آمریکا از افراد قوی خوششون میاد و با شکست دادن سیستم قضایی آراء بیشتری رو جذب می کنه.
ناشناس۳۲۰۱۴۰۵۰۲:۵۰:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۴
فکر می کنم ترامپ در ریاست جمهوری آمریکا موفق بود و خیلی از طرحهای او با کمی تغییر در دولت بایدن ادامه یافت. مشکل ترامپ در آمریکا بیشتر زبان سرخ و تحریک کننده اش بود.
ناشناس۳۲۰۱۵۴۶۰۸:۴۰:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۴
اتفاقا نقطه قوت ترامپ زبان صادق اوست. به دور از ریا و دروغگویی اوآنچه باور داره رو به زبون میاره و عمل هم می کنه و این به دل مردم میشینه.
ناشناس۳۲۰۱۴۴۰۰۵:۴۷:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۴
ترامپ هم باید به سرنوشت پریگوژن گرفتار شود تا جامعه امریکا روی خوش ببیند
علی۳۲۰۱۸۰۹۱۲:۳۰:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۴
در طول تاریخ نمونه های زیادی وجود داشته ولی در امریکا نبودن
ناشناس۳۲۰۱۴۴۵۰۵:۵۶:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۴
همه مردم در امریکا می دانند که ۲۰۲۰ ترامپ با سیاستهای بسیار موفق اقتصادی و مهاجرت اکثریت مطلق رای را اورده بود اما بدلایلی ترامپ مغضوب حاکمیت امریکا شد. شاید به این دلیل که ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون اکثریت را اورده بود ولی ترامپ و هواداران پر قدرتش نتیجه را برگرداندند. کلینتون و دمکراتها اعتراض نکردند و حالا از ترامپ انتقاد دارند که چرا اعتراض دارد. فرهنگ امریکا خیلی به چشم در برابر چشم اعتقاد دارند. اگر ۲۰۱۶ نتیجه انتخابات را برگرداندند نباید در ۲۰۲۰ شکایت داشته باشند. اوج این فرهنگ را در همین انتحابات ۲۰۲۰ شاهدیم. در ۲۰۱۶ در حالیکه کسی انتظار نداشت ترامپ ۳۰۶ رای الکترال کالج را اورده بود. کاری کردند که بایدن با همین میزان برنده شد! جالبتر اینکه ایالاتی که در ۲۰۱۶ دمکراتها اعتقاد داشتند رای انها برای ترامپ زده شده دقیقا در ۲۰۲۰ برای بایدن زده شد. به هر حال دنیا جای بی نقصی نیست . هیچ جا مهندسی انتخابات صفر نیست !
ناشناس۳۲۰۱۴۷۳۰۷:۲۰:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۴
درست مثل اصول گرایان یا اصلاح طلبان ما.
ناشناس۳۲۰۱۴۸۰۰۷:۲۶:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۴
معمولا عوام در مقابل تغییر مقاومت می کنند. طرفداران ترامپ هم بخشی از جامعه امریکا که دارای تحصیلات پایین هستند و جزو عوام به حساب می آیند قرار دارند.
ناشناس۳۲۰۱۵۱۴۰۷:۵۱:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۴
درمکر وحیله ترامپ شک نکنید ،و محبوبیت باوجود جرائم سنگین نشانه افول انسانیت وارزش های اخلاقی درجامعه آمریکاست
ناشناس۳۲۰۱۵۲۴۰۸:۰۰:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۴
چون ذات پلید و حقه بازی دارد.
ناشناس۳۲۰۱۷۰۲۱۱:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۴
ترامپ محبوب جمهوری خواهان است اما در انتخابات ۲۰۲۴ شکست خواهد خورد. بایدن خوابالو متاسفانه باز هم رئیس جمهور میشود. هربار دموکرات ها در امریکا رای آوردند در دنیا جنگ و خونریزی راه افتاد. در زمان اوباما سوریه و لیبی و داعش. در زمان بایدن اوکراین. در ۴ سال ترامپ جنگی شروع نشد.
اصغر آقا !۳۲۰۱۷۱۷۱۱:۱۳:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۴
حالا چرا ترامپ سوار فيل شده ؟ ... به جاي استفاده از هواپيماي اختصاصي ؟ ... نميدونم برادر ! ... به نظرم اورا سوار فيل كرده اند ! ...چيزي مثل فتو شاپ ! .. ميگم شايد هم ترامپ مي خواد به يك نتيجه قطعي برسه كه فيل واقعي چگونه حيواني است ؟ ... آخه ميدوني اخوي جان در داستان مولوي آمده است كه برخي در تاريكي معتقد بودند كه فيل حيواني است مانند ستون ( چون فقط پايش را لمس كرده بودند ) برخي ديگر معتقد بودند كه فيل حيواني است مانند تخت ! ( چون پشتش را لمس كرده بودند ) و كساني كه خرطوم اورا دست كشيده بودند ،معتقد بودند كه فيل حيواني به شكل لوله بزرگ ! ... اينه كه ميگم شايد تر امپ فيل را هم مانند سياست هنوز تمام و كمال نشناخته و مي خواهد بشناسد !! ... بله ؟
حسن۳۲۰۱۷۹۰۱۲:۱۹:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۴
من خودم امیدوارم در انتخابات در سال بعد ترامپ رای بیاورد تا با رای اوردن او جنگ اوکراین به نفع روسیه تمام شود و این آغازی خواهد بود بر پایان امریکا .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  13. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  14. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  15. تنوری که هنوز سرد است...

  16. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. ایثارگران را بدنام نکنید !

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  24. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

    2. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

    3. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

    4. جهان غرب و یک بازی عجیب با کشورهای در حال توسعه

    5. مرده متحرک !

    6. چرا مکرون برای روس ها رجز می خواند؟!

    7. درخواست رئیس‌جمهور کلمبیا برای بازداشت نتانیاهو

    8. هیلاری کلینتون: دانشجویان معترض تاریخ نمی‌دانند!

    9. فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه

    10. واکنش آمریکا به اظهارات کمال خرازی درباره احتمال تغییر دکترین هسته ای ایران

    11. اعتماد به نفس مقاومت

    12. چرا صهیونیست ها چشم دیدن الجزیره را ندارند؟!

    13. بورل: همه از نتانیاهو می‌خواهند حمله نکند، اما حمله به رفح آغاز شده است

    14. نخست‌وزیر انگلیس: ایران، روسیه و چین در حال همکاری علیه ما هستند

    15. واکنش ایران به پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

    16. اهانت به جامعه جهاني!

    17. اوکراین: ترور زلنسکی را خنثی کردیم

    18. علی‌رغم اعلام قبلی، ترکیه اجازه صادرات کالا به اسرائیل را داد

    19. تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد

    20. پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه سوگند خورد + فیلم

    آخرین عناوین