پایگاه خبری مدرن دیپلماسی گزارش می دهد؛ سرگیجه اسرائیلی ها در برابر ایران

گروه جهان الف،   4020528009 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

«سایت های اتمی ایران، از استحکامات قابل قبولی برخوردار هستند. در این زمینه می توان به سایت اتمی مستحکم فردو اشاره کرد. ایران در سال ۲۰۲۳ مشغول ساخت یک تاسیسات اتمی جدید نیز بوده که به احتمال زیاد در برابر بمب‌های سنگرشکن آمریکایی نیز کاملا مقاوم است. اسرائیل در برخورداری از بمب هایی که بتوانند این سایت های اتمی مستحکم را هدف قرار داده و نابود کنند، با چالش های عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.»

سرگیجه اسرائیلی ها در برابر ایران

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "مدرن دیپلماسی" در گزارشی با اشاره به لفاظی های گاه و بی‌گاه مقام‌های رژیم صهیونیستی در قریب الوقوع بودن حمله این رژیم به سایت های اتمی ایران، به این نکته می‌پردازد که صهیونیست ها در عملی کردن این ایده خود، با چالش ها و موانع عدیده ای رو به رو هستند و اساسا اجرایی کردن این ایده برای آن ها هزینه های سنگینی را به همراه خواهد داشت. مساله ای که حتی سبب شده برخی به طرح این سوال بپردازند که آیا واقعا ارزشش را دارد که اسرائیل به بهای به خطر انداختن موجودیت خود، به سایت های هسته ای ایران حمله کند؟ 

پایگاه خبری مدرن دیپلماسی در گزارش خود می نویسد:

« اسرائیل و ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران(در سال 1979)، شرکای مهمی برای یکدیگر بودند. با این حال، از آن زمان تاکنون، منازعات مختلفی میان دو طرف درگرفته است. اسرائیل در سال های گذشته همواره این اتهام را علیه ایران مطرح کرده که این کشور قصد دارد به تسلیحات اتمی دست پیدا کند و اساسا به این موضوع بسیار هم نزدیک شده است. 

با این حال، خودِ اسرائیل یک زرادخانه قابل توجه از تسلیحات اتمی دارد. جالب اینکه برخی حتی از احتمال وقوع جنگ اتمی میان دو طرف به دلیل سومحاسبه های راهبردی ایران و یا اسرائیل و یا اشتباه یکی از آن ها نیز خبر می دهند! حتی اگر جنگی میان ایران و اسرائیل در بگیرد، پیامدهای آن به شدت وحشتناک خواهد بود. از این رو، اسرائیل در سال های گذشته اقدامات زیادی را انجام داده و می دهد تا در روند برنامه اتمی ایران ایجاد اختلال کند. در این راستا به طور خاص این نکته مطرح می شود که کاملا محتمل است نیروی هوایی ارتش اسرائیل اقدام به بمباران سایت های اتمی ایران کند. 

در اوایل ماه آگوست سال 2023 میلادی، سخنگوی ارتش اسرائیل اعتراف کرد که در پی تنش های داخلی در اسرائیل(به دنبال تصویب بند جنجالی لایحه اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو)، شماری از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل از تعلیق همکاری خود با نهاد مذکور خبر داده اند. مساله ای که یک ضربه بزرگ به آمادگی نظامی ارتش اسرائیل است. گفته می شود که میزان سرکشی ها در نیروهای هوایی ارتش اسرائیل بیشتر از دیگر بخش‌های این ارتش بوده است. اگر این روند ادامه یابد، اسرائیل با چالش های جدی در زمینه طرح تهدیدات خود با محوریت بمباران سایت های اتمی ایران رو به رو خواهد شد. 

البته که نیروهای هوایی ارتش اسرائیل حتی اگر همه چیز هم خوب می بود، با چالش های جدی در پیشبرد این دستورکار رو به رو بود. باید توجه داشت که ایران بیش از هزار کیلومتر از اسرائیل فاصله دارد. همین فاصله زیادِ جغرافیایی عملا نیاز به هواپیماهای پیشرفته سوخت‌رسان را برای ارتش اسرائیل به یک الزام تبدیل می کند. هواپیماهایی که حداقل تا سال 2025 به دست ارتش اسرائیل نخواهند رسید(از طرف آمریکا). 

اگرچه که اسرائیلی ها با استفاده از تجهیزات قدیمی خود می توانند فرایند سوخت رسانی را انجام دهند، با این حال، اگر چنین کنند، شانس آن ها در زمینه پیروزی عملیاتشان علیه ایران به شدت کاهش می یابد و صِرف انجام عملیات نیز کاملا ریسکی و پرخطر خواهد بود. 

ایران از سامانه پدافندی پیشرفته‌ اس 300 برخوردار است. یک سامانه پدافندی پیچیده و پیشرفته که می تواند جنگنده های اسرائیلی را در مقیاس گسترده هدف قرار دهد و عملیات آن ها علیه ایران را به یک شکست واقعی تبدیل کند. در این میان، طرح گمانه زنی های مختلف در مورد اراده ایران جهت خرید سامانه های پیشرفته ترِ اس 400 از روسیه نیز نگرانی های جدی را برای طرف اسرائیلی ایجاد کرده است. امری که در صورت تحقق می‌تواند هزینه های هرگونه تهاجم اسرائیلی ها علیه ایران را به شدت بالا ببرد. 

برخی تحلیلگران دفاعی به این مساله اشاره می کنند که احتمال دارد 2 سال طول بکشد تا ایران سامانه های پدافند هوایی اس 400 را بخرد و در مکان های حساس مستقر کند. در طی این دوره زمانی، اسرئیلی ها باید این امر را مورد سنجش قرار دهند که آیا اساسا حمله احتمالی آن ها به سایت های اتمی ایران می تواند با شانس بالا جهت پیروزی و موفقیت همراه باشد یا خیر انجام حمله هیچ ارزشی ندارد. اهمیت این مساله زمانی بیش از پیش آشکار می شود که بدانیم اسرائیلی ها به شدت نسبت به تلفات نظامی خود حساس هستند. 

جدای از این ها، نیروی هوایی ایران جنگنده هایی نظیر میگ 29 و اف 14 دارد که امکان دارد در آینده نزدیک، اقدام به جذب جنگنده های به مراتب پیشرفته تری نیز کند. در این زمینه به طور خاص از خرید جنگنده های پیشرفته سوخو 35 روسیه توسط ایران صحبت می شود. ناظران و تحلیلگران دفاعی معتقدند که امکان دارد جگنده‌های سوخو 35 روسی زودتر از سامانه پدافند هوایی اس 400 به دست ایران برسند. مساله ای که خود هزینه های تحمیلی به اسرائیل جهت حمله احتمالی آن به سایت های اتمی ایران را افزایش می دهد. 

در عین حال، باید توجه داشته باشیم که سایت های اتمی ایران، از استحکامات قابل قبولی برخوردار هستند. در این زمینه می توان به سایت اتمی مستحکم فردو اشاره کرد. ایران در سال 2023 مشغول ساخت یک تاسیسات اتمی جدید نیز بوده که به احتمال زیاد در برابر بمب های سنگرشکن آمریکایی نیز کاملا مقاوم است. اسرائیل در برخورداری از بمب هایی که بتوانند این سایت های اتمی مستحکم را هدف قرار داده و نابود کنند، با چالش های عدیده ای دست و پنجه نرم می کند. 

در این میان نباید فراموش کرد که کوچکترین تهاجم اسرائیل علیه ایران، با واکنش های انتقام جویانه گسترده تهران رو به رو خواهد شد. ایران از توان موشکی و پهپادی قابل ملاحظه ای برخوردار است و می تواند ضربات سنگینی را به اسرائیل وارد کند. موشک های بالستیک و پیشرفته ایرانی نیز تهدیدی جدی علیه اسرائیل هستند. اگرچه اسرائیلی ها در مقابله با موشک های ایرانی مدعی هستند که با استفاده از سامانه پدافندی Arrow می‌توانند حملات تهران را علیه خود دفع کنند. با این حال، این ها صرفا ادعاهایی هستند که باید در عرصه عمل نیز سنجیده شوند. 

البته نباید از نیروهای نیابتی ایران در سطح منطقه نیز غافل شد. از جمله این نیروها، حزب الله لبنان است که بیش از 150 هزار راکت و موشک در جوار مرزهای اسرائیل در اختیار دارد و می تواند اقصی نقاط اسرائیل را هدف قرار دهد. در این رابطه، نیروهای حزب الله می توانند وارد بخش های شمالی اسرائیل نیز شوند و در حوزه نیروی زمینی نیز با اسرائیلی ها درگیر شوند. 

در این راستا باید توجه داشت که حزب الله لبنان به واسطه تجربیات سالهای اخیر، اعتماد به نفس بیشتری نیز کسب کرده است و کاملا محتمل است که در صورت حمله اسرائیل به ایران، حزب الله به عنوان بخشی از بازوی منطقه ای ایران وارد میدان شود و هزینه های سنگینی را به طرف اسرائیلی وارد کند. معادلاتی که همه و همه از چشم اندازی کلی به یک سرگیجه تمام عیار برای طرفِ اسرائیلی تبدیل شده اند.»

 

لینک

https://moderndiplomacy.eu/2023/08/15/israels-challenges-in-striking-irans-nuclear-sites

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۹۳۹۱۰۰۵:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
الحمدلله رب العالمین....زحمات شهید تهرانی مقدم در قبال اسرائیل خوب نتیجه داد
ناشناس۳۱۹۴۶۰۰۱۳:۰۰:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
لفاظی های گاه و بی‌گاه مقامهای اونا و مقامهای ما چه هزینه هایی برامون داشته ! کی اینا رو محاسبه میکنه ؟
ناشناس۳۱۹۵۱۲۷۱۶:۵۱:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۹
مقامات ما فقط جواب لفاظی‌های اونا رو دادن، نیازی هم به حساب و کتاب دقیق نیست، اظهارات مقامات ارشد اسرائیل خودش گواه هست!
ناشناس۳۱۹۵۶۳۶۰۰:۲۴:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۳۰
اونا پیشرفت مارو نمیتونن ببینن چکار کنیم فقط راه همینه
ناشناس۳۱۹۵۱۴۴۱۷:۰۱:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
«مساله ای که حتی سبب شده برخی به طرح این سوال بپردازند که آیا واقعا ارزشش را دارد که اسرائیل به بهای به خطر انداختن موجودیت خود، به سایت های هسته ای ایران حمله کند؟ »
ناشناس۳۱۹۵۷۲۷۰۳:۰۸:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۳۰
من کاری به اسرائیل غیره ندارم فقط برای من جای سوال هست میلیاردها پول بسته اینترنت از ملت میگیرند ولی دریغ از سرویس دهی من که راضی نیستم .
ناشناس۳۱۹۳۹۴۸۰۷:۰۱:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۲۹
عقل سلیم می گوید از تعرف های دشمن خوشحال نباشید چون آنها همه واقعیت ها را نمی گویند؟
حسن۳۱۹۴۱۸۳۰۹:۴۰:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اسرائیل کودک کش یاضعیف کش مرگ براسرائیل
ناشناس۳۱۹۴۱۹۹۰۹:۴۹:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۹
حالا وقتی وجود دارد چه فرقی دارد؟
ناشناس۳۱۹۴۳۹۶۱۱:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اسرائیل اگر چنین حماقتی بکند باید منتظر فرود امدن موشک های ایران در تل اویو و حیفا باشد به همین دلیل بعید میدانم چنین حماقتی بکند.
ناشناس۳۱۹۴۴۳۱۱۱:۴۲:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو بشود.
ناشناس۳۱۹۴۴۶۹۱۱:۵۸:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
مطمئن باشید خیلی چیزها هم نیروهای نظامی ما تا کنون جهت عدم اطلاع دشمن رو نکردند .
حقیقت۳۱۹۴۶۸۵۱۳:۳۱:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اتفاقاً واقعیت را گفته اند. فقط اینکه یه رژیم لاغر و مردنی مثه اسراییل یاوه گویی حمله به تاسیسات ایران را تکرار می‌کنند صرفا از یک آرزوی محال حرف می زنند و الا خودشان هم خوب می دانند که اینکاره نیستند.
ناشناس۳۱۹۴۷۲۸۱۳:۴۶:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
یکی از واقعیتها سرگرم کردن ما در جنوب و نفوذ در شمال است . راستی چرا در این سایت از فعالیت های اسراییل در قفقاز چیزی نوشته نمی شود ؟ اسراییل ، باکو را تقریبا شش دانگ صاحب شده است .
عباس۳۱۹۵۸۲۰۰۷:۱۷:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۳۰
اسراییل هیچ گاه وهیچ وقت روی ملت شیعه حساب باز نکرده ونخواهد کرد آن هم ملت شیعه آذری !! چون تکرار مکررات هست وشکست برروی شکست همانند زمان پهلوی ها در ابران که سر آخر ایران دوست ووفادار اسراییل به یکباره به دشمن سرسخت هم تبدیل و تا اکنون هیچ موفقیتی اسراییل نتوانسته است کسب کند که من را یاد جمله هر که با آل علی(ع)درافتاد برافتاد انداخت
ناشناس۳۱۹۴۰۲۲۰۸:۲۰:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
انشالله تا محو و نابودی این غده بدخیم از رو کره زمین. هدف اول و آخر هممون باید محو این رژیم کودک باش باشد. ما دلمون خونست برای جوانان و کودکان مظلوم فلسطین
ناشناس۳۱۹۴۷۲۹۱۳:۴۶:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۲۹
دلتون برای این همه کودک کار و جوان بیکار و نا امید این مملکت خون نیست ؟
ناشناس۳۱۹۵۱۳۵۱۶:۵۴:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
دلمون خونه، مخصوصا از بانیان وضع موجود، مخصوصا از اونایی که قرار بود آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنن که ... مخصوصا از اونایی که هنوز از بانیان وضع موجود دفاع می‌کنن، واقعا دلمون خون شده!
ص _ ن۳۱۹۴۰۹۹۰۹:۰۵:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
رژیم صهیونسیتی از درون پوسیده شده است و در حال محو شدن پیش می رود ، به دلیل اینکه جنایات زیادی مرتکب شده است از جمله قتل عام زنان و کودکان بی گناه فلسطین مظلوم و مقاوم .
ناشناس۳۱۹۴۲۰۶۰۹:۵۲:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
احتمالا به دلیل همین سرگیجه راه گم کردن و سر از کشورهای عربی مثل امارات و عمان و آذربایجان و اخیرا عربستان سعودی در آوردن !!
ناشناس۳۱۹۴۴۰۱۱۱:۲۹:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
بهترین گزینه اسرائیل و امریکا برای نابودی تاسیسات هسته ای ایران برجام است زیرا بدون انکه حتی یک گلوله به سمت تاسیسات اتمی ما شلیک بکنند شاهد تخریب صنعت هسته ای ما بودند و خواهند بود.
ناشناس۳۱۹۴۵۶۱۱۲:۴۲:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اگه ما تحت نظارت آژانس بین المللی هسته ای فعالیت داشته باشیم هیچ‌کس نمی تونه مزاحم ما بشه .
ناشناس۳۱۹۴۷۱۸۱۳:۴۲:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
مگه قرار بود هسته ای ما خارج از پرتکولها عمل کند ؟!
ناشناس۳۱۹۵۱۳۸۱۶:۵۸:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
کجای پروتکل‌ها گفته ایران حق نداره بیشتر از ۵۰۰۰ سانتریفیوژ داشته باشه، یا حق نداره بیشتر از ۳.۵ درصد غنی سازی کنه یا حق نداره بیشتر از ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم ذخیره کنه یا حجم آب سنگین باید محدود باشه یا حق نداره روی سانتریفیوژهای پیشرفته تحقیق کنه یا باید قلب رآکتور رو سیمان کنه یا ... ولی همه اینا با برجام محقق شد
ناشناس۳۱۹۴۲۶۲۱۰:۱۹:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اسراییل بونوبیل. گوزلریوی آچ،سیل بوراایراندیر،مهدشیراندیر سن ال آت تؤفنگه گئت گورنئجه ویراندیر، اوراداطوفاندیر... اؤلوم اولسون اسرائیله،انگلیس،آمریکایا....
ناشناس۳۱۹۴۲۷۹۱۰:۲۹:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
نابودی اسرائیل بر اساس سنت الهی حتمی است و شکی در آن نیست اما ایران همیشه باید امادگی خود را بروز کند و سنت الهی را سر لوحه قرار دهد و از دشمنان نترسد و مسئولین ضعیف و ترسو و بی سواد و خود ستای و غربگرا یا شرقگرای صرف را حذف کند و تصمیمات و تاکیدات رهبری سرلوحه همه مدیریت کشور قرار گیرد و هر کس با این رهبر زاویه داشت باید حذف شود
ناشناس۳۱۹۴۳۰۷۱۰:۴۳:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
تقویت هر چه بیشتر استحکامات دفاعی و نظامی امر مهم و ضروری است خصوصاً برای ایران عزیز و باید قدردان بزرگان و دانشمندان وطنی خصوصاً شهدای این عرصه همچون شهید فخری زاده ، شهید طهرانی مقدم ها و .... باشیم ، ولی نکته ای مهم که نباید حاکمیت ج ا از آن غافل شود کسب رضایت ملت بزرگ ایران هست.
سهراب۳۱۹۴۳۱۲۱۰:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اول خدا بعد جوانان ایران زمین اسرائیل که باشد نمونه بارز چندروز پیش شاهچراغ
ماهان۳۱۹۴۳۲۰۱۰:۵۳:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
جنگ مال انسانهای دیکتاتور وضعیف می‌باشد درسال 2023 فردی که این کارو کرده پوتین می‌باشد.
ناشناس۳۱۹۵۱۴۱۱۷:۰۰:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
جنگ افغانستان و عراق و لیبی و یمن و سوریه و ... اصلا به آمریکا مربوط نیست!
اکی۳۱۹۵۲۶۳۱۸:۵۵:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اگر کسی به خانه ما حمله کند جنگ وظیفه انسانهای قوی میشود
نادر نادر پور۳۱۹۴۳۴۱۱۱:۰۴:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
انشا ا لله روزی برسد همه جهانیان به جای اتم و موشک گسترش عواطف انسانهارا در پیش بگیرند
ناشناس۳۱۹۴۴۲۸۱۱:۴۲:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
جانم فدای اسلام
ناشناس۳۱۹۴۶۱۲۱۳:۰۵:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲۹
من تعجب میکنم اسرائیل که بادوراکت دنبال سوراخ موش میگرددچگونه به خود اجازه میدهد هم چه حرفی بزند.
ناشناس۳۱۹۴۶۲۰۱۳:۰۸:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اسرائیل از نیروی نیابتی ایران یعنی حزب الله لبنان مثل سگ میترسدچه برسد به خود ایران قدرت اول منطقه ...یاشاسین ایران سربلند
نام محمدملکی۳۱۹۵۵۲۱۲۲:۵۰:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اسرائیل راست میگه حمله میکنه امابه کودکان .اونافقط مردلفاضی ودروغن نه مردمیدان.مردمیدان حرفشودرمیدان میزنه بالای سی ساله مخوادحمله کنه
فارهین۳۱۹۴۸۲۱۱۴:۱۰:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
کشور فلسطین باید از چنگال صهیونیسم آزاد شود و این وعده ی الهی است ما با یهودیان مشکلی نداریم دولت غاصب انها رو قبول نداریم رهبر فرزانه ی ما آینده نگر است و مردم ما باهوشند علاوه بر غر زدنهایشان از کاستی ها حواسشان جمع است به گفته ی رهبر و پشت نظام راخالی نمیکنند!ا
محمد صانعی۳۱۹۴۹۲۲۱۴:۵۶:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اسرائیل اگه جرات حمله داشت اولا اعلام نمی‌کرد ثانیا صدبار حمله کرده بود، دوران بزن در رو تمام شد، اگه مردی این گوی و این میدان
ناشناس۳۱۹۴۹۸۵۱۵:۲۲:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
تنها دیدگاهی که از این مبحث مفید به فایده نصیب کشوری ثالث میکند فروش هواپیماهای آمریکا و روسیه است وگرنه به فرض محال جنگ سختی بشود اسراییلی روی کره زمین نمی‌ماند همون حزب الله و حماس دخل آنها را در میاورند
یوسف۳۱۹۵۰۲۲۱۵:۴۲:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
مگه میشه یک کشور جعلی اتمی باشه،و کشوری که بزرگترین تاریخ جهان را دارد اتمی نباشد..منع سلاح هسته ای برای همه خوب است ولی یک بام و دو هوا که نمیشود..
داریوش۳۱۹۵۰۶۸۱۶:۰۳:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
آواره های بیچاره بدبخت،هر موقع اجل شان نزدیک شد اقدام می کنند،راستی این صهیونیستها پس از فلسطین و خاورمیانه هر جا برند سوغات شومشان فتنه و جنگه
ناشناس۳۱۹۵۰۷۴۱۶:۰۵:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
ایران کشوری قدرتمنداست واسرائیل هیچ غلطی نمیتونه بکنه
امیر محمد دمنده۳۱۹۵۰۹۴۱۶:۲۳:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
تمام نیروگاه ها و اطرافشان هم باید با سامانه های پدافند هوایی پوشش داده شوند .
ناشناس۳۱۹۵۲۷۳۱۹:۰۱:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۲۹
باید خوشحال باشیم که فلان کشور نمیتواند بما حمله کند !!! چرا آخه ؟!؟!چرا خوشحال نباشیم که فلان کشور دوست ماست!؟! تمام خوبیها در سایه ی دوستیها می آید و تمام بدیها هم در سایه دشمنیها، حتی کشورهایی که مدتی بدنبال دشمنی بودند به این نتایج میرسند که پیشرفتی در سایه جنگ و تقابل وجود نخواهد داشت پس بدنبال دوستی میروند.
ناشناس۳۱۹۵۳۵۴۲۰:۰۸:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
قدرت نمایی زیادی نشانه ضعف است.
محمودزاده۳۱۹۵۳۸۱۲۰:۳۷:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اسرائیل خیلی وقت است که سرگیجه گرفته از وقتی که اقا گفتن اسرائیل بیست و پنج سال آینده را نخواهد دید نشستند و مرکز مطالعات درباره این پیش بینی اقا درست کردن .
حسین۳۱۹۵۵۱۰۲۲:۳۶:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اسراییل بدون پشتوانه امریکا هیچ چیزی نیست تنها دلگرمی اش حمایت های امریکاست
رضا۳۱۹۵۵۲۵۲۲:۵۷:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اسرائیل طبل تو خالی است.
مهدی۳۱۹۵۵۲۹۲۳:۰۰:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اولا اسرائیل در این سطح کاری نمی تواند انجام دهد ،زیرا خودش می داند با انجام این کار خودش نابود می شود ،هر چند آرزو دارد و تمرین و رزمایش انجام می دهد تا کشورهای ترسو منطقه را بترساند و دست آمریکا و اسرائیل تو یک کاسه است تا سلاح و تجهیزات را بفروشند .
پیام۳۱۹۵۵۳۳۲۳:۰۵:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
سلام،اسرائیل قدرت مقابله با ایران را ندارد،این حرف هایی که داره میزنه فقد بخاطر اینه که تو دنیا اعلام موجودیت بکنه،آخه وقتی میخوایی وارد جنگ با کشوری بشی از قبل میگی کجا رو میخوام بزنم که طرف مقابل آماده مقابله بشه،اگه میتونست بزنه تا حالا ده باره زده بود،این حرف هایی که رژیم صهیونیستی میزنه تمامش زر زیادیه،اگه بخواد دست از پا خطا کنه ایران با خاک یکسانش میکنه انشاالله،مرگ بر اسرائیل کودک کش
محمد۳۱۹۵۵۵۹۲۳:۲۳:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
بیکاری سخت ودرد آوراست واقعا اگر فکرشو بکنی سکته ی همه جا میزنی. اما اینو بدانید کشورهای بزرگ چون چین اقتصاد دوم جهان با همچون چالشی روبروست .
ناشناس۳۱۹۵۵۸۰۲۳:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اگه میتونستید چهل سال حمله می کردید
nashnas۳۱۹۵۹۸۷۰۹:۵۳:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۳۰
باسلام خدمت همه عزیزان واقعآ خود اسرائیل هم می داند که هیچ کاری ازدستش بر نمی آید ایران اگر بخواهد در یک تایم مشخص خیلی راحت اسرائیل را از روی نقشه محو میکند اما بخاطر مردم وبیگناهانی که وجود دارد این کار رانمیکند زنده باد ایران وایرانی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  2. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  3. مأمور خاطی بازداشت شد

  4. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  5. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  6. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

  7. شباهت های عجیبِ قیمت و قدرت!

  8. مرده متحرک !

  9. حل يك ابرچالش نظام

  10. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  11. واکنش الناز شاکردوست به جنایات اسرائیل

  12. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  13. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  14. خاندوزی: نرخ رشد نقدینگی به ۲۴ درصد رسیده است

  15. آبروریزی اپوزیسیون در شبکه‌های فارسی زبان؛ این‌بار آنتن زنده اینترنشنال!

  16. واکنش آمریکا به توافق ایران و هند در چابهار

  17. گروسی: روابط با ایران می‌تواند وارد مرحله جدیدی شود

  18. واکنش فدراسیون فوتبال به پرونده رشوه و تبانی؛ اجازه مطرح کردن اسامی را نداریم

  19. رئیسی: افزایش کیفیت اینترنت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دستور کار قرار گیرد

  20. ارجاع پرونده تخلفات چهار دستگاه به قوه قضائیه 

  21. تحقیق و تفحص از بانک مرکزی باید انجام شود

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  18. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  21. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  22. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  23. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

پربحث‌های هفته

  1. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  2. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  3. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  4. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

  5. جهان غرب و یک بازی عجیب با کشورهای در حال توسعه

  6. مرده متحرک !

  7. درخواست رئیس‌جمهور کلمبیا برای بازداشت نتانیاهو

  8. هیلاری کلینتون: دانشجویان معترض تاریخ نمی‌دانند!

  9. فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه

  10. واکنش آمریکا به اظهارات کمال خرازی درباره احتمال تغییر دکترین هسته ای ایران

  11. اعتماد به نفس مقاومت

  12. چرا صهیونیست ها چشم دیدن الجزیره را ندارند؟!

  13. بازیچه های صهیونیسم

  14. واکنش آمریکا به توافق ایران و هند در چابهار

  15. نخست‌وزیر انگلیس: ایران، روسیه و چین در حال همکاری علیه ما هستند

  16. گروسی: روابط با ایران می‌تواند وارد مرحله جدیدی شود

  17. اهانت به جامعه جهاني!

  18. CNN: ایران به بزرگ‌ترین قدرت موشکی و پهپادی منطقه تبدیل شده است

  19. علی‌رغم اعلام قبلی، ترکیه اجازه صادرات کالا به اسرائیل را داد

  20. تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد

آخرین عناوین