هنگام خرید ست مبلمان اداری مدیریتی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

گزارش بازرگانی، 192371،   4020424068

ست مبلمان اداری مدیریتی

زیبایی و شیک بودن فضای کار باعث می‌شود که کارکنان شما حس خوبی داشته باشند و انگیزه آن‌ها برای کار کردن نیز بیشتر شود. همچنین این موضوع در نظر ارباب رجوع نیز تاثیر بسیار بالایی دارد. بنابراین در زمان خرید ست مبلمان اداری مدیریتی با رعایت نکات ساده‌، تاثیرگذاری بیشتری در ذهن مراجعه‌کننده‌ها داشته باشید.

ست مبلمان اتاق مدیریت شامل اجزاء مختلفی شامل صندلی مدیریتی، میز مدیریتی، مبل اداری، فایل یا کتابخانه و... می‌باشد که در خرید هر کدام از آن‌ها باید به نکات متعددی توجه کنید. در این مقاله ما قصد داریم تمامی نکاتی که برای خرید ست مبلمان اداری مدیریتی لازم است به آن توجه داشته باشید را بررسی کنیم تا خریدی امن و مطمئن داشته باشید.

اجزاء مبلمان اتاق مدیریت

ست مبلمان اداری در اتاق مدیریت از اجزاء مختلفی مثل میز مدیریت، صندلی مدیریت، مبل اتاق مدیریت، تجهیزات بایگانی اسناد از قبیل کتابخانه، کمد و... تشکیل شده است. این محصولات بسته به نوع کاربری، متراژ فضا و سبک دکوراسیون متفاوت هستند. در ادامه با مهمترین اجزای مبلمان اتاق مدیریت بیشتر آشنا خواهیم شد.

میز مدیریتی؛ قلب مبلمان اتاق مدیریت

میز مدیریت همانطور که از اسم آن مشخص است برای مدیر مجموعه است و طراحی آن با بقیه میزها متفاوت‌تر است. در زمان خرید میز مدیریت باید نحوه فعالیت، وسایل موردنیاز و فضای اتاق مدیریت در نظر گرفته ‌شود.

میز مدیریت بخش بسیار مهمی از دکوراسیون اتاق کار مدیر به شمار می‌رود و در حال حاضر مدل‌های گوناگونی از این میز در بازار موجود است. هر کدام از این میزها برای کاربری خاصی طراحی شده‌اند. برای مثال میز مدیریت به همراه میز ساید یا کردنزا، کاربرد متفاوتی دارد و طبیعتا طراحی آن نیز متفاوت‌ است.

اجزاء مبلمان اتاق مدیریت

انواع میز مدیریت به شرح زیر هستند:

  • میز مدیریت به همراه میز ساید: میز ساید در طرح‌های مختلفی تولید می‌شود اما مهم‌ترین ویژگی‌ آن طراحی ارگونومیکی است که دارد. این میز باید فضای کافی برای قراردادن وسایل ضروری را در اختیار کاربر قرار دهد و در عین حالف بتواند تجربه‌ای راحت از نظر دسترسی به وسایل برای وی فراهم نماید. با قرار گرفتن این میز کنار میز مدیریت فضای بیشتری در اختیار مدیر مجموعه قرار خواهد گرفت.

  • میز کنفرانس الحاقی: شما برای برگزاری هر جلسه‌ای، به یک میز کنفرانس نیاز دارید اما گاهی اوقات، نیازی نیست برای برگزاری یک جلسه کوتاه به اتاق کنفرانس مراجعه کنید. میز الحاقی، در حقیقت مکمل میز مدیریت است و با اضافه شدن به آن، فضای لازم برای نشستن 2 الی 4 نفر در پیرامونش فراهم خواهد شد.

  • کردنزای مدیریتی: معمولا در اتاق های مدیریت لوکس با متراژ کافی، یک میز کوتاه تعبیه می‌شود. کاربری این میز، معمولا نگهداری از زونکن اسناد و مدارک و لوازم پذیرایی است. با توجه به ارتفاع کوتاه، روی میز نقش یک طاقچه برای قرار دادن لوح‌های افتخار، تندیس و گلدان را دارد.

صندلی مدیریتی؛ عضو جدانشدنی ست مبلمان مدیریتی

یکی دیگر از اجزای مهم ست مبلمان اداری مدیریتی، صندلی است. مدیر مجموعه بخش زیادی از وقت خود را روی صندلی می‌گذراند و به همین خاطر، خرید صندلی مدیریت خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. این نوع صندلی باید ارگونومی بالایی داشته باشد تا پس از ساعت‌ها کار احساس خستگی و کمردرد نداشته باشید.

صندلی مدیریتی؛ عضو جدانشدنی ست مبلمان مدیریتی

صندلی مدیریت بسته به نیاز کاربر در شکل‌های مختلفی طراحی می‌شود. در ادامه انواع صندلی‌های مدیریتی را معرفی خواهیم کرد.

  • صندلی مدیریتی مدرن: در حال حاضر، انتخاب اکثر مدیران، همین صندلی است. برخورداری از مکانیزم‌های تنظیمی قابل قبول، تنوع در طرح و رنگ، بهره‌مندی از روکش ضدتعریق مِش به همراه سادگی جابجایی، تنها بخشی از مزایای انواع صندلی مدیریتی مدرن است.

  • صندلی مدیریت کلاسیک: مهمترین ویژگی صندلی مدیریت کلاسیک، برخورداری آن از پوشش چرم و همچنین طراحی با حجمی بزرگ‌تر از صندلی‌های مدیریتی مدرن است. طبیعتا این صندلی‌ها بیشتر در میان مدیران میانسال و مسن طرفدار دارد و باید از آنها، در دکوراسیونی به سبک کلاسیک استفاده کرد.

  • صندلی مدیریت ارگونومیک: البته تمام صندلی‌های مدیریت و اصولا تمام صندلی‌های اداری باید از ارگونومی مطلوبی برخوردار باشند اما برخی از نمونه‌های صندلی مدیریتی، با برخورداری از انواع مکانیزم‌های تنظیمی، شاخص‌های ارگونومی را در سطح بسیار بالایی رعایت می‌کنند. این صندلی‌ها با طراحی مدرن، حداقل تعداد زیادی مکانیزم برای تنظیم ارتفاع، زاویه و دسته به همراه مکانیزم‌های مجزایی در بخش‌های پشتی، پشت سری و کفی هستند. لازم به ذکر است قیمت این صندلی‌ها بسیار بالاست.

مبل اتاق مدیریت؛ تکمیل کننده ست مبلمان مدیریتی

یکی دیگر از اجزای ست مبلمان اداری مدیریتی، مبل اتاق مدیریت است. امروزه مبلمان، یکی از بخش‌های اصلی چیدمان و دکوراسیون یک دفتر کار محسوب می‌شود و به همین خاطر انتخاب مبلمان مناسب برای محیط اتاق مدیر مجموعه نیز، موضوع بسیار مهمی است. در هر اتاق مدیریت، حداقل 2 عدد مبل باید وجود داشته باشد تا در هنگام برگزاری نشست‌های صمیمی یا به وقت نیاز مدیر به استراحت کوتاه، از این مبل‌ها استفاده شود.

ابعاد استاندارد میز و صندلی مدیریت

موضوع دیگری که در زمان خرید ست مبلمان اداری مدیریتی باید به آن توجه کنید، ابعاد استاندارد میز و صندلی مدیریت است. در صورتی که میز و صندلی‌ای بخرید که ابعاد استاندارد نداشته باشد ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوید.

مبل اتاق مدیریت؛ تکمیل کننده ست مبلمان مدیریتی

در بازار انواع میز و صندلی‌ها با توجه به میانگین قدی افراد طراحی می‌شوند و تمامی افراد با قد نرمال می‌توانند به سادگی از آن‌ها استفاده کنند. شما می‌توانید برای تعیین ابعاد استاندارد میز مدیریت از روش زیر استفاده کنید:

  1. در کنار میز بایستید و ارتفاع آن را بسنجید. میز مدیریت باید حداقل نصف قد شما ارتفاع داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که در هنگام کار و مطالعه، سر شما بیش از ۲۰ درجه خم نشود.

  2. بهتر است سطح روی میز نسبت به سطح افقی حدودا ۱۰ تا ۱۵ درجه نسبت به فرد استفاده کننده شیب داشته باشد.

  3. زیر میز فضای کافی برای حرکت پا و زانوها وجود داشته باشد.

به صورت کلی ابعاد استاندارد میز و صندلی مدیریتی به شرح زیر است:

برای میز مدیریتی، طول استاندارد می‌تواند با توجه به ابعاد اتاق بین 160 تا 250 سانتی‌متر باشد. البته در صورتی که فضای کافی در اختیار داشته باشید، طول میز مدیریت می‌تواند تا 300 سانتی‌متر نیز افزایش داشته باشد.

ارتفاع این میز هم بهتر است با توجه به قد کاربر تعیین شود اما برای راحتی بیشتر، می‌توانید میزهایی را انتخاب کنید که امکان تنظیم ارتفاع داشته باشند. به این ترتیب هر فرد می‌تواند با توجه به نیاز خودش ارتفاع میز را تغییر دهد. عرض میز مدیریت نیز در محدوده 70 الی 100 سانتیمتر است.

ست مبلمان اداری مدیریتی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

مبلمان اداری برخلاف مبلمان خانگی باید به گونه‌ای انتخاب شود که برای استفاده طولانی مدت مناسب باشد. معمولا مدیران شما در طول روز بیش از شش ساعت از این وسایل استفاده می‌کنند و به همین خاطر آسودگی و راحت بودن آن‌ها باید یکی از نکات مهمی باشد که در زمان خرید مبلمان اداری به آن توجه می‌کنند.

ویژگی های ست مبلمان اداری مدیریتی خوب

برخلاف مبلمان خانگی، مبلمان اداری نباید خیلی نرم باشد. رعایت این نکته باعث می‌شود که در زمان استفاده طولانی مدت کاربر دچار هیچگونه خستگی نشود.

همچنین صندلی‌هایی که برای مبلمان مدیریتی انتخاب می‌کنید باید کمر، گردن و پشت فرد را پوشش دهند تا آسیبی به ستون فقرات وارد نشود.

امکان حمل و جابجایی راحت نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در هنگام خرید مبلمان اتاق مدیریت باید به آن توجه کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم یک ست مبلمان اداری مدیریتی خوب، طراحی آن است. در صورتی که یک مبلمان زیبا انتخاب کنید، فضای داخلی دفتر کار شما نیز بهتر دیده می‌شود و ظاهر زیباتری خواهد داشت.

رنگ و جنس مبلمان نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند. رنگ مبلمان باید به شکلی باشد که با دیگر بخش‌های دفتر کار تناسب داشته باشد. همچنین باید ابعاد مبلمان نیز به شکلی انتخاب شود که مانع رفت و آمد نشود و افراد مختلف به راحتی امکان استفاده از آن را داشته باشند.

متریال مورد استفاده هم باید از دوام و استحکام کافی برخوردار باشند. این موضوع باعث افزایش طول عمر مبلمان اتاق مدیریت خواهد شد. پایه‌هایی که از جنس استیل یا فولاد هستند بیشترین دوام را خواهند داشت و می‌توانید در بلند مدت از آن‌ها استفاده کنید.

رویه ست مبلمان اداری مدیریتی هم باید امکان رد و بدل هوا را داشته باشد و از نرمی کافی برخوردار باشد. با رعایت همین نکات می‌توانید مبلمانی برای فضای کار خودتان انتخاب کنید که ظاهر زیبایی داشته باشد و در عین حال امکان استفاده راحت را برای شما دربرداشته باشند.

مبلمان اتاق مدیریت را از کجا بخریم؟

برند الوند به عنوان تولید کننده مستقیم مبلمان اداری، یکی از برندهای معتبر در این زمینه محسوب می‌شود. این شرکت با تجربه بیش از ۵۰ سال تولید مبلمان همیشه توانسته محصولاتی باکیفیت و بادوام به بازار عرضه نماید.

مبلمان اداری الوند ارائه دهنده طیف وسیعی از مبلمان مانند مبلمان مدیریتی، مبلمان کنفرانس، مبلمان کارمندی و کارشناسی، پارتیشن اداری، کتابخانه و فایلینگ و... می‌باشد. این محصولات با طراحی زیبای خود می‌توانند نظر هر مخاطبی را به خود جلب نمایند. برای آشنایی بیشتر یا این محصولات به سایت الوند به نشانی اینترنتی alvandworkstyle.com مراجعه کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  6. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  7. فردا دیر است...

  8. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  9. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  16. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  17. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  18. مأمور خاطی بازداشت شد

  19. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  22. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  23. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

آخرین عناوین