سازمان ملل: کوچاندن فلسطینیان از قدس جنایت جنگی است

  4020421084 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین های اشغالی به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در اشغال کردن منزل یک خانواده فلسطینی در شرق شهر اشغالی قدس و واگذاری آن به یک خانواده صهیونیست واکنش نشان داد و کوچاندن فلسطینی ها از این شهر را جنایت جنگی دانست.

سازمان ملل: کوچاندن فلسطینیان از قدس جنایت جنگی است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین های اشغالی در بیانیه ای تاکید کرد که تخلیه اجباری منزل زوج مسن فلسطینی که از سال ۱۹۵۳ در آن زندگی می کنند نشان دهنده عملیات تخلیه و کوچ اجباری از سوی رژیم صهیونیستی است که بیش از هزار شهروند فلسطینی در قدس شرقی را تهدید می کند.

اجیت سنگهای، مدیر دفتر سازمان ملل در سرزمین های اشغالی خاطرنشان کرد که تلاش های رژیم صهیونیستی برای طرد فلسطینی ها از خانه هایشان در قدس اشغالی در سطح کوچاندن اجباری است و نقض آشکار توافقات ژنو بوده و جنایت جنگی به شمار می رود.
  
وی گفت که طرد نورا غیث (۶۸ساله) و مصطفی صب لبن( ۷۲ ساله) از منزلشان در پی حکم دادگاه رژیم صهیونیستی مبنی بر پایان اجاره نامه آن ها انجام شد و این مساله زمینه را فراهم می کند تا سازمان صهیونیستی گالیسیا بر آن سیطره یابد؛ سازمانی که از سال ۲۰۱۰ تلاش داشت این خانواده را از منزلشان طرد کند.

مدیر دفتر سازمان ملل تاکید کرد که قانون بین المللی حقوق بشر رژیم صهیونیستی را از تحمیل قوانین ویژه خود در سرزمین های اشغالی از جمله قوانین طرد فلسطینی ها از خانه های خود منع کرده است.

در این بیانیه آمده است که قوانین رژیم صهیونیستی که علیه فلسطینی ها اعمال می شود تبعیض آمیز بوده و نقض آشکار قوانین حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه تخلیه منزل این خانواده فلسطینی در راستای اجرای تصمیمات دادگاه های رژیم صهیونیستی بوده و نقض قوانین حقوق بشر است تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید این قوانین را لغو کند ؛ قوانینی که روند تخلیه منزل نورا غیث و مصطفی صب لبن را تسهیل کرد.

مدیر دفتر سازمان ملل گفت که عملیات تخلیه اجباری نه تنها نقض آشکار قوانین حقوق بشر است بلکه منجر به ایجاد فضای سرکوبگرانه فراگیر می شود و ترس و ناامنی را برای ماه ها، سال ها و دهه ها نزد این خانواده ها ایجاد می کند.

وی با اشاره به مقاومت و دعوای حقوقی ۴۵ ساله این خانواده فلسطینی در مقابل رژیم صهیونیستی تاکید کرد که قوانین بین المللی رژیم صهیونیستی را ملزم می کند که به عملیات تخلیه و کوچ اجباری پایان دهد.

نظامیان اشغالگر صهیونیستی صبح روز گذشته منزل خانواده «صب لبن» واقع در ناحیه عقبه خالدیه در منطقه قدیم قدس اشغالی را اشغال و آن را به شهرک نشینان صهیونیست تحویل دادند.

صهیونیست ها این خانواده فلسطینی را مجبور به ترک منزلش کردند و شماری از فلسطینیانی را که از آن ها دفاع کردند، نیز بازداشت کردند.

«نوره صب لین» بانوی فلسطینی که صهیونیست ها خانه اش را به اشغال خود در آوردند، در برابر صهیونیستها فریاد زد که سرزمین و خاک فلسطین از آن ما است و آن را هرگز ترک نخواهیم کرد و این شما اشغالگران و صهیونیست ها هستید که رو به زوال و نابودی هستید و ظلم پایدار نمی ماند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۳۸۸۲۸۲۲:۱۹:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
جمهوری اسلامی مبارزه با اسرائیل را از مسیرهای پذیرفته شده جهانی دنبال کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین