پزشکان و مهندسین متقلب آینده!

سامان مهراد، گروه اجتماعی الف،   4020417097 ۷۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
پزشکان و مهندسین متقلب آینده!

حدود هزار نفر از پذیرفته‌شدگان کنکور 1401 که اغلب آن‌ها در رشته‌های پزشکی و مهندسی در حال تحصیلند، مرتکب تخلف و تقلب در کنکور شده‌اند که صرفاً به‌دلیل گذر زمان و احراز تخلفشان در زمان دانشجو بودن، از شمول قانون خارج شده‌اند! 

در ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری آمده است: «چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرت‌های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با نمره و رتبه اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیئت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، از داوطلب از یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیئت‌های بدوی است.»

نص قانون اشاره به احراز تخلف برای داوطلبین کرده، نه دانشجویان و همین امر موجب ورود متخلفین کنکور 1401 به دانشگاه شده است! به عبارتی چون فرآیند احراز تخلفات زمان‌بر شده و پس از دانشجو شدن متخلفین، تخلف آن‌ها اثبات شده، قانون شامل حال آنان نشده و به راحتی توانسته‌اند در دانشگاه به تحصیل بپردازند! 

این مسئله موید خلا قانونی موجود است که متخلفین را به راحتی از زیر بار برخوردهای قانونی می‌رهاند. حدود سه ماه لازم بود تا متقلبین کنکور 1401 به دانشگاه راه یابند و پس متصف شدن به صفت دانشجو، به سادگی تمام، قصه تخلف و تقلب آنان محو شود! 

جدا از این خلا قانونی، نکته مهم مسئله تقلب در کنکور 1401، حضور اغلب متخلفین در رشته‌های مهمی چون پزشکی و مهندسی است! ما در سال‌های آینده با بخشی از جامعه پزشکان و مهندسینی مواجهیم که در عنفوان جوانی با توسل به راه‌حل‌های غیراخلاقی و تقلب توانسته‌اند به صندلی دانشگاه‌ها در بهترین رشته‌ها برسند و همین افراد قرار است در دهه‌های آینده ضامن سلامت جامعه و یا سازنده بسیاری از ضروریات کشور و مردم باشند! 

کسانی که برای تصاحب کرسی دانشگاه متوسل به انواع تخلفات و بی‌اخلاقی‌ها شده‌اند چگونه می‌توانند به قسم پزشکی خود یا تعهدات حرفه مهندسی پایبند باشند؟ آنان که نشان داده‌اند حاضرند برای مطامع خود تن به هر کاری دهند، امکان خدمت صادقانه به مردم و تعهد برای نجات آنان را خواهند داشت؟! 

هر چند نیاز به اصلاح قانون، اظهرمن‌الشمس است و باید این خلا قانونی و مجرایی که برای متخلفین فراهم است، پر شود اما پیش از این اقدامات، نیاز جامعه ما به نهادینه‌شدن اخلاق و وجدان جمعی است. وقتی هدف وسیله را توجیه کند و ضد ارزش‌ها محترم شمرده شوند، جامعه در همه ابعاد رو به سقوط و انحطاط خواهد رفت!

ما در سال‌های آینده با پزشکان متقلبی مواجهیم که برای رسیدن به جایگاهی که استحقاقش را نداشته‌اند دست به هر اقدام غیراخلاقی زده و حق‌های بسیاری را ناحق کرده‌اند و باید منتظر باشیم برای رسیدن به مقاصد بعدی‌شان، بیماران خود را هم به پای ثروت‌اندوزی خود قربانی کنند!

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۳۰۳۰۳۰۹:۰۹:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۱۸
متاسفم برای اینچنین قانون هایی...
ناشناس۳۱۳۰۶۸۵۱۰:۳۸:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۱۸
مطمئن باشید این افرادپشتشان به جایی گرمه وگرنه یک تبصره ای،بندی ،قانون موازی پیدا می کردند و علاوه بر اخراج نقره داغشون هم می کردند.
ناشناس۳۱۳۰۹۷۹۱۱:۴۰:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۱۸
1000 فریدون!!! چه شود!!!!!!!!!!!!!!! خدا به داد ایران برسه
ناشناس۳۱۳۲۰۴۲۱۵:۳۱:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۱۸
دوست عزیز! کنکور ۱۴۰۱ در زمان دولت فعلی انجام شده!
ناشناس۳۱۳۱۰۲۰۱۱:۴۶:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۱۸
قانون جدید لازم نیست.باید مدارکشون باطل و از ادامه‌ی این خیانت جلوگیری بشه
ناشناس۳۱۳۱۷۲۹۱۴:۱۸:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۱۸
اگر واقعا میخواستن برخورد کنن توجیه قانونی نمیکردن به قول شما یه تبصره یا بندی برای برخورد پیدا میکردن
ناشناس۳۱۳۰۷۲۴۱۰:۴۷:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۱۸
متقلب را مي بيني داره دكتر ميشه قانون برخورد نمی کنه
ناشناس۳۱۳۱۸۱۲۱۴:۳۵:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۱۸
قانون مشکل داره ، اشکال نداره حدالقل اسمشون رو اعلام کنید
ناشناس۳۱۳۳۱۳۰۲۰:۲۸:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۱۸
اشکال نداره؟!! همینطور رضایت دادید که آوار طبری و رفسنجانی و فریدون و جهانگیری و برجام و ....... رو سرمون خراب شد
ناشناس۳۱۳۳۴۸۱۲۳:۰۱:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۱۸
این که یه مساله جزییه. کل فرآیند کنکور و آزمونهای استخدامی کارآیی خودش را از دست داده و هدف اصلی که گزینش افراد شایسته بوده کاملا به حاشیه رفته. نتیجه هم شده سال به سال دریغ از پارسال و سیستمی که ساخته شده تا به حل مسایل مملکت کمک کنه خودش شدهه یک مساله
ناشناس۳۱۳۶۹۱۴۲۱:۰۲:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲۰
این اینکه چیزی نیست من خودم در آزمون های استخدامی افرادی را دیدم فقط به امید تقلب آمده بودن خدا به مملکت رحم کند
رضا۳۱۳۰۳۰۶۰۹:۱۰:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۱۸
چشم ما روشن بعد تو‌سخنرانی ها از تربیت و النجات فی الصدق و ...حرف بزنید
ناشناس۳۱۳۱۲۷۸۱۲:۴۰:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۱۸
اینا قراره مسئولین و پزشکان و مهندسان و دانشمندان ایران بشن
ناشناس۳۱۳۰۳۴۳۰۹:۲۳:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۱۸
باور کنید اینها که تقلب کرده اند ادم های معمولی نبوده اند،کمی تحقیق کنید ببینید بچه های چه کسانی هستند و به کجا وصل اند؟ اصلا اخراجشان نکنید فقط نام انها را اعلام کنید .
ناشناس۳۱۳۰۳۵۱۰۹:۲۴:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۱۸
خیلی از این دکتر و مهندس های متقلب الان مدرک گرفته اند و مشغول خدمت به خلق خدا هستند
ناشناس۳۱۳۰۶۵۷۱۰:۳۰:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۱۸
وقتی که حقوق یک کار مند یاکارگر در سال صد میلیون نمیشه ولی یک دکتر برای یک عمل جراحی دست کم دویست میلیون میگره تخلف و تقلب زیاد می‌شود
ناشناس۳۱۳۰۷۹۲۱۱:۰۴:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۱۸
ربطی ندارد
ناشناس۳۱۳۰۳۷۵۰۹:۳۰:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۱۸
کاملا درسته
ناشناس۳۱۳۰۳۸۲۰۹:۳۱:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۱۸
میزارید شامل گذشت زمان بشود و بعد پی گیری میکنید !
ناشناس۳۱۳۰۳۸۶۰۹:۳۲:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۱۸
در کشوری زندگی می کنیم که برای بستن پل عابر پیاده بخاطر مثلا بی حجابی چند نفر زود قانون پیدا میشه ولی برای اخراج دانشجویی که با تقلب وارد دانشگاه شده قانون درمانده است!
ناشناس۳۱۳۰۵۳۱۱۰:۰۲:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۱۸
تو‌ دردت یه چیز دیگه است وگرنه دلت بحال دانشجویان سخت کوش نسوخته و نمی سوزه البته طرفداران بیحجابی اکثرا آقا هستند!!!!
ناشناس۳۱۳۲۲۶۴۱۶:۱۹:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۱۸
اگه می تونی با استدلال جوابش را بده .
ناشناس۳۱۳۳۲۲۲۲۱:۰۴:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۱۸
قانون برای همه چیز هست اما در مواردی اجرا نمیشه
ناشناس۳۱۳۰۳۹۳۰۹:۳۳:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۱۸
طبق تجربه مشکل خلاء قانونی نیست، نفوذ خانواده های این دانشجویان! نه چندان محترم هست!
ناشناس۳۱۳۱۱۸۹۱۲:۱۹:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۱۸
در تمام دفترچه های کنکور نوشته هرگاه تخلف محرز بشه مانع ادامه تحصیل میشیم. به لحاظ حقوقی هم وقتی تشریفات قانونی یک فرایند درست انجام نشده نتایج فرایند اعتبار قانونی نداره و باطل است. مسئله نخواستن است نتوانستن نیست.
ناشناس۳۱۳۰۴۴۷۰۹:۴۳:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۱۸
کسانیکه قانون به صراحت انها را محکوم کرده و حکم قضایی هم صادر شده ، اکنون آزادند و از اموالی که با اختلاس و رشوه بدست آورده اند بهره مند میشوند. چرا؟ چون دوستان با نفوذی دارند.واما این هزار نفر هم افراد عادی نیستند اینها هم وابستگان همان افراد هستند که از طریق برخی از افراد قدرتمند و لابی های انها حمایت میشوند.
سلامت۳۱۳۰۴۵۵۰۹:۴۵:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۱۸
شما هم که عدم برخورد با این متقلبان رو به گردن خلاء قانون انداختید پس این متقلبین باید همین طور رها بشن؟ پس اون افرادی که الان حقشون ضایع شده و بخاطر این حق خوری هزار عقده و کینه تو دلشون جا مونده چی؟ یعنی هیچ قانونی برای گرفتن حق اونها وجود نداره؟ ابن اتفاق رو خیلی ضعیف تفسیر کردید...
علی۳۱۳۰۴۷۴۰۹:۵۰:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۱۸
الف وقتی خودتم داری میگی نمیشه کاریش کرد چون قانون سوراخه نذار خبرشو تا چند روز حالمون بده کیا پشت این ۱۰۰۰ نفر هستن.... مگه میشه تخلف بکنی و بعد نتونن کاریت بکنن مخ آدم سوت میکشه داریم کجا میریم
ناشناس۳۱۳۰۴۹۱۰۹:۵۳:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۱۸
اين مدرك گرايي از خود مسئولين شروع شد
ناشناس۳۱۳۰۵۰۷۰۹:۵۷:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۱۸
خلا قانونی نیست موضوع این که احتمالا اکثر از آقازاده ها هستند. اگر مردم عادی بودند با همین قانون برخورد میشد با متخلفین. مردم عادی پول خرید سوالات را ندارند.
ناشناس۳۱۳۰۵۰۸۰۹:۵۸:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۱۸
قانون تو کشور ما در حد تمسخره هیچ ترسی وجود نداره اگه بگن کسی تقلب کرد 10 سال میره زندان و خونه پدرش مصادره میشه کسی هیچ خلافی نمیکنه
ناشناس۳۱۳۰۹۲۱۱۱:۳۰:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۱۸
گیرم بفرستند زندان بعدش دوران محکومیتش را بیرون زندان می گذراند امثال طبری ها با 20 سال محکومیت الان آیا زندانند یا ...؟
ناشناس۳۱۳۰۵۸۴۱۰:۱۴:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۱۸
اگر اراده ای برای برای برخورد با متقلب و متخلف وجود داشته باشه، بهانه خلاء قانون مانعی ایجاد نمی کنه. سال 1371 تعدادی از داوطلبان با جعل مدرک توانسته بودند با استفاده از سهمیه وارد رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بشن. بعد از 4 ترم تحصیل ماجرا لو رفت و از دانشگاه اخراج شدند فقط چون تعدادی از واحدهای دانشگاهی رو گذرانیده بودند بهشون مدرک کاردانی دادند. الان هم می توان این دانشجویان متخلف و متقلب رو که فقط دو ترم درس خوندن از دانشگاه اخراج کرد. خلاء قانونی یعنی چه؟
رسول۳۱۳۰۵۸۶۱۰:۱۴:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۱۸
مگر تخلف وتقلبات امتحان نهایی رو کسی پاسخ گفت فقط انکار کردن
ناشناس۳۱۳۰۶۷۹۱۰:۳۶:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۱۸
اینها جای خود چرا بورسیه ها و نور چشمی ها را بررسی نمیکنید بدون ازمون دکتری میخونن حتی ازمون زبان هم لازم نیست بدن و بعد هم در اولویت استخدام هیت علمی هستند البته اگر در وزارت خانه ای مشغول به کار نباشند. مسئولین متقلب به مراتب بدتر از این دکتر مهندسین متقلب هستند .
ناشناس۳۱۳۱۵۷۳۱۳:۴۸:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۱۸
درود به شرفت. این همه هیئت علمی رانتی فقط باعث تهی شدن دانشگاه از علم واقعی شده است...
ناشناس۳۱۳۰۶۹۵۱۰:۴۰:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۱۸
خلا قانونی نیست. به این کار شما میگن مماشات. چیزی که مملکت مارا به این وضعیت رسونده...در همه کارها مماشات.
ناشناس۳۱۳۰۷۱۸۱۰:۴۶:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۱۸
عجب !!!! توجيه كودكانه ايست برجام بيست دقيقه تصويب شد اصلاح قانون وتغيير داوطلب به دانشجو خيلي زمان بر بود؟
ناشناس۳۱۳۰۷۳۵۱۰:۵۰:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۱۸
وجود چنین افرادی( که به اصول پایبند نیستند) در سطح های کلان حکمرانی و ملی در آینده، میتواند بسیار خطرناک باشد و میتواند موجب خیانتهای سنگین به ملت و مملکت شود. سهل انگاری در تشخیص تقلب قابل توجیه نیست.
مبینیان۳۱۳۰۷۳۹۱۰:۵۱:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۱۸
بزرگترین معضل در کشور ما تقلب وتقلب کاری است،قاچاق کالا،مالیات گریزی،تظاهر به فقر ونداری،کیفییت پایین تولیدات،کم فروشی ،دلالی وگرانفروشی و...... اگر از من پرسیده شود که بزرگترین رسالت آموزش وپرورش چیست پاسخ آن‌ است‌ که‌ انسان‌هایی درستکار پرورش دهد نه آنکه خود اذعان به تقلب گروهی از آنان بکند که در دانشگاه مشغول تحصیل در رشته هایی هستند که مسند امور در آینده در دست آنان قرار می گیرد،قبل از آنکه دیر شود چاره ای اندیشیده شود.
جواد۳۱۳۰۷۶۲۱۰:۵۶:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۱۸
تمام این افراد باید اخراج و جریمه سنگین بشوند و افرادی که در آن زمان حقشان ضایع شده به دانشگاه بروند و هزینه این افراد هم از همان متقلبان گرفته شود.
عمران۳۱۳۰۸۸۰۱۱:۲۳:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۱۸
من در دهه هشتاد در بهترین دبیرستان ایران آن زمان و بهترین دانشگاه ایران تحصیل کردم. تقلب در امتحانات مختلف هم در دوره دبیرستان و هم در دوره ی دانشگاه بین هم دوره ای های ما یک چیز معمول بود. اگرچه تقلب در کنکور اصولا امکان ناپذیر بود (به دلیل تمهیدات زمانی و چینش پاسخنامه) ، اما در تقریبا تمام امتحانات و وضعیت های دیگر در مدرسه و دانشگاه امکانش وجود داشت. در کشورهای اروپایی و امریکای شمالی سختگیری به مراتب بیشتر است طوری که به اخراج دانشجو منجر میشود در غیر این صورت بسیاری از جوانان به دلیل شیطنت هم که شده هر از گاهی راه های میانبر را امتحان میکنند.
امیر۳۱۳۰۸۹۹۱۱:۲۶:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۱۸
بابا مردم رو دیگه بیشتر از این بدبین نکنید یک نفر یا هزار نفر اگر تخلف ثابت شده بندازینشون بیرون داوطلب و خانواده اون داوطلبی که حقشون پایمال شده تا وقتی عدالت نبینن دلشون صاف نمیشه آدم میمونه واقعا خوابه یا بیدار این خبرا رو که میبینه
بهزاد۳۱۳۰۹۳۶۱۱:۳۲:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۱۸
این مسخره بازی باید جمع بشه . حق بچه های مردم را چرا به گلوی دزد ها میریزید . مشمول زمان چه صیغه ای است . مگه دزدی زمان داره .
فرناز۳۱۳۱۰۳۲۱۱:۴۸:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۱۸
پس اگر کسی مرتکب جرائم دیگری شود و زمان هم از آن بگذرد، مشمول این ارفاقات خواهد شد؟
ناشناس۳۱۳۱۰۵۶۱۱:۵۲:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۱۸
جالبه که یهو تصمیم گرفتن تو این مورد خاص مر قانون عمل کنن ما یک قانون دیگه هم داریم که دولت موظف است قیمت کالا و خدمات رو یه شهریور 1400 برگرداند .
ناشناس۳۱۳۱۰۸۱۱۱:۵۷:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۱۸
میگویند روزی همسایه نصرالدین به او گفت چند متر طناب داری بهم قرض بدی گفت نه رویش ارزن پهن کردم همسایه گفت مگه رو طناب ارزن پهن میکنن نصرالدین گفت وقتی نخواهیم طناب قرض بدیم مجبوریم رویش ارزن پهن کنیم حکایت مثل بهانه این آقاست وقتی طرف عزیز باشه و اراده ای برای برخورد نباشه انواع و اقسام بهانه ها وجود داره
ناشناس۳۱۳۱۱۲۳۱۲:۰۵:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۱۸
از خطا های پزشکی چند ساله گذشته غافل نشوید.
عباس۳۱۳۱۲۰۱۱۲:۲۳:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۱۸
این موضوع سالیان سال وجود داشته و همین الان بسیاری از پزشکان و مهندسین امروز متقلبین ازمون های دیروز هستن. اونها دارن خیلی راحت زندگی می کنن و اب هم از اب تکون نخرده. کی قراره قانون را اصلاح کنه؟ کی قرار اون را اجرا کنه؟ کی قراره روی اجرای اون نظارت کنه؟
ناشناس۳۱۳۱۳۳۴۱۲:۵۵:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۱۸
سلام خلا قانونی وقتی است که وجود نداشته باشد وگرنه تفسیرهای من درآوردی از آن است که تخلف را با تغییر عنوان اجرا نمیکنند که احتمالا ذینفعانی نیز داشته باشد وقتی علی ع فرمود من بیت المال را برمیگردانم حتی اگر به مهر زنانتان رفته باشد ، مجریان وقانون گزاران فعلی میتوانند علاوه بر جلوگیری از دانشجو شدن عده ای متقلب ،باعث قبولی تعداد معادل از نیروهای نخبه که اعتراض آنها بجایی نرسیده است نیز گردند
ناشناس۳۱۳۱۴۲۵۱۳:۱۵:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۱۸
برخی دکتر ومهندسان فعلی قلابیند .
ناشناس۳۱۳۱۶۱۰۱۳:۵۴:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۱۸
ولی به نظر من مدام بخواهید به این موضوعات دامن بزنید و هزینه های بیخود برای افکار عمومی و واحدهای نظارتی بتراشید یعنی اصل موضوع درک نشده است. پاسخ خیلی سخت نیست، آیا تعداد قابل توجهی از آنهائیکه بدون امکان تقلب وارد دانشگاه شدند، اهل تقلب نبودند یا شرایط براشون فراهم نبوده؟! اکثر ما بر اساس آموزه ها و تربیت خانوادگی و فرهنگ متعارف اجتماعی و نهایتاً اراده و اعتقاد شخصی عمل می کنیم. آیا واقعاً در این عصر تکنولوژی، خانواده ها آموزشهای و تربیت فرزندانشون را در رسیدن به خواسته ها از چنین مسیری را تقبیح میکنن؟ (شاهد مثال : نحوه همراهی خانواده ها در ارزیابی تحصیلی و امتحانات بچه ها در دوران کرونا) پس بهتره در ابتدا با بالا بردن ضریب نظارت در برهه امتحانات، سلامت رو بیشتر کنیم، ولی پس از آزمون ها از برخوردهای احساسی خودداری کنیم و هزینه تراشی های ملی نکنیم.
ناشناس۳۱۳۱۶۳۱۱۳:۵۷:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۱۸
برای تایید مطالب این نوشته بروید از اساتید دانشگاه شاهد بیاورید که دلشان از بی سوادی دانشجویان سالهای اخیر خون است و در پاسخ به اینکه چرا سخت گیری نمیکنید که اینها بالا نیایند میگویند اکثر کلاس را باید بیندازیم که در اینصورت استاد مورد مواخذه قرار می‌گیرد!!!
ناشناس۳۱۳۱۶۶۰۱۴:۰۳:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۱۸
تکلیف کاملا روشنه رفع خلا قانونی، اخراج دانشجویان متقلب به دستور مقام قضایی
ناشناس۳۱۳۱۶۶۳۱۴:۰۵:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۱۸
تا جایی که من به یاد دارم در تمام دفتر چه های سازمان سنجش تاکید شده بود در هر زمانی تقلب محرز شود از؟ادامه تحصیل جلوگیری خواهد شد.
ناشناس۳۱۳۱۷۷۴۱۴:۳۰:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۱۸
می توان امتحانات دانشگاهی آنها را مجزا برگزار کرد و آنها را مجبور به مطالعه ویا اخراج کرد...
ناشناس۳۱۳۱۹۵۴۱۵:۰۹:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۱۸
قانونی که طبری و طبری ها مجری ان باشند بهتر از این نمی شود.
کوروش فرهودیان۳۱۳۲۱۶۸۱۵:۵۹:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۱۸
اینها حکم جعل اسناد را دارد نه تنها باید از تحصیل محروم شوند بلکه باید زندانی و نقره داغ هم شوند و از امتحان مجدد نیز محروم گردند .
ناشناس۳۱۳۲۲۴۷۱۶:۱۷:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۱۸
تقلب قبلا هم بوده، اینها هم قبلا بودند، الان کشف میشه ولی قبلا به این میزان کشف نمی شده.
تربتی۳۱۳۲۳۳۵۱۶:۳۲:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۱۸
با این مطالب سر مردم را شیره نمالید،کسانی که در این رشته ها با تقلب وارد دانشگاه شده اند فرزندان افراد با نفوذی هستند که کسی جرات اخراج آنها را ندارد ،اگر فرزند کارگر و کارمندی بود چنانچه مدرک دکتری هم گرفته بود اخراجش میکردند.
ناشناس۳۱۳۲۴۲۵۱۶:۴۹:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۱۸
همینا چند سال دیگه میشن نماینده و مسئول
باهر۳۱۳۲۵۰۷۱۷:۰۷:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۱۸
بدبخت این مردم بینوا شده و غارتت شده که باید هزینه های سنگین تحصیل این نور چشمی ها بدهند و در آینده هم جان و مالشان در خطر این افراد بیسواد باشد که بعنوان پزشک و مهندس وارد اجتماع میشوند و مسلما کسانی که با خیانت وارد دانشگاه شده آند از هیچ‌خیانتی هم در آینده ابا ندارند.
ناشناس۳۱۳۲۵۸۶۱۷:۲۸:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۱۸
از این دکتر و مهندس های متقلب در این سالها زیاد دیده ایم این دو هزار نفر هم روش .
ناشناس۳۱۳۲۶۳۳۱۷:۴۰:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۱۸
باید خون گریست بر جامعه اسلامی که پزشکان و مهندسان برآمده از آن متقلب باشند.
ناشناس۳۱۳۲۶۳۷۱۷:۴۲:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۱۸
وقتی برخی در مقام مدیر و مسولین کشور اینقدر ضعیف و بی تعهد هستند چه انتظاری از مردم دارید
کاوه۳۱۳۲۷۰۲۱۸:۰۲:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۱۸
واقعا" گل گفتی . جامعه ایران باید از درون دچار تحول شود .
ناشناس۳۱۳۲۹۴۶۱۹:۱۹:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۱۸
آه آن فردی که مثلا نفر 1001 شده و دانشگاه فقط تا 1000 ثبت نام نموده همیشه پشت افراد متقلب و حتی عوامل اجرا نمودن این فرایند هست
ناشناس۳۱۳۲۹۶۵۱۹:۲۴:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۱۸
بیچاره اونایی که استحقاق رفتن به دانشگاه در تهران را داشتند و بواسطه همین عمل ق ب ی ح انجام شده یا به شهرستان افتاده و یا اصلا ترک تحصیل نموده اند .وای بر متقلبین
ناشناس۳۱۳۲۹۹۱۱۹:۳۶:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۱۸
این اظهار نظر دارد در کشوری صورت میگیرد که کمیته انظباطی دانشگاهش به راحتی به هر بهانه ای دانشجویان را ستاره دار و محروم میکند آیا کمیته انظباطی در این مورد اختیار ندارد؟
امیر۳۱۳۳۰۲۲۱۹:۵۱:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۱۸
اصلا قابل قبول برای کشور اسلامی نیست .. مسئولین اصلاح کنند حقی پایمال نشود
بهزاد۳۱۳۳۱۰۰۲۰:۱۹:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۱۸
تکذیب شده . با اخبار کذب جامعه را درگیر نکنید
ناشناس۳۱۳۴۱۱۲۰۸:۰۸:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۱۹
سهمیه های مختلف کنکور هم همین وضعیت را دارند. تبعیض است و حق عده ای دیگر پایمال می شود
کشاورز تهرانی۳۱۳۴۵۲۹۱۲:۳۸:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۱۹
کمیسیون اصل 90 باید پرونده را به قوه قضاییه ارسال کند . نه اینکه خودش مهر تایید ادامه تحصیل این اشخاص را بدهد مگر اینکه اعضا کمیسیون نفعی از این موضوع می برند
محمد۳۱۳۴۹۶۹۱۶:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۱۹
دوستان، دانشگاه آزاد رو دریابید. حتی دانشجوهایی رو که اصلا در امتحان میانترم و پایان ترم هم شرکت نکرده اند رو داره پاس می کنند. خدا به داد آینده این مملکت برسه.
صابر۳۱۳۵۹۲۱۱۱:۴۶:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۲۰
اقای توکلی ظاهرا موسس سایت الف واستاد دانشگاه هستند گرایش عدالتخواهی هم دارند انتظار از ایشان این است ساکت ننشینند وقضیه پیگیری کنند اگر تقلبی در ازمون کنکور به عمل امده است وبر اساس این تقلب تعدادی در رشته های پزشکی قبول شده اند اگر عمل متقلبانه صورت نمیگرفت اینان امتیاز لازم برای قبولی کسب نمی کردند تا واجد شرایط ثبت نام باشند مثال میزنم اگر کسی با مدرک جعلی دیپلم در ازمون شرکت کند وتمامی امتیازات را در کنکور کسب نماید وثبت نام هم بکند ایا پس از کشف جعلی بودن دیپلم چنین شخصی را از دانشگاه اخراج نمیکنند؟ البته که اخراج میکنند بنابر این امتیاز حاصله از عمل متقبانه بخودی خود باطل وکان لم یکن بنظر میرسد ایا اغماز مسئولین در این قضیه افکار عمومی را جریحه دار نمیکند ؟ وافراد متقلب را برای ارتکاب تقلب در کنکورهای بعدی تشویق نمیکند؟ قانونی تلقی کردن هر اقدام متقلبانه داوطلب که به محض ثبت نام در دانشگاه نام او از داوطلب به دانشجو تغییر یافته با کدام اصول وقانون واخلاق وشریعت ساز گار است؟ اگر شخصی بنام زید شخص دیگری بنام عمر را بکشد وقاتل پس از ارتکاب قتل نامش را به فیصل تغییر دهد نباید به مجازات قتل محکوم شود؟ بنظر میرسد این قبیل تفاسیر از مقررات نه تنها فلسفه وجودی قانون را خدشه دار میکند بلکه مشوقی برای اشخاص متقلب خواهد شد
کشاورز تهرانی۳۱۳۵۹۹۷۱۲:۳۷:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲۰
بنده خدا کردان مگر نبود که در جلسه دفاع برای تصدی وزارت کشور قضیه تقلبی بودن مدرک دکترایش درحالی که در دانشگاه درسی می داد علنی شد این روش در دانشگاه ها ظاهرا قدمت دارد !!!!!!!!!!!!!!!!!
اقبال۳۱۳۶۳۳۹۱۵:۵۸:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲۰
بهشت متخلفان کجاست؟
ایران بهشت پزشکان۳۱۳۸۲۸۸۱۴:۱۹:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
الان توی وزارت بهداشت پزشکان تصمیم می گیرند این قشر معاف از مالیات شوند چون پول -قدرت-نفوذ در دولت در مجلس در شورای نگهبان در شورای انقلاب فرهنگی و هزاران جا دارند دقت کنید تمام تصمیمها بنفع پزشکان و اعضای هیات علمی دانشگاهها که خودشون معاف از مالیات کردند به بهانه فرار مغزها اخه کدوم کشور اینها بازی می ده هر کشور اروپایی بروند متخصص که باشند کار تکنسین باید بکنند ضمنا 78درصد مالیات باید بدهند ایران بهشت پزشکان و جهنم کارمندان است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین