رسوایی اسرائیل بعد از ۴۰ سال فریبکاری درباره یک عملیات بزرگ

  4020407080

صهیونیست‌ها که نتوانستند به ۴۰ سال فریب و پنهان‌کاری خود درباره حقیقت عملیات صور که صدها کشته و زخمی میان آنها به جای گذاشت ادامه دهند، اکنون تصمیم به تشکیل یک کمیته جدید برای پیگیری تحقیقات درباره این عملیات گرفته‌اند.

رسوایی اسرائیل بعد از ۴۰ سال فریبکاری درباره یک عملیات بزرگ

به گزارش تسنیم، رژیم صهیونیستی چند روز قبل اعلام کرد که تصمیم گرفته یک کمیته جدید برای انجام تحقیقات درباره انفجار ساختمان نظامی این رژیم در جنوب لبنان، تشکیل دهد.

شبکه عبری کان در این زمینه گزارش داد که اسرائیل بعد از 40 سال مجددا تحقیقات خود را درباره عملیات «احمد قصیر» جوان لبنانی که در سال 1982 موجب انفجاری بزرگ در ساختمان نظامی اسرائیل در منطقه صور لبنان شد، آغاز کرده است.

عملیاتی که جنایتکاران صهیونیست‌ را بهت‌زده کرد

«احمد جعفر قصیر» رزمنده جوان مقاومت لبنان در صبح روز 11 نوامبر 1982 که هم‌زمان با اوایل تجاوز رژیم اشغالگر به لبنان بود تصمیم به انجام یک عملیات شهادت‌طلبانه گرفت که شوکی مهیب برای صهیونیست‌ها بود و سروصدای زیادی در رسانه‌های جهان کرد. در این روز احمد قصیر که جوانی کم سن و سال اما با اندیشه و فکری بزرگ بود سوار خودروی بمب‌گذاری شده خود شد و از ولایت پدری‌اش در منطقه دیرقانون النهر به سمت ساختمان نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی در صور راه افتاد.

کمی بعد ساعت 7 صبح صدای انفجار مهیبی در مقر فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی واقع در جنوب لبنان به گوش رسید که آتش و دود غلیظی منطقه را فرا گرفت. چند روز بعد روزنامه‌های رژیم صهیونیستی آمار این عملیات شهادت طلبانه را 141 کشته و 10 مفقود اعلام کردند. مقامات این رژیم در میان حیرت به تحلیل های مختلف نظامی در این خصوص پرداختند و در نهایت این روز به عنوان بزرگترین روز اندوه در سرزمین‌های اشغالی نامگذاری شد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که در آن زمان از سران این حزب بود، 3 سال بعد از آن حادثه یعنی در سال 1985 میلادی در مراسم گرامیداشت یاد شهدای مقاومت در منطقه دیر قانون النهر زادگاه احمد قصیر پرده از راز این عملیات برداشت و همه فهمیدند که چگونه این شهید 19 ساله سوار بر ماشین بمب گذاری شده خود مقر ساختمانی که دفاتر مربوط به اطلاعات رژیم صهیونیستی و مقر یگان وابسته به سران این رژیم در جنوب و همچنین استراحتگاه افسران و درجه داران نظامی این رژیم بود را منفجر کرد . این روز به یاد فداکاری و عملیات شجاعانه احمد قصیر در لبنان به نام روز شهید نامگذاری شده است.

صهیونیست‌ها در آن زمان شروع به فرافکنی و انتشار اخبار ضد و نقیض درباره علت این فاجعه بزرگ برای رژیم اشغالگر کرده و سعی داشتند خانواده‌های نظامیانی که در جریان این عملیات کشته شده بودند را قانع کنند اما موفق نشدند. در حال حاضر نیز که رژیم صهیونیستی با انواع چالش‌های سیاسی و امنیتی در داخل و خارج فلسطین اشغالی دست و پنجه نرم می‌کند، خانواده‌های این نظامیان مجددا مقامات صهیونیست را برای افشای حقیقت عملیات صور تحت فشار قرار داده‌اند.

رسوایی صهیونیست‌ها بعد از 40 سال پنهان‌کاری

سکوت، تاریکی و محو شدنِ حقیقت 3 کلمه‌ای است که سال‌هاست درباره عملیات صور در میان اسرائیلی‌ها تکرار می‌شود اما صهیونیست‌ها هرگز نمی‌توانند این شوک بزرگ را فراموش کنند. محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که حتی اگر بخشی از واقعیت عملیات صور به بیرون درز کند، عواقب آن برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود و ساختار جامعه آن را از هم می‌پاشد؛ به ویژه در شرایط فعلی که همه چیز دست به دست هم داده تا اسرائیل یک شکاف بزرگ را در جامعه خود احساس کند. علاوه بر آن اسطوره‌ای که اسرائیل از نهاد امنیتی و ارتش خود ساخته بود نیز نابود می‌شود.

بررسی مجدد واقعیت اتفاقی که در سال 1982 در ساختمان نظامی رژیم صهیونیستی در صور لبنان رخ داد ناشی از فشار خانواده‌های کشته‌شدگان بوده و نشانه‌های 40 سال دروغگویی سران اسرائیلی درباره این حادثه بیش از پیش آشکار شده است؛ جایی که مقامات صهیونیست ابتدا تلاش داشتند وانمود کنند که انفجار در مقر نظامی این رژیم در جنوب لبنان به دلیل نشت گاز بوده است.

«محمد جرادات» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی در مقاله‌ای برای شبکه المیادین در این زمینه نوشت، عملیات صور 5 ماه بعد از حمله رژیم اشغالگر به لبنان رخ داد. در آن زمان من کلاس هفتم بودم که متوجه شدم معلمم در کلاس درحال خواندن روزنامه القدس است. من او را زیر نظر داشتم . چشمم به عکسی در روزنامه افتاد که در آن «آریل شارون» نخست‌وزیر جنایتکار رژیم اشغالگر روی ویرانه‌های ساختمان نظامی 8 طبقه این رژیم در جنوب لبنان ایستاده و در سوگ فرماندهان و افسران و سربازان ارتش خود بود.

بر اساس این مقاله، صبح آن روز زمستانی همه اتفاق نظر داشتند که انفجار این ساختمان ناشی از یک عملیات مقاومتی فردی بوده و حتی ستاد ارتش رژیم صهیوینستی در گزارش‌های روزانه خود، این انفجار را ناشی از یک عملیات با خودروی بمب‌گذاری شده توصیف کرد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در این زمینه گزارش داد، در آن زمان همه رسانه‌های جهان گزارش عملیات صور را منتشر کرده‌ بودند اما ناگهان، کمیته تحقیقات «زوریا» اعلام کرد که این انفجار ناشی از نشت گاز بوده است! قرار شد همه بگویند که علت این حادثه نشت گاز بوده است اما با این حال شماری از مسئولان شاباک از جمله «نحمان تال» رئیس وقت این سرویس و «تسفی بندوری» مسئول سابق شاباک از انتشار این دروغ خودداری کرده و بعد از بازنشستگی به تحقیقات فشرده برای روشن شدن حقیقت این فاجعه ادامه داده و شاباک و نهاد امنیتی اسرائیل را به این منظور تحت فشار قرار دادند.

بر اساس این گزارش، مسئولان شاباک که اصرار بر پیگیری تحقیقات در این زمینه داشتند معتقد بودند که پنهان‌کاری اسرائیل درباره واقعیت عملیات صور به حزب‌الله کمک کرد تا حمله دومی نیز به مواضع اسرائیل در این منطقه انجام دهد که ده‌ها کشته و زخمی در میان اسرائیلی‌ها به جا گذاشت.

وقتی اسرائیلی‌‌ها مجبورند به اعتبار و صداقت مقاومت اعتراف کنند

3 سال بعد از این عملیات، ارتش اسرائیل از شهرهای جنوبی لبنان عقب‌نشینی کرد و در این زمان بود که سید حسن نصرالله که در آن زمان از مقامات حزب‌الله محسوب می‌شد حقیقت ماجرای عملیات صور را فاش کرد و احمد قصیرِ 19 ساله را سردار شهدای مقاومت خوانده و روز شهادت او را به نام روز «شهید» نامگذاری کرد. اکنون بیش از 40 سال از آن عملیات گذشته و صهیونیست‌ها مجبور شده‌اند برای قانع کردن افکار عمومی اسرائیلی‌ها یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهند.

جدا از اینکه در جریان تحقیقات جدید، سران صهیونیست حقیقت را به شهرک‌نشینان خواهند گفت یا با روش‌های دیگری به فریبکاری و پنهان کردن حقیقت ادامه خواهند داد، صرفِ اقدام اسرائیل برای بررسی دوباره عملیات صور چند واقعیت را روشن می‌کند:

-اول اینکه روشن می‌شود رژیم اشغالگر صهیونیستی که ادعای «دموکراسی» و آزادی مطبوعات دارد درواقع اخبار و گزارش‌های جنگی را آنگونه که باب میل نهاد سیاسی و نظامی این رژیم است بازتاب می‌دهد و از پنهان‌کاری و دروغ و اخفای حقیقت هیچ ابایی ندارد. این امر باطل بودن موجودیت اسرائیل را تایید و ثابت می‌کند که خودِ صهیونیست‌ها نیز باور دارند که با یک موجودیت جعلی و ساختگی وارد منطقه شده‌اند و مجبورند برای بقای خود دست به هر فریب و دروغی بزنند.

اما نکته تاسف‌بار اینجاست که برخی رسانه‌های عربی نیز در ترویج روایات دروغین صهیونیست‌ها با این رژیم همکاری کرده و خواسته یا ناخواسته در دام فریبکاری‌های رسانه‌ای آن افتاده‌اند.

-اینکه صهیونیست‌ها تصمیم گرفته‌اند به عملیات صور که توسط شهید احمد قصیر انجام شد اعتراف کنند، مقدمه‌ای است تا همه بدانند به روایت‌های این رژیم از عملیات‌های نظامی آن نمی‌توان اعتماد کرد. برخی ناظران معتقدند که با این شواهد، جای شکی باقی نمی‌ماند که ارتش رژیم اشغالگر درباره تلفات خود در عملیاتی که اخیرا توسط رزمندگان فلسطینی در منطقه جنین انجام شد و آسیب بزرگی به خودروزرهی پیشرفته این رژیم وارد کرد، نیز دروغ گفته باشد؛ عملیاتی که در آن اسرائیل مجبور شد برای نجات نظامیان خود که ساعات طولانی زیر آتش بودند برای نخستین بار از زمان انتفاضه دوم، از حمله هوایی ضد جنین استفاده کند.

-اما مهمترین نکته در این زمینه مربوط به اعتبار و صداقت مقاومت است؛ چیزی که صهیونیست‌ها مجبور شده‌اند ناخواسته به آن اعتراف کنند. سید حسن نصرالله که اسرائیلی‌ها بارها اذعان کرده‌اند به سخنان او بیشتر از مقامات خودشان اطمینان دارند 40 سال قبل حقیقتی را فاش کرد که اکنون اشغالگران مجبورند به آن اعتراف کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. من عجله ندارم!

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین