پیام هایپرسونیک ایرانی

گروه جهان الف،   4020316067 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

«پیشرفت های قابل ملاحظه ایران در حوزه صنایع نظامی، در نوع خود الهام بخش بسیاری از ملت ها در اقصی نقاط جهان است که بعضا فکر می کنند رشد و پیشرفت و کسب قدرت، صرفا از طریق همراهی و اتحاد با قدرت‌های غربی به دست می آید.»

 پیام هایپرسونیک ایرانی

به گزارش الف؛ صبح روزِ سه شنبه 16 خرداد ماه، ابرموشک هایپرسونیک "فتاح"، به عنوان جدیدترین و یکی از مهمترین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور "سردار حاجی زاده"(فرمانده نیروی هوافضای سپاه) و "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور کشورمان رونمایی شد. این موشک بردی بالغ بر 1400 کیلومتر دارد و می تواند از کلیه سامانه های سپرموشکی عبور کند و آن ها را منهدم سازد. 

سرعت حرکت این موشک نیز چیزی میان 13 تا 15 ماخ ارزیابی شده و به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت های بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه های دفاع هوایی دشمن را دارد. بسیاری از ناظران و تحلیلگران حوزه مسائل نظامی و راهبردی، دستیابی ایران به فناوری ساخت موشک‌های هایپرسونیک را نقطه عطفی قابل تامل در ارتقا بنیان های امنیت ملی و قدرت بین المللی این کشور ارزیابی می کنند. 

با این همه، اینطور به نظر می رسد که رونمایی از ابرموشک هایپرسونیک فتاح توسط کشورمان، حامل 3 پیام عمده و محوری است. 

اول اینکه رونمایی از این موشک بار دیگر پاسخی محکم به آن طیف از بازیگران و کنشگرانی در عرصه بین المللی محسوب می شود که مدام سعی در ضعیف جلوه دادنِ توانمندی ها و دستاوردهای نظامی ایران دارند. طیفی که زمانی از فتوشاپی بودن تصاویر پهپادهای ایرانی سخن می گفتند اما پس از مدتی، بر قدرت و قابلیت های بالای پهپادهای ایرانی در میدان های نبرد و جنگ، اذعان و اعتراف کردند. 

پیش از این نیز وقتی سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رونمایی موشک هایپر سونیک ایرانی در آینده نزدیک خبر داده بود، بسیاری از جریان های سیاسی و رسانه ای مخالف با کشورمان، به انحا مختلف سعی در القای این گزاره به افکار عمومی منطقه ای و بین المللی داشتند که ایران بلوف می زند و تهران هنوز راه درازی تا دستیابی به فناوری مورد نیاز جهت تولید تسلیحاتی نظیر موشک های هایپرسونیک در پیش دارد. موضوعی که البته با اقدام اخیر ایران در رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح، تا حد زیادی بار دیگر آن ها را سرخورده کرد و وعده صادق ایران را تایید کرد. 

دوم اینکه پیشرفت های قابل ملاحظه ایران در حوزه صنایع نظامی، در نوع خود الهام بخش بسیاری از ملت ها در اقصی نقاط جهان است که بعضا فکر می کنند رشد و پیشرفت و کسب قدرت، صرفا از طریق همراهی و اتحاد با قدرت‌های غربی به دست می آید. 

از این منظر، ایران در مقام یک الگوی برتر برای این دسته از کنشگران ظاهر شده و به آن ها نشان می‌دهد که با اعتماد به نفس و باور داشتن به ظرفیت های خود، می توان به پیشرفت های بزرگ رسید و در عین حال زیر یوغ قدرت های استکباری و تمامیت خواه نیز نرفت. قدرت هایی که جز با تسلیم شدن ملت های دیگر در برابر خود راضی نمی شوند و صرفا غارتگری و فریبکاری را در چهارچوب معادلات بین المللی و به ویژه در ارتباط با ملل در حال توسعه، در دستوکار دارند. 

و سوم اینکه دستیابی ایران به فناوری موشک های هایپرسونیک و به طور خاص رونمایی از موشک ایرانی فتاح، این پیام را به کشنگران منطقه ای و بین المللی می رساند که ایران در عین تعهد به دوستی و همکاری با همسایگان و کشورهای مختلف جهان، از تقویت توانمندی های نظامی خود نیز غافل نمی ماند. توانمندی هایی که البته صرفا ماهیت دفاعی دارند و ایران آن ها را به مثابه پشتوانه هایی جهت مقابله با زیاده خواهی ها و رویه‌های نامشروع کنشگرانی نظیر رژیم اشغالگر قدس که منفعت خود را در ناامنی و جنگ می بیند، تعریف و ارزیابی می‌کند. 

از این رو، رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح به عنوان دستاورد جدید نظامی کشورمان، برای دوستان و کشورهای حامی صلح در منطقه و جهان امید بخش و برای دشمنان ایران و توطئه گران، پیام سرخورردگی و ناامیدی را به همراه دارد.  اقدام ایران در رونمایی از نخستین موشک هایپرسونیکش، پاسخی عملی به تهدیدات چند وقت اخیر سیاستمداران ارشد رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا داد که مدام علیه کشورمان دست به لفاظی می‌زنند و از قریب الوقوع بودنِ حمله به کشورمان و سایت های حساس اتمی ایران سخن می گویند. 

از این منظر، ایران با رونمایی از موشک فتاح و البته دیگر پیشرفت های نظامی و فناوری خود این پیام را به طور خاص به صهیونیست ها می رساند که بهای ماجراجویی آن ها علیه ایران، نابودی شان خواهد بود. بهایی که بعید است صهیونیست ها قادر به پرداختِ آن باشند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۸۲۱۸۲۱۳:۲۶:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۱۶
فعلا جواب همین طالبان رو بدید
ناشناس۳۰۸۲۳۰۲۱۴:۲۸:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۱۶
ای کاش کارهایی که در کشور انجام می گیرد، اولویت بندی می شدند.
ناشناس۳۰۸۲۵۵۷۱۷:۰۳:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۱۶
جالب است که موشک بسیار پیشرفته فراصوت داریم، اما نمی توانیم خودرو ایمن و کم مصرف تولید کنیم، نمی توانیم بسیاری از اقلام غذایی را به اندازه کافی تولید کنیم، در صنایع نفت و برق و پتروشیمی،... کمبود داریم، در مدیریت، برنامه ریزی، آموزش..... هزار و یک مشکل داریم.
ناشناس۳۰۸۲۷۳۸۱۹:۴۴:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۱۶
برای اینکه باید برای صنایع کشور مدیران سپاهی انتخاب کنیم
ناشناس۳۰۸۲۹۴۶۲۳:۲۷:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۱۶
موشک رو سپاه ساخته چه ربطی به آموزش پرورش داره؟
ناشناس۳۰۸۲۵۶۷۱۷:۱۰:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۱۶
امروز در برخی علوم و صنایع حتی در حال پیش افتادن از آمریکا هستیم.
ناشناس۳۰۸۲۵۶۸۱۷:۱۴:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۶
اگر مقتضیات ایجاب کند، جنگ با آمریکای جنایتکار و رژیم پلید آن هم در رکاب سید و رهبر عزیزمان امام خامنه‌ای برای ما از عسل شیرین‌تر است. بنابراین اشرار جهان در واشنگتن و تل‌آویو برای ترساندن ایران به طبل جنگ نکوبند. چراکه پاسخ‌های ملت قهرمانی که در دفاع مقدس امتحان خود را پس داده، همیشه کوبنده و پشیمان‌کننده است.
ناشناس۳۰۸۲۶۸۴۱۸:۵۲:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۱۶
ناپلئون: بُرد دیپلماسی من به اندازه بُرد توپخانه من است.
ناشناس۳۰۸۲۸۷۳۲۲:۱۲:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱۶
بعد عاقبت ناپلئون چی شد استاد؟
ناشناس۳۰۸۲۷۱۵۱۹:۱۶:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
آیا این موشک, ایران را قادر می سازد که حق آبه خود را از طالبان بگیرد؟ اگر نه, میتوان پی برد که دنیا دنیای گفتگوست !!
ناشناس۳۰۸۲۷۷۹۲۰:۳۲:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۱۶
چه ربطی داشت؟ دنیا دنیای قدرت است البته نه فقط نظامی بلکه اقتصادی و .. هم
ناشناس۳۰۸۲۷۸۵۲۰:۳۷:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
نگرانی امریکا و اسرائیل از ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران بیانگر اهمیت این موشک است زیرا توان بازدارندگی از جنگ دارد.
ناشناس۳۰۸۲۷۸۷۲۰:۳۹:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۱۶
حملات موشکی ایران به عین الاسد نشان داد که دنیای امروز دنیای موشک هاست.
اعتدال۳۰۸۲۸۵۳۲۱:۴۱:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۱۶
گفتگو بدون قدرت سخت افزاری و نرم افزاری = تسلیم
ناشناس۳۰۸۲۹۸۰۰۰:۱۶:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۷
چه حرف بی منطق و بی ربطی
ناشناس۳۰۸۳۰۹۷۰۶:۰۹:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۱۷
موشک نباشه طالبان میاد تو کشور سرمون رو میبره
ناشناس۳۰۸۲۳۲۶۱۴:۴۵:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۱۶
طالبان عددی نیست که بخواهیم مشتمان رو نثارش بکنیم از کنار ادم دیوانه سنگ به دست که چیزی برای ازدست دادن نداره فقط باید به ارامی وبدون توجه گذشت. به مرور ناچارمیشه سرعقل بیاد
ناشناس۳۰۸۲۵۶۳۱۷:۰۹:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۱۶
ما امروز در قدرت نظامی، ایستادگی، مقاومت، نبرد و پیروزی کم و کسری نداریم.
ناشناس۳۰۸۲۵۶۵۱۷:۰۹:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
ما ایستاده ایم و هر روز قدرتمندتر می‌شویم، آثار و زوایای نفوذ انقلاب تا شرق مدیترانه و شمال آفریقا قدرت ساخته است و این قدرت ها امروز عمل می‌کنند.
ناشناس۳۰۸۲۵۷۳۱۷:۲۳:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۱۶
طالبان عددی هست یا نیست مورد بحث و هدف نیست ______ هایپر سونیک پایه‌های کاخ سفید رو نشانه گرفته تمام عربده‌های ضد دینی و ضد فرهنگی و سیاسی بخاطر اقتدار ایرانه خیانت‌ها ولنگاری‌ها و جنایت‌های معیشتی و اقتصادی هم برای جلوگیری از سرعت ایران برای احیای امپراتوری هست کمی از شعار فاصله بگیرید و به محتوا بیاندیشید
ناشناس۳۰۸۲۳۵۷۱۴:۵۹:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
نیازی به این کارهای بزرگ نیست و با یکی دو حرکت کوچک خودشان مجبور می شوند آب رها کنند
ناشناس۳۰۸۲۳۶۶۱۵:۰۴:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۶
مگه جواب دبه رو با هایپرسونیک می‌دن!! اتفاقات دو دهه گذشته نشون داده که سیاست ایرانی اولا بسیار صبورانه تصمیم می‌گیره دوما کاملا متناسب عمل می‌کنه طوری که بعد از ۷ هشت سال، بن سلمان که می‌خواست جنگ رو داخل ایران بیاره الان وزیر خارجه‌ش مشتاقانه دنبال دیدار با وزیر خارجه ایرانه!!
ناشناس۳۰۸۲۳۶۸۱۵:۰۵:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
عجله نکن دوست عزیر!!
ناشناس۳۰۸۲۱۸۹۱۳:۲۸:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۱۶
ارزش، کارایی و عیار یک سلاح فقط در یک جنگ واقعی مشخص می شود.
ناشناس۳۰۸۲۳۶۳۱۵:۰۲:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۱۶
مانند عین الاسد که سامانه های دشمن کلا از کار افتاد و هدف ها یکی یکی مورد اصابت قرار گرفت هیچ جرات پاسخ دادن هم نداشتند چون می دانستند طی یک روز هزاران آمریکایی کشته می شدن
ناشناس۳۰۸۲۴۰۶۱۵:۳۰:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۶
قابل توجه آن غرب گرایی مقام سابق!!!
ناشناس۳۰۸۲۹۵۰۲۳:۳۰:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۱۶
تو عین السد مشخص شد
ناشناس۳۰۸۲۱۹۴۱۳:۲۹:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۱۶
ارزش یک فروند از این موشک چه قدر است؟
ناشناس۳۰۸۲۳۵۶۱۴:۵۹:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
به اندازه‌ای ارزش داره که آمریکا و اسرائیل خواب حمله به ایران رو نبینن !
ناشناس۳۰۸۲۳۸۵۱۵:۱۴:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱۶
یک صدم دستمزد یه فوتبالیست هم نیست
ناشناس۳۰۸۲۲۰۲۱۳:۳۲:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۶
موشکهای فرا صوت در سه سطح طبقه بندی می شوند. این موشک از کدام نوع است؟
ناشناس۳۰۸۲۳۷۵۱۵:۰۹:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۱۶
از هرسطحی باشه مهم اینه که هایپر سونیکه، اونی که بدونه می‌دونه!
ناشناس۳۰۸۲۲۱۶۱۳:۳۸:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۱۶
سران محترم سه قوه باید با یک تصمیم قاطع اقتصاد کشور و صنایع خودرو سازی کشور را به عهده سپاه قرار دهند بنحوی که برای مدتی مدیریت اقتصادی کشور و نظارت برهمه فعالان و فعالیت های اقتصادی بدست برادران پرتوان سپاه قرار داده شود نا انشالله فرج و گشایش اقتصادی صورت گیرد
ناشناس۳۰۸۲۳۴۲۱۴:۵۳:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۶
داداش من اون مسایل که فرمودید مسایل صرفا فنی و علمی نیست بلکه مسایل اقتصادی هم توش مطرح هست بلکه موضوع اقتصادی خیلی مطرح تر هستش برای خودرو سازی اگه برای یه واشر ساده بخوای خط تولید راه بندازی اولین موضوع اینه هزینه خط تولید چقدر هستش و چقدر باید فروختش اگه شما 10 میلیارد خرج تولید یه قطعه بکنید باید آنقدر فروش داشته باشه علاوه بر سود دهی بازگشت سرمایه هم داشته باشه بماند که طول عمر همچین تولیداتی برای به روز بودن به شدت پایین هستش و باید تیراژ بالا باشه که اونم بخاطر بازار محدود ایران ممکن نیست
ناشناس۳۰۸۲۴۸۷۱۶:۱۵:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
توجیه نفرمایید قربان مثال های زیاد هست که تیراژ بالا تولید می شود بدون مشکل و حتما هم قرار نیست همه مواد و قطعات آن در داخل تولید شود سوم هم بحث اصلی در مورد کیفیت هست و نه چه میزان تولید
ناشناس۳۰۸۳۲۱۶۰۸:۲۰:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۱۷
چرا نیازی هست سران قوا تصمیم بگیرن؟ وقتی سپاه هم منابع مالی کافی داره و هم نیروی کافی؟ مگه زر ماکارون خودرو ساز شد سران قوا براش تصمیم گرفتن؟
ناشناس۳۰۸۲۲۲۶۱۳:۳۹:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۱۶
جنگ ستارگان، پروژه ای بود که در زمان دونالد ریگان رییس جمهوری اسبق آمریکا در دهه 90 میلادی مطرح شد. این پروژه شامل شبکه به هم پیوسته‌ای از ماهواره‌های مسلح به موشک‌های هسته‌ای و لیزرهای قوی بود که همواره در مدار زمین در حال گردش بودند تا به محض آغاز حمله هسته‌ای به ایالات متحده و متحدانش، به طور خودکار با پرتاب موشک‌های رهگیر به سمت موشک‌های مهاجم و موشک‌های هسته‌ای به کشور مهاجم وارد عمل شوند.
ناشناس۳۰۸۲۳۷۳۱۵:۰۸:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۶
رویایی که تعبیر نشد!!
ناشناس۳۰۸۲۵۲۲۱۶:۳۷:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۱۶
رونالد
ایراندوست۳۰۸۲۲۵۴۱۳:۵۳:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۶
ایول به سپاه و نیروهای مسلح - آمریکا و منفی دهندگان از دست ایران عصبانی باشید .
ناشناس۳۰۸۲۳۰۱۱۴:۲۷:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۱۶
اقتدار باید همه جانبه باشه معیشت مردم وضع رفاه مردم همه اینها هم باید لحاظ بشه
ناشناس۳۰۸۲۶۲۲۱۸:۰۴:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۱۶
اون دست اختلاس طلب هاست ببخشید اصلاح طلب ها
ناشناس۳۰۸۲۹۶۱۲۳:۴۰:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۱۶
اکنون تمام ارگانها از یک جناح و یک دست هستند. ولی دریغ از بهبود وضعیت معیشتی‌
ناشناس۳۰۸۲۳۳۲۱۴:۴۸:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۱۶
انشالله که درست باشه
ناشناس۳۰۸۲۳۴۰۱۴:۵۲:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۱۶
زمانی وزیر خارجه اصلاحات می گفت تجهیزات نظامی ایران با یک موشک امریکا مختل می شود و دیدیم که چگونه عین الاسعد را منهدم کردند انشاء الله غرب پرستان کشورمان ، حد اقل تاییدات اربابانشان در پیشرفتهای نظامی ایران را در نظر بگیرند .
مردم۳۰۸۲۳۴۴۱۴:۵۴:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۱۶
موشک فتاح از افتخارات ماست.
سلام۳۰۸۲۳۹۳۱۵:۲۰:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۱۶
حضرت رب العالمین جل جلاله یارو یاور بچه شیرهای ایرانی باشد و به یاری خدا اتحادی در ایران پیرو امیرالمومنین حیدر کرار علی ابن ابیطالب علیه سلام شکل بگیره و هرچه زودتر مشکلات اقتصادی حل شود.
ناشناس۳۰۸۲۴۵۲۱۵:۵۹:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
نویسنده به نظر خیلی وطن دوست میاد نگارنده محترم لطفا یه چند روز مایه بذارید راجع به این ابر بحرانهای مملکت مسئولین رو بازخواست کنید اول محیط زیست یعنی بحران کم آبی زلزله احتمالی و آلودگی هوای کلانشهرها و برنامه مسئولین برای مقابله با اونها، دوم تورم و ارزش پول ملی، سوم فرار سرمایه و نخبگان چون میدونید که بدون سرمایه گذاری مملکت همش درجا میزنه .
ناشناس۳۰۸۲۵۶۶۱۷:۱۰:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۶
تا یه پیشرفت بدست میاد یه عده فورا یادشون می افته که بحران هم داریم باشه شما دلسوز مملکت اجازه بده هر چیزی جایی داره خوشحالی برای پیشرفت به جای خود تدبیر برای مشکلات هم به جای خود
ناشناس۳۰۸۲۶۸۱۱۸:۴۸:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۱۶
موسسه استراتژیک استرالیا: ایران یکی از ده قدرت برتر علمی و فناوری دنیاست.
ناشناس۳۰۸۲۶۱۱۱۷:۵۷:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۱۶
کره شمالی هم موشک اتمی داره.. سرانجامش چیه؟... باید هدف و الگو مشخص باشه. آیا می تونید ژاپن و یا آلمان رو الگو قرار بدید؟
ناشناس۳۰۸۲۷۸۴۲۰:۳۵:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۱۶
کره شمالی اگر سلاح اتمی و موشک قاره پیما نداشت تا حالا صدها بار هدف حمله امریکا قرار گرفته و نابود شده بود.
ناشناس۳۰۸۲۷۱۰۱۹:۱۱:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۱۶
یاشاسین ایران
ناشناس۳۰۸۲۹۲۲۲۳:۰۳:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
هایپر سونیک خیلی هم خوبه اما مشکل اصلی اقتصادی است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین