صحرایی به بهارستان رفت

  4020301077 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

«رضامراد صحرایی» که شامگاه ۳۱ اردیبهشت به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد، امروز - دوشنبه - برای تعامل با نمایندگان و تشریح برنامه های خود در کمیسیون‌های تخصصی به مجلس شورای اسلامی رفت.

صحرایی به بهارستان رفت

به گزارش ایرنا، صحرایی امروز - دوشنبه - با حضور در مجلس شورای اسلامی برای حضور در کمیسیون های تخصصی و گفت و گو با نمایندگان مجلس، رایزنی خود را آغاز کرد.

روز گذشته آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

جذب، تربیت و ارتقای سرمایه انسانی آموزش و پرورش، کارآمدسازی نظامات و سازوکارهای راهبردی و مدیریت آموزش و پرورش، ارتقای عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی، به‌کارگیری ظرفیت‌های درونی و بیرونی مدرسه (مشارکت)، آرام‌سازی و بهینه‌سازی نظام تأمین، تخصیص و مصرف منابع مالی در سطوح مختلف نظام آموزش و پرورش، استانداردسازی و توسعه فضا، تجهیزات و فناوری‌های آموزشی و پرورشی و ارتقای توانمندی‌های تربیتی خانواده‌ها از برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

پیش از این یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بود که به دلیل حواشی پیش آمده پیرامون رتبه بندی معلمان و پرداخت حقوق فرهنگیان در اسفندماه گذشته و مشخص شدن قصور این وزارتخانه در تامین اعتبارات مورد نیاز، فروردین ماه از مسئولیت خود استعفا داد و رئیس جمهور صحرایی را که ریاست دانشگاه فرهنگیان را بر عهده داشت، به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب کرد.

وزارت آموزش و پرورش از نظر تعداد نیروی انسانی شاغل و نیز گستره تاثیرگذاری بر خانوارهای ایرانی با توجه به جمعیت حدود ۱۶ میلیون نفری دانش آموزان کشور از مهمترین وزارتخانه های فرهنگی و دستگاه اجرایی کشور به شمار می رود.

رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» مورد اشاره و تاکید قرار دادند و پنج توصیه خطاب به مسئولان بیان کردند: «اول، سند تحول به صورت مستمر تکمیل و به روزرسانی شود». «دوم، از سند تحول حمایت قاطع و به اجرای آن کمک شود». «سوم، برای سند تحول که سندی متقن و خوب است بدیل و رقیبی درست نشود». «چهارم، نقشه راه دقیق اجرای سند تحول از ستاد تا مدارس تهیه و در دولت و مجلس از آن حمایت شود» و «پنجم، در نقشه راه، شاخص‌های قابل اندازه‌گیری معین شود که بر اساس آنها پیشرفت اجرای سند دائماً رصد شود».

دیدگاه کاربران

رضا۳۰۵۷۶۵۷۱۵:۵۰:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱
خدا کنه که رای نیاره... حاجی بابایی خیلی بهتره
حنیفی۳۰۵۸۶۶۱۰۸:۳۳:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۲
آقای صحرایی قول داده بودین تا پایان اردیبهشت معلمین فاقد رتبه تعیین تکلیف شوند در همین ابتدای کار خلف وعده کردین ؟؟؟؟؟!!!!! سالی که نیکوست از بهارش پیداست
ناشناس۳۰۵۸۸۰۹۰۹:۵۹:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۲
سلام امیدواریم برای تعیین تکلیف و استخدامی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی ۹۲ به بعد کشوری بدون سهمیه ایثارگری از سوی دولت و وزارت آموزش و پرورش پیگیریهای جدی شود زیرا آموزش و پرورش با کمبود ۳۰۰هزار نیرو مواجه است نیروهای زحمتکش نهضت ۹۲ به بعد بدون سهمیه ایثارگری دارای ۵ تا ۱۰ سال سابقه ی کاری هستند بلاتکلیفی تا کی؟جوانان دریابید سرمایه این مرز و بوم هستند.
ابوالفضل۳۰۵۹۰۰۳۱۱:۴۶:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۲
آیا تو سند تحول ،از تحول حقوقی معلمان در کوتاه مدت هم حرفی آمده ؟
ناشناس۳۰۵۹۰۷۰۱۲:۳۲:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۲
لطفاً مدارس دولتی شاهد و نمونه و استعدادها و فرهنگ را با مدارس دولتی دیگر ادغام نمایید و فقط دو نوع مدرسه باشد یا دولتی مطلق یا غیر دولتی مطلق.والسلام
ناشناس۳۰۵۹۸۰۵۱۹:۳۹:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۲
امید آن داریم سنوات بازنشستگان آموزش و پرورش ۴۰۱هرچه زودتر پرداخت شودکه طولانی شده ،رتبه بندی و مزایای آن پرداخت شود ،پس چه شد رتبه‌بندی اردیبهشت ماه
فرهنگی از دیلم۳۰۵۹۸۹۸۲۰:۵۷:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۲
وزیر انتخابی جدید آموزش و پرورش باید ایراد اساسی رتبه بندی را رفع کند و در نهایت تنهاجمع امتیازات را ملاک تعیین رتبه یک تا پنج قرار دهد.
ناشناس۳۰۵۹۹۱۸۲۱:۱۳:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۲
با سلام،با توجه به نقطه نظرات و آگاهی ایشان بر وضعیت فرهنگی کشور بنظرن فرد مناسبی برای وزارت آموزش و پرورش باشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  13. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  14. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  15. تنوری که هنوز سرد است...

  16. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  17. ایثارگران را بدنام نکنید !

  18. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  19. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  20. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

آخرین عناوین