نظرات برگزیده مخاطبین الف: لطفا مسئولین، برنامه «زندگی پس از زندگی» را تماشا کنند!/ چرا ظریف در فایل صوتی هیچ اشاره‌ای به تحریم‌های اوباما نمی‌کند/ مردم معترض در سال ۸۸ قانع نشدند

گروه سیاسی الف،   4000222057 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: لطفا مسئولین، برنامه «زندگی پس از زندگی» را تماشا کنند!/ چرا ظریف در فایل صوتی هیچ اشاره‌ای به تحریم‌های اوباما نمی‌کند/ مردم معترض در سال ۸۸ قانع نشدند

مخاطبین الف درباره یادداشت «یکی از بهترین برنامه های تاریخ تلویزیون در کنج شبکه ۴» نظرت متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*بدون شک پرداختن به چنین موضوعی و به این شکل کاملا جدید و نوآوری است اما چند نکته مهم: اول : اصل مطلب همه تجربه کنندگان صحیح است و منطبق بر آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام است دوم: بدون استثنا همه تجربه کنندگان برداشتها و توهمات و تخیلات خود را هم وارد اصل مطلب و حقایق می کنند بخصوص خانمها با توجه به احساسات و قدرت تکلم زیاد حاشیه را پر رنگ تر از متن می نمایند سوم : پژوهش‌ها و تحقیقات میدانی عوامل برنامه قابل تقدیر است اما به این نکته توجه نشده است که مخاطبان برنامه پژوهشگران و دانشمندان نیستند بلکه عموم مردم هستند لذا عموم. مردم. ممکن است برداشتها و تصورات اضافه بر اصل حقیقت را هم باور نمایند لذا نظرات متفاوت و در مواردی هم. متناقض تجربه گران در مخاطب عام ایجاد شبهه می کند که چون مجالی برای پرسش و پاسخ در برنامه دیده نشده مخاطب خود تصمیم می گیرد که نظر صحیح کدام است و این با روح حاکم بر برنامه که ایصال به حقیقت است منافات دارد

*اون دوستانی که میگن باور نمی‌کنیم محض اطلاع همه ی قسمتارو ببینن میفهمن که ی جاهایی چه دلایل منطقی برای اثبات حرفای تجربه گران آورده میشه در ضمن ی فیلسوف غیر مسلمان می‌گفت برای بعضی حرفا نباید ابتدا دنبال استدلال باشی و بعد بپذیرید بلکه باید بدون استدلال و از ته قلبت بپذیریشون مثل وجود خدابعد اگه خواستی بری دنبال سند و مدرک .اگه از همون ابتدا مدرک بخوای فقط ی زمانی از عمرتو الکی از دست دادی برای اثبات چیزی که واقعا وجود داشته و دیگه اون زمان هم برنمیگرده

* این برنامه منو به تفکر وا داشت و خیلی به انسان واقعی بودن و کمک به دیگران و ..... وا داشت ۵ درصد هم مثل من به سمت سلامت زندگی کردن برن پول برنامه دور ریخته نشده که فکر کنم خیلی ها روشون تاثیر داشته

*من هم چندقسمت این برنامه رو دیدم برای کسی که به معاد اعتقاد داره باعث دلگرمی وتلنگر میشه .برای کسانی که معاد قبول ندارن هرچی هم دلیل بیاری نمیپذیرن .همیشه برای قبول نکردن هزارتا بهونه وجود داره.

*مسولین باید حتما این این برنامه را ببینند شاید تلنگری بهشان زده شود آن دنیا باید حساب پس بدهند 

*من به بهشت و جهنم معتقدم اما رسانه ملی حق پخش چنین برنامه ای را ندارد . چرا ؟ چون در بهترین حالت هیچ سندی برای اثبات این حرفها ندارند و در بدترین حالت اینها توهم این افراد است

*(پاسخ به کامنت بالا)تمام کسانی که دعوت میشوند از قبل راستی ازمایی با توجه به همه موارد میشود و با واقعیات بیرونی تطابق داده میشود برنامه کارشناسی شده و از همه محققین در برنامه استفاده میشود ملاحظه می کنید که کارشناسان در بین برنامه هم موارد را ارزشیابی و واکاوی میکنند

*متاسفانه دغدغه صدا سیما فقط اینه که از صبح تا شب یا به آمریکا یا به اسراییل یا به دولت روحانی به یه طریقی لعن و نفرین و توهین کنه تا حدی که حتی این رو به سریالهای خانوادگیش هم سرایت داده !! واین قدر جناحی شده که اصلا فرصت نمی کنه به معنویات و نیازهای روحی مردم بپردازه واقعا صداسیما در حق مردم این مرز و بوم اجحاف می کنه و یکی از بزرگترین عوامل دلزدگی مردم از ارزش های انقلابه و این ناشی از غلبه تنها یک تفکر بر صداسیماست که البته در صحت این تفکر و مورد قبول حق بودن آن هم بسیار جای شک است !! برنامه زندگی پس از زندگی هم چون از شبکه ۴ (که یک شبکه علمی وفرهنگیه و به مقتضای چهار چوبی که داره در دست اهل علم وفناوری قرار گرفته تا حدی نسبت به شبکه های دیگه در مسیر درست حرکت می کنه ) پخش میشه قابل اعتماد و اعتنا تره .

***

یادداشتی با عنوان «روحیه‌ قاجاری و دستاوردهای فرنگ در یک فایل صوتی» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد. تعدادی از این نظرات را می خوانید:

*عنابستانی با ظریف و اسحاق چه فرقی با هم دارن؟ هر کی تو حوزه‌ی خودش مرتکب خیانت و ظلم بشه باید تنبیه بشه

*کریمی قدوسی باید به دلیل زدن تهمت بدون سند و مدرک به مسئولان ارشد کشور، بازداشت و محاکمه شود.

*چرا ظریف در این فایل هیچ اشاره ای به تحریم های آیسا و ویزا در زمان اوباما و هیچ به قول سیف نکرد؟! اینستکس تو خالی اروپا به چه دردی خورد؟!

*یکی از مشکلات ما همین است که به نام تخصص و منطق کارهایی انجام می شود که به ضرر کشور است. حالا بعضی ها همان اول متوجه می شوند و هشدار می دهند ولی بعضی ها ابتدا سرمست می شوند و منم منم می کنند و بعد فیلم و نوشته خود را هم تکذیب می کنند. تاریخ قضاوت خواهد کرد. اگر توافقی با رزمایش موشکی از سوی ما به هم بخورد ولی با به شهادت رساندن بزرگترین سردار ما مشکلی برایش پیش نیاید در تاریخ منطق و علم سیاست عبرت آیندگان خواهد بود.

*آقای ظریف اگر حرف کارشناسی زد پاسخ دهد آیا سردار سلیمانی یا بالادستیها آن جاسوسها را به تیم هسته ای معرفی کردند؟ چرا نهادهای امنیتی مخالفت کردند باز آنها را به تیم دعوت کردید؟ لطفا هزینه اجرای بد را برای دیگران فاکتور نفرمایید

*ظریف شاگرد زرنگ کلاس است. متاسفانه طوری شده که شاگرد تنبل ها مدام از ظریف ایراد می گیرند. علت این است که با وجود ظریف، ضعف های این شاگردان هویدا شده است.

*(پاسخ به کامنت بالا)ظریف اگر شاگرد زرنگ بود !!! در برجام اینهمه امتیاز مفت به دشمنان نمی داد و تحریمهای دوبله و سوبله آیسا و کاتسا را تحویل بگیرد !

*اگر ظریف در مذاکرات کاره ای نیست پس چرا انقدر بد و بیراه نثار جلیلی میکردید؟

*(پاسخ به کامنت بالا) چون بر خلاف ظریف مجری خوبی نبود و در زمان او سازمان ملل 6 قطعنامه پشت سر هم علیه ما صادر کرد و زیر فصل 7 منشور رفتیم و او تنها نگاه کرد.

*برجامیون خدا تناقض هستند از یه طرف میگن برجام رو نظام آورد از طرف دیگر میگن نظام نذاشت برجام به نتیجه برسه ،از یه طرف میگ ظریف فقط دستورات بالادستی ها رو انجام داد از طرف دیگه میگن ظریف کار بزرگی کرده ، از یه طرف میگن مقصر تحریم ها زمان جلیلی ، شخص جلیلی است که امتیاز نداد از طرف دیگر میگن مقصر تحریم ها زمان ظریف درحالی که امتیاز داد ظریف نیست و فقط آمریکاست و موارد متعدد دیگر

*شما به انتقاد عادت ندارید برای همین یک انتقاد ظریف برایتان اینقدر عجیب است. خود سردار سلیمانی هر وقت لازم می دید به رییس جمهور کشور هم نامه انتقادی بسیار تند می نوشت. چرا استاندارد دوگانه دارید؟ سردار سلیمانی اگر زنده بودند احتمالا یا اصلا به ظریف واکنشی نشان نمیداد یا اینکه بدون جنجال و توهین نظرش را میگفت.

*من طرفدار ظریف یا اصلاح طلبها نیستم ، ولی این واکنش برچسب زنی در فرهنگ ما ایرانی ها بدور از اخلاق و مانع رشد هست و نتیجه معکوس در افکار عمومی داره وقتی حاکمیت در هر کجا اصرار بیش از حد بر یک نگرش و ایدئولوژی انجام بده ناخدگاه باعث ضدیت میشه چون پویایی در مقاومت نیست.

***

مخاطبین الف درباره یادداشت «آغاز یک بازی همیشگی در آستانه انتخابات؟!» نظرت متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*من فکر کردم منظور از بازی همیشگی انتخابات، بازی انتخاب بین بد و بدتر جهت کشاندن مردم پای صندوقها هست. متن، داستان دیگه ای بود.

*وقتی معترضان به نتایج انتخابات سال 88 بدون محاکمه هنوز در حصر خانگی هستند تلاش برای اقناع افکار عمومی در مورد سلامت انتخابات آب در هاون کوفتن است.

*اینکه هرکی هرچی میخواد بگه.خب بگه اما ما مردم اگه رای نمیدیم 1.عملکرد بسیار بسیار بد2.هیچ راهی برای اعتراض برای این عملکرد بد3.سوء استفاده مسئولین از نام ما به کام خویش یعنی عدم صداقت

*دولت روحانی با هیچ دولتی قابل قیاس نیست 3 سال پی در پی تورم بالای 50 درصد و رشد اقتصادی منفی داریم که از اول انقلاب تاکنون سابقه نداشته است حداکثر تورم در دولت قبل در سال 91 حدود 40 درصد بود.

*آقایان خودشان برگزار کننده انتخابات هستند و بعد زیر سوالش می برند البته اگر نامز مورد نظرشان از صندوق بیرون نیاید. با این حرفا انتخابات را مهندسی می کنند. همون طور که وضع اقتصادی کشور را به گند کشیدند و الان هم طلبکارند انگار نه انگار که چقدر پول پارو کرده و چقدر برای اطرافیانشان دزدیدند

*هنوز متوجه نشدم کجاش خدشه به انتخاباته . داره میگه دلیل شرکت نکردن مردم از نظر خود مردمی که شرکت نمیکنند سه چیزه. یا کاندیداها محدودند یا فکر میکنند رایشان در تغییر اوضاع مملکت بی تاثیر است یا فکر میکنند ممکن است رایها دستکاری شود. کسی که شرکت نمیکنه دلایلش همینهاست دیگه.

*اصلاح طلبان هروقت برنده انتخابات باشند میگن دموکراتیک بود اگر بازنده باشند میگن تقلب شده بود

*آن مردمی که در سال 88 معترض بودند هیچگاه قانع نشدند و استخوان لای زخم ماند

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۶۸۷۲۱۱۶:۳۹:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۲۴
با استفاده از رای ظریف می خواهند که ظریف برای جهانگیری یا یکی دیگر جناح دولت فعلی برای او رای بالایی بگیرند و خود ظریف دوباره وزیر خارجه دولت جدید شود تاکتیک این است
ناشناس۱۹۶۸۸۷۸۲۰:۲۰:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۲۴
حتی سازمان های نظرسنجی امریکا صحت انتخابات سال 88 را تایید کردند آنهایی که قانع نشدند نمی خواهند قانع بشوند و حقیقت را بپذیرند.
ناشناس۱۹۶۸۸۸۰۲۰:۲۱:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۲۴
خسارت محض برجام بدلیل ضعف مجریش بود ظریف مجری خوبی نبود.
ناشناس۱۹۶۸۸۸۲۲۰:۲۵:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۲۴
سران فتنه 88 اگر محاکمه می شدند به جرم تهدید امنیت ملی و تهییج مردم به بلوا و آشوب حداقل مجازات شون اعدام بود خیلی شانس آوردند که محاکمه نشدند.
ناشناس۱۹۶۸۸۸۵۲۰:۲۸:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۲۴
ظریف باید پاسخگو باشد چرا در تیم مذاکره کننده چند جاسوس وجود داشت ؟!
ناشناس۱۹۶۸۸۹۰۲۰:۳۱:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۲۴
ظریف چرا در فایل صوتی از کارشکنی امریکا و اروپا در لغو تحریم ها چیزی نگفته و نمی گوید ؟!
ناشناس۱۹۶۸۸۹۱۲۰:۳۳:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۲۴
برنده شدن روحانی با نیم درصد تک ماده در سال 92 نشان داد که تهمت تقلب به نظام دروغ و کذب بود.
ناشناس۱۹۶۸۸۹۴۲۰:۳۵:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۲۴
فتنه 88 کودتای باند ثروت و قدرت بود زیرا از سال 84 دست شون از پُست های مدیریتی و حقوق های نجومی کوتاه شده بود.
ناشناس۱۹۶۹۰۳۷۲۳:۴۶:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۲۴
مسئولان که دهها ساله خودشون نویسندگان برنامه زندگی پس از زندگی برای مردم هستند!!!
ناشناس۱۹۶۹۲۱۹۰۸:۱۴:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۲۵
سلام خودشون توییتر و شبکه های اجتماعی رو برای مردم فیلتر و مردم را محروم میکنند, ولی وقتیکه ۲ ساعت خودشون را از همون شبکه محروم میکنند, فریاد نقض آزادی بیان شون, گوش فلک رو کر میکنه! آنچه برای خود نمی پسندی, برای دیگران نیز نپسند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین