یکی از بهترین برنامه های تاریخ تلویزیون در کنج شبکه ۴

حسین رجایی،   4000220001 ۱۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
یکی از بهترین برنامه های تاریخ تلویزیون در کنج شبکه ۴

این روزها به مناسبت ماه مبارک رمضان، یکی از بهترین برنامه های تاریخ تلویزیون در شبکه 4 در حال پخش است. خیلی بی سرو صدا و بدون هیاهو و در سکوت کامل رسانه ای! نه خود رسانه ملی مخاطبانش را از پخش چنین برنامه ای آگاه می سازد و نه دیگر رسانه ها برایش تبلیغ چندانی می کنند. به همین جهت بسیاری از مردم ما همچنان از وجود چنین برنامه ای آگاه نیستند. آن هم برنامه ای که برای دومین سال پیاپی است که در ماه رمضان بر روی آنتن می رود. برنامه ای که به مهم ترین موضوع زندگی انسان می پردازد: زندگی ابدی.

شاید برای بسیار از ذهن هایی که در حصار دنیای مادی اسیر هستند موضوعاتی مثل اقتصاد و معیشت و فناوری و سیاست، مهم تر از بحث "حیات جاودانه" باشد. اما ذهن های آگاه واقفند که موضوع حیات جاودانه، مادر همه دیگر موضوعات انسانی است و بقیه مسائل ذیل آن تعریف شده و برپایه آن معنا مییابد. برنامه گفتگو محور «زندگی پس از زندگی»، روایت خاطره آنانی است که تجربه ای فرامادی داشته و طعم لحظاتی از حیات جاودانه را چشیده اند. تجربه هایی منحصربفرد که صاحبان آن انگشت شمار و طالبان آن بی شمارند. 

پرواضح است که اهمیت بیان چنین تجربه هایی در عصر حاضر دوچندان است. عصری که در آن خدایگان علم و فناوری جهت تحکیم استیلای خود بر جهان مادی، به دنبال اوهام و خرافه معرفی کردن هرگونه روایتی از جهان فرامادی هستند. عصری به نام مدرنیته که پایه های آن را بر مبنای تشکیک در هرگونه باور غیرمادی از وجود خداوند گرفته تا حیات اُخروی بنا نموده اند. تمدن مادیگرای غرب، تحت تأثیر چنین عصری پدیدار شده و با جلوه گری های مادی و از طریق بمباران تبلیغات رسانه ای، انسان های بسیاری را در سراسر جهان از جمله در کشور خودمان مسحور و مرعوب خویش نموده است. 

برنامه زندگی پس از زندگی علاوه بر جایگاه و جذابیت والای موضوعی آن، از برخی دقتهای مهم رسانه ای هم برخوردار است که اهمیت توجه به آن را دوچندان می کند. همانگونه که اشاره شد، طرح عمومی چنین موضوعاتی در عصر حاضر کار ساده ای نیست. فراگیر بودن تشکیک در امور معنوی از سویی و عدم شمول تجربی چنین مسائلی از سوی دیگر، باورپذیری عمومی چنین روایت هایی را با مشکل جدی مواجه می کند و جلب اعتماد مخاطبان با سهولت بدست نمی آید. علاوه بر این، کاهش نسبی اعتبار رسانه ملی در بین برخی از اقشار مردم طی سال های اخیر، این مشکل را تشدید نموده و احتمالا توهم توطئه را در بین برخی از مخاطبان برمی انگیزد. 

تهیه کنندگان برنامه برای اثبات صداقت خویش و جلب اعتماد مخاطبان به شیوه های هوشمندانه و مبتکرانه ای دست زده اند. اول آنکه به جای رویکرد متاسفانه شایع در رسانه ملی ما که جویدن محتوا و خوراندن آن به مخاطب است، به هوش مخاطب امروزی احترام گذاشته و در یک رویکرد کاملا علمی و تا حد قابل قبولی بیطرفانه، قضاوت نهایی را برعهده مخاطب می گذارند (خوب است بقیه مجموعه های سیما نیز به این روند تأسی نمایند). دیگر آنکه در بستر یک نگاه پژوهشی و شفافیت زا، مسیرهای آزمون بسیاری را برای مخاطبان باز گذاشته اند تا از طریق آن بتوانند میزان صداقت و صحت مدعای راویان و مجریان را به بوته آزمایش گذارند. 

آنگونه که تهیه کننده برنامه اعلام نموده است، تجربه گران معدودی که در این برنامه روایت های خود را منتقل می کنند از بین بیش از 1500 تجربه گر پالایش شده اند و موانع و آزمون های مختلفی را برای اطمینان از صحت روایت هایشان پشت سر گذاشته اند. برخی از مستندات چنین آزمون هایی در طول برنامه نیز ارائه میشود. قاعدتا اکثر تجربه گران پیش و پس از تجربه منحصربفرد خود از حیات ابدی، تجربه کم نظیر مادی و قابل سنجشی نیز داشته اند. یعنی هم پیش از آن دچار حوادثی چون تصادف و عمل جراحی یا عارضه هایی چون کما و مرگ موقت شده اند و هم پس از آن دچار تحول های روحی و رفتاری بزرگ. ارائه مستندات و شواهد مربوط به این نوع وقایع از جمله دقت های رسانه ای این برنامه هست. علاوه بر این، کثیری از تجربه گران برپایه مشاهداتشان از عالم غیب، اخباری از افراد و وقایع دیگر داده اند که در حالت طبیعی ابداً امکان دسترسی به آن را نداشته اند. بررسی صحت این اخبار نیز از دیگر نقاط آزمون و سنجش این برنامه است. تطبیق گزارشات پیشین و کنونی روایتگران، طرح سوالات چالشی از ایشان و مصاحبه با اطرافیان آن ها و شاهدان ماجرا، از دیگر تلاش های متعددی است که جهت افزایش شفافیت برنامه و اثبات صداقت راویان و مجریان انجام می شود. 

مسئله مهم دیگری هم هست که نمی دانم از جمله دقت های دست اندرکاران این برنامه است یا در ذات جذاب موضوع! علیرغم آنکه انتظار می رود روایت های تجربه گران به تدریج تکراری و مشابه هم شود، هر تجربه گر جدید، شگفتی ها و دانستنی های جدیدی برای مخاطب دارد که مجدداً بینندگان را در پای تلویزیون میخکوب می کند. اساساً اینکه تجربه گران، یک موضوع واحد را که کلیت یکسان و مشابه آن مشخص است از زوایا و ابعاد متفاوتی درک کرده و روایت می کنند، خود مسئله ای حیرت آور است. این حجم از داستان های شگفت و پیچیده و متفاوت، خود گواه دیگری بر صدق راویان مطلب است. راویانی که از بین همین مردمان عادی در شهرها و روستاهای مختلف کشور هستند و از هیچ منظری از شخصیت، شغل، سطح سواد، ثروت، فرهنگ، دینداری، سبک زندگی و .... شباهت خاصی به یکدیگر ندارند.    

اما این برنامه برای معتقدان به سرای جاوید هم خالی از فواید بزرگ نیست. اول آنکه بی شک یقین ایشان را افزایش می دهد. دیگر آنکه جزییات بسیار بیشتر و دقیقتر و شیرین تری را برایشان از حقیقت هستی هویدا می سازد و آخر آنکه برخی از باورهای نادرست ایشان در خصوص حیات ابدی را اصلاح می نماید.

به فضل الهی، نگارنده جمع بندی و برداشت خود را از مجموع روایت ها در نوشتار دیگری خواهم آورد. مجمل آنکه روایت های یاد شده تأیید دیگری بر این است که این باور شایع که جهان آخرت، جهانی مجزای از جهان کنونی ماست یا اینکه عذاب ها و ثواب ها، پیامدهایی جدا از اعمال ما هستند، تا حدی خطاست. ما اکنون هم در حیات ابدی هستیم. همیشه درون آن میزیسته ایم. لکن پس از تولد، آگاهی مان نسبت به آن مخدوش شده است. مرگ، پرده از آگاهی ما کنار می زند.

نگارنده بر آن نیستم که توصیه کنم تبلیغ بیشتری در خصوص این برنامه در رسانه ملی انجام شود چون قاعدتا اکثر کسانی که باورهای سستی در خصوص حیات ابدی دارند بعید است در منظومه فکری خود، اعتماد چندانی هم به رسانه ملی داشته باشند. در نتیجه هرگونه تبلیغی احیانا اثرمعکوس خواهد داشت و نظریات توطئه را زنده خواهد کرد. اما کوتاهی سایر رسانه ها در این خصوص بسیار تعجب آور است. سزاست که خیلی بیش از این ها به این برنامه بپردازند. بی شک توجه به حیات جاوید، نه تنها زندگی اخروی که حتی زندگی دنیوی ما را هم آباد می کند. 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۶۱۳۹۴۰۲:۱۴:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۲۰
من چون معلوم نیست راست بگن یا دروغ نگاه نمیکنم .اتفاقی کانالو عوض کردم ودیدم اقایی از تجربه زندگی پس از مرگش میگفت بعد گفت اینده امو دیدم ولی الان یادم نیست وقتی اتفاق میفته به نظرم صحنه اشنا میاد
ناشناس۱۹۶۱۶۲۵۱۰:۵۹:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
شما چطور میخوای بفهمی راست میگن یا دروغ؟ اول باید ببینی بعد قضاوت بکنی. تجربه گران تنها ایرانی نبودن بلکه خارجی هم بودند که اونها هم تقریبا در یک جاهایی تجربیاتشون شبیه هم بود.
ناشناس۱۹۶۲۰۲۰۱۳:۵۹:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۲۰
عده ای می گویند که حیات اخروی دروغ است. کسی تا به حال از آن دنیا بر نگشته تا خبر دهد. پس همین دنیا را غنیمت است!!!
یوسف۱۹۶۲۱۳۴۱۴:۴۲:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۲۰
این برنامه مثال نقض تفکرات شماست.
ناشناس۱۹۶۲۲۸۸۱۵:۳۵:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۲۰
خیام: می نوش ندانی از کجا آمده‌ای خوش باش ندانی به کجا خواهی رفت
ناشناس۱۹۶۲۳۲۴۱۵:۵۳:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۲۰
بسیاری هستند که لالایی می گویند. اما خودشان هیچوقت نمی خوابند!
ناشناس۱۹۶۲۳۸۶۱۶:۴۷:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
بر فرض حیات اخروی دروغ است اما اگر درست باشد چه؟ کسانی که اعتقادی به حیات اخروی ندارند و نداشتند به کسانی که به زندگی پس از زندگی اعتقاد دارند و خوب زندگی کردند حسرت خواهند خورد . شما اگر کیف یا کوله پشتیت ی جایی باشه ی بچه بیاد بهت بگه ی عقرب رفت تو کوله پشتیت چیکار می‌کنی ؟ غیر از اینه که دقت میکنی ؟ هزاران سال این همه انبیای الهی و آدم های دیگه گفتند حیات بعد از مرگ وجود داره . حالا شما و وجدان خودت دوست عزیز .
ناشناس۱۹۶۳۱۶۹۰۴:۵۲:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اتفاقا کسایی که رفتن اونجا همشون اهل دین نبودن خیلیاشون تازه وقتی رفتن متوجه شدن و دارن میگن و جالب ترین بخشش اینجاست که تو اون دنیا چیز های متشابه زیادی دیدن ، نه فقط ایران بلکه تو کشور های خارجی هم همینطوره
بهروزی۱۹۶۳۱۸۴۰۵:۴۵:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اگه مردی و دروغ نبود چی؟
نادر۱۹۶۲۴۲۹۱۷:۱۷:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۲۰
مگه طرف مرده که میاد از تجربیات بعد از مرگش تعریف میکنه؟ کما یا یا عمل جراحی مگه مرگ هست که بعد زنده بشه بیاد تعریف کنه؟ مرگ موقت یک اصطلاح من در آوردی هست و همه این ها تو اون لحظه مغزشون کار می‌کرده و زنده بودن حالا این که چهار نفر یه تجربه مشترک داشته باشند که نشد دلیل.
کور پیش بین در خشت خام و کج و معوج۱۹۶۱۶۳۹۱۱:۰۶:۳۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
جزو معدود برنامه هایی است که صدا و سیما هزینه هایش هدر نمی رود و به اندازه فراتر از تمامی برنامه ها مفید و اثر گذار است
حجت۱۹۶۱۶۴۵۱۱:۰۹:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۲۰
خدايا تمام دست اندركاران در تهيه اين برنامه مفيد را اجر و پاداشي دنيوي و اخروي عطا كن
ناشناس۱۹۶۱۷۲۳۱۱:۳۹:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
هدف از درست کردن این برنامه چه است؟ چه چیزی را می خواهد اثبات کند؟
ناشناس۱۹۶۱۹۵۸۱۳:۳۳:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۲۰
می خواهد یاد آوری کند و فطرت انسان را که بر اثر مشکلات و گرفتاری و سایر موارد خفته است بیدار کند
حمیدخان۱۹۶۲۰۸۷۱۴:۲۶:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۲۰
خدا هست خدا هست زندگی هم پوچ نیست
ناشناس۱۹۶۳۲۶۵۰۸:۱۸:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۲۱
قصدشون اینه که به انسانها گوشزد کنند که برای طی مسیر کمال به این دنیا آمده اند نه برای کسب مال و ثروت و جاه طلبی و ........
ناشناس۱۹۶۱۷۳۳۱۱:۴۶:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۲۰
آنانی که از آن دنیا صحبت کرده و پند و اندرز می دهند، اما اعمال خودشان خلاف پند و اندرزشان است، با زبان بسته می گویند که حیات اخروی وجود ندارد.
ناشناس۱۹۶۲۱۰۴۱۴:۳۱:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۲۰
به همین دلیل پیامبر و امامان معصوم هستند مبلغان دینی هم باید بیشترین شباهت را با معصومین داشته باشند تا حقیقت دین مورد تردید و انکار قرار نگیرد
رضا۱۹۶۲۴۱۱۱۷:۰۴:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۲۰
واقعا باور کردنش سخته که هنوز هم آدم‌هایی هستند که در سنین بزرگسالی تا این حد تحت تاثیر این موضوعات زرد و پیش افتاده قرار بگیرند که از خود بیخود شوند.
حمید۱۹۶۲۴۴۵۱۷:۲۲:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
خب طرف تو مغزش رفته که مثلا نور که یک پدیده کاملا مادی هست به خدا و آخرت ربط داره خب موقع توهم زدن هم دقیقا همین چیزا را میبینه دیگه.
ناشناس۱۹۶۱۳۹۶۰۲:۱۷:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
برنامه عالی هست
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۹۶۱۳۹۷۰۲:۲۰:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
برنامه بسیار خوبی می باشد از رییس سازمان صدا و سیما می خواهیم این برنامه را از شبکه 3 که مخاطب جوان هم زیاد دارد پس از ماه مبارک رمضان در یک ساعت خوب و پر بیننده شروع به تکرار فصل اول و دوم این برنامه بکنید قطعا تاثیرات بسیار مثبتی بر روی جامعه می گذارد
م۱۹۶۳۲۷۱۰۸:۲۲:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
این برنامه بایدتکرار فصل یک و دو ش رو پخش کنند من اتفاقی دیدم دنبال کردم دلم میخواهد فصل یک ودوروکامل ببینم چرا فیلماو .. تکرار بشن این برنامه مفید ...نه
ناشناس۱۹۶۳۴۶۳۱۰:۲۷:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
با سلام حتما این برنامه مجدد پخش شود.برای من که بسیار مفید بود.و چراغ روشنی برای ادامه زندگیم شده.
ناشناس۱۹۶۱۴۰۰۰۲:۲۵:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
تاثیر این برنامه بر روی جامعه مانند مثل معروف ره صد ساله را بک شبه رفتن است بسیار تاثیرات عمیق و مثبتی روی جامعه می گذارد از دست اندر کاران این برنامه و مجری محجوب و عرفانی ان جناب موزون بخاطر زحمات فراوان برای ساخت این برنامه تشکر میگردد
ناشناس۱۹۶۱۴۰۳۰۲:۳۱:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
از همه مردم و بخصوص مسولان کشور دعوت میشود تمامی این مجموعه برنامه را از سال گذشته تا حال مشاهده کنند نعمت بسیار بزرگی برای همه مردم بوجود می آورد
مصطفی۱۹۶۱۴۳۰۰۲:۵۶:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۲۰
بینظیر ترین برنامه تلویزیون . ای کاش هر روز پخش میشد اونوقت تاثیر روزانش توی جامعه دیده میشد
ناشناس۱۹۶۱۴۳۵۰۳:۰۱:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
دیدن این برنامه توفیق می خواهد برادر.
احمد۱۹۶۱۶۰۲۰۷:۴۹:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
مگه زیارت خانه خدا یا عتبات عالیاتهههه برررررررادررررررررررر
ناشناس۱۹۶۱۹۶۸۱۳:۳۷:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
هر جا و هر برنامه که روح و جسم شما را جلا دهد در ردیف اماکن مقدس است
ناشناس۱۹۶۲۳۸۸۱۶:۴۷:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
پیامبر می خواست شق القمر کند ، این جماعت از شق کردند ترسیدند
ناشناس۱۹۶۱۴۴۵۰۳:۱۹:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
مسئولان خیلی نیاز به دیدن این برنامه دارند
ناشناس۱۹۶۱۸۴۵۱۲:۴۰:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۲۰
انصافا بهترین کامنت بود.
ناشناس۱۹۶۱۴۷۹۰۴:۴۳:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
خیلی خوب است اگر بتوانیم در ؛ تاییدها یا تکذیب ها ؛ دچار افراط و تفریط نشویم .
ناشناس۱۹۶۱۵۰۵۰۵:۱۸:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۲۰
متاسفانه دغدغه صدا سیما فقط اینه که از صبح تا شب یا به آمریکا یا به اسراییل یا به دولت روحانی به یه طریقی لعن و نفرین و توهین کنه تا حدی که حتی این رو به سریالهای خانوادگیش هم سرایت داده !! واین قدر جناحی شده که اصلا فرصت نمی کنه به معنویات و نیازهای روحی مردم بپردازه واقعا صداسیما در حق مردم این مرز و بوم اجحاف می کنه و یکی از بزرگترین عوامل دلزدگی مردم از ارزش های انقلابه و این ناشی از غلبه تنها یک تفکر بر صداسیماست که البته در صحت این تفکر و مورد قبول حق بودن آن هم بسیار جای شک است !! برنامه زندگی پس از زندگی هم چون از شبکه ۴ (که یک شبکه علمی وفرهنگیه و به مقتضای چهار چوبی که داره در دست اهل علم وفناوری قرار گرفته تا حدی نسبت به شبکه های دیگه در مسیر درست حرکت می کنه ) پخش میشه قابل اعتماد و اعتنا تره .
ناشناس۱۹۶۱۵۰۷۰۵:۱۹:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
برنامه ای سازنده است . سپاس فراوان از آقای موزون و همکارانشان
شیراز۱۹۶۱۵۱۶۰۵:۳۲:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
این موضوع فقط مربوط به ایران هم نیست حتی کشورهای غربی هم زیاد اتفاق افتاده و فیلم های متعددی از جمله اخضار روح ۱ و ۲ بر اساس واقعیت ساخته شده.
ناشناس۱۹۶۱۵۲۰۰۵:۳۹:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۲۰
من هم خوشم اومد در مجموع. یک قسمتش رو دیدم اوایل ولی همین حس این که طرف راست نمیگه بهم دست داد، و دیگه ندیدم. ولی این چند قسمت اخیر رو که به توصیه دوستان دیدم، خوشم اومد. انگار با ضمیر ناخودآگاه آدم تطابق داره خیلی حرفها
احمد۱۹۶۱۵۴۴۰۶:۳۴:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۲۰
والا من این برنامه پارسال هم دیدم هر کسی از تجربه خودش میگه مجری هم میگه دلیل برا درستی این تجربه و ... نداریم اگه با این صحبت ها کسی به راه راست میومد پیامبرر و امامان به جای دعوت به واجبات و ترک محرمات و ..... صبح تا شب از این موارد صحبت میکردن این برنامه بدرد قصه مادر بزرگا میخوره . یا حق
یوسف۱۹۶۲۱۳۸۱۴:۴۶:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
قیاس مع الفارق میکنی برادر این برنامه داره نشون میده که آخرتی که پیامبران و امامان صحبت کردند حقیقت هست و نماز و روزه و احکام و در کل بندگی خدا را کردن راه رسیدن به سر منزل مقصود هست.
مثبت نگر۱۹۶۲۸۵۶۲۲:۲۱:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۲۰
اشتباهی منفی دادم
محمد۱۹۶۳۱۲۵۰۲:۲۸:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اکثر مخاطبان این برنامه جوان هستن من فک میکنم چشم ودل باید باز باشه
ناشناس۱۹۶۱۵۷۷۰۷:۳۵:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
ذهن هایی که در حصار دنیای مادی اسیر هستند...برادر! ما مثل شما پول مفت دلاری بهمون نمیرسه باید نون بازومون رو بخوریم و حواسمون به دخل و خرجمون باشه! لذا بقول شما در حصار دنیای مادی اسیریم
حسین رجایی۱۹۶۲۰۵۶۱۴:۱۰:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
با سلام و احترام به نظرم خیلی بیش از اون، به دلیل آنکه کسی را که نمیشناسید قضاوت می کنید اسیر دنیای مادی هستید (بماند که حتی قضاوت آنهایی که می شناسیم هم غلط است)
ناشناس۱۹۶۲۱۲۰۱۴:۳۶:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۲۰
همه انسانها تا وقتی در این دنیا هستند اسیر حصار دنیایی هستند اما نویسنده گفته ذهن نباید اسیر دنیا باشه پیامبر هم فرمودند کار کردن برای کسب روزی حلال برای خانواده یکی از بهترین عبادتها است. پس کار، هیچ منافاتی با توجه به آخرت و زندگی ابدی نداره ذهن را باید از اسارت دنیا رها کرد اگر تن که مال این دنیا است
كمال۱۹۶۱۶۴۳۱۱:۰۸:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۲۰
بهترين برنامه اي كه در طول زندگيم ديده ام
ناشناس۱۹۶۱۶۷۹۱۱:۲۵:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
حتما اقازاده ها.. گرگ های وال‌استریت و ژن‌های خوب ببینن تا حساب کار دستشون بیاد.
ناشناس۱۹۶۲۳۳۱۱۵:۵۵:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
تو روستای ما پنجه های گرگ ها را می برند تا حساب دستشان بیاد
حق گو۱۹۶۱۷۱۱۱۱:۳۵:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۲۰
با سلام و آرزوي قبولي طاعات واقعا اين برنامه مستند و مستدل براي اين کمترين دنياي از معارف و آموزه هاي ديني را به ارمغان آوردو به بسياري از دوستان ديدن آن را پيشنهاد داده ام خداوند منان دست اندرکاران و خصوصا محقق و پژوهشگر مجرب برنامه جناب آقاي موزون را عافيت و توفيق عنايت فرمايد قطعا با توجه به دانش کم بشري به مصداق آيه شريفه وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ ۖ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا برنامه ياد شده بي نظير است التماس دعا
محمد۱۹۶۱۷۷۵۱۲:۰۶:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۲۰
سلام .عالییییی و بینظیر.کاش همه ببینن.من از سال گذشته سعی کردم ببینم.واقعا آدم رو به تفکر وادار می‌کنه.
مطالبه گر۱۹۶۱۷۹۱۱۲:۱۶:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
عالي و واقعيت گرا ،جاي اين برنامه ها در صدا و سيماي ميلي خالي است /
ناشناس۱۹۶۱۷۹۴۱۲:۱۹:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۲۰
باید بسیار محتاط بود - چون اگر یکی از تجربه گران رسوا شود عقاید خیلی ها را متاثر می کند
ناشناس۱۹۶۱۸۲۵۱۲:۳۳:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
من به بهشت و جهنم معتقدم اما رسانه ملی حق پخش چنین برنامه ای را ندارد . چرا ؟ چون در بهترین حالت هیچ سندی برای اثبات این حرفها ندارند و در بدترین حالت اینها توهم این افراد است
ناشناس۱۹۶۱۸۹۶۱۳:۱۱:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
معنی پژوهش رو‌ میدونی؟ آقای موزون کلی راجع به هر کدوم تحقیق کردن.
ناشناس۱۹۶۱۹۸۵۱۳:۴۴:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
تمام کسانی که دعوت میشوند از قبل راستی ازمایی با توجه به همه موارد میشود و با واقعیات بیرونی تطابق داده میشود برنامه کارشناسی شده و از همه محققین در برنامه استفاده میشود ملاحظه می کنید که کارشناسان در بین برنامه هم موارد را ارزشیابی و واکاوی میکنند
حسن ش۱۹۶۲۴۷۴۱۷:۴۱:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
سلام ببینید یه برنامه ای زحمت کشیدن درست کردن،خیلی هم به نظر من قشنگ و آموزندست حالا یه کسانی هستند که میگن دروغه و همش توهمه،اینا همون آدمایی هستن که پیامبرا خودشونو کشتن که به راه راست هدایت بشن که نشدن. حالا شما میخواین با یه برنامه آدم بشن؟ این آدما چون احتمالا به نفعشون نیست میگن دروغه. آقای موزون عزیز دوست داریم،یه دونه ای
احمدآبادانی۱۹۶۱۹۸۶۱۳:۴۴:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
میشه بگی چه سندی میخوای از اون دنیا برات بیارن مثلن حور عین خوبه... عجب ملتی داریم
علی۱۹۶۲۰۳۲۱۴:۰۲:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۲۰
سلام شما اثبات کن که حرفهای تجرله گران توهم است تا من بپذیرم.
نگار۱۹۶۳۱۲۴۰۲:۲۶:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۲۱
این دیگه ب حس قلبی خودت بر میگرده انشالله خدا نور ایمان و واقعیت ب قلب همه ما بتاباند
ناشناس۱۹۶۲۱۷۴۱۵:۰۷:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
اگه قران خونده بودی متوجه حقانیتشون میشدی
ناشناس۱۹۶۱۸۷۸۱۳:۰۳:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
عالی ترین برنامه ای ک در طول سال عمرم دیدم خیلی روم اثر داره خیلی هرکار دیگه میخوام بکنم این برنامه در نظرم هست خیلی مواظب رفتارم هستم الهی اینجوری بمونم
Hadi۱۹۶۱۹۲۵۱۳:۲۳:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۲۰
من آقای موزون را از نزدیک به همراه یکی از تجربه گران ملاقات کردم و به امید دیدن پسرم امیدوار شدم
Hadi۱۹۶۱۹۳۳۱۳:۲۵:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۲۰
فیلم کلبه رو نگاه کنید
مریم۱۹۶۱۹۴۴۱۳:۲۹:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
سلام به نظر من برنامه عالیه من اصلا برنامه صدا و سیما رو نمیبینم ولی این برنامه رو میبینم قبلا هم مطالعه در این خصوص داشتم کتاب انسان روح است نه جسد کتاب خیلی خوبیه توصیه میکنم بخونید فقط مذهب نباید با این تجربه قاطی کرد چون بیشتر تجربه گر ها چه ایرانی و چه خارجب به این نکته تاکید دارند که کارهای خیلی کوچیک که برای همنوع و یا موجودات زنده انجام دادن بیستر مورد توجه بوده است
شناس۱۹۶۱۹۴۷۱۳:۲۹:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
به مجموعه ی شبکه ی دانایی تبریک می گویم دست مریزاد. واقعا این شبکه شبکه ی دانایی است. :)
نجیب۱۹۶۱۹۵۲۱۳:۳۲:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۲۰
اتفاقا همه دارند می بینند. شما نگران نباش. از طریق شبکه های اجتماعی خود مردم اطلاع رسانی به هم کرده اند.
ناشناس۱۹۶۱۹۵۴۱۳:۳۲:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
شنونده باید عاقل باشه آنچیزی که مطابق قرآن و روایات است را می پذیریم و بقیه را خیر
زهره خدایا داری با زبان بی زبانی هدایتمان میکنی اما این بار از زبان بنده هایت و کاملا واقعی از این تجربه قشنگ نصیب من هم بکن۱۹۶۱۹۶۵۱۳:۳۶:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
بسیار عاااااااااااااااااااالی امروز حقیقت لباس واقعی خودش رو پوشیده بهترین برنامه که تا حالا دیدم من هرروز یه دل سیر گریه میکنم و اروم میشم با دیدن این برنامه ممنونم
ناشناس۱۹۶۳۱۳۴۰۲:۵۰:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
کسانی که به معادعقیده دارندلذت میبرندوانان که خودرابه خواب زدندبیدارنمیشوندتاانک لبالمرصاد باتشکرازبرنامه
ناشناس۱۹۶۲۰۳۱۱۴:۰۲:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۲۰
معلومه بسیاری از پیامها از کسائیکه برنامه رو ندیدن بعضی میگن اعتقادات مردم ممکنه تغییر کنه بعضی میگن آقازاده ها ببینن باعث عبرتشون بشه. اصلا این برنامه اون شکلی نیست که بخواد پند و اندرز بده که چنین تاثیری بذاره چه مثبت چه منفی فقط داره باکسانی که از اون دنیا برگشتن صحبت میکنه جهت گیریش فقط درمورد امکان زندگی پس از مرگه نه خوبی و بدی.
ناشناس۱۹۶۲۰۳۸۱۴:۰۳:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
انصافا برنامه خوبیه ، ولی بیشتر بیشتر بیشتر وبه طریق اولی بدرد .... میخورد تا مردم عادی جامعه . ! !
ناشناس۱۹۶۲۰۷۴۱۴:۱۸:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
این برنامه عالیییییه
حمیدخان۱۹۶۲۱۱۱۱۴:۳۳:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۲۰
دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت با من راه نشین باده مستانه زدند این هم تجربه حافظ علیه الرحمه هست که در دیوانش بصورت بسیار زیبا آورده است . انشاالله زیاد گرفتار مادیات نباشیم تا خدا عنایتی هم به ما بکنه . چیست دنیا از خدا غافل شدن نی قماش و نقره و فرزند و زر خدا به داد همه ما ها برسه
ناشناس۱۹۶۲۱۳۳۱۴:۴۰:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۲۰
عالی بود واقعا
بهروز۱۹۶۲۱۴۹۱۴:۵۳:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
با سلام من اصلا کاری به عقاید و صحبت‌های پیرامون این قضیه ندارم که مطمعنأ بی شمارند. من از روزی که این برنامه رو میبینم سعی میکنم بیشتر به کارهایم مخصوصأ با خلق خدا دقت کنم و سعی میکنم حقی رو از کسی ضایع نکنم. همین برای من کافی است یاعلی...
ناشناس۱۹۶۲۱۵۴۱۴:۵۶:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
مسولین باید حتما این این برنامه را ببینند شاید تلنگری بهشان زده شود آن دنیا باید حساب پس بدهند خدا همه مسولین که به نظام ومردم خیانت کردند و می کنند را رسوا ونابود گرداند امین یا رب العا لمین
رضا.۱۹۶۲۲۶۲۱۵:۳۰:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
سلام بسیار عالی بسم الله الرحمن الرحیم آلم ذالک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین
ستاره۱۹۶۲۲۷۵۱۵:۳۲:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
سال قبل بابای مهربونمو تازه ازدست داده بودم بادیدن این برنامه خداروشکر خیلی آرومترشدم وبه جواب خیلی از سوالاتی که توی ذهنم بود رسیدم وتا ماه رمضون امسال ازخدا میخواستم بازم ساخت همچین برنامه ی جذابی تداوم داشته باشه به نظرم بهترین برنامه صداسیما میتونه باشه اجرکم عندالله
ناشناس۱۹۶۲۳۰۹۱۵:۴۴:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
این جور تجربه‌ها صرفاً برای شخصی که اونو تجربه می‌کنه، می‌تونه متقاعد کننده باشه ولی برای دیگران لزوماً حُجیتی ندارن
سالار۱۹۶۲۳۱۰۱۵:۴۵:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
برنامه بسیار عالی هست مثل تفسیر عینی برخی ایات قرانه برای من
ناشناس۱۹۶۲۳۶۷۱۶:۳۷:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
مسؤولان تلویزیون ببینند و از اینکه پول بیت المال صرف دیکته کردن نظرات و عقاید خود به مردم میکنند و از یک خط خاص فکری پیروی میکنند بدانند در ان دنیا باید جوابگوی مردم باشند
ناشناس۱۹۶۲۳۷۴۱۶:۴۱:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۲۰
خیلی خیلی عالیه این برنامه،من به لطف مسؤلین اعتقادات دینی ام و باور به اون دنیارو ازدست داده بودم،وقتی صحبت از مرگ میشد میگفتم واقعا دنیای دیگه ای هم هست؟؟؟وهرکس تواین دنیابه هرچی رسیده همونه ودنیای دیگه وجود نداره،اما حالا نظرم عوض شده چون دیدم که برای بسیاری تجربه مرگ وبرگشتن رخ داده،ممنون از تهیه کننده و همه عوامل این برنامه.بهشت جایگاهتون♥️♥️
مریم۱۹۶۲۳۸۳۱۶:۴۵:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
من هم چندقسمت این برنامه رو دیدم برای کسی که به معاد اعتقاد داره باعث دلگرمی وتلنگر میشه .برای کسانی که معاد قبول ندارن هرچی هم دلیل بیاری نمیپذیرن .همیشه برای قبول نکردن هزارتا بهونه وجود داره.
ناشناس۱۹۶۲۳۸۵۱۶:۴۵:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
فوق العاده است.
ناشناس۱۹۶۲۳۹۸۱۶:۵۴:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
سلام وقتتون بخیر من تلویزیون نگاه نمی‌کردم و نمیکنم خصوصا برنامه های ویژه افطار رو که ی بنده خدایی رو میارن و بعد از اینکه مشکلاتش رو به همه نشون دادند فلان شرکت یا فلان بانک و موسسه میاد بهشون کمک میکنه ، هم تبلیغ اون سازمانه و هم احترام و شخصیت مهمان برنامه رو از بین میبرند . اگر واقعا میخواند مشکل اون بنده خدا رو حل کنند نیازی نیست جلو چشم این همه آدم انجام بدند خودمون رو بزاریم جای اون شخص ....بگذریم . اما برنامه زندگی پس از زندگی واقعا برنامه خوبیه و باعث میشه ماهایی که اعتقادی به آخرت داریم بفهمیم در این دنیای تاریک و فانی تنها ما نیستیم که به زندگی پس از زندگی اعتقاد داریم و این برای ما دلگرمی سپاس از تمام عوامل تهیه کننده این برنامه خدا خیرشون بده
ناشناس۱۹۶۲۴۰۱۱۶:۵۷:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۲۰
روزها فکر من این است و همه شب سخنم که چرا غافل از احوال دل خویشتنم از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود به کجا می‌روم آخر ننمایی وطنم مانده‌ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا یا چه بوده‌است مراد وی از این ساختنم آنچه از عالم عِلوی است من آن می‌گویم رخت خود باز بر آنم که همان‌جا فکنم مرغ باغ ملکوتم نِیم از عالم خاک چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم
مهدی۱۹۶۲۴۶۲۱۷:۳۳:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
من در طول عمرم برنامه ای مفیدتر از این برنامه ندیدم بسیار مفید و آموزنده هست ازمجری برنامه آقای موزون کمال تشکر را دارم
علی۱۹۶۲۴۶۴۱۷:۳۳:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۲۰
ضمن تشکر از مجری محترم برنامه زندگی پس از زندگی ، به نظر بنده در این زمانه که نگه داشتن ایمان کار بسیار سختی است ، دیدن این برنامه مشابه دیدن معجزات پیامبران در اعصار گذشته می تواند در سر نوشت انسان ها موثر باشد.
ناشناس۱۹۶۲۵۰۱۱۷:۵۴:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
کل تاریخ بشریت از ابتدا تا انتهای آن فقط یک قسمت کوچکی از ماجرایی بزرگ هستند.....
ناشناس۱۹۶۲۶۴۶۱۹:۳۳:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۲۰
جناب اقای رجایی!! شما تو چه زمینه ای تخصص داری؟ بین الملل؟ مطالعات اجتماعی؟ رسانه؟ چی؟ راجبه همه چیز شما نظر داری
مسعود۱۹۶۲۶۷۷۲۰:۰۳:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۲۰
خیلیا حاضر نیستن وقت بذارن حداقل یک قسمتو ببینن بعد قضاوت کنن.شما هم اصرار نکنین.بنده خدا دیگه چه جور باید بی طرفانه و با محققانه برنامه بسازه؟!بعضیا کلا عادت دارن منکر بشن.بشین ...
بدرمیران۱۹۶۲۶۹۳۲۰:۱۴:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
سلام برنامه فوق العاده تاثیر گذار که سالهای سال از سیما ندیده بودم. تشکر فراوان از مدیریت و کارکنان شبکه چهار
حاتم۱۹۶۲۸۱۹۲۲:۰۴:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
از تهیه کننده گان برنامه بسیار متشکر. خداوند عزیز از سر تقصیرات همه ی ما بگذره. با این وضع من که اون دنیا خیلی وضعم خیتته. خدایا توبه
حاتم۱۹۶۲۸۲۹۲۲:۰۸:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۲۰
به دوستان عزیر پیشنهاد میکنم کتاب سه دقیقه در قیامت هم بخونن.
دانش۱۹۶۲۸۳۲۲۲:۱۱:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۲۰
برنامه زندگی پس از زندگی نتیجه سالها تحقیق و پژوهش آقای موزون هست این برنامه بی نظیر در صدا و سیما را به همه پیشنهاد میکنم فارغ از هر نوع قضاوت یک قسمت آن را از اول تا آخر ببینند و از خدا میخواهم نور الهی را بر قلبهای ما جاری سازد...عالم غیب بی شک وجود دارد ...باور کنید مرگ پایان زندگی نیست...امید به رحمت خدا داشته باشیم...خدا را شکر میکنم که سعادت داشتم این برنامه را ببینم و حواسم را جمع کنم که درست زندگی کنم کسی را نرنجانم و مراقب حلال و حرام زندگی ام باشم ...با تشکر از عوامل سازنده برنامه
ناشناس۱۹۶۲۸۵۳۲۲:۲۰:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۲۰
سلام دوستان به نظر من هم این برنامه بسیار عالی و تاثیر گذار است اما دقت کنید خدا فقط یک چشمه از آن دنیا را برای هدایت امثال من نشان داده و آنچه دیده شده و گفته می شود همه ماجرا نیست .
ناشناس۱۹۶۲۸۹۶۲۲:۵۱:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
برای من "من و تو" و "بی بی سی" و ایران اینتر نشنال و ... صادق تر از این رسانه است !!
ناشناس۱۹۶۲۹۳۳۲۳:۲۰:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۲۰
برنامه بسیار آموزنده است با دیدن این برنامه خیلی متحول شدم نیاز به این تجربه ها در زندگی امروزه واجب است خیلی از دین دور شده بودم بسیار سپاسگزارم از این برنامه خوب
احد۱۹۶۲۹۸۲۲۳:۵۱:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۲۰
سلام به نظرم یکی از بهترین نه! بهترین برنامه تاریخ صدا و سیماست
پدرام۱۹۶۲۹۹۲۲۳:۵۹:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۲۰
در جامعه ای که به شدت مادی شده نیاز است هشدارهایی به مانند این برنامه و برنامه هایی مانند این که حقیقت را آشکار می کنند داده شود . بسیار عالی است . گرچه خیلی دیر به این موضوع پرداخته شده است ،
مونا مهری۱۹۶۳۰۰۱۰۰:۰۴:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
سلام.پدر بزرگ من هم این تجربه داشتن و برای ما به اثبات رسیده است. خدا هممون راهنمایی کنه.
زهره سلیمانی۱۹۶۳۰۰۷۰۰:۰۸:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
واقعا بهترین برنامه ایی بود ک تو عمرم دیدم و باعث شد ب خودم بیام و ب اون دنیا ایمان بیاورم و بدونم ک دنیای دیگه ایی هم هست ای کاش من پارسال این برنامه رو می دیدم حدود دوماه ک خواهرزاده عزیزم ک 2 و نیم سالش بود از دست دادم از وقتی این برنامه رو دیدم حالم بهتر شده مطمن شدم واقعا پیش خداست و بهترین جای ممکن ممنونم از مجری توانمند برنامه آقای موزون انشاالله همین طور ک تو این دنیا دل مارو شاد کردند بعد از فوت خواهرزادم در آخرت دلشاد باشند. با تشکر فراوان از این برنامه آموزنده
سبز۱۹۶۳۰۱۹۰۰:۲۵:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
بنا به گفته مولف کتاب زندگی پس از زندگی ، تجربه گران این موضوع ، به ۴ گرایش مشترک دسترسی می یابند : ۱) اینکه عشق ورزیدن رو سرلوحه کار قرار می دن ۲) از مرگ ابدا نمی ترسند ۳) به یادگیری بیشتر علاقمند می شوند ۴) به هنر گرایش پیدا می کنند و این عصاره انسان کامله
محمدحسین۱۹۶۳۰۲۳۰۰:۳۰:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
سلام علیکم این مستندواقعاعالییه بنده این برنامه روبه همراه خانواده ازپارسال همه ی قسمتهاش رودنبال می کنم تاامروز دست آقای موزون وهمکارانشون درد نکنه وخداخیرشون بده ای کاش این برنامه رودریکی ازشبکه های پربیننده پخش می کردند که همه مطلع می شدند یاعلی مدد
ناشناس۱۹۶۳۰۲۷۰۰:۳۵:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
من یک سال است که پیگیراین برنامه هستم وخدامیدونه که چه تاثیرخوبی توی زندگیم اتفاق افتاده دیدگاهم نسبت به زندگی ومرگ وزندگی پس ازمرگ تغییرکرده.
امیر۱۹۶۳۰۳۳۰۰:۳۸:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
خدا به اقای عباس موزون خیر روز افزون دهد که باعث شدند آگاهی امثال من نسبت به هستی بالا رود.فوق العاده برنامه خوبی هستش سپاس فراوان از همه عوامل برنامه زندگی پس از زندگی
ناشناس۱۹۶۳۰۴۴۰۰:۴۵:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
سلام به نظر من خیلی برنامه خوب وجذابیه معلومه که براش زحمت کشیده شده از سازندگان برنامه تشکر میکنم
ناشناس۱۹۶۳۰۵۴۰۰:۵۶:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
برنامه بسیار عالی دست عوامل برنامه درد نکنه
ناشناس۱۹۶۳۰۶۰۰۱:۰۷:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
سلام .بهترین نه بلکه عالیترین.این برنامه اگر بتواند حتی اگر یک نفر هم را هدایت کند تلاشش به هدر نرفته. آقای موزون احسنت به کار متفاوت و صد البته خوبتون
راحیل۱۹۶۳۰۶۷۰۱:۱۷:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
برنامه ای بسیار تاثیر گذار. الهی هزینه بیت المال در ساخت چنین برنامه های صرف بشه .نه برنامه های مزخرفی مثل خندوانه و...... خیلی ها شده برای چند دقیقه ویا حتی بالاتر تحول کامل درونی ، ازاین برنامه تاثیر گرفتن.اقای موزن و همکاران گرامی ایشان خدا قوت. ان شا ءالله ادامه دار باشد. و نگران تبلیغ برای این برنامه ارزشمند نباشید .عطر ان است که ببوید نه آنکه عطار گوید.اینقر برنامهرجالبی است که هر روز در گروههای که عضو هستیم تبلیغ داره . عالیه آقای موزون .اجرتون محفوظ پیش خداست .کارتون درسته حرف نداره.
ناشناس۱۹۶۳۰۷۳۰۱:۲۴:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
اشتباهه که همه چیزو باعقل بشری سنجش کنیم
ناشناس۱۹۶۳۰۷۸۰۱:۳۰:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
برنامه ای بسیار جالب آموزنده خدا به دست اندرکارند اجر دهد از مجری محترم هم بسیار سپاسگزاریم
محمود۱۹۶۳۰۸۹۰۱:۴۰:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
برنامه ی بسیار عالی هستش انشااله خدا به اقای موزون ودیگرعوامل خیر دنیا واخرت بده من امسال از برنامه ۳و۴ به بعدهمه برنامهاشو دنبال کردم وبه دیگران هم توصیه کردم ببینن اونهای ی هم که منکرهستن واقعا هنوز به معاد ایمان ندارن این برنامه که خیلی رو من تاثیرمثبت گذاشته
ناشناس۱۹۶۳۰۹۷۰۱:۵۳:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
سلام انصافا برنامه خوبیه حتما نگاه کنید
ناشناس۱۹۶۳۰۹۸۰۱:۵۵:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۲۱
عالی بود دست همه دست اندرکاران رو میبوسم من به کارهام فکر میکنم.ممنون از برنامه جذاب و عالیتون.باقیات و صالحات باشه برای همتون
محمد۱۹۶۳۱۰۵۰۱:۵۷:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۲۱
میزاشتن شبکه ۳ که همه ببینن اونم توی ی ساعت مناسب
محمد۱۹۶۳۱۱۱۰۲:۱۳:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۲۱
سلام مهم نیست توهم هست یا واقعیت ولی میدونم که این برنامه منو به تفکر وا داشت و خیلی به انسان واقعی بودن و کمک به دیگران و ..... وا داشت ۵ درصد هم مثل من به سمت سلامت زندگی کردن برن پول برنامه دور ریخته نشده که فکر کنم خیلی ها روشون تاثیر داشته البته نظر شخصی نمیخوام صحبت مابقی دوستان را نفی کنم
یکتا۱۹۶۳۱۱۹۰۲:۲۳:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
برنامه بسیار عاااالی از همه دست اندر کاران این برنانه کمال تشکر دارم من احساس میکنم تجربه تمام مهمانان برنامه برای من تجربه شده (اینقدر خوب و تاثیر گذاره
ناشناس۱۹۶۳۱۲۲۰۲:۲۵:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۲۱
خیلی عالیه این برنامه دست آقای موزون درد نکنه .خدا بهشون اجر بده.بدون تبلیغ واقعا خیلیییها این برنامه رو میبینن
ناشناس۱۹۶۳۱۳۹۰۳:۱۱:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۲۱
سلام من چون برای خودم اتفاق هایی افتاده اما نه مثل دوستان و اینکه برادرم رحمت خدا رفته خودم شخصا دارم مطالعه میکنم نشانه هایی دیدم که میدانم واقعی هست بنظرم برای اینکه باور کنید باید خود زمینه تحقیق داشته باشین خلق و خوی من که همینه باید خودم دنبال مطلب باشم و خداراشاکرم که در این مسیر قرار گرفته ام از برنامه خوب و مجری و مسبب های آن هم ممنونم
سید۱۹۶۳۱۵۳۰۴:۱۶:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۲۱
بهترینه بهترینه حرف نداره برنامشون .کاش از ی شبکه دیگه پخش میشد ودرکل طول سال ادامه داشت هر هفته یک بار یا دوبار .اون دوستانی که میگن باور نمی‌کنیم محض اطلاع همه ی قسمتارو ببینن میفهمن که ی جاهایی چه دلایل منطقی برای اثبات حرفای تجربه گران آورده میشه در ضمن ی فیلسوف غیر مسلمان می‌گفت برای بعضی حرفا نباید ابتدا دنبال استدلال باشی و بعد بپذیرید بلکه باید بدون استدلال و از ته قلبت بپذیریشون مثل وجود خدابعد اگه خواستی بری دنبال سند و مدرک .اگه از همون ابتدا مدرک بخوای فقط ی زمانی از عمرتو الکی از دست دادی برای اثبات چیزی که واقعا وجود داشته و دیگه اون زمان هم برنمیگرده
من۱۹۶۳۱۵۶۰۴:۲۲:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
خدا خیرشون بده بهترین برنامه ای بود که تا الان از تلویزیون پخش شد
حسین۱۹۶۳۱۶۴۰۴:۳۵:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
عالی یک برنامه فوق العاده ثمر بخش و درجه یک مخصوصا مجری این برنامه که عالین
نا شناس۱۹۶۳۲۲۴۰۷:۲۵:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۲۱
این برنامه عالی هست هم پارسال هم امسال تمام قسمتاشو دیدم وکلی دیدگاهم نسبت به مرگ عوض شد چقدر دم افطار با برنامه هایی مثل ماه عسل گریه ازمون گرفتن
ترنم۱۹۶۳۲۳۴۰۷:۴۵:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۲۱
با. تشگراز مجری محترم بخاطر برنامه عالی من هر روز منتظرشروع برنامه هستم خیلی تو زندگیم تاثیر گذاشته
فائزه۱۹۶۳۳۳۶۰۹:۱۵:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
سلام به نظرم برنامه بسیاری جالبیه و به ادم ارامش میده دوستانی که در این برنامه شک دارن راستش ادم های زیادی هست تجربه کردن و توسایت نی نی سایت موجوده همه اونا هم نمیتونن دروغ بگن چون همه اخلاقشون شبیه هم نیست اگه یک نفر هم راست بگه دلیل بر درستی این ماجراست و دنیای دیگر کتاب های زیادی هم در این ماجرا نوشته شد که حتی نویسنده خارجی هستن مثل در آغوش نور
دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث۱۹۶۳۴۰۱۰۹:۵۰:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۲۱
با سلام بدون شک پرداختن به چنین موضوعی و به این شکل کاملا جدید و نوآوری است اما چند نکته مهم: اول : اصل مطلب همه تجربه کنندگان صحیح است و منطبق بر آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام است دوم: بدون استثنا همه تجربه کنندگان برداشتها و توهمات و تخیلات خود را هم وارد اصل مطلب و حقایق می کنند بخصوص خانمها با توجه به احساسات و قدرت تکلم زیاد حاشیه را پر رنگ تر از متن می نمایند سوم : پژوهش‌ها و تحقیقات میدانی عوامل برنامه قابل تقدیر است اما به این نکته توجه نشده است که مخاطبان برنامه پژوهشگران و دانشمندان نیستند بلکه عموم مردم هستند لذا عموم. مردم. ممکن است برداشتها و تصورات اضافه بر اصل حقیقت را هم باور نمایند لذا نظرات متفاوت و در مواردی هم. متناقض تجربه گران در مخاطب عام ایجاد شبهه می کند که چون مجالی برای پرسش و پاسخ در برنامه دیده نشده مخاطب خود تصمیم می گیرد که نظر صحیح کدام است و این با روح حاکم بر برنامه که ایصال به حقیقت است منافات دارد با آرزوی توفیق بیشتر برای سازندگان برنامه و به امید توجه بیشتر به رفع عوارض موجود
ناشناس۱۹۶۳۴۱۴۰۹:۵۹:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
خیلی عالی
ناشناس۱۹۶۳۴۵۶۱۰:۲۳:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۲۱
خیلی عالی از دست اندر کاران به خصوص آقای موزون تشکر میکنم خدا قوت خیلی از آیات قرآنی برامون روشن شدند اجرتون با خدا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین