پاسخ زیباکلام به عباس عبدی/ اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری/«مرد خاکستری» بدنبال حذف خاتمی/ ظریف: شرمنده و بدهکار مردم هستیم

گروه سیاسی الف،   3990707098 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پاسخ زیباکلام به عباس عبدی/ اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری/«مرد خاکستری» بدنبال حذف خاتمی/ ظریف: شرمنده و بدهکار مردم هستیم

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۷ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۵۱۴ نفر از آنها بستری شدند. 

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۹ هزار و ۹۶۰ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۷۷۹ نفر رسید.

وی افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

ایرج حریرچی،معاون کل وزارت بهداشت گفت: کرونا به‌صورت روزانه 19 تا 20 درصد از کل آمار مرگ و میر ما را تشکیل می‌دهد که این آمار را نباید در بین 80 میلیون نفر، بلکه باید در آمار کل روزانه مرگ و میر که حدود هزار نفر است، در نظر گرفت و حتی فوت یک نفر برای ما ناراحت کننده است.

حریرچی گفت: معیار مردم باید تولید واکسن در بازه زمانی هفت سال باشد، در حالیکه از تولد این ویروس تنها هشت ماه می‌گذرد.

بیشتر بخوانید:

آمار کرونا در ایران: ۱۹۰ فوتی جدید و ثبت ۳۵۱۲ ابتلا

هشدار معاون وزیر؛ اختیار داریم اماکن غیر بهداشتی را تعطیل کنیم/ /واکسن آنفلوانزا در مراکز کرونایی تزریق نشود

حریرچی: ظرفیت تخت‌‌های برخی بیمارستان‌‌ها تکمیل شده/ ۵۰ درصد بستری‌های کرونایی مراقبت ویژه فوت می‌کنند

آغاز پیک بیماری کرونا در ۱۳ استان

چه کسانی در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟

***

استعفای روحانی انحرافی و آدرس غلط دادن است

فارس نوشت: عباس عبدی فعال، سیاسی اصلاح طلب دیروز (یکشنبه 6 مهر ماه 99) طی یادداشتی مجددا پیشنهاد استعفای حسن روحانی را مطرح کرد... صادق زیباکلام، تئوریسین جریان اصلاحات درباره پیشنهاد عباس عبدی اظهار داشت: کناره گیری کردن یا نکردن آقای روحانی چیزی را عوض نمی‌کند. مشکل اساسی صرف نظر از عملکرد آقای روحانی این است که 24 میلیون نفری که 3 سال و نیم قبل به آقای روحانی رأی دادند این پرسش را دارند که چرا سیاست داخلی و خارجی آقای روحانی در این مدت تغییر کرده است؟

زیباکلام می‌گوید که پیشنهاد عباس عبدی برای استعفای حسن روحانی آدرس اشتباه دادن و بحث انحرافی است. این که آقای روحانی قبول مسؤولیت می‌کرد یا نباید قبول مسؤولیت می‌کرد بحث دیگری است.

بیشتر بخوانید:

زیباکلام: ماندن یا رفتن روحانی مشکلی را حل نمی‌کند/ استعفای رئیس جمهور بحث انحرافی است

استعفای روحانی راهگشاست یا راهی برای فرار؟

***

جهانگیری نمی‌تواند از وزیر پیشنهادی صمت دفاع کند

جلسه رأی اعتماد به علیرضا رزم حسینی، وزیر پیشنهاد‌ی صنعت، معدن و تجارت فردا (سه شنبه 8 مهرماه 99) در مجلس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت حضور رئیس جمهور در مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادی صمت گفت: طبق قانون صرفاً رئیس جمهور می‌تواند از وزرای پیشنهادی خود جهت أخذ رأی اعتماد دفاع کند.

وی بیان کرد: روحانی، حقوقدان است و باید با قوانین حقوقی آشنا باشد اما به قوانین هیچ توجهی نمی‌کند و هفت ماه است که در قرنطینه به سر می‌برد و دیگر کافی است و خوب است از قرنطینه خارج شود.

سلیمی تصریح کرد: رئیس جمهور درخواست داده بود به صورت ویدئوکنفرانسی از وزیر صمت دفاع کند که این موضوع هم برخلاف آیین نامه است و مجلس مخالفت خود را با این درخواست اعلام کرد. 

سید محسن دهنوی، نماینده تهران، با انتشار مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: برای دفاع از وزیر پیشنهادی صمت، اسحاق جهانگیری درخواست حضور و سخنرانی در صحن علنی را داشت که به علت مغایرت با آئین‌نامه مجلس، مخالفت کردیم. لذا با توجه به ترس پرزیدنت از کرونا، رزم حسینی فردا تنها می‌آید. البته غیبت رئیس جمهور با حضورش تفاوتی ندارد؛ چه در مجلس چه در کابینه.

بیشتر بخوانید:

تجربه ای از منش و روش علیرضا رزم حسینی

نمایندگان محترم ! چتر بلاتکلیفی را از سر وزارت صمت بردارید  

***

آیا «خاتمی» از عرصه تصمیم‌گیری برای ۱۴۰۰ حذف می‌شود؟ 

تابناک نوشت: مرد خاکستری{حجت الاسلام سید محمد موسوی خوئینی‌ها} جریان اصلاحات که پانزده سال است دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز را بر عهده دارد، از پس پرده بیرون آمده است و با کنش گری‌های سیاسی مهم و پر سر و صدایی نظیر نگاشتن نامه به رهبری انقلاب در مورد وضع موجود کشور و همچنین دادن راهبرد انتخاباتی و نیز تلاش برای افزایش مشارکت در سال ۱۴۰۰، می‌کوشد آغازگر سناریوی احتمالی باشد که از آن سخن گفته شد. به نظر می رسد این مسیر آغازی بر حذف خاتمی از این عرصه و جانشینی موسوی خوئینی ها به جای او در جریان اصلاحات باشد...انتظار می رود این گونه اظهارنظرها و موضع گیری های او بعد از این بیشتر و بیشتر هم بشود و موسوی خوئینی ها به چهره محوری جریان اصلاحات در انتخابات سال آینده تبدیل شود.

شرق نوشت: نامه اخیر سیدمحمد موسوی‌خوئینی‌ها مبنی‌بر دعوت اصلاح‌طلبان به مشارکت حداکثری در انتخابات واکنش زیادی به همراه داشت؛ برخی آن را نامه فرمان انتخاباتی از سوی فردی که تمایل دارد رهبری جریان اصلاحات را برعهده بگیرد، قلمداد کردند، برخی با نگاهی متعادل سعی کردند آن را نامه‌ای دلسوزانه برای عبور از بحران‌های فعلی تلقی کنند و البته عده‌ای هم موضع خوئینی‌ها را عقب‌تر از بدنه اجتماعی دانستند.

***

شرمنده مردم هستیم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز دوشنبه در آخرین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم تجلیل از خانواده شهدای وزارت خارجه با اشاره به مقاومت مردم ایران در برابر فشارها گفت: ما شرمنده مردم هستیم که در برابر این همه مقاومت و اقتداربخشی که آنها انجام داده اند آنچه را که باید در برابر آنها انجام می دادیم انجام ندادیم، باید بپذیریم آنچه را که باید برای مردم انجام می‌دادیم، انجام نداده ایم، باید بپذیریم که بدهکار مردم هستیم و باید بپذیریم این سخنان امام که مردم ولی نعمت ما هستند را نپذیرفتیم.

ظریف گفت: این حق مردم ما نیست که به خاطر دعواهای سیاسی و جناحی منافع آنها در نظر گرفته نشود.

بیشتر بخوانید:

ظریف: حق مردم نیست که به خاطر دعواهای سیاسی، منافع‌‌شان در نظر گرفته نشود

***

اقدامی که در شان جمهوری اسلامی نیست

محمود صادقی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به شفقنا گفت: عدم انتخاب ترامپ آمریکا را به نظم سابق نظام بین الملل برمی گرداند. یکی از این توافقات بین المللی برجام است و نامزد دموکرات ها چند بار با صراحت به این نکته اشاره کرده است. اگرچه ما یادگرفته ایم که نباید منتظر تغییرات در واشنگتن باشیم اما در عین حال این تحول می تواند بر فضای سیاسی داخلی موثر باشد. طبیعی است که کاندیدایی که وعده بازگشت به برجام را می دهد می تواند بر فضا موثر باشد. اما دلخوش کردن به تغییرات کاخ سفید در شان جمهوری اسلامی نیست و ما باید مسائل و مشکلاتمان را خود حل کنیم.

صادقی گفت: من عقیده دارم مشکلات ما بیشتر در سیاست داخلی و در داخل کشور ریشه دارد تا سیاست خارجی. ما باید تقویت انسجام ملی را در دستور کار داشته باشیم و محور همبستگی را در ایران و ایرانی و منافع ملی قرار بدهیم و ایرانیان را در حاکمیت سهیم کنیم تا هیچ فشار خارجی کشور ما را متزلزل نکند. در مواجهه با بیگانگان قبیله گرایی می تواند بسیار مخرب باشد.

***

امید اصلاح طلبان به پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا

ابراهیم اصغرزاده، فعال سياسي اصلاح طلب به روزنامه شرق گفت:  ... در نگاه ایدئولوژیک به سیاست خارجی، آمریكا کاملا یکپارچه دیده می‌شود و فرقی بین دموکرات و جمهوری‌خواه نخواهد بود. یکپارچه‌نگری باعث آمریكاستیزی بیشتر در ایران و تقویت جریانات محافظه‌کار، به‌خصوص محافظه‌کاران افراطی در آمریكا می‌شود. در آمریكا هم عده‌ای می‌‌خواهند ثابت کنند که ضدیت مردم ایران با سیاست‌های آمریكا از ضدیت ذاتی آنها با آزادی و نهادهای غربی و فرهنگ لیبرالیستی برمی‌خیزد. این نگرش در هر دو سو دور باطل سوءتفاهم‌ها را تشدید خواهد کرد و شرایط سخت‌تری را پیش‌روی ما خواهد گذاشت. به همین دلیل فکر می‌کنم روی‌کارآمدن دموکرات‌ها می‌تواند فرصت بهتری را فراهم کند تا در انتخابات آینده ایران هم شرایط برای نیروهای میانه‌رو یا غیراصولگرا به گونه‌ای باشد که بتوانند با معرفی کاندیدا در انتخاباتی رقابتی شرکت کنند.

***

ورود اولین کاندیدا به انتخابات ۱۴۰۰
فرارو نوشت: سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع در دولت دهم، از فرماندهان سپاه پاسداران و مشاور رهبرمعظم انقلاب گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد خواهد شد. پیش از این رسانه‌ها از او به عنوان یکی از نامزد‌های احتمالی انتخابات سال آینده نام برده بودند.

دهقان ضمن تایید این خبر به تسنیم گفت: «با قدرت خواهم آمد و معتقدم باید مردم را از این وضعیت فعلی نجات داد».

دهقان که از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سال‌های گذشته به شمار می‌رود سابقه ریاست بنیاد شهید، فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران، جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و قائم مقامی وزیر دفاع را در دوره‌های مختلف در کارنامه خود دارد.

او نخستین فردی است که رسما برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام نامزدی کرده است.

***

اصلاح‌طلبان دیگر به کاندیدای حداقلی رضایت نمی‌دهند

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا به نامه نیوز گفت: اصلاح طلبان در این دوره به کاندیدای حداقلی رضایت نمی‌دهند، زیرا هشت سال به کاندیدای حداقلی یعنی روحانی رضایت دادند و نتیجه آن را که یک افتضاح بزرگ اقتصادی و اجتماعی برایشان بود، دیدند لذا همان طور که خودشان بار‌ها گفته‌اند سراغ کاندیدای اجاره‌ای نخواهند رفت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب احتمال معرفی کاندیدا‌هایی مثل عارف نیز ضعیف دانست و گفت: اصلاح طلبان، عارف را نه کاندیدای کاملا اصلاح طلب می‌دانند و نه او را از نظر توانایی قبول دارند. آن‌ها نیاز به یک فضاسازی بزرگ در افکار عمومی دارند، اما عارف تایید صلاحیت می‌شود و این امتیاز را به آنان نمی‌دهد.

وی نامه اول و دوم موسوی خوئینی‌ها را در ادامه هم و تلاشی برای به دست گرفتن رهبری طیفی از اصلاح طلبان می‌داند.

***

آیا محسن رضایی نامزد وصلت با پاستور می شود؟ 

باشگاه خبرنگاران نوشت: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ همان کسی که در خردادماه ۹۲ ، خردادماه ۸۸ و خردادماه ۸۴ پای ثابت انتخابات ریاست جمهوری بوده و حالا این سوال ایجاد شده که آیا عزم رقابت برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را هم در سر دارد یا عطای آن را به لقایش خواهد بخشید؟ ... برخی از شبکه‌های اجتماعی نزدیک به اصولگرایان هم مدعی شدند که محسن رضایی یکی از گزینه های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفته ابتدا به ساکن در انتخابات ورود نمی کنم، ولی اگر به سراغم بیایند و از من دعوت کنند حاضرم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ورود کنم. به بیان دیگر محسن رضایی برای انتخابات به دنبال اجماع اصولگرایان بر روی خود است.

***

 دود این دعوا به چشم مردم می‌رود

آفتاب یزد نوشت: مدتی است که وزارت بهداشت با دولت برسر پولی که قرار بود برای مهار کرونا به وزارت بهداشت اختصاص داده شود، دچار اختلاف شده اند. اختلافی که یقینا دود آن بر چشم مردمی خواهد رفت که در این روزهای کرونایی بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به کمک دارند...  نکته اینجاست که فارغ از آنکه حق با چه‌کسی است این دعوای وزارت بهداشت و دولت یک بازنده دارد و آنهم مردم هستند. چرا که ضرر اصلی این اختلاف به مردم وارد می‌شود مخصوصا آنهایی که در بستر بیماری هستند. بهتر است که دولت و وزارت بهداشت اختلافشان را سریع‌تر حل کنند چرا که مردم گناهی ندارند که علاوه بر مشکلات اقتصادی و سختی‌های زندگی، بخواهند دغدغه درمان هم داشته باشند.ضمن آنکه آنقدر این روزها اخبار بد مخابره می‌شود که دیگر جایی برای پیگیری دعوای مسئولان باقی نمی‌ماند.بهتر است این دعوا‌ها در خانه بماند.

روزنامه اعتماد نوشت: هر چند هنوز حداقل تا زمان نگارش اين گزارش، خبري از استعفاي وزير يا بركناري او در ميان نيست. ماجراي استعفاي وزير بهداشت البته چند بار ديگر ازجمله يك نوبت در روزهاي پاياني خرداد ماه مطرح شد. استعفايي كه شايعه آن را برخي خبرگزاري‌ها و بهانه عدم حضور نمكي در جلسات دولت مطرح و دليل آن را اختلاف بين روحاني و نمكي اعلام كردند. اگرچه در همان روز مطرح شدن اين شايعه، سخنگوي دولت در حساب توييتري‌اش اين موضوع را تكذيب كرد. حالا اما ديگر ماجرا از گمانه‌زني‌هاي افراد بيرون از گود فراتر رفته و شخص وزير معترف شده كه «اشتباهي» وزير شده و اين راه را آمده است. اما هنوز مشخص نيست، فرمانده قرار است ميدان جنگ را ترك كند يا همچنان كنار سربازانش به مبارزه با كوويد ۱۹ ادامه مي‌دهد.

***

تله اصلا‌حات برای اصولگرایان
صبح نو نوشت:‌ گویی مشغول‌‌کردن اصول‌گرایان به جنجال‌آفرینی‌‌‌های کاذب، دستور کار اصلی اصلاح‌طلبان تا انتخابات سال 1400 است؛ تاکتیکی که قصد اصلی آن، صرف انرژی برای پاسخ به حواشی و واماندن از متن، هدف اصلی‌اش است. اصول‌گرایان باید به هوش و گوش باشند. حربه جدید اصلاح‌طلبان، درگیر ‌کردن اصول‌گرایان با حواشی و موضوعات دست چندم است. این سیاست جدید، با بزرگنمایی و ارائه قرائت‌‌‌های جعلی از موضوعات پیش می‌رود. این حربه هرچند مدتی است که شدت گرفته اما از همان ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم، روندش کلید خورده بود. چرایی حملات اصلاح‌طلبان علیه مجلس انقلابی کاملا روشن بود. مجلس یازدهم در فضایی آغاز به کار کرد که اصلاح‌طلبان و دولت اعتدال، با اعتماد به وعده‌‌‌های آمریکا و اروپا، اقتصاد کشور را به پای وعده‌های تهی غرب معطل گذاشته بودند و با این روند، معضلات اقتصادی را عمیق‌‌تر ‌کردند. عاملان وضع موجود به جای عذرخواهی از مردم و برای کتمان مسوولیت خود، مترصد حاشیه‌‌‌سازی علیه مجلس شدند و از هر کاهی، کوهی ساختند.

بی شک، ناتوانی اصول‌گرایان برای مدیریت فضای فکری جامعه و توجیه آنها برای طرح‌ها و برنامه‌‌‌های خود به‌واسطه درگیرشدن ایشان با حواشی برساخته‌شده توسط اصلاح‌طلبان، می‌تواند زمینه را برای اقبال سیاسی جریان اصلاحات در انتخابات ریاست‌‌جمهوری فراهم کند. با توجه به آگاهی در این زمینه، لازم است که جریان اصول‌گرایی و مجلس یازدهم، به جای افتادن در تله حاشیه‌سازی‌‌‌های متواتر اصلاح‌طلبان، برنامه‌‌‌های خود را روی ایده همیشگی‌اش یعنی رسیدگی به معیشت مردم متمرکز کند و در همین راستا، خود را به عنوان جریان سیاسی کارآمد به مردم عرضه بدارد. 

مردم فرق میان غوغا‌سالاری و کارآمدی را متوجه می‌شوند و درمی‌‌یابند که برای بهترشدن وضعیت خود، باید به جریانی که بیشترین نسبت را با کارآمدی دارد، روی مثبت نشان بدهند. به نظر می‌رسد همان طور که بهزاد نبوی مدت‌ها پیش توصیه کرده بود اکنون اصلاح‌طلبان وارد فضای انتخاباتی می شوند که قرینه‌اش هم دعوت خوئینی‌هاست. در عین حال افرادی چون عبدی و حجاریان هم قیمت حضور اصلاح طلبان در انتخابات را بالا می‌برند. اصول‌گرایان باید مراقب تله اصلاحات باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۱۸۵۳۵۲۰:۴۳:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۷
با این اوضاع نابسامان و افسارگسیخته قیمت‌های اجناس، مردم امیدشان به مجلس انقلابی است. باید مواظب باشند امید مردم آسیبی نبیند.
ناشناس۱۶۱۸۵۴۹۲۰:۵۶:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۷
ناصر ایمانی : اصلاح طلبان دیگر به کاندیدای حداقلی رای نمی دهند !!!! برادر بزرگوار مطمئن باش مردم دیگر به کاندیدای حداکثری اصلاح طلبان هم رای نمی دهند. چون اونم کاری نمی تونه بکنه.
ناشناس۱۶۱۸۷۲۴۲۲:۴۵:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۷
با ابراز شرمندگی تو شکم گرسنه مردم سیر نمیشه
ناشناس۱۶۱۸۷۲۶۲۲:۴۶:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۷
هاشمی بانی حذف پست نخست وزیری بود
ناشناس۱۶۱۸۷۵۹۲۳:۰۸:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۷
شرمندگی ظریف چه دردی از ما دوا میکنه
ناشناس۱۶۱۹۳۹۵۱۰:۱۷:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۸
خیلی ممنون از توضیح اقای حریر چی که مارو آگاه کردند بیست در صدفوتیها از هشتاد میلیون نیست یعنی روزی شانزده میلیون نیست از هزار فوتی روزانه است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  24. یک سیلی برای تنبیه

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین