حجت الاسلام پژمانفر در گفتگو با الف مطرح کرد؛ نظارت و رفع مشکلات معیشتی مهمترین اولویت های مجلس یازدهم/ مجلس دهم زبان و تریبون ملت نبود

گروه سیاسی الف،   3981127116 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجلس دهم زبان و تریبون ملت نبود، گفت: نظارت و رفع مشکلات معیشتی مهمترین اولویت های مجلس یازدهم باید باشد.

نظارت و رفع مشکلات معیشتی مهمترین اولویت های مجلس یازدهم/ مجلس دهم زبان و تریبون ملت نبود

حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی است. وی متولد  1343 از مشهد و دارای تحصیلات حوزی در مدارس مختلف از جمله مدرسه مروی است. سوابق و فعالیت سیاسی و مذهبی وی به قبل از انقلاب بر می گردد.

حجت الاسلام پژمانفر در دوران دفاع مقدس بارها به جبهه اعزام و چندین بار هم مجروح شد. وی که از یادگاران آن دوران است، جانباز 40 درصد هم است. پژمانفر بعد از جنگ تحصیلات حوزی را ادامه داد و به استادی معارف دانشگاه و حوزه رسید. وی دارای مسئولیت های مختلف در حوزه علیمه خراسان (وقت)  و معاون فرهنگی و تربیتی المصطفی و معاون آموزش و پژوهش حوزه علیمه خراسان شد.

وی نماینده مشهد و کلات در مجلس نهم شد و با عضویت در کمیسیون فرهنگی  رئیس کمیته رسانه و هنر این کمیسیون شد.

در مجلس دهم هم به مدت یک سال رئیس کمیسیون فرهنگی بود.

خبرنگار الف در آستانه انتخابات مجلس یازدهم با وی به گفتگو نشست. متن زیر حاصل این گفتگوست.

-آقای پژمانفر در صورت ورود شما به مجلس، اولین اولویت شما در مسیر قانونگذاری و نظارت چیست؟.
*به نظرم در مجلس یازدهم بیشتر باید به نظارت توجه کرد. البته مجلس یازدهم هم در حوزه قانونگذاری و نظارت باید برنامه محور باشد. اما آنچه در مجلس دهم بعنوان ضعف احساس می شود، ضعف در نظارت است. چون قوانین فراوانی وجود دارد که اجرایی و عملیاتی نشده است. مثل قانون تسهیل ازدواج که در سال 84 مصوب شد و قوانین متعدد دیگر.
مساله بعدی تنقیح قوانین است. یکی از روشهای اشتباه در مجلس این بود که بجای اینکه قوانین موجود را اصلاح کنند، قوانین جدید وضع و مصوب می شد که با قوانین قبلی مغایرت می داشت.
همچنین در مجلس دهم برخی از مضوعات مهم مثل موضوع جمعیت، صداوسیما و فضای مجازی در دستور و الویت قرار نگرفت.

-شعار انتخاباتی شما چیست و چرا آن را برگزیدید؟
*شعار انتخاباتی ما از اول انجام وظایف نمایندگی بود. از شعارهای خاصی که رویکرد پوپولیستی و جذب مخاطب دارد، پرهیز کردم. یعنی از بحث هایی که قشنگ است اما به نتیجه نمی رسد، پرهیز کرم. ما یک عهد و پیمان بین خود، خدا و ملت بستیم و در دفتر کار خود هم آنرا قید کردیم که بر این عهد باقی خواهم بود.

-مهمترین مشکل مردم چیست؟
*مردم مشکلات متعددی دارند. عدم شفافیت یکی از این مشکلات است. روشن نبودن برنامه های جاری در کشور مردم را آزار می دهد. مردم دچار یک نابسامانی در برنامه ریزی هستند. نمی دانند چه کار باید بکنند. این موضوع همه را به سمت روزمرگی برده است. در حوزه اقتصاد، صنعت، کشاورزی یک بلاتکلیفی در جامعه ایجاد شده که آزار دهنده است. این عرصه ها غیر فعال شده که موجب ضرر و زیان به مردم شده است.
مردم همچنین از نظر اقتصادی و اشتغال رنج می برند. سفره مردم به دلیل بی تدبیری مسئولین کوچک و کوچکتر شده است. امروز معیشت مردم  دچار مشکل شده است.
مردم از بحرانها و آسیب های فرهنگی رنج می برند. این بحرانها در بخش اقتصادی هم خود را نشان می دهد. باید برنامه ریزی دقیقی در این زمینه شود اما متاسفانه برنامه ای در این زمینه نمی بینیم.

-برای رفع این مشکلات چه پیشنهادی دارید؟
* به نظرم اگر مجلس یازدهم یک مجلس هماهنگ باشد و تعلق خاطر  نمایندگان در مسائل کلان یکی و نزدیک هم باشد،، مشکلات حل و فصل خواهد شد اما اگر نمایندگان هماهنگ نباشند، نمایندگان وقت می گذارند در مجلس حضور می یابند اما مشکلات همچنان وجود خواهد داشت و خروجی از آن بیرون نمی آید.

-مهمترین اشکال و نقطه ضعف مجلس دهم چیست؟.
*مجلس دهم، نقش اساسی در حل مسائل نداشت. چون نمایندگان ارتباطی با مردم و جامعه نداشتند.
خیلی از افراد نتوانستند ببینند در جامعه چه می گذرد تا بر اساس آن برنامه ریزی کنند.
مجلس نتوانست زبان ملت باشد. تریبون مجلس نتوانست در احقاق حق ملت جلو برود. به همین دلیل اتفاقات نامناسبی افتاد و به دلیل ضعفی که وجود داشت نقش مجلس کم رنگ شد. 
جلسه سران قوا که در برخی از موارد لازم بود اما از حد فراتر رفت و به موضوع قانونگذاری هم رسید. این به دلیل ضعف در مدیریت داخل مجلس بود که مجلس را از گردونه خارج کرد و یک فضای ناکارآمدی به مجلس تحمیل شد.

- آیا خود را طرفدار شفافیت(شفافیت آرا و فعالیت های نمایندگان مردم) می دانید؟.
*من خودم از طراحان طرح شفافیت بودم. پیگیر شفافیت آرای بصورت داوطلبانه هم بودم. تلاش کردیم که اگر نتوانسیم این موضوع را به قانون تبدیل کنیم، حداقل نمایندگان بصورت داوطلبانه آنرا انجام دهند.

-مجلس کارآمد از نظر شما چه مجلسی است؟ 
*مجلسی کار آمد است که مشکلات مردم را ببیند. امروز مجلس بالاترین تاثیرات را در کشور می تواند داشته باشد اگر ریل گذاری و نظارت مجلس دقیق باشد، هیچ موقع کشور دچار خلاء که موجب کندی در مسیرشود، نخواهیم بود.امیدواریم مجلس کارآمد و قوی تشکیل شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۳۴۶۰۸۱۷:۳۳:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
رای دادن به نامزدهای مومن، کارآمد، پاکدست و معتقد به عزت و اقتدار ملی کشور موجب خواهد شد دنیا و آخرت افراد جامعه درست بشود. پس باید به مدیران انقلابی و جهادی میدان داد که با تعهد و تخصص خویش پیشرفت کشور را رقم بزنند و دشمن را نومید سازند.
ناشناس۱۳۳۴۷۴۴۱۹:۵۹:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
نظرت در مورد دولت انقلابی نهم و دهم چیست؟ آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه.
ناشناس۱۳۳۵۱۶۲۰۷:۵۵:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
همه میگن مشکل اقتصادی و معیشتی را باید حل کرد ولی کسی تا الان برنامه ای برای برون رفت ارائه نداده است این مشکل معیشتی مردم فقط لفظی شده در دهان این نامزدها تا با این لفظ ذهن مردم را به طرف خودشون بکشند . برنامه بی برنامه
ناشناس۱۳۳۴۶۱۱۱۷:۳۴:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
حتما كه جناب پژمانفر زبان ملت هست . فقط تعريف ملت كيه و چيه ما نميدونيم. از نظر ما زبان ملت مطهري و صادقي بودن كه صد البته بر تابيده نشدن
ناشناس۱۳۳۴۶۱۷۱۷:۳۸:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
در عرصه مدیریت دفاعی و موشکی خیلی راحت می‌‌توان بسیاری از موانع و مشکلات تولید را با توان جوانان متخصص این کشور برطرف کرد. مشروط به اینکه به این قشر خلاق به عنوان یک فرصت نگاه شود.
ناشناس۱۳۳۴۶۲۰۱۷:۳۹:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
شهید رجایی به همه مسئولین حجت است. او به همگان آموخت که می‌توان قبای وزارت، نخست‌وزیری و ریاست جمهوری بر تن نمود اما جز خادمی ملت شأنی برای خود قائل نبود. وظیفه ماست در انتخابات گزینه‌هایی از جنس شهید رجایی را بر صندلی‌های مجلس بنشانیم تا شاهد پیشرفت و کاهش طبقاتی باشیم.
ناشناس۱۳۳۴۸۸۸۲۲:۱۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اگر کسی از جنس رجایی پیدا کردی حرفت درسته همه اونها همون اول انقلاب ترور شدن
ناشناس۱۳۳۴۶۲۳۱۷:۴۰:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
انتظار می‌رود کسانی که دغدغه دین، نظام و پیشرفت کشور را دارند ان‌شاءالله به صحنه بیایند تا شاهد پیروزی قطعی جریان انقلابی و جهادی و حل مشکلات کشور باشیم.
ناشناس۱۳۳۴۸۲۶۲۱:۲۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
دوست عزیز الان کسی عملا دغدغه دین ندارند دودستی چسبیدن به قدرت وسیاست دین خدا مظلوم واقع شده است
ناشناس۱۳۳۴۶۲۴۱۷:۴۱:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اگر از افراد و کاندیداها شناخت نداریم و تحقیق برایمان مسیر نیست از افراد امین و صاحب‌نظر کمک بگیریم. به هر حال خود را از حق رأی و مشارکت در تعیین سرنوشت خویش در انتخابات که یک وظیفه ملی و دینی است محروم نکنیم.
ناشناس۱۳۳۴۶۲۷۱۷:۴۲:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
به کسانی که عملکرد ناصواب برخی مدیران را به حساب نظام و اسلام می‌گذارند عرض می‌کنم، اشتباه نکنید، اسلام به ذات خود ندارد عیبی، در ثانی با حضور حماسی خود در دوم اسفند مدیران لایق را انتخاب کنید
ناشناس۱۳۳۴۶۲۸۱۷:۴۳:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
ان‌شاءالله ملت در حالی به استقبال عید نوروز 99 خواهد رفت که یک مجلس انقلابی و جهادی و جوان و پاکدست، متعهد و متخصص و خادم ملت شکل گرفته باشد.
معلم۱۳۳۴۸۲۵۲۱:۲۴:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
مانند دوران احمدی نژاد که ۶۳۰ ملیارد دلار را بی حساب و کتاب خرج کردندو با ان درامد سرشار به فکر روزی که قیمت نفت پایین و تحریم نبودند.
ناشناس۱۳۳۴۶۳۱۱۷:۴۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
در این شرایط معامله قرن ترامپ جانی و شهادت سپهبد شهید سلیمانی سخن گفتن از مذاکره تعارف کردن جام زهر است.
ناشناس۱۳۳۴۶۳۳۱۷:۴۶:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
نمایندگان مجلس دهم، لوایح‌‌FATF ، CFT ، پالرمو و 2030 را به صحن مجلس بردند و ده‌ها مورد دیگر را می‌توان نام برد که هیچ‌ ارتباط مستقیمی با مطالبات مردم به خصوص جوانان نداشت. آن‌وقت با چنین کارنامه مردودی از مردم برای ادامه حضورشان مایه می‌گذارند!
ناشناس۱۳۳۴۶۳۶۱۷:۴۷:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
این‌بار مردم تصمیم گرفته‌اند در انتخاب نمایندگان انتخابی همگام با گام دوم انقلاب داشته باشند.
ناشناس۱۳۳۴۶۴۸۱۷:۵۹:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
یعنی مجلس یازدهم قراره پول پخش کنه مشکلات حل شه؟ یا نماینده ها کارخونه میزنن برای هواداراشون شغل ایجاد میکن؟
ناشناس۱۳۳۴۶۵۳۱۸:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
میگه مجلس دهم زبان و تریبون ملت نبود! خوب می خواستی باشی! این حرف ها چیه این روز ها میزنن؟ دولت که نماینده مردم نیست مجلس که حرف مردم رو نمیزنه پس کی نماینده مردمه؟ این حرف ها همه پوپولیستی است.
ناشناس۱۳۳۴۶۹۱۱۸:۴۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
تا زمانی که نخبه ها روزانه فوج فوج از مملکت فرار کنن و سوار بر هواپیما بسوی کشورهای دیگر سرازیر شوند قطعا مملکت دست امثال پژمانفر خواهد افتاد و نتیجه اش میشه وضع موجود مملکت کاش اولویت اول میشد تخصص و تخصص
ناشناس۱۳۳۴۷۲۴۱۹:۴۰:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
هیچ تفاوتی بین مجلس ها نبوده و نیست
ناشناس۱۳۳۴۸۴۷۲۱:۴۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
از کجا معلوم که این دروغتان هم راست باشه برای مجلس دهم هم همین قولها رو داده بودید
ناشناس۱۳۳۵۰۷۴۰۳:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
بعضی ها برای دیده شدن و روی آنتن آمدن دست به هر کاری می زنند .تخصص ایشان چیست و چه کاری در دوره نمایندگی خودش انجام داده
ناشناس۱۳۳۵۰۸۲۰۳:۱۹:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
اگر مجلس دهم با حضور مطهری وصادقی وسلحشوری زبان مردم نبودند قطعا مجلس یازدهم لال است !
سیدرضا۱۳۳۵۱۱۱۰۶:۱۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
با سلام واحترام از این اقا که چند دوره نماینده مشهد بوده بپرسید چه کار مهمی برای حل مشکلات اقتصادی مردم مشهد انجام داده. من که یک شهروند مشهدی هستم فقط ایشان را در مواقع انتخابات می بینم. کاش شورای نگهبان افراد توانمندتری را تایید میکرد. .ومن الله توفیق
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  12. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  6. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  7. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  8. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  11. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  12. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  13. سفیدشویی جنایت!

  14. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  15. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  16. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  17. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  18. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  19. ترکیه ای که من دیدم! 

  20. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  21. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  22. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  23. حل يك ابرچالش نظام

  24. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  25. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

آخرین عناوین