پیشنهاد حجاریان برای تشکیل نیروی مقاومت صلح‌طلب!/ جزئیات دادگاه محمدرضا خاتمی برای مردم منتشر شود/ روحانی از اختیارات فعلی خود استفاده نمی‌کند

گروه سیاسی الف،   3980312159 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

پیشنهاد حجاریان برای تشکیل نیروی مقاومت صلح‌طلب!/ جزئیات دادگاه محمدرضا خاتمی برای مردم منتشر شود/ روحانی از اختیارات فعلی خود استفاده نمی‌کند

جزئیات دادگاه محمدرضا خاتمی برای مردم منتشر شود

محمدرضا خاتمی، نایب‌رئیس مجلس ششم چندماه پیش در گفت‌وگویی تصویری با تاکید ادعای بر تقلب در انتخابات سال ۸۸ گفت: «در سال ۸۸ در مرحله تجمیع آرا در ستاد انتخابات وزارت کشور، ۸ میلیون رای به آرا اضافه شد.» اظهارات خاتمی با واکنش اهالی رسانه روبه‌رو شد. برخی رسانه‌ها خواهان ارائه سند توسط خاتمی شدند و برخی دیگر هم از اظهارات او حمایت کردند.

بیشتر بخوانید:

۱۰ سوالی که محمدرضا خاتمی باید در دادگاه به آنها پاسخ دهد

دادستانی هم بابت این ادعا از خاتمی شکایت کرد و دادگاه خاتمی اکنون در حال برگزاری است. دیروز دومین جلسه دادگاه خاتمی برگزار شد. به گزارش اعتماد، خاتمی در پایان دادگاه گفته است: «براي من جالب بود كه صحنه دادگاه به گونه‌اي آرايش داده شده بود كه دادگاه علني بود اما از قبل بخش قابل‌توجهي از صندلي‌ها توسط برخي از دوستان پُر شده بود و دوربين‌هاي فيلمبرداري كه احتمالا متعلق به خود دادگاه بود، از قبل چيده شده بودند.»

او همچنين درباره ادعايي كه منجر به شكايت شده نيز گفته است: «من ادعايي ندارم و نه دسترسي به پشت‌پرده‌اي دارم و نه غيب‌گو و رمال هستم. هنگامي كه اين پرونده برايم تشكيل شد، از اقصي نقاط كشور علاقه‌مندان و دوستان و كساني كه به دنبال اين كار بودند، شواهد و مداركي را ارسال كردند. هنگامي كه به اين مدارك توجه كردم، متوجه شدم همه اينها اسناد و مداركي است كه در رسانه‌هاي رسمي كشور منتشرشده يا گزارشات مجاري قانوني مانند گزارش تفسيري شوراي نگهبان يا بيانيه‌هاي منتشرشده ازسوي وزارت كشور است. البته اين‌را بگويم كه بعضي از اين اسناد از سال ۹۰ و ۹۱ پاك شده است كه من به آنها و همچنين پشت‌پرده دسترسي نداشته‌ام كه بدانم واقعا چه اتفاقي افتاده است اما به نظرم آنچه كه درست است، من با عدد و رقم منتشرشده ازسوي مدارج رسمي توانستم ادعاي خودم را به اثبات برسانم.» خاتمي گفته است: «عددي كه من به آن رسيده‌ام بين ۷ ميليون و خرده‌اي تا ۸ ميليون است اما مهم اين است كه در آن انتخابات چقدر جفا هم به مردم و هم به جمهوري اسلامي صورت گرفته است.»

در این زمینه باید گفت ای کاش و ای کاش این دادگاه برای عموم مردم کشورمان پخش می‌شد تا همگان به استدلال‌های مدعیان تقلب آگاه شوند. چون از سال ۸۸ تاکنون هیچ دلیل مستند و قانع‌کننده‌ای برای تقلب در انتخابات مطرح نشد.

حتی بهتر بود در همان سال ۸۸ به ایشان تریبون داده شود تا دست‌های خالی و ادعای غلطشان برای مردم آشکار شود. به‌هر صورت الان هم دیر نشده است. می‌توان با انتشار این دادگاه استدلا‌های مدعیان تقلب در انتخابات برای مردم پخش شود و پاسخش هم در کنارش منتشر شود.

***

چرا با ماجرای نجفی برخورد سیاسی شد؟

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی به انصاف نیوز گفت: «در کشور یک بیماری مزمن داریم که هرچیزی را حتی یک موضوع خیلی ساده‌ی ورزشی، محیط زیست، هنری، سینمایی، اقتصادی و فرهنگی همه را به سرعت سیاسی می‌کنیم و بدترین نوع سیاسی کردن هم جناحی کردن قضیه است که در کشور ما مرسوم است...

متاسفانه عملکرد جناح اصولگرا هم در این مساله‌ی قتل اصلا قابل دفاع نیست؛ نمی‌توان این را گفت یک جناح این مساله را سیاسی کرده. البته در جناح اصولگرا بسیاری از نشریات با متانت با این قضیه برخورد کردند اما برخی از رسانه‌ها متاسفانه از حد اعتدال خود خارج شدند؛ اما عموما جناح اصولگرا و همینطور شخصیت‌های این جناح هیچکدام با این قضیه جناحی برخورد نکردند...

 مجموعه‌ی اخبار، کنش‌ها و واکنش‌ها رفتار دوستان اصلاح طلب را درباره‌ی این موضوع نگاه می‌کنم، اصلا قابل قبول نیست. مثلا اینکه آن مرحومه را در حد یک مامور اطلاعاتی رساندند و اینکه بحث‌ها را امنیتی کردند و حتی به جناح مقابل انگ زدند که آن‌ها دکتر نجفی را مجبور کردند که از شهرداری استعفا بدهد و یا اینکه او را مجبور کردند که ازدواج کند. اصلاح‌طلب‌ها هم خیلی پرونده روشنی ندارند؛ یعنی مساله فقط مربوط به اصولگرایان نیست.»

بیشتر بخوانید:

در کشور ما همه چیز سیاسی است/ عملکرد جناح اصولگرا در مساله‌ی نجفی قابل دفاع نیست/ اصلاح‌طلب‌ها هم خیلی پرونده روشنی ندارند

***

پیشنهاد حجاریان برای تشکیل نیروی مقاومت صلح‌طلب!

سعید حجاریان در گفت‌وگویی با مشق‌نو پیشنهاد تشکیل «نیروی مقاومت صلح‌طلب» را مطرح کرده است. پیشنهادی که هرچند پوسته جدیدی دارد اما تکرار ایده‌های گذشته است. حجاریان در ابتدای این گفت‌وگو می‌گوید در برابر ابرقدرت باید ابرمقاومت شکل بگیرد:

«ابرمقاومت ما در شرایط کنونی از معبر «صلح»، «اصلاح» و «بازگشت به مردم» می‌گذرد؛ اما عجالتا در شرایط کنونی باید اصلاحات را به صلح ترجمه کرد. چرا که با این کار ایران، دموکراسی و اصلا‌ح‌طلبی اصیل تؤامان محفوظ می‌مانند. کارگزار این راهبرد، نیروی مقاومت صلح‌طلبی است که از عناصر مستقل خارج از دولت تشکیل شده است؛ و می‌دانیم که لازم است بخشی از این نیرو درون کشور و بخشی دیگر خارج از کشور باشند. کارویژه اصلی این نیرو در گام اول، ممانعت از بروز جنگ است.»

بیشتر بخوانید:

حجاریان: نیروی مقاومت صلح‌طلب تشکیل شود

حجاریان در بیان ویژگی‌های این نیروی مقاومت صلح‌طلب گفته است: «این نیرو متشکل از عناصر مستقل خارج از دولت است یعنی شائبه‌ای درباره وصل‌بودن‌شان به دولت وجود ندارد و مواضع و عملکردشان مهندسی شده نیست...

همچنین باید توجه داشت «نیروی مقاومت صلح‌طلب» بنا نیست کارکرد «لابی‌»ها به‌معنای متعارف کلمه را داشته باشد. از این گذشته، حقوق‌بگیر نیست و از آن مهم‌تر، در پوشش صلح، به‌دنبال دلالی و کاسبی نخواهد رفت.این نیرو، بسیج‌گر مردم خواهد بود تا به جهان گفته شود جنگ‌ها چه عواقبی دارند...

بخش خارجی «نیروی مقاومت صلح‌طلب»، که ایرانیان صلح‌طلب‌ خارج از کشور را در برمی‌گیرد، می‌تواند به دولت‌های خارجی بگوید، انتهای منطقی رویه‌ بولتون و مجاهدین خلق و سلطنت‌طلب‌ها تنها از یک جبهه قربانی نمی‌گیرد. فارغ از این موارد، زمانیکه چنین نیرویی شکل بگیرد و بارور شود، می‌تواند در روابط داخل و خارج گشایش‌های بسیاری پدید آورد و امکان کنش‌های مشترک از قبیل نامه‌نگاری، طومار و… را فراهم کند...

نیروی مقاومت صلح‌طلب مانند بالشتک ضربه‌گیر است و درجه تخاصم را کم می‌کند و هر چه حول آن بسیج نیرو صورت بگیرد، مخاصمه دورتر خواهد شد. در مقابل، هر چه صدای صلح‌طلبان ضعیف‌تر شود امکان تخاصم و تصادم افزایش پیدا می‌کند.»

با خواندن این سطور متوجه می‌شویم آنچه مدنظر حجاریان است همان گسترش دموکراسی در داخل و تعامل با جهان و ترک تخاصم است. در ابتدای مصاحبه هم حجاریان تلاش می‌کند مفهوم مقاومت را مطابق ایده مطلوبش تعریف و بلکه مطلوب تحریف کند:

«گروهی مقاومت را صرفا به امور اقتصادی و بوروکراتیک محدود می‌کنند و آن را در قالب ستاد و سازمان می‌بینند. در حالیکه در عالم واقع، ابرمقاومت وابسته ملت است؛ اگر ملت دموکراسی را با گوشت و پوست خود لمس کند و دولت را منبعث از خود و به‌دور از فساد بداند، تاب و توان مقاومت پیدا می‌کند.»

متاسفانه وضعیت اینگونه است که هرچه دشمن در خصومت با کشور ما پیشروی می‌کند حجاریان و دوستان بیشتر و بیشتر پیشنهاد صلح و صلح‌طلبی می‌دهند. درحالی‌که این روش، معقول نیست.

***

روحانی از اختیارات فعلی خود استفاده نمی‌کند

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره گلایه روحانی مبنی بر نداشتن اختیار کافی به ایلنا گفت: به نظر نمی‌آید مشکل آقای روحانی الان کمبود اختیارات باشد. شاید اشاره‌ای که آقای روحانی به این موضوع دارد، متوجه عرصه سیاست خارجی باشد، شاید انتظار دارد که در عرصه بین‌المللی و مذاکرات و در تعامل با ۴+۱ مبسوط‌الیدتر از آنچه که الان هست باشد و دلیل آن هم شاید این باشد که الان فصل چالش‌های بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید:

صوفی: رئیس جمهور از اختیارات فعلی خود استفاده نمی‌کند/ منتقد روحانی هستیم

وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌آید تعریض روحانی متوجه عرصه سیاست خارجی باشد نه سیاست داخلی، گفت: ما در عرصه داخلی در قالب شورای عالی هماهنگی اقتصادی حتی شاهد توسعه اختیارات روحانی هم بوده‌ایم. به نظر می‌آید آقای روحانی با آن اختیاراتی که آنجا دارد حتی می‌تواند تصمیمات فراقانونی هم اتخاذ کند. به نظر من ایشان در عرصه سیاست داخلی نباید مشکلی داشته باشد اما انتظار دارد در عرصه بین‌المللی دستش باز باشد. حال با توجه به مسئولیت‌هایی که ولی فقیه دارد، آقای روحانی طبعا باید با ایشان هماهنگ باشد چراکه سیاست‌های کلان را ولی فقیه تعیین می‌کند و ایشان باید ذیل آن حرکت کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۳۴۵۴۱۱۹:۰۹:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۱۲
روحانی درست می گوید.
ناشناس۹۳۴۷۴۷۲۳:۲۲:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۲
اگر مسئولان به خدا و مردم باور داشته باشند به یقین در تمام عرصه‌ها پیروز خواهیم بود.
سهیلی۹۳۴۸۶۸۰۲:۰۹:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۳
شرط ایران برای مذاکره مجدد: بازگشت ترامپ به برجام و اجرای تعهد رفع تحریمها
ناشناس۹۳۴۹۷۹۰۷:۴۲:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۳
یا ایهاالذین آمنو ، آمنو باالله
ناشناس۹۳۴۵۴۴۱۹:۱۰:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۲
چه کسانی پارسال پروژه سیاسی کردن نجفی را کلید زدند؟
ناشناس۹۳۴۷۴۵۲۳:۲۰:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۲
تصور مردم از زندگی خصوصی مدیران ارشد یک زندگی آرام، بی‌دغدغه، احترام متقابل بین زوجین و... و نمونه یک خانواده خوشبخت است! ولی ماجرای زندگی خصوصی نجفی به عنوان یکی از مدیران شاخص نشان داد این جماعت حتی در زندگی خصوصی هم مشکل دارند.
ناشناس۹۳۴۷۹۴۰۰:۱۸:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۳
جنگ داخلی بین اصلاح طلبان(اعتدالیها ، کارگزاران ؛ مشارکتیها)
تهرانی۹۳۴۸۷۵۰۲:۲۳:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۳
خانواده خصوصا والدین میترا استاد باید تحت نظر پلیس باشند تا مورد حمله و تهدید جریانات خاص برای رضایت قرارنگیرند
ناشناس۹۳۴۵۴۵۱۹:۱۲:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۲
شاید محمد رضا خاتمی به همه سوالات در دادگاه جواب داه اما ما از آن بی خبریم!!
ناشناس۹۳۵۰۱۲۰۸:۲۱:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۱۳
قرار بود دادگاه رسانه ای شود ولی نمی دانیم به چه دلیلی این کار انجام نشد. باز هم مردم نباید بدانند.
ناشناس۹۳۴۵۴۹۱۹:۱۴:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۲
ایرانیانی که به خارج مهاجرت کرده اند دلایل خود را برای این کار دارند. چطور می توان از آنها توقع همکاری و مشارکت داشت؟
از سار کاشان۹۳۴۵۷۵۱۹:۳۳:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۲
پیشنهاد حجاریان خیلی خوبه عملیاتی بشه
ناشناس۹۳۵۰۶۲۰۹:۰۵:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۳
حجاریان با واژه ای که خودش هم نمی دانی چیه، بازی میکند ایشان در این شرایط که همه ایستادگی ومقاومت را توصیه می کنند خواسته از قافله عقب نماند وبه این سخنان نا مفهوم ودوپلوپرداخته اندایشان بارها وبارها مباحث سازش ومدارا با ابر قدتها را تئوریزه کرده اند
مسعود۹۳۴۶۶۳۲۱:۱۸:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۲
جناب حجاریان! مردم را چه فرض کردید؟ از یک طرف حمایت از همسرکشی از طرف دیگر ادعای صلح طلبی؟
ناشناس۹۳۴۷۹۳۰۰:۱۷:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۳
صلح طلبی نیست واژه مردم فریب تسلیم است "مقاومت و صلح با دشمن عهد شکن"؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حجاریان دست از این دنیا پرستی و وطن فروشی بردار
نازی آبادی۹۳۴۶۶۹۲۱:۲۳:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱۲
زمین کجه زمان لجه و الا روحانی مدیر پرکار و باعرضه ایه!!! خخخخ
ناشناس۹۳۴۷۳۵۲۲:۵۹:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۲
به نظر من اجازه حضور آزاد تمامی اصحاب رسانه در دادگاه ایشون باید داده بشه. اینجوری شفاف سازی خواهد شد
ناشناس۹۳۴۷۵۰۲۳:۲۴:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۲
با این تورم، گرانی‌ و بیکاری که بسیاری برای نیازهای اولیه زندگی مشکل دارند تبلیغات فروش تبلت برای کودکان با قیمت‌های گزاف از رسانه ملی نمک بر زخم قشر بزرگی از جامعه است.
ناشناس۹۳۴۷۸۶۰۰:۱۰:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۳
حجاریان کی هست؟؟؟
ناشناس۹۳۴۷۸۸۰۰:۱۵:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۱۳
اصلا اصلاح طلبا باید ارتش داشته باشند توپ و تانک و ناو همواپیمابر داشته باشند
ناشناس۹۳۴۸۰۱۰۰:۲۵:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۳
اصلاح طلبا بجای نیروی مقاومت قیمت سیبزمینی و پیاز کنترل کنند
علی۹۳۴۸۲۴۰۱:۰۱:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۱۳
حجاریان..............مرد پشت پرده
مهماندار هواپیما۹۳۴۸۷۹۰۲:۳۱:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۳
اقای حجاریان موشکهای ایرانی خودش نیروی مقاومت صلح طلبی است و الا اگر باشما بود الان داعش در خیابانهای تهران شما را وادار به رقص عربی می کردن
ناشناس۹۳۴۹۲۰۰۴:۴۱:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۳
آقای حجاریان آیا بهتر نیست که نیروی مقاوت در برابر آقا زاده ها ، ژن خوب ها ، یقه سفیدها ، رانت خوارها ، اختلاس گران ، زمین خوارها ، دلار ۴۲۰۰ تومانی خوارها ، خصوصی سازی خوارها ، کوه خوارها ، بودجه خوارها ، .......... تشکیل شود تا شاید ملت بتواند با شکم سیر به دنبال صلح طلبی مورد نظر شما بروند .
ناشناس۹۳۴۹۷۲۰۷:۳۳:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۱۳
ای کاش و ای کاش این دادگاه برای عموم مردم کشورمان پخش می‌شد....
ناشناس۹۳۴۹۷۷۰۷:۴۱:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۱۳
آقای حجاریان نیازی نیست تئورسین بشوید تمام مسایل در اسلام و حکومت انبیائ در خصوص کشورداری و حکومت اسلامی اشاره شده است حد اقل نهج البلاغه را همه میدانید . فقط کافی است با آن روش عمل شود هم نبرد و هم مذاکره و هم مدارا و هم صلح و... همه و همه آمده . لطفا ایمان بیاورید .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  6. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  7. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  8. حکم امیر تتلو صادر شد

  9. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  21. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  22. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  8. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  9. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  10. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  11. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  12. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  13. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  14. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  15. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  16. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  17. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  18. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  19. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  20. حل يك ابرچالش نظام

  21. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  22. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  23. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  24. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

  25. اظهارات جدید فرمانده نیروهای قدس درباره عملیات وعده صادق

آخرین عناوین