وضعیت بازار ارز در روز دوم اجرای تصمیم دولت و دلار 4200 تومانی / چهارراه استانبول در آرامش و سکوت و خبری از صف‌ها نیست/ فعلاً بساط دلالان جمع شد+عکس و قیمتها

گروه اقتصادی الف،   3970122165 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

سیاست ارز تک‌نرخی با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی روز گذشته با تصمیم ستاد اقتصادی دولت اتخاذ و اجرایی شد و امروز در دومین روز اجرای تصمیمات اقتصادی دولت برای کنترل بازار ارز باعث شد سکوتی و آرامشی عجیب در بازار ارز ایجاد شود البته امروز بانک‌ها نرخ فروش دلار و یورو را به ترتیب ۴۲۲۱ تومان و ۵۱۷۳ تومان اعلام کردند.

وضعیت بازار ارز در روز دوم اجرای تصمیم دولت و دلار 4200 تومانی / چهارراه استانبول در آرامش و سکوت و خبری از صف‌ها نیست/ فعلاً بساط دلالان جمع شد+عکس و قیمتها

به گزارش الف؛ بازار ارز امروز و یک روز  پس از تصمیم دولت و ارز تک‌نرخی 4200 تومانی برای همه فعالیت‌ها و افراد و پس از ابلاغ سه بخشنامه بانک مرکزی، در حالت آرام و به‌نوعی تعطیلی بود و به سکوت بر چهارراه استانبول سایه انداخته است. امروز، آرامش ظاهری عجیبی در بازار حکمفرما بود. نه از صفهای درهم‌تنیده و سروصدای متقاضیان خبری بود و نه از نرخهایی که مدام تغییر میکنند.

بر اساس این گزارش؛ پس از تصمیم ستاد اقتصادی دولت و اعلام آن توسط اسحاق جهانگیری، افرادی که درخواست ارز داشتند (تبدیل ریال به ارز برای حفظ از دارایی و سرمایه) صف‌های طولانی ایجاد شد؛ البته ایجاد این صف‌ها به دلیل برداشت اشتباه از سخنان اسحاق جهانگیری بود، زیرا قرار نیست به هرکسی ارز  داده شود؛ بلکه برای افراد برای خرید ارز 4200 تومانی می‌بایست اسناد و مدارک خود را ارائه دهند؛ بااین‌حال روز گذشته بانک مرکز سه اطلاعیه برای تصمیم دولت و دلار 4200 تومان اعلام و ابلاغ کرد.

جزئیات فروش دلار ۴۲۰۰ تومانی/ ارز به صورت تخصیصی و اولویت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد/ برای تبدیل ریال به دلار صف نکشید

بر اساس مشاهدات امروز خبرنگار الف؛ امروز خبری از صف‌های طویل دیروز و حضور چشمگیر پلیس نبود؛ البته پلیس حضور داشت؛ اما نسبت به دیروز خیلی کمتر بود. روز گذشته با توجه سخنان معاون اول رئیس‌جمهور شاهد حضور نسبتاً گسترده متقاضیان برای خرید دلار بودیم و مقابل برخی از صرافی‌های خیابان فردوسی و چهارراه استانبول صف‌های طولانی شکل‌گرفته بود و صرافی‌ها که دیروز بر روی تابلوی خود نرخ 4200 تومان را درج کرده بودند؛ امروز این تابلوها خاموش کرده و یا اینکه قیمتی برای دلار و یورو روی آن تابلو درج نشده بود.

روز گذشته متقاضیان زیادی برای خرید دلار 4200 تومانی به بازار ارز هجوم آورنده بودند، اما پس از ساعاتی، متوجه شدند قرار نیست بانک مرکزی ارز 4200 تومانی را در صرافی‌ها بفروشند؛ اما امروز هیچ‌یک از صرافی‌ها دلار و یورو نمی‌فروختند و حتی چند صرافی روی شیشه مغازه نوشته بودند: خریدوفروش ارز نداریم و برخی صرافی‌ها هم نوشته بودند حواله‌های ارزی با ارزهای کشورهای همسایه و یا چین به‌صورت فوری انجام می‌شود؛ البته امروز همچنین بازار دلالان کساد بود و خبری از آن نبود.

بازار ارز ساعاتی پس از اعلام تک نرخی شدن دلار/ تابلوی صرافی‌ها ۴۲۰۰ تومان شد اما هنوز دلاری عرضه نمی‌شود/ ازدحام در میدان فردوسی

بنابراین گزارش، برخی بانک‌ها در بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی نرخ ارز را منتشر کرده بود که بر اساس آن در کنار نرخ مرجع 4200 تومان، نرخ خریدوفروش دلار را اعلام کرده بودند که دلار بانکی به قیمت 4221 تومانی و یورو 5199 تومانی به فروش می‌رسد و نرخ خرید هم به ترتیب برای دلار و یورو 4179 تومان و 5147 تومان است که عنوان شد که 4221 تومان برای کارمزد است که درگذشته نیز چنین بوده است.

بر اساس این گزارش؛ به نظر می‌رسد حداقل مزیت عدم فروش نقدی ارز در بازار، بازگشت آرامش و فروکش کردن هیجانات کاذب در بازار ارز بود و این اتفاق می‌تواند انتظارات روانی افزایش قیمت ارز را کاهش دهد؛ البته ولی‌ ا... سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود که نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار به بانک‌ها ابلاغ‌شده، البته نظام ارزی کشور شناور مدیریت‌شده و این نرخ نیز متناسب با تغییراتی که در متغیرهای اقتصاد کلان به وجود می‌آید، در معرض تغییر قرار دارد.

چگونه نرخ تصویب شده 3500 تومان برای دلار، ‌4200 تومان شد؟/ با پلیسی کردن بازار مشکل حل نخواهد شد

نرخ ارز

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۰۱۱۲۱۸:۰۸:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۲۲
دلار فقط روی کاغذ 4200 تومنه ( فضای مجازی و خیالی )
ناشناس۳۰۰۱۱۷۱۸:۱۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۲
شوک درمانی و دیگر هیچ
ناشناس۳۰۰۱۲۳۱۸:۲۱:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
عالی صورت مسئله پاک شد آفرین
ناشناس۳۰۰۱۳۸۱۸:۳۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۲
ناجا توانست اقتصاد مملکت را به ثبات ! برساند . ناجا مچکریم !
ناشناس۳۰۰۱۴۱۱۸:۳۲:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
چرا صرافی وجود دارد وقتی بانک است مگر غیر از ان است برای بازی ارزی احتیاج به صرافی ها دارید تا راه فرار و مقصر داشته باشید برای توجیح اگر راست میگویید تمام صرافی ها را تعطیل کنید و بانک ها مسئول شوند
ناشناس۳۰۰۱۴۶۱۸:۳۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۲
جناب روحانی ( رئیس جمهوری از جنس مردم ) با یک خداحافظی ، دل ملتی را شاد نماید
احمد۳۰۰۱۵۹۱۸:۴۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
تصمیم خوبی از طرف دولت گرفته شد . امیدوارم دوام داشته باشد
امین۳۰۱۳۸۶۰۸:۵۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۴
خب دولت بگه دلار ۱۰۰۰ تومن وقتی صرافی خرید و فروش نکنه یعنی چی ؟ مدیریت ارز دستوری مگه میشه؟ قیمت ارز تابع یکسری عوامله اینجوری نیست یکی بیاد بگه دلار ۴۲۰۰ . چرا ۴۳۰۹ نه یا چرا ۴۱۰۰ نه؟ چه مبنایی برای تعیین ۴۲۰۰ بوده چرا نمیان توضیح بدن به مردم ؟
سلام۳۰۰۱۸۱۱۹:۰۴:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۲۲
بازار تعطیل شده ..اینم شد مدیریت ارز
ناشناس۳۰۰۲۳۸۲۰:۱۸:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۲
همون بهتر که تعطیل بشه، آخه مگه ارز کالاست که براش بازار درست بشه؟ هیچ جای دنیا اینطوری نیست. وقتی یک عده سودجو و یک عده ساده لوح حرف گوش نمیکنن باید هم دولت وارد بشه و مقتدرانه هم باید وارد بشه.
ناشناس۳۰۰۵۹۰۱۰:۳۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۲۳
بساط دلالان و دزدی جمع شده. بالاخره باید از یه جایی شروع میشد. بعضی وقت ها زور و اعمال قانون لازمه
ناشناس۳۰۰۲۴۰۲۰:۲۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۲۲
چرا فکر می کنید خیلی متفکر هستید..کدام دلار 4200 تومانی..نهایت اقتصادتان این است..
ناشناس۳۰۰۲۴۹۲۰:۳۱:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۲۲
با اجازتون فقط روی کاغذ ۴۲۰۰ تومانه . و به نظرم دولت بدترین روش را انتخاب کرده و مسلما این روش جوابگو نخواد بود .این طرح ابهاماتی داره که به چند مورد اشاره میکنم یک این که اقای سیف فرمودند که به وارد کننده ها از طریق بانک ارز ۴۲۰۰ تومانی میدهیم . خوب اولا بانک ها با هیچ جای دنیا ارتباط ندارند که . در ثانی اگر بانک ها همانند سال ۹۱ واردکننده ها را سرگردان کردند و وعده های سه ماهه دانند و نوبت و از این حرفا . تکلیف چیست دوم این که میگویند به مسافرین سفرهای دور ۱۰۰۰ دلار یا یورو میدیم . خوب یک تاجر که می خواد اون سر دنیا بره که این مبلغ کفاف نمی کند . از اون طرف میگویند مسافر میتونه ۵۰۰۰ دلار با خودش ببره. خوب شما که ۱۰۰۰ تا میدید . صراف ها هم حق فروش مازاد بر ۱۰۰۰ تا رو ندارن . بنابراین این تاجر مابقی ارز مورد نیازش رو از کجا باید تهیه کنه پس بنابراین به این نتیجه میرسیم که بازار ثانویه کماکان بر قرار خواهد بود
ناشناس۳۰۰۲۶۵۲۱:۰۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۲
خوب اخه یکی نیست به اینا بگه اگر خودتون بخواین به خارج از کشور سفر کنید با ۵۰۰ دلار میرید؟؟؟!!؟!
علی۳۰۰۳۱۱۲۱:۵۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۲
من الان شیندم به مسافرین دارای ویزا فقط ۱۰۰۰ دلار میدهند. خوب معلوم است که اوضاع ارزی مناسب نیست یا فکر پس از خروج از برجام را میکنند.
محمد۳۰۰۳۳۹۲۳:۰۵:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۲۲
آفرین بر این دولت تدبیر وسیاست با این حربه خوب تونست اون قیمتی که مدنظرش بود را به مردم تحمیل کند و قسمتی از کسر بودجه خود را از این آب گل آلود جمع کند به قول معروف از مرگ بگو تا به تب راضی بشه
ناشناس۳۰۰۴۱۷۰۱:۳۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۳
خانمه رفت قصابی پرسید گوشت کیلویی چنده؟ قصاب گفت 40 تومن. خانمه گفت آقا قصابی اونور خیابون میده 25 تومن. قصابه گفت خانم برو از اونجا بخر. خانمه گفت آخه اون گوشت نداره. قصاب گفت خانم ما هم وقتی نداریم میدیم 15 تومن.
ناشناس۳۰۰۴۱۸۰۱:۳۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۳
دولت عملا" مردم ایران را زندانی کرد .
ناشناس۳۰۰۴۴۳۰۳:۵۷:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۲۳
میشه گفت دولت حداقل یه کاری کرد.
ناشناس۳۰۰۴۵۲۰۵:۱۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۲۳
فروش ارز با تخصیص به اولویت ها یعنی جیره بندی ارز اینم از برکات برجام. علی برکت الله
ناشناس۳۰۰۴۸۹۰۸:۱۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۲۳
صنعت پنج تا ده برابر کشاورزی ارزش افزوده و اشتغالزایی دارد / در حقیقت صنعت در نواحی خشک اولویت دارد بر کشاورزی. منطقی هم بوده. اصفهان کرمان آب کافی برای صنعتی شدن دارند چون هم در مرکز هستند و بخصوص کرمان که نزدیک سواخل خلیج فارس و تنگه هرمز است. اشتباه بزرگ توسعه اراضی کشاورزی در این مناطق است در حالی بایست راندمان افزایش و بعد هم عدم توجه به بهینه سازی کشاورزی نتی. باید ادامه خودکفایی در چند محصول راهبردی مانند گندم برنج (در شمال) همشیه باشد. امنیت غذایی و دارویی از بدیهات وظایف یک حکومت ملی است.
ناشناس۳۰۰۵۳۶۰۹:۴۰:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۲۳
ارز در کشوری تک نرخی است که به همه نیاز‌ها پاسخ داده بشود و اصولا مردم به پول ملی‌شان بدبین نباشند و از نگهداری این پول ترسی نداشته باشند. در غیر این صورت خیلی زود بازار‌های چند گانه یا به اصطلاح سیاه شکل میگیرد، حتی اگر تمام نیروی انتظامی بسیج بشوند.
ناشناس۳۰۰۶۱۶۱۱:۰۸:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۲۳
ارامش قبل از طوفان
ناشناس۳۰۰۹۱۶۱۵:۲۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲۳
نشون میده که اگر دولت بخواهد جلو خیلی از کارهای خلاف دیگر راهم میتواند بگیرد مثل حقوقهای نجومی مثل هزینه های سرسام آور پزشکی مثل قاچاق کالا مثل ...
ناشناس۳۰۳۰۷۰۱۷:۵۴:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
من میخوام ریال بی ارزش را تبدیل به دلار کنم و در خارج ملک بخرم. الان دقیقا چه کار کنم. ۲۰ هزار دلار کم دارم.هیچکس همون دلار ۵۲۰۰ تومنی را هم نمی فروشد.
ناشناس۳۰۴۰۱۲۱۴:۴۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۶
این کار به این معنا هست که به جای "حل سوال سخت صورت مساله را پاک می کنند) مشکل پابرجاست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین