اختصاصی الف؛ جزئیات فروش دلار ۴۲۰۰ تومانی/ ارز به صورت تخصیصی و اولویت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد/ برای تبدیل ریال به دلار صف نکشید

گروه اقتصادی الف،   3970121084 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ستاد اقتصادی دولت با برگزاری جلسه فوق‌العاده برای مدیریت بازار ارز به ریاست دکتر روحانی تصمیم گرفت، نرخ دلار از امروز ۴۲۰۰ تومان عرضه شود و نرخ‌های غیررسمی دیگر قاچاق محسوب می‌شود؛ اما بخشنامه این تصمیمات برای اجرا هنوز ابلاغ نشده است و قرار نیست به همه ارز داده شود.

جزئیات فروش دلار ۴۲۰۰ تومانی/ ارز به صورت تخصیصی و اولویت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد/ برای تبدیل ریال به دلار صف نکشید

به گزارش الف؛ پس از نوسانات و پرتلاطم بازار ارز در چند ماه گذشته بخصوص روز گذشته و درحالی‌که قیمت دلار به‌عنوان شاخص بازار ارز بعد از تعطیلات نوروز با افزایش شدیدی مواجه شده بود و عبور از 6000 تومان؛ ستاد اقتصادی دولت شب گذشته به ریاست حسن روحانی جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و تصمیماتی اتخاذ شد که در همان زمان اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری آن را اعلام کرد.

طبق تصمیم جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت، دلار از امروز به قیمت ۴۲۰۰ تومان برای همه گروه‌ها و تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان، محققین و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، عرضه می‌شود.

 بنابراین با تصمیم دولت از امروز (سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۹۷) عرضه ارز فقط باقیمت ۴۲۰۰ تومان خواهد بود.

اسحاق جهانگیری شب گذشته در پایان جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت گفت: با این رقم، ارز موردنیاز همه بخش‌ها از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز تامین می‌شود. (اینجا متن کامل سخنان دیشب معاون اول را بخوانید)

سخنان معاون اول رئیس‌جمهور این‌گونه بود که هرکسی و به هر مقداری که ارز بخواهد در اختیارش قرار خواهد گرفت و حتی برخی عنوان کردند طبق اخبار منتشرشده در رسانه‌ها، جهانگیری اعلام کرده‌ است، دولت پرداخت هر مقدار ارز را به قیمت ۴۲۰۰ تومان بدون محدودیت به عهده گرفته؛ این موضوع باعث شد در ساعات اولیه اجرای تصمیم دولت، برخی از مردم برای خرید دلار صبح امروز مقابل با ایجاد صف و به انتظار نشسته‌اند تا ارز را باقیمت 4200 تومان خریداری کنند؛ اما بر اساس مشاهدات خبرنگار الف؛ این صف‌ها از ساعات ابتدایی صبح امروز برای خرید دلار  مقابل صرافی بانک‌ها ایجاد شده است.

 

براساس اطلاعات کسب‌شده توسط خبرنگار الف؛ بخشنامه تصمیمات شب گذشته ستاد اقتصادی دولت، امروز نهایی و تا ساعاتی دیگر برای اجرا ابلاغ خواهد شد؛ اما معاون اول رئیس‌جمهور رئوس کلی آن را اعلام کرد، ولی کماکان برخی جزئیات این تصمیم روشن نشده و عنوان می‌شود در روزهای آتی بانک مرکزی با اطلاعیه و بخشنامه‌های جدید این موارد را تعیین وضعیت کند و در حالی که برداشت از سخنان اسحاق جهانگیری این نیست که هرکسی و به هر مقداری که ارز بخواهد در اختیارش قرار خواهد گرفت؛ در حالی باید تخصیص ارز صورت گیرد، یعنی بر اساس نیاز و اولویت به فعالان و... دلار داده شود و ممکن است برخی که هیچ نیازی به ارز ندارند؛ اقدام به خرید دلار کنند. (تبدل ریال به دلار برای حفظ سرمایه‌شان).

بر اساس این گزارش، ارز (دلار) فقط برای واردات و بر اساس تخصیص و بر ارائه اسناد لازم باقیمت 4200 تومان داده خواهد شد و گرچه برای تمامی گروه‌های کالایی در نظر گرفته‌شده اما تهیه آن مشروط به ارائه اسناد و مدارک لازم برای تخصیص ارز است و ارز مسافری هم به میزان ۵۰۰ دلار در فرودگاه تحویل داده می‌شود.

با این تصمیم عملاً نظام ارزی کشور تنها نرخ ۴۲۰۰ تومان اعلام‌شده را به رسمیت می‌شناسد و هر نرخی جز این به‌صورت زیر‌زمینی و قاچاق شناخته می‌شود و قرار نیست این قیمت ۴۲۰۰ تومان ثابت بماند، بلکه قرار است متناسب با متغیرهای اقتصادی و بازارهای جهانی و به شکل محدود تغییر کند و از اظهارنظر مسوولان برمی‌آید که این قیمت برای حداقل چند روز ثابت بماند.

تصمیم شب گذشته دولت یک تغییر دیگر نیز به دنبال داشت و آن نرخ ارز مبادله‌ای بود که 4200 هزار تومان افزاش یافت و تغییر در حدود 500 را شاهد بود؛ به‌طوری‌که دیروز  این نرخ به قیمت ۳۷۸۳ تومان رسیده بود و حدود با ۱۱ درصد رشد داشت.

ولی ا... سیف رئیس‌کل بانک مرکزی هم که امروز  برای ارائه توضیحات درباره افزایش نرخ دلار به مجلس رفته بود، در مورد تصمیم دولت  عنوان کرد: نرخ مبادله‌ای و نرخ سامانه سنا به ۴۲۰۰ تومان تغییر می‌کند و با این نرخ همه نیازهای منطقی کشور، دانشجو، بیمار و مسافر… پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: دو عامل درباره ارز باعث نگرانی است؛ اول اینکه حجم بالایی از نقدینگی در کشور داریم که تا این لحظه، اثرش بر بازارها تنظیم‌شده اما آنچه بر نرخ ارز تاثیر داشته، عوامل غیر بنیادین و عدم اطمینان نسبت آینده است، دشمنان هم در این زمینه بیکار ننشسته و سعی کردند از طرق بین‌المللی در اقتصاد کشورمان اختلال ایجاد کنند.

سیف با بیان اینکه دشمن  به دنبال این است که کوچک‌ترین مشکل را بزرگ کرده و التهاب آفرینی کند؛ گفت: دشمن در امارات و عربستان بیکار ننشسته و حتی در بازار دوبی هرروز علیه ما تلاش می‌شود.

وی با اعلام اینکه قرار نیست ۴۲۰۰ تومان ثابت بماند ممکن است در طول سال ۵-۶ درصد هم‌تغییر کند که این امری کاملاً طبیعی است، گفت: چرا باید اجازه بدهیم ثروت ملی بی‌حساب‌وکتاب از کشور خارج شود؛ این‌ها را باید کنترل کنیم. چرا بازار را ملتهب کنیم تا ارز مقصد خود را پیدا کند. نرخ مبادله‌ای دیگر وجود ندارد. یک نرخ فقط داریم که همان ۴۲۰۰ تومان است.

سیف درباره وضعیت صرافی‌ها با اجرای ارز تک‌نرخی گفت: لیست دادیم به نیروی انتظامی همه صرافی‌های غیرمجاز را می‌بندند. برای صرافی‌های مجاز هم برنامه داریم. هنوز ارتباطات بانکی ما بعد از برجام نرمال نیست و در اینجا صرافی‌ها به کمک ما می‌آیند.

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره سکه نیز گفت: امروز تصمیم لازم را می‌گیریم؛ ما ازاین‌پس مبنای قیمت‌گذاری‌هایمان دلار ۴۲۰۰ تومانی خواهد بود. نرخ سکه باید با این دلار تعدیل شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۸۱۹۵۱۰:۱۴:۰۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اقای سیف. همش فقط ریشه اقتصادی داره. اگر 5 سال نقدینگی را سالی 30 درصد افزایش نمی دادید و اگر با همکاری وزیر پیشین اقتصاد که جالا از مسئولیت شانه خالی کرده برای نشان دادن همه چیز خوب و تورم پایینتر به صورت دستوری نرخ ارز را تثبیت نمی کردید تا انتخابات 96 رد شود و با دادن سودهای موهوم سیستم بانکی کشور را متلاشی نمی کردید و اقتصاد ایران را به نفع واردات و ارزان شدن ظاهری کالاها به رکود و رونق نمی کشیدید قیمت دلار اینگونه بعد از انتخابات از کنترل خارج نمی شد. ترامپ و تهدیدات او فقط چاشنی این بمب نقدینگی را تحریک کرده. قیمت دلار ایران با برجام و یا بدون برجام برای سال 97 بیشتر از 10 هزار تومان است. اگر حاضر به قبول اشتباه و مسئولیت شدید شاید بتوان و حتما می توان به اصلاح امور پرداخت ولی چه می شود که در ایران همه مسئولان و حتی بسیاری از مردم به تاسی مسئولان هرگز حاضر به قبول اشتباه و مسئولیت نخواهند شد.
ناشناس۲۹۸۴۴۴۱۳:۱۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
این توهم دلار 10 هزار تومان معلوم نیست از کجا اومده . شما جماعت فقط شایعه پخش کنید . نرخ دلار واقعی یا بهتر بگوییم ارزش پول ملی بر اساس معیارهایی اعلام میشود که به نرخ امروز باید 1200 تومان باشه . دلار گران یعنی بیکاری بیشتر ، تولید داخلی گران تر و یعنی فقیر تر شدن مردم . تفکرات دلار گران باعث رونق اقتصادی و تولید میشود یک باور اشتباه و کاملا غلط است که توسط صادرکنندهای خاص و معافیا برای سود بیشتر پخش میشود وگرنه بیشتر از 70 درصد واردات ما کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه تولیدات هست که اگر گران بشه ، تولید داخل گران میشود . فقط برای حمایت از تولید باید جلوی قاچاق رو گرفت و ورود کالاهای مشابه رو کاملا ممنوع کرد
علی۲۹۸۶۲۳۱۴:۵۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
میگفتی 100 تومنه دوست عزیز فرمول محاسباتون چیه تمامه محاسبات قیمت رو بین 5500 تا 7000 تومن محاسبه می کنن که اثرات روانی موجود در کشور تا نزدیک ده هزارتومن هم به صورت حباب و مقطعی و تحت شرایط خاص میتونه اتفاق بیوفته
ناشناس۲۹۸۶۷۱۱۵:۴۵:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
این دلار1200 تومان معلوم نیست از کجا اومده . شما جماعت فقط شایعه پخش کنید .
ناشناس۲۹۸۱۹۹۱۰:۱۸:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
خوب چه فرقی کرد. اینطوری که بدتر شد. دلار مبادله ای 3700 تومانی را کردند 4200. کسی هم که به صورت آزاد بخواهد دلار بخرد بهش نمیدهند. این باعث میشه دلار در بازار آزاد از 6000 تومان فعلی هم بیشتر بشه. واقعا یه خسته نباشید باید گفت به این تیم اقتصادی دولت با این طرح های ناکارآمد
ناشناس۲۹۸۴۴۹۱۳:۱۸:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
یک ادم عادی برای چی باید دلار بخره ؟؟؟؟؟ ارز مسافرتی هم در فرودگاه میدن ، ارز دانشجویی هم قرار هست بدن و دیگه دلیلی برای خرید دلار نیست
ناشناس۲۹۸۵۹۷۱۴:۳۸:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کارهای تکراری که زمان احمدی نژاد نتیجه آن را همه دیدیم
ناشناس۲۹۸۶۲۷۱۵:۰۱:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
چقدر ارز مسافرتی میدند، 500 دلار؟ شما با 500 دلار میری خارج؟
ناشناس۲۹۸۶۹۹۱۶:۱۴:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
برای حفظ ارزش پس اندازش باید ارز بخره.
ناشناس۲۹۸۷۶۴۱۶:۵۸:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اتفاقا آدم عادی دلار میخره. چون تجربه به این ملت یاد داده نگه داشتن ریال چه در خانه و چه در بانک یه کار غیرعادیه. مثل اینکه هرروز بخشی از سرمایه تو بدی به همسایه.
ناشناس۲۹۸۵۳۹۱۴:۰۲:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
این یک مسکن موقتی است که دردی جانکاه را در پی خواهد داشت و در آنزمان دیگر هیچ مسکنی پاسخگو نحواهد بود.
ناشناس۲۹۸۶۶۳۱۵:۳۶:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
آنچه گذشت: گزاره اول- دو ساله دارن سعی میکنن ارز مبادله ای و بازار آزاد رو تک نرخی کنند. گزاره دوم- تک نرخی کردن از منظر اینها یعنی افزایش قیمت نرخ ارز دولتی به سمت قیمت بازار. گزاره سوم- وقتی همه در تعطیلات هستند و امکان اعتراض از مردم به خاطر سفر و مهمونی و دید و بازدید گرفته شده ارز سریع افزایش قیمت پیدا میکنه اون هم برخلاف همه پیش پینی ها برای تعطیلات. گزاره چهارم- قیمت ارز که به اندازه کافی بالا رفت و صدای همه رو دآورد، سیاست به مرگ بگیر (دلار 6000 تومنی) تا به تب راضی بشه (دلار 4200) اجرا میشه. نتیجه- هم نرخ ارز مبادله ای 400-500 افزایش داشته هم هیچ شخصی معترض این افزایش نبوده، از طرفی با این حرکت آقایون خودشون را مسلط به بازار و مدیریت کننده بحران ارز 6000 تومنی نشون دادن، به همین سادگی یک بحران تبدیل به فرصت شد.
ناشناس۲۹۸۲۲۰۱۰:۳۳:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
آقای دولت مردم به ذهنتون نمیرسه اگه با افزایش حقوق این فاصله دلار رو برای شاغلین کم می کنی،مردم عادی که به صورت رسمی شاغل نیستند باید چه خاکی بر سر کنند؟ یارانه رو افزایش بدید
ناشناس۲۹۸۲۲۴۱۰:۳۴:۴۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کاش عملی میشد اما با قاچاق شدن ارز بستر افزایش قیمت ارز ازاد اماده شد اگر همین مقدار ارز بصورت تدریجی به بازار تزریق می شد در یک مدت التهاب را میخواباند و عملا دلال بازی را متوقف میکرد گذاشتن شرط و شروط یعنی بازار موازی و رانت درست کردن و افزایش بورکراسی
ناشناس۲۹۸۲۳۳۱۰:۳۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
قبلا میگفتند بد است اما الان اینها هم باز به یکی از ابتکارات کنترل ارز دولت احمدی نژاد متوسل شدند چون فکر و عمل در فعلی ها تعطیل است
ناشناس۲۹۸۲۳۸۱۰:۴۰:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
هیچ و هیچ وهیچ
ناشناس۲۹۸۲۳۹۱۰:۴۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بعد از سالها مسئولیت در بانک مرکزی تازه و از همین امروز به فکر بستن صرافی های غیر مجاز شده اند؟ واقعا.....
ناشناس۲۹۸۲۷۳۱۰:۵۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
سوال این است که چرا دولت از اول این کار را نکرد؟
ناشناس۲۹۸۲۷۶۱۱:۰۲:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
نرخ سایر ارزها و سکه در تابلوهای صرافیها و همه جا باید با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان تنظیم شود
ناشناس۲۹۸۳۰۳۱۱:۲۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
با این تفاسیر چرا پس دولت دلار را 4200 میدهد ؟ باید 3800 بدهد . یعنی اگر قرار نیست به همه داده شود پس باید 3800 بدهد نه 4200 که میشود همان ارز مبادله ای . خود دولت 400 تومن دارد در روز روشن گران فروشی میکند انوقت ما میرویم یقه دلال را میگیریم . این جور ارز فروختن خودش مادر فساد است چون افرادی هستند که هیچ مدرک خاصی ندارند ولی دم کلفت هستند و آشنا دارند و سند سازی میکنند و ارز 4200 میگیرند و به صورت قاچاقی 5500 میفروشند .
ناشناس۲۹۸۳۱۰۱۱:۳۳:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
همان سیاستی که در دوره جنگ انجام می شد. مردم دلار را در لباس زیرشان پنهان می کردند.
ناشناس۲۹۸۵۸۸۱۴:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بگویید قشر کوچکی از مردم که همیشه دوست دارند سوار بر موج تورم پولی به جیب بزنند
آریو از سوئد۲۹۸۳۱۵۱۱:۳۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
برای اینکه مبارزه با قاچاق ارز در کشور به نتیجه برسه دولت باید تدابیری را اتخاذ کنه که رابطه بین صرافان ایرانی تبار خارج کشور با داخل قطع بشه. در خارج کشور صرافان زیادی هستند که سعی در نابودی اقتصاد کشور را داشته و استاد پولشویی و قاچاق ارز در درجه اول اینها هستند. صرافان ایرانی تبار در کشورهای امارات، ترکیه، سوئد، آلمان، کانادا ، امریکا وووو در همکاری نزدیک با رابط خود در درون کشور در اصل بعنوان مامورین غرب عمل کرده سعی در ورشکسته کردن کشور را دارند. لذا مسئولین نباید نقش صرافیهای خارج کشور را ندیده بگیرند.
ناشناس۲۹۹۱۸۶۰۲:۴۶:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
نیازی به این کار نیست، شما با صادر کردن مواد اولیه و نفت خام سالانه هزاران برابر تمام این دلال ها اقتصاد کشور را نابود می کنید ایران یک کشور استعمار شده هست
سید رضا۲۹۸۳۴۳۱۱:۵۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
"تصمیم شب گذشته دولت یک تغییر دیگر نیز به دنبال داشت و آن نرخ ارز مبادله‌ای بود که 4200 هزار تومان افزاش یافت و تغییر در حدود 500 را شاهد بود؛ به‌طوری‌که دیروز این نرخ به قیمت ۳۷۸۳ تومان رسیده بود و حدود با ۱۱ درصد رشد داشت. وی افزود: دو عامل درباره ارز باعث نگرانی است؛ اول اینکه حجم بالایی از نقدینگی در کشور داریم که تا این لحظه، اثرش بر بازارها تنظیم‌شده اما آنچه بر نرخ ارز تاثیر داشته، عوامل غیر بنیادین و عدم اطمینان نسبت آینده است، دشمنان هم در این زمینه بیکار ننشسته و سعی کردند از طرق بین‌المللی در اقتصاد کشورمان اختلال ایجاد کنند." مثل اینکه گوشهای مردم را دراز فرض کرده و به فرض خود اطمینان دارند؟؟؟ البته در رویاهای خودشان !!!! اول اینکه دلیل و نتیجه جلسه دیشب گران کردن رسمی نرخ ارز مبادله ای از ۳۷۸۳ تومان به 4200 تومان آنهم یکشبه بوده و نه چیز دیگری , چرا که همین نرخ ۳۷۸۳ تومان هم به مرور در همین بازار شکل گرفته وگرنه خیلی کمتر از این قیمت بود . دوم اینکه حجم بالای نقدینگی که میفرمایند در دست مردم است با تصمیمات غلط خودشان به بهانه کاهش نرخ سود و تسهیلات و در نتیجه تورم , از بانک ها بیرون کشیده شد و به این بازار سرازیر شد!!!! واکنون آثار تورمی نجومی این تصمیمات در آینده نه چندان دوری بر ملا خواهد شد .
ناشناس۲۹۸۳۶۶۱۲:۰۹:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
جهنگیری در مورد ارز با صراحت و جزئیات به مردم اگاهی داده است انهم اگاهی تصویری نه نوشتاری که بعدا بشود زیرش زد و تکذیبه براش صادر کرد. ولکن سیف قبول ندارد و فعلا در حال تدوین جزئیات مورد نظر خودش و سبکه وا دار افزایش نرخ ارز است. خواهید دید تحت حکمت سیف و طرفداران افزایش نرخ ارز و ابگوشت سازان داخل دولت جزئیات ان را طوری تدوین می کنند که اساس اظهار جهانگیری را به مثابه غلط..... تفسیر کند ما شاالله به این شبکه ارزی سیف مدار
ناشناس۲۹۸۷۸۰۱۷:۱۱:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
رسیدن به روش آقای بهمنی
ناشناس۲۹۸۳۸۵۱۲:۲۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
در کجای تاریخ اقتصاد معاصر یک نفر با دستور دادن توانسته چیزی را تنظیم کند ؟ وقتی مردم " احساس " کنند چیزی مقدارش کم است دیر یا زود قیمتش بالا می رود .
ناشناس۲۹۸۳۸۷۱۲:۲۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
این تصمیم یعنی همون آش وهون کاسه قبلی .تا زمانی شرط وشروط دست وپا گیر برای فروش ارز گرفته بشه دوباره بعد از چند ماه ارز به همان منوال قبلی باز خواهد گشت.در هیچ کجای دنیا برای گرفتن ارز شرایط خاصی نمیگذارند.دولت باید ارز مسافرتی و دانشجویی را به همان سقف قبلی برگرداند و محدودیتی برای فروش ارز به مردم قائل نشود.دولت نمیتواند بصورت گزینشی برای مردم تعیین تکلیف کند که چقدر باید ارز بخرند یا فقط به افراد خاصی تعلق بگیرد.تمامی اینها عوامل افزایش قیمت خواهند بود.
ناشناس۲۹۸۶۷۰۱۵:۴۵:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بزرگوار، دلار الان نقش کالای استراتژیک رو داره و چون اقتصاد ما تک محصولی هست و واردات ما هم وابسته به این درآمد ارزی هست و ماشالا همه چیز رو هم که وارد میکنیم، پس رها کردن ارز مرجع وارداتی با سیاست شناور محض باعث موج مخرب تورمی میشه، برید سکه و طلا بخرید و مردم رو بد بخت تر از این نکنید صادرات نفت> ورود دلار> تامین ارز واردات> واردات بالا> تبدیل شدن دلار به پول تجارت خارجی> تلاش مردم برای خرید و ذخیره دلار برای حفظ ارزش دارایی> افزایش تقاضای ناشی از جو روانی> افزایش قیمت بی جهت دلار> افزایش قیمت نهایی کالا وارداتی>>> تورم بی سابقه و له شدن طبقه متوسط و کارگر
ناشناس۲۹۸۴۴۸۱۳:۱۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
التهاب ارز و طلا به علت بی تدبیری بانک مرکزی رخ داد. دقیقا صبح روز شنبه 18/1/1397 بانک مرکزی با ابلاغ دستوری به بانک ها، نرخ پیش فروش سکه را افزایش داد. این در حالی است که قیمت جهانی طلا با کاهش مواجه شده بود و به همین دلیل مشخص بود که بانک مرکزی در صدد افزایش نرخ ارز است. دستور افزایش نرخ رسمی بانکی باعث گردید که تعادل حاکم بر بازار به هم بخورد و فعالان اقتصادی به تحرک وادار شدند که کنترل از دست بانک مرکزی خارج شد. آنها عمدا اجازه دادند که دلار تا 6000 تومان افزایش یابد که بتوانند نرخ 4200 تومانی را به عنوان یک موفقیت جلوه دهند. باعث تاسف است.
ناشناس۲۹۸۴۹۴۱۳:۳۴:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بی تدبیری بانک مرکزی در این التهابات محرز است. شما به انتصابات بانک مرکزی نگاه کنید و خواهید دید که آقای عراقچی که فاقد کمترین درجه علمی و تجربی در حوزه بانکی بوده صرفا به واسطه ژن خوب و ارتباط فامیلی با آقای عراقچی وزارت امور خارجی در مسند معاون ارزی بانک مرکزی تکیه داده است و خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل. چه انتظاری از این بانک مرکزی داید؟
ناشناس۲۹۸۵۰۷۱۳:۳۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
خوش بحال اقا زاده ها ورانت خوران هر دلار حد اقل هزار و ششصد تومان سود داره حد اقل روزی دو میلیون برای این زحمتکشان میشه روزی سه میلیارد نومان سود خالص حد اقل برای اقایان واقعا متشکرم از دولت
ناشناس۲۹۸۵۹۴۱۴:۳۷:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اگثر انهایی که دلار را بالای 5000 تومان خریده اند شاکی هستند که چرا چنین اتفاقی افتاد و دوست دارند دلارشان را به 10000 تومان بفروشند بعد هم ناله شان در می آید که گرانی است ار ماست که برماست
ناشناس۲۹۸۷۲۰۱۶:۳۱:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
من خارج از کشور زندگی میکنم و‌ منزل شخصیم رو اجاره دادم چطور باید این پول رو منتقل کنم واقعا اشتباه کردم که خونم رو‌همون اول نفروختم و خواستم یه ملک شخصی تو‌ایران داشته باشم
ناشناس۲۹۸۸۰۷۱۷:۳۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
در واقع دلار افزایش و در پی آن کلیه اقلام مصرفی مردم عادی که با دلار 37000 مواد اولیه آن وارد میشد گران شد ، در این هیایو هم نرخ عوارض خروج و خدا میداند چه میزان کالا و خدمات دیگر هم گران شد . واقعا احسنت به این تدبیر !!!!!!!!!!!
ناشناس۲۹۸۸۴۹۱۸:۱۰:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
من ماندم بعضی ها تا حالا پاشون از ایران بیرون نگذاشتن و یا تا حالا پاسپورت نگرفتند ارز به چه دردشان میخوره دولت جلوی اینها را بگیره
ناشناس۲۹۸۸۷۴۱۸:۳۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
چرا دولت در مورد مالیات بر خانه های خالی ومغازه های خالی که سالها بلا استفاده است وعدهای سالیان سال با احتکاران به پولهای هنگفت رسیده اند اینچنین اراده ایرا به اجرا در نیاورد
اشراقی۲۹۸۸۸۶۱۸:۵۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اگر کسی به دلار احتیاج داره من تا ۱۲۵۰۰۰ دلار به نرخ ۶۳۰۰ تومان آماده فروش دارم. اشراقی
ناشناس۲۹۸۹۸۱۲۱:۳۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
پس در واقع این گرانی های بی مورد باعث شده دولت ارز مبادله ای را گران کند متوجه شدم
ناشناس۲۹۸۹۸۵۲۱:۴۰:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بودجه بر اساس ۳۵۰۰ بسته شده و مابه التفاوتش یعنی سود، گذاشتن قیمت برود بالا که مردم از ۴۲۰۰ خوشحال بشوند. به مرگ گرفتن تا مردم به تب رازی شوند.
ناشناس۲۹۹۱۸۷۰۲:۴۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱/۲۲
خوب چرا قیمت دلار 1500 تومان نمی شود، ما که دلار را با صادرات نفت به دست می آوریم بعد از آن هم قدرت خرید مردم بیشتر می شود حقوق پایه به حدود 800 دلار می رسد که رقم خوبی هست نکته: با توجه به اختلاف تورم ایران و آمریکا در این چهل سال دلار الان حدود 1200 تومان قیمت دارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  9. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  10. وحدت ملی با وعده صادق

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  20. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  23. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  24. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  2. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  3. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

  4. اردوغان در حال بلعیدن ارس/ نقشه خطرناک ترکیه علیه محیط زیست ایران

  5. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

  6. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

  7. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

  8. کاهش مصرف ۲۲ میلیون لیتری بنزین با توسعه CNG/ لزوم گازسوز شدن تاکسی‌های اینترنتی  

  9. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

  10. قیمت جدید گوشت، مرغ، برنج و روغن اعلام شد/ جدول قیمت

  11. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

  12. وزیر اقتصاد: عوامل کلیدی تأثیرگذار بر نرخ ارز در وضعیت مطلوبی قرار دارند  

  13. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

  14. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

  15. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

  16. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

  17. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

  18. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

آخرین عناوین