وضعیت بازار ارز در روز دوم اجرای تصمیم دولت و دلار 4200 تومانی / چهارراه استانبول در آرامش و سکوت و خبری از صف‌ها نیست/ فعلاً بساط دلالان جمع شد+عکس و قیمتها

گروه اقتصادی الف،   3970122165 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

سیاست ارز تک‌نرخی با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی روز گذشته با تصمیم ستاد اقتصادی دولت اتخاذ و اجرایی شد و امروز در دومین روز اجرای تصمیمات اقتصادی دولت برای کنترل بازار ارز باعث شد سکوتی و آرامشی عجیب در بازار ارز ایجاد شود البته امروز بانک‌ها نرخ فروش دلار و یورو را به ترتیب ۴۲۲۱ تومان و ۵۱۷۳ تومان اعلام کردند.

وضعیت بازار ارز در روز دوم اجرای تصمیم دولت و دلار 4200 تومانی / چهارراه استانبول در آرامش و سکوت و خبری از صف‌ها نیست/ فعلاً بساط دلالان جمع شد+عکس و قیمتها

به گزارش الف؛ بازار ارز امروز و یک روز  پس از تصمیم دولت و ارز تک‌نرخی 4200 تومانی برای همه فعالیت‌ها و افراد و پس از ابلاغ سه بخشنامه بانک مرکزی، در حالت آرام و به‌نوعی تعطیلی بود و به سکوت بر چهارراه استانبول سایه انداخته است. امروز، آرامش ظاهری عجیبی در بازار حکمفرما بود. نه از صفهای درهم‌تنیده و سروصدای متقاضیان خبری بود و نه از نرخهایی که مدام تغییر میکنند.

بر اساس این گزارش؛ پس از تصمیم ستاد اقتصادی دولت و اعلام آن توسط اسحاق جهانگیری، افرادی که درخواست ارز داشتند (تبدیل ریال به ارز برای حفظ از دارایی و سرمایه) صف‌های طولانی ایجاد شد؛ البته ایجاد این صف‌ها به دلیل برداشت اشتباه از سخنان اسحاق جهانگیری بود، زیرا قرار نیست به هرکسی ارز  داده شود؛ بلکه برای افراد برای خرید ارز 4200 تومانی می‌بایست اسناد و مدارک خود را ارائه دهند؛ بااین‌حال روز گذشته بانک مرکز سه اطلاعیه برای تصمیم دولت و دلار 4200 تومان اعلام و ابلاغ کرد.

جزئیات فروش دلار ۴۲۰۰ تومانی/ ارز به صورت تخصیصی و اولویت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد/ برای تبدیل ریال به دلار صف نکشید

بر اساس مشاهدات امروز خبرنگار الف؛ امروز خبری از صف‌های طویل دیروز و حضور چشمگیر پلیس نبود؛ البته پلیس حضور داشت؛ اما نسبت به دیروز خیلی کمتر بود. روز گذشته با توجه سخنان معاون اول رئیس‌جمهور شاهد حضور نسبتاً گسترده متقاضیان برای خرید دلار بودیم و مقابل برخی از صرافی‌های خیابان فردوسی و چهارراه استانبول صف‌های طولانی شکل‌گرفته بود و صرافی‌ها که دیروز بر روی تابلوی خود نرخ 4200 تومان را درج کرده بودند؛ امروز این تابلوها خاموش کرده و یا اینکه قیمتی برای دلار و یورو روی آن تابلو درج نشده بود.

روز گذشته متقاضیان زیادی برای خرید دلار 4200 تومانی به بازار ارز هجوم آورنده بودند، اما پس از ساعاتی، متوجه شدند قرار نیست بانک مرکزی ارز 4200 تومانی را در صرافی‌ها بفروشند؛ اما امروز هیچ‌یک از صرافی‌ها دلار و یورو نمی‌فروختند و حتی چند صرافی روی شیشه مغازه نوشته بودند: خریدوفروش ارز نداریم و برخی صرافی‌ها هم نوشته بودند حواله‌های ارزی با ارزهای کشورهای همسایه و یا چین به‌صورت فوری انجام می‌شود؛ البته امروز همچنین بازار دلالان کساد بود و خبری از آن نبود.

بازار ارز ساعاتی پس از اعلام تک نرخی شدن دلار/ تابلوی صرافی‌ها ۴۲۰۰ تومان شد اما هنوز دلاری عرضه نمی‌شود/ ازدحام در میدان فردوسی

بنابراین گزارش، برخی بانک‌ها در بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی نرخ ارز را منتشر کرده بود که بر اساس آن در کنار نرخ مرجع 4200 تومان، نرخ خریدوفروش دلار را اعلام کرده بودند که دلار بانکی به قیمت 4221 تومانی و یورو 5199 تومانی به فروش می‌رسد و نرخ خرید هم به ترتیب برای دلار و یورو 4179 تومان و 5147 تومان است که عنوان شد که 4221 تومان برای کارمزد است که درگذشته نیز چنین بوده است.

بر اساس این گزارش؛ به نظر می‌رسد حداقل مزیت عدم فروش نقدی ارز در بازار، بازگشت آرامش و فروکش کردن هیجانات کاذب در بازار ارز بود و این اتفاق می‌تواند انتظارات روانی افزایش قیمت ارز را کاهش دهد؛ البته ولی‌ ا... سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود که نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار به بانک‌ها ابلاغ‌شده، البته نظام ارزی کشور شناور مدیریت‌شده و این نرخ نیز متناسب با تغییراتی که در متغیرهای اقتصاد کلان به وجود می‌آید، در معرض تغییر قرار دارد.

چگونه نرخ تصویب شده 3500 تومان برای دلار، ‌4200 تومان شد؟/ با پلیسی کردن بازار مشکل حل نخواهد شد

نرخ ارز