• زوال عقل با نویسنده محبوب چه کرد؟

    زوال عقل با نویسنده محبوب چه کرد؟

    پسران گابریل گارسیا مارکز، نویسنده کلمبیایی برنده جایزه نوبل ادبیات، رمان «تا آگوست» را پس از مرگ این نویسنده و برخلاف خواسته پدرشان در سال ۲۰۱۴ در حالی منتشر کردند که این نویسنده تحت تاثیر درگیری با بیماری زوال عقل بیشتر زمان خود را صرف نگارش این کتاب کرده بود و  همچنین تحت تاثیر نقدهای منفی به کتاب آخرش دوست نداشت کتاب جدیدی از او منتشر شود.

  • دو فیلمنامه در یک قاب!

    «پای برتر همیشه»؛ سیروس همتی؛ کتاب نیستاندو فیلمنامه در یک قاب!

    سیروس همتی،

    میگم: نه اونم سختی های خودش و داره و واقعا  داشت و داره. بخصوص فیلمنامه‌هایی که باید از چهار چوب خاصی پیروی شوند.دستت انچنان که باید باز نیس، پاتو کج بذاری قلمش می کنند. موضوع هر دو فیلمنامه اهمیت و حساسیت خاصی دارد

  • اتهام توهین به قهرمانان ملی توسط یک نویسنده شناخته شده

    اتهام توهین به قهرمانان ملی توسط یک نویسنده شناخته شده

    این حرکت باعث افزایش قابل توجه فالوئرهای این مرد در رسانه‌های اجتماعی شده است، گرچه وکلای دادگستری نسبت به اتهاماتی که منجر به تشکیل پرونده رسمی در دادگاه می‌شود، ابراز تردید و عنوان کرده‌اند که این اقدام ممکن است بیشتر یک ترفند تبلیغاتی باشد تا یک اقدام واقعی وطن‌پرستانه

  • محتوای آموزشی مناسب برای کودکان چهار ساله

    «مجموعه تست های هوش چهار سالگی»؛ داریوش صادقی؛ کتاب نیستانمحتوای آموزشی مناسب برای کودکان چهار ساله

    داریوش صادقی،

    منظور از کودک چهار ساله ، فاصله بین ۴۸ تا ۶۰ ماهگی است. بنابراین کودک زمانی چهار ساله محسوب می‌شود که جشن تولد چهار سالگی او گرفته شده باشد. از لحاظ آموزشی کودک به سطح مطلوبی از یادگیری رسیده است. برای مثال از لحاظ گفتاری  و شنیداری می تواند به خوبی دستورات و خواسته‌های والدین را بفهمد و اجرا کند و  به خوبی با آنها تعامل گفتاری داشته باشد

  • ترامپ به پرداخت ۸۳ میلیون دلار به یک نویسنده محکوم شد

    ترامپ به پرداخت ۸۳ میلیون دلار به یک نویسنده محکوم شد

    دادگاهی در نیویورک رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به پرداخت ۸۳ میلیون دلار به یک نویسنده محکوم کرد.

  • شام آخر شانزدهمین جایزه جلال؛ دست کدام نویسنده به جایزه ۴۰۰ میلیون تومانی می‌رسد؟

    شام آخر شانزدهمین جایزه جلال؛ دست کدام نویسنده به جایزه ۴۰۰ میلیون تومانی می‌رسد؟

    امشب، اختتامیه جایزه ادبی جلال آل‌احمد است و با وجود آن‌که رقم جایزه برگزیدگان از ۲۵۰ میلیون به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده، اما ممکن است مثل سال‌های گذشته هیچ نویسنده‌ای نتواند رأی داوران را برای گرفتن این جایزه به دست آورد.

  • چرا نویسنده قهرمانش را کشت؟

    چرا نویسنده قهرمانش را کشت؟

    «لوسی ورسلی» که یک مورخ است می‌گوید «آرتور کانن دویل» از ساخته خود یعنی داستان‌های جنایی پلیسی شرلوک هولمز متنفر بود و شخصیت این کارآگاه را مسئول دیده نشدن داستان‌های تاریخی برجسته‌اش می‌دانست. 

  • یادْکتاب‏های یک نویسنده!

    «یادداشت‌های یک کتاب‌باز!»؛ احمد راسخی لنگرودی؛ نشر همرخیادْکتاب‏های یک نویسنده!

    پروانه عزیزی،

    در این روزگار وانفسای کتاب چشممان به جمال کتاب «یادداشت‌های یک کتاب باز» از انتشارات همرخ روشن شد، حقا که شیفته کتاب و کتابخوانی است این نویسنده کتاب‌باز! هر چه به قلمش رفت از کتاب و کتاب بود. دلمان به درد آمد. یادْکتابهای نویسنده کتاب احمد راسخی لنگرودی- البته اگر این ترکیب را بپذیریم- هم خواندنی بود،

  • حذف نویسنده فلسطینی در  نمایشگاه کتاب فرانکفورت

    حذف نویسنده فلسطینی در  نمایشگاه کتاب فرانکفورت

    نمایشگاه کتاب فرانکفورت که بزرگ ترین و نامدارترین گردهمایی فعالان کتاب در سطح جهان است در حالی دروازه‌‌‌‌‌‌‌های خود را روز، ۲۶ مهر (۱۸ اکتبر) به روی مراجعان و مخاطبانش گشود که ۵ روز پیش با لغو برنامه‌‌‌‌‌‌های مصوب قبلی‌اش، در را بر روی نویسنده فلسطینی الاصلی بست و مراسم اهدای جایزه به عدنیه شبلی،‌ نویسنده‌ رمان تحسین شده‌ «جزئیات کوچک» را از فهرست برنامه‌‌‌‌‌‌های خود حذف کرد.

  • ایران چند ناشر و نویسنده دارد؟

    ایران چند ناشر و نویسنده دارد؟

    مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه در سال بیش از ۷۰ هزار عنوان کتاب چاپ می‌شود، گفت: ۵ هزار ناشر فعال و ۵۰ هزار نویسنده در کشور وجود دارد که سالانه اثر تولید می‌کنند.

  • نادر ابراهیمی از رنج نویسندگی می‌گوید

    فکرآورد با طرح جلدی از نادر ابراهیمی منتشر شدنادر ابراهیمی از رنج نویسندگی می‌گوید

    پرونده ویژه شماره سوم مجله علوم انسانی فکرآورد با عنوان «نادر میهن»، بزرگداشتی از روشنفکر گرانقدر معاصر، نادر ابراهیمی منتشر شد.

  • "ر. اعتمادی" نویسنده رمان‌های عامه‌پسند درگذشت

    "ر. اعتمادی" نویسنده رمان‌های عامه‌پسند درگذشت

    رجب اعتمادی روزنامه‌نگار و نویسنده رمان‌های عامه‌پسند نیمه‌شب گذشته در ۹۰سالگی از دنیا رفت.

  • کتابی برای مدیران فرهنگی جوان

    کتابی برای مدیران فرهنگی جوان

    دکتر حسین انتظامی،

    مخاطب این کتاب مدیران جوان فرهنگی و فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه‌اند. این کتاب، همچنان که از زیرعنوانش پیداست تجربه‌نگاری است که البته با خاطره‌نویسی تفاوت دارد؛ هر چند ممکن است برای اِسناد یا تلمیح از خاطره هم استفاده کرده باشد.

  • نویسنده و کارگردان ایرانی داور جشنواره فیلم آمریکا شد

    نویسنده و کارگردان ایرانی داور جشنواره فیلم آمریکا شد

    حسن نجم‌آبادی به عنوان یکی از داوران جشنواره بین المللی فیلم آرلینگتون انتخاب شد.

  • واکنش مرندی به ادعاهای علی واعظ: نویسنده بی‌اطلاع است

    واکنش مرندی به ادعاهای علی واعظ: نویسنده بی‌اطلاع است

    تحلیلگر مسائل بین‌الملل در واکنش به ادعاهای علی واعظ در توئیت اخیرش با بیان اینکه تحلیل‌های شخصی را نباید به عنوان خبر ارائه کرد، گفت: از این رشته توئیت مشخص می‌شود که نویسنده نسبت به موضوع بی اطلاع است و می‌شود نتیجه گرفت که ایشان دیگر عضو تیم آمریکا نیستند.

  • نویسنده فرانسوی:در نوشته هایم توطئه ها علیه سوریه را افشا می کنم

    نویسنده فرانسوی:در نوشته هایم توطئه ها علیه سوریه را افشا می کنم

    نویسنده و دیپلمات پیشین فرانسوی گفت :من در نوشته هایم تلاش می کنم توطئه ها علیه سوریه را افشا کنم و همواری بر پایداری مردم و ارتش سوریه تاکید دارم.

  • لحظه دیدار رهبر انقلاب با یک نویسنده

    لحظه دیدار رهبر انقلاب با یک نویسنده

    رهبر انقلاب، صبح امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب، خطاب به مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت فرمودند: ما کارهایی که از برکات فعالیت شماست را همینطور به تدریج می‌بینیم. این خاطرات و اینها که چاپ می‌شود در واقع منشأش شما هستید. خدا ان‌شاءالله حفظتان کند.