• رییس کمیسیون انرژی: سیاست همسایگی دولت خریداران نفت ایران را بیشتر کرد

    رییس کمیسیون انرژی: سیاست همسایگی دولت خریداران نفت ایران را بیشتر کرد

    رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی را موفق ارزیابی کرد و گفت: دولت با این رویکرد موفق شد خریداران جدیدی را به فهرست مشتریان نفت ایران اضافه کند و قراردادهایی برای توسعه میادین نفتی امضا کند.

  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

    تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

    به‌گفته کارشناسان، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توسط آمریکا و متحدینش بیشتر از آنکه جنبه عملیاتی داشته باشد جنبه روانی دارد و از سال ۲۰۱۹ به بعد ایجاد محدودیت بیشتر برای فروش نفت ایران عملاً نشدنی است.

  • ایران، پیشتاز افزایش تولید نفت در اوپک

    ایران، پیشتاز افزایش تولید نفت در اوپک

    بر اساس تازه‌ترین گزارش دبیرخانه اوپک، ایران در ماه مارس۳ میلیون و ۱۸۸ بشکه نفت خام تولید کرده که ۲۸ هزار بشکه بیشتر از فوریه ۲۰۲۴ بوده و به این ترتیب پیشتاز افزایش تولید در اوپک شده است.

  • واکنش به ادعای تلاش رئیسی برای ردصلاحیت روحانی/ توضیحات معاون رئیسی درباره نقش دولت در لایحه حجاب

    واکنش به ادعای تلاش رئیسی برای ردصلاحیت روحانی/ توضیحات معاون رئیسی درباره نقش دولت در لایحه حجاب

    هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

  • توقف فروش نفت ایران به چین صحت ندارد/ صادرات نفت در شرایط حداکثری

    توقف فروش نفت ایران به چین صحت ندارد/ صادرات نفت در شرایط حداکثری

    رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه روند تخفیف ایران به چین در فروش نفت در سال گذشته کاهشی بوده است، گفت: خبرسازی‌ها تاثیری در فروش نفت ایران ندارد و با توجه به تحریم‌ها، الان صادرات نفت کشورمان در شرایط حداکثری قرار دارد.

  • کاهش تخفیف فروش نفت ایران به چین

    کاهش تخفیف فروش نفت ایران به چین

    رویترز به نقل از منابع بازرگانی و پالایشگاهی گزارش کرد ایران قیمت بالاتری را برای نفتی که به چین عرضه می‌کند، مطالبه کرده است.

  • فروش نفت کشور چگونه با برنامه خنثی‌سازی تحریم‌ها‌ تغییر کرد؟

    فروش نفت کشور چگونه با برنامه خنثی‌سازی تحریم‌ها‌ تغییر کرد؟

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در ابتدای فعالیت دولت فروش نفت کشور ۴۰۰ هزار بشکه در روز بود اما با استفاده از ظرفیت همسایگان و هم‌پیمانان ویژه که در مجموعه شانگهای، بریکس یا پیمان‌های منطقه ای هستند، امروز فروش نفت خام ایران از مرز ۱.۵ میلیون بشکه در روز عبور کرده است.

  • رویترز:‌ تقاضا برای نفت ایران افزایش یافته است

    رویترز:‌ تقاضا برای نفت ایران افزایش یافته است

    رویترز در گزارشی نوشت با گران شدن نفت ونزوئلا، تقاضا برای نفت با کیفیت‌تر ایران، بالا رفته و قیمت آن افزایش یافته است.

  • واکنش وزیر ارشاد به ممنوع‌الکاری بازیگران بی‌حجاب/ روایت منظور از پیش‌بینی غلط درباره فروش نفت

    واکنش وزیر ارشاد به ممنوع‌الکاری بازیگران بی‌حجاب/ روایت منظور از پیش‌بینی غلط درباره فروش نفت

    هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

  • وزیری که صادرات نفت را به صفر رساند دیگران را دروغگو خواند!

    وزیری که صادرات نفت را به صفر رساند دیگران را دروغگو خواند!

    وزیر سابق نفت اخیرا مدعی شده است که آمارهای مربوط به افزایش صادرات نفت ایران دروغ است، انگار که همه موسسات معتبر خارجی و شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها دروغ‌ می‌گویند.

  • افزایش ۴۳ درصدی درآمدهای نفتی در سال گذشته

    افزایش ۴۳ درصدی درآمدهای نفتی در سال گذشته

    بر اساس آمارهای بانک مرکزی، میزان درآمدهای کشور از محل صادرات نفت و گاز در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۵۵ میلیارد دلار رسیده که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰، بیش از ۴۳ درصد افزایش داشته است.

  • وسط این دعوا ایران باید چه کند؟!

    وسط این دعوا ایران باید چه کند؟!

    گروه تعاملی الف،

    تاکنون بایدن و حزب دمکرات و البته احزاب چپ و لیبرال اروپا از سیاست محدود کردن تولید نفت روسیه و عربستان و البته ایران و ونزوئلا بسیار بهره بردند و در واقع سیاست اصلی آنها بوده. چون شالوده فکری آنها بر پایه خارج کردن انرژی‌های فسیلی به نفع انرژی‌های نوین مانند باد و خورشید بوده و برای این منظور و اقتصادی کردن این انرژی‌ها نیاز به افزایش قیمت نفت و انرژی در دنیا داشتند.

  • تناقض‌گویی رسانه‌های غربی درباره «توافق نفتی» بایدن با ایران

    تناقض‌گویی رسانه‌های غربی درباره «توافق نفتی» بایدن با ایران

    رسانه‌های غربی که چندی پیش مدعی شده بودند دولت جو بایدن به یک توافق پنهان نفتی با ایران دست یافته اکنون ادعای دیگری مطرح کرده‌اند که از تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از افزایش فروش نفت ایران حکایت دارد.

  • تا پایان شهریور تولید نفت خام به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد

    تا پایان شهریور تولید نفت خام به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد

    وزیر نفت تولید واقعی نفت‌خام کشورمان را ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: این عدد تا پایان شهریور به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

  • با تحریم و بدون برجام!

    داده‌ها از افزایش خیره‌کننده آمار صادرات نفت ایران حکایت می‌کند؛با تحریم و بدون برجام!

    گروه اقتصادی الف،

    سیاست دولت سیزدهم و گره‌نزدن اقتصاد کشور به برجام، تعامل گسترده با چین، ارتباط گسترده با کشورهای منطقه و یافتن مشتریان جدید، همگی موجب شده تا ایران به جایگاه سابق خود در میزان تولید و فروش نفت نزدیک شود.

  • بهادری جهرمی:دولت مسیر فروش نفت را فعال کرده است

    بهادری جهرمی:دولت مسیر فروش نفت را فعال کرده است

    سخنگوی دولت گفت: دولت مسیر فروش نفت را فعال کرده و منابع ارزی آن را با روش‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها در اختیار تامین کالاها یا منابع مورد نیاز توسعه کشور قرار می‌دهد.

  • عضو هیات رئیسه مجلس: مدعیان دانستن زبان دنیا یک قطره نفت نفروختند

    عضو هیات رئیسه مجلس: مدعیان دانستن زبان دنیا یک قطره نفت نفروختند

    عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توفیقات دیپلماسی دولت سیزدهم گفت: مدعیان بلد بودن زبان دنیا به جایی رسیدند که اذعان کردند حتی توان فروش یک قطره نفت هم ندارند.

  • وزیر نفت: خبرهای خوبی درباره فروش نفت در راه است

    وزیر نفت: خبرهای خوبی درباره فروش نفت در راه است

    وزیر نفت گفت: به‌همت دولت سیزدهم نه‌تنها میعاناتِ تولیدشده، فروخته شده، بلکه میعانات گازی از پیش ذخیره‌شده هم با وجود تحریم‌ها فروخته شده و میعانات روی آب به صفر رسیده است و در ماه‌های آینده خبرهای خوبی هم درباره فروش نفت خواهیم داشت.

  • اوجی: خبرهای خوبی درباره فروش نفت در راه است

    اوجی: خبرهای خوبی درباره فروش نفت در راه است

    وزیر نفت با اشاره به تولید روزانه ۸۰۰ هزار بشکه‌ای میعانات گازی در کشور اعلام کرد: به همت دولت سیزدهم نه تنها میعاناتِ تولید شده،فروخته شده، بلکه میعانات گازی از پیش ذخیره شده هم با وجود تحریم‌ها فروخته شده و میعانات روی آب به صفر رسیده و در ماه‌های آینده خبرهای خوبی هم درباره فروش نفت خواهیم داشت.  

  • خبر خوش وزیر نفت از انعقاد قراردادهای نفتی با کشورهای آمریکای لاتین

    خبر خوش وزیر نفت از انعقاد قراردادهای نفتی با کشورهای آمریکای لاتین

    وزیر نفت از انعقاد قراردادهای نفتی در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی حوزه وزارت نفت در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به کشورهای آمریکای لاتین خبر داد.

  • خبرهای خوش برای نفت ایران با توسعه روابط با آمریکای لاتین

    خبرهای خوش برای نفت ایران با توسعه روابط با آمریکای لاتین

    باوجود تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و سنگ‌اندازی واشنگتن در روابط این کشور با چین، شاهد افزایش فزروش نفت ایران به آمریکای لاتین هستیم؛ موضوعی که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و در سفر اخیر رئیس جمهوری نیز باید منتظر اتفاقات مثبت بیشتر بود.

  • کاهش عرضه و افزایش تقاضا برای نفت

    کاهش عرضه و افزایش تقاضا برای نفت

     روز دوشنبه با افزایش قیمت بنزین در آمریکا و پیش‌بینی افزایش تقاضای نفت در نیمه دوم سال جاری، قیمت نفت یک درصد افزایش و عرضه نفت کانادا و کشورهای اوپک پلاس در هفته‌های اخیر کاهش یافت.

  • جزئیات شکایت قالیباف از جهانگیری/ روایت صفری از راه‌های فروش نفت ایران/ ادعاهای متناقض درباره واگذاری خودرو شاسی‌بلند به مجلس

    جزئیات شکایت قالیباف از جهانگیری/ روایت صفری از راه‌های فروش نفت ایران/ ادعاهای متناقض درباره واگذاری خودرو شاسی‌بلند به مجلس

    هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.