•   مادران باردار مصرف اسید فولیک و ید را جدی بگیرند

    مادران باردار مصرف اسید فولیک و ید را جدی بگیرند

    گروه سلامت الف، 

    نایب رئیس انجمن متخصصین زنان ایران، با اشاره به کیفیت مناسب مکمل های دارویی و غذایی تولید داخل ویژه مادران باردار، مصرف اسید فولیک و ید در دوره بارداری را جدی بگیرید.

  • بهترین نوشیدنی‌ها برای تقویت سیستم ایمنی را بشناسید

    بهترین نوشیدنی‌ها برای تقویت سیستم ایمنی را بشناسید

    گروه سلامت الف، 

    نوشیدنی های تقویت کننده سیستم ایمنی نه تنها سرشار از مواد مغذی هستند، بلکه آماده کردن آنها نیز راحت بوده و خوراکی هایی خوشمزه هستند. در گزارش زیر با برخی از بهترین نوشیدنی‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بیشتر آشنا می‌شویم.

  • نکاتی برای پیشگیری از عفونت‌های ناشی از غذا

    نکاتی برای پیشگیری از عفونت‌های ناشی از غذا

    گروه سلامت الف، 

    به طور معمول منابع بسیاری از میکروب‌های بیماری‌زا وجود دارند که باعث بروز عفونت‌ها و بیماری‌های ناشی از غذا می‌شوند و از آن جمله می‌توان به باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها اشاره کرد.

  • مواد غذایی غیر مفید برای عملکرد مغزی ورزشکاران

    مواد غذایی غیر مفید برای عملکرد مغزی ورزشکاران

    گروه سلامت الف، 

    مصرف برخی مواد غذایی تاثیر منفی بر عملکرد مغز دارد و همین مسئله می تواند توانایی انسان را در حین ورزش پایین بیاورد.

  • صبحانه‌ای که در عرض یک ماه لاغرتان می‌کند

    صبحانه‌ای که در عرض یک ماه لاغرتان می‌کند

    گروه سلامت الف، 

    چاقی از عوارض خانه نشینی در دوران شیوع کروناست، در این شرایط یکی از راههای بازگشت به وزن مناسب رعایت رژیم غذایی بویژه صرف صبحانه لاغری است.

  • ریزمغذی‌های ضروری برای سلامت قلب

    ریزمغذی‌های ضروری برای سلامت قلب

    گروه سلامت الف، 

    سلامت قلب و مراقبت از این عضو حیاتی و کارکرد آن، یکی از مهم‌ترین مسائل در حفظ سلامت کلی بدن است.

  • چند خوردنی مفید برای قبل از خواب

    چند خوردنی مفید برای قبل از خواب

    گروه سلامت الف، 

    کیفیت خواب از جمله فاکتورهای مهم در حفظ وضعیت کلی سلامت است که خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و همچنین تقویت سلامت مغز و بهبود سیستم ایمنی را به همراه دارد.

  • ۹ نکته تغذیه‌ای برای بهبودیافتگان کرونا

    ۹ نکته تغذیه‌ای برای بهبودیافتگان کرونا

    گروه سلامت الف، 
  • ۵ ماده غذایی مفید برای دیابتی‌ها

    ۵ ماده غذایی مفید برای دیابتی‌ها

    گروه سلامت الف، 

    متخصصان تغذیه می‌گویند افراد مبتلا به دیابت می‌توانند برخی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

  • بهترین غذاهایی که سالمندان باید بخورند

    بهترین غذاهایی که سالمندان باید بخورند

    گروه سلامت الف، 

    سالمندان باید بیشتر از افراد دیگر مراقب سلامتی و برنامه غذایی خود باشند و مصرف غذاها و ویتامین های خاص را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

  • خوردن این غذاها در شب کنکور ممنوع است

    خوردن این غذاها در شب کنکور ممنوع است

    گروه سلامت الف، 

    کنکوری‌ها در این روزهای کرونا‌زده بیش از سایر افراد دچار استرس می‌شوند؛ توجه به نکات تغذیه‌ای و مصرف مواد غذایی مفید نه‌ تنها بر کنترل و مهار استرس که به افزایش قوای جسمانی و روانی نیز کمک می‌کند.

  • تغذیه مناسب برای کنکوری‌ها چیست؟

    تغذیه مناسب برای کنکوری‌ها چیست؟

    گروه سلامت الف، 

    متخصص تغذیه به داوطلبان کنکور توصیه کرد: کاهش مصرف همبرگر، سوسیس، کالباس، کله پاچه و مواد غذایی حاوی چربی های اشباع نشده دارای فرم ترانس را از وعده غذایی خود حذف کنند.

  • ۵ ماده غذایی که نباید قبل از ورزش مصرف کنید

    ۵ ماده غذایی که نباید قبل از ورزش مصرف کنید

    گروه سلامت الف، 

    مصرف مواد غذایی مناسب قبل از پرداختن به فعالیت‌های ورزشی برای افراد فعال و ورزشکار یک نکته مهم است اما دانستن این‌ که چه مواد غذایی‌ای را نباید قبل از ورزش مصرف کرد هم به همان اندازه برای داشتن یک تمرین ورزشی عالی کلیدی است.

  • عوامل مهم تغذیه ای را بشناسیم

    عوامل مهم تغذیه ای را بشناسیم

    گروه عکس الف، 
  • این بیماران دور هندوانه را خط بکشند

    این بیماران دور هندوانه را خط بکشند

    گروه سلامت الف، 

    کارشناس امور تغذیه گفت: خوردن هندوانه قرمز برای افرادی که مشکلات سیستم گوارشی دارند یا به بیمار‌های مزمن سیستم گوارشی مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود.

  • با خوردن این خوراکی‌ها پیر می‌شوید

    با خوردن این خوراکی‌ها پیر می‌شوید

    گروه سلامت الف، 

    برنا نوشت: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف بیش از حد نوعی از گوشت می‌تواند روند پیری را سرعت ببخشد.  

  • بیماران کرونایی چه غذاهایی بخورند؟

    بیماران کرونایی چه غذاهایی بخورند؟

    گروه سلامت الف، 

    عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه بیماران کرونایی از مصرف غذاهای سنگین، پرچرب و سرخ کردنی پرهیز کنند، گفت: بیشتر توصیه می شود این افراد سبزیجات بخارپز و آب پز، گوشت، جگر، تخم مرغ و غذاهای سرشار از آهن را مصرف کنند ضمن آنکه مصرف عسل و زنجبیل نیز برای بیماران کرونایی و به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می شود.

  • تغذیه مناسب برای رفع مصدومیت

    تغذیه مناسب برای رفع مصدومیت

    گروه سلامت الف، 

    یکی از مشکلات ورزشکاران در زمان تمرین و مسابقه، آسیب ورزشی است اما می توان با مصرف مواد مورد نیاز بدن به روند بهبود این آسیب ها کمک کرد.

  • چند خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

    چند خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

    گروه سلامت الف، 

    در شرایط شیوع کرونا و لزوم داشتن سیستم ایمنی قوی برای جلوگیری از ابتلا یا مهار عفونت در صورت بروز بیماری، تقویت سیستم ایمنی بدن بیش از پیش اهمیت یافته است.

  • شب‌ها چه غذایی بخوریم که چاق نشویم؟

    شب‌ها چه غذایی بخوریم که چاق نشویم؟

    گروه سلامت الف، 

    به توصیه متخصصان تغذیه، بهتر است در شب ماست بیشتری بخورید تا با معده سنگین به خواب نروید.

  • بایدها و نبایدهای تغدیه در دوران کرونا

    بایدها و نبایدهای تغدیه در دوران کرونا

    گروه سلامت الف، 

    کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: شاید خستگی ناشی از قرنطینه در دوران کرونایی ، افراد را به سمت اولین چیزی که سوق می‌دهد غذا خوردن باشد ولی باید یادمان باشد خستگی از رایج‌ترین دلایلی است که وقتی گرسنه نیستیم‌، غذا می‌خوریم.

  • مواد غذایی که نباید با شکم خالی خورد

    مواد غذایی که نباید با شکم خالی خورد

    گروه سلامت الف، 

    صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است و برای شروع روزی پربار نباید از آن غافل شد اما باید دانست که چه مواد خوراکی باید در برنامه غذایی صبح منظور شوند و با شکم خالی از مصرف چه خوراکی‌هایی باید پرهیز کرد.

  • بهترین نان‌ها کدامند/ وقتی نان تبدیل به قند می‌شود

    بهترین نان‌ها کدامند/ وقتی نان تبدیل به قند می‌شود

    گروه سلامت الف، 

    پژوهشگر طب ایرانی اسلامی گفت: تا زمانی که تغذیه مردم اصلاح نشود، هر روز با بیماری‌های مختلف سر و کار خواهیم داشت.   

  • ریه‌هایتان را با این خوراکی‌ها تقویت کنید

    ریه‌هایتان را با این خوراکی‌ها تقویت کنید

    گروه سلامت الف، 

    برخی از خوراکی‌ها در تقویت، حفظ سلامت و بالا رفتن ظرفیت ریه‌ها بسیار موثر هستند که مصرف آن‌ها در این روزهای کرونایی توصیه می‌شود.

  • این مواد غذایی از ابتلا به «سرطان» پیشگیری می‌کنند

    این مواد غذایی از ابتلا به «سرطان» پیشگیری می‌کنند

    گروه سلامت الف، 

    متخصص طب ایرانی گفت: دارچین، زنجبیل و گزنه مواد غذایی هستند که اثرات ضدسرطانی دارند اما نباید مصرف آنها بیش از حد باشد.

  • اینفوگرافی/ خوراکی‌های مفید برای تقویت ریه‌ها

    اینفوگرافی/ خوراکی‌های مفید برای تقویت ریه‌ها

    گروه سلامت الف، 

    برخی خوراکی‌ها می‌توانند سلامت ریه‌ها را بهبود ببخشند و التهاب آنها را کاهش دهند و باعث بالا رفتن ظرفیت ریه‌ها شوند. این خوراکی‌ها همچنین می‌توانند توانایی بدن در جلوگیری از بیماری‌های ریه را بهبود بخشند. در این اینفوگرافیک که بر اساس اطلاعات وب‌سایت «ای‌تی‌ان‌تی» تهیه شده است، با تعدادی از این خوراکی‌ها آشنا خواهید شد./ ایسنا

  • بچه شیر سفید باغ وحش هویزه به علت مشکلات تغذیه تلف شد

    بچه شیر سفید باغ وحش هویزه به علت مشکلات تغذیه تلف شد

    گروه اجتماعی الف، 

    بچه شیر سفیدی که چندی قبل در باغ وحش هویزه به دنیا آمده بود به دلیل مشکلات تغذیه‌ای تلف شد.

  • فواید آب‌دوغ‌خیار در گرمای تابستان

    فواید آب‌دوغ‌خیار در گرمای تابستان

    گروه سلامت الف، 

    وقتی هوا گرم می‌شود خوردن غذاهای ساده و سبک حاضری هم دلچسب‌تر می‌شود.

  • افزودن وایتکس در شیر صحت ندارد

    افزودن وایتکس در شیر صحت ندارد

    گروه سلامت الف، 

    استاديار دانشکده تغذيه و صنايع غذايي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي اعلام کرد: در یک برهه زمانی کارشناسی از روی ناآگاهی، بحث وایتکس در داخل شیر را مطرح کرد و موج های رسانه ای این مسئله را در کشور گسترش دادند و نگرانی هایی بین مردم ایجاد کردند.

  • افراد چاق در دوران کرونا رژیم غذایی خود را تغییر دهند

    متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران:افراد چاق در دوران کرونا رژیم غذایی خود را تغییر دهند

    گروه سلامت الف، 

    یک متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افرادی که چاق هستند باید در این دوران کرونایی رژیم غذایی خود را تغییر داده و در خانه فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند.

  • اهمیت تغذیه در روزهای کرونایی

    اهمیت تغذیه در روزهای کرونایی

    گروه سلامت الف، 

    در روزهای کرونایی توجه به برخی نکات تغذیه‌ای برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ضروری است.

  • چه کنیم بچه‌ها اینقدر «هله‌هوله» نخورند؟

    چه کنیم بچه‌ها اینقدر «هله‌هوله» نخورند؟

    گروه سلامت الف، 

    در گزارش زیر راهکار‌هایی برای جلوگیری از تغذیه نا سالم کودکان ارائه داده ایم.

  • رابطه تغذیه کودکی و چاقی و بیماری قلبی بزرگسالی

    رابطه تغذیه کودکی و چاقی و بیماری قلبی بزرگسالی

    گروه سلامت الف، 

    مطالعه جدید نشان می دهد رفتارهای سالم تر تغذیه ای کودکان می تواند ریسک اضافه وزن، چاقی و بیماری قلبی عروقی را در بزرگسالی کاهش دهد.

  • سوء تغذیه عامل مهم بیماری و مرگ در سراسر جهان

    سوء تغذیه عامل مهم بیماری و مرگ در سراسر جهان

    گروه جهان الف، 

    نتایج یک مطالعه گسترده نشان می‌دهد که سوء تغذیه عامل اصلی بیماری و مرگ در سراسر جهان است.

  • چند توصیه مفید برای سحری

    چند توصیه مفید برای سحری

    گروه سلامت الف، 

    هرساله میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان ماه رمضان را به روزه‌داری می‌گذرانند اما امسال با توجه به شیوع کروناویروس نکات تغذیه‌ای بیشتری باید مورد توجه روزه‌داران قرار بگیرد.

  • چند نکته بهداشتی برای سفره شام روزه‌داران

    چند نکته بهداشتی برای سفره شام روزه‌داران

    گروه سلامت الف، 

    کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: شام به عنوان یکی از وعده‌های غذایی مهم در روزه‌داری باید مورد توجه قرار بگیرد و بهتر است افراد روزه‌دار حدود یک ساعت پس از مصرف یک افطار بسیار ساده و سبک، اقدام به خوردن شام کنند.