وقتی حجاب از میان برود، سایر مرزهای اخلاقی فرو خواهد ریخت

  4031023086 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بخشی از صحبت‌های حجت الاسلام مهدی بیاتی در خصوص حجاب را مشاهده می‌کنید.

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۳۷۹۶۸۱۲:۵۱:۳۲ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
با وجود حجاب هم شاهد بودیم بسیاری از مرزهای اخلاقی از بین رفته است. فقر و فساد در جامعه بیداد می کند.
علیمراد مردانی۳۷۳۸۲۰۸۱۴:۵۵:۱۹ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
علت اصلی بی حجابی شبیخون فرهنگی بود که به کشور وارد شد .
ناشناس۳۷۳۸۳۰۹۱۵:۵۳:۱۰ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
حجاب کمتر شده که رخ داده البته مشکل اصلی اختلاط نامحرم ها جهت کار بوده
ناشناس۳۷۳۸۵۰۲۱۷:۴۶:۲۶ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
الان منظور شما اینه که شبیه طالبان زنها را خانه نشین کنند ؟!
ناشناس۳۷۳۸۶۹۴۲۰:۰۱:۳۱ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
باید دید اگر حجاب نبود چه اتفاقی می افتاد؟ بنده معتقدم با تمام مشکلات باز هم اخلاقی ترین ملت دنیا هستیم اخلاقی بودن ملت ها را باید وقتی تحت فشار هستند اندازه گرفت و ما سالها تحت این فشار هستیم تصور کنید مردم کشورهای اروپایی رو چهل سال تحت چنین فشار مضاعفی گذاشت، به نظرتون کارشون به کجا می کشید؟ هرچند همین الان هم وضعیت مناسبی ندارن
ناشناس۳۷۳۷۹۸۵۱۲:۵۷:۰۹ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
با ایشان موافق نیستم چون در زندگی 50 ساله ام زنهای بی حجاب ولی عفیف و با شخصیت و آرام و انساندوست زیادی دیده ام که خانواده های موفقی را اداره کرده اند اصولا نوع لباس شخصیت افراد را تغییر نمی ده هر انسانی در هر لباسی می تونه انتخاب کنه که چه رفتاری داشته باشه
ناشناس۳۷۳۸۴۳۷۱۷:۱۵:۳۳ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
یک مقدار تاریخ کشور هاب غربی را بخوان و تحولاتی که در همی زمینه شده که کم کم همیمنطوری الن رسیده اند به همجمسگرایی و حیوان گرایی تا ......
ناشناس۳۷۳۸۵۰۴۱۷:۴۷:۰۰ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
طلاق ها و فسادهای اخلاقی چیز دیگری می گوید و هر چه قدر بی حیایی بیشتر شود مشکلات خانوادگی و اخلاقی بیشتر می شود و در دنیا هم ثابت شده هست
ناشناس۳۷۳۷۹۸۷۱۲:۵۷:۱۷ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
آیا در 99 درصد کشورهای جهان که زنان در انتخاب پوشش آزاد هستند مرزهای اخلاقی فرو ریخته؟
ناشناس۳۷۳۸۵۰۰۱۷:۴۵:۰۵ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
از بی حجابی به سمت همجنسگرایی و ازدواج با سگ وگربه رسیدن
ناشناس۳۷۳۷۹۹۲۱۲:۵۹:۴۵ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
در جوامعی که حجاب اجباری نیست نوع لباس می تونه نمایانگر طرز فکر و سبک زندگی افراد باشه ولی انسان خوبی بودن را هیچ لباسی مشخص نمی کنه
ناشناس۳۷۳۸۳۱۲۱۵:۵۴:۱۲ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
در اروپا خیانت زوجین تا 50 درصد هم هست!!
ناشناس۳۷۳۸۵۲۳۱۷:۵۲:۳۰ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
غرب در ظاهر خیلی خوب است اما فرزند نمی داند پدرش کی هست!!
ناشناس۳۷۳۸۶۶۴۱۹:۳۹:۰۸ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
این تصور که در غرب پدر بچه‌ها "مشخص نیست" یا این مسئله امری عادی و گسترده است، ناشی از سوءتفاهم یا کلیشه‌هایی است که گاهی مطرح می‌شوند. در واقع، در کشورهای غربی نیز مانند سایر نقاط جهان، خانواده‌ها انواع مختلفی دارند و روابط خانوادگی و نقش پدر و مادر بسته به شرایط اجتماعی و فرهنگی متنوع است. چند نکته مهم برای روشن شدن موضوع: 1. ساختار خانواده‌ها: در غرب، بسیاری از خانواده‌ها به صورت سنتی شامل پدر، مادر و فرزندان هستند. با این حال، تنوع در ساختار خانواده‌ها (مانند خانواده‌های تک‌سرپرست، خانواده‌های بازتر یا زوج‌های غیررسمی) بیشتر از جوامع سنتی است. 2. ثبت والدین: در کشورهای غربی، فرزندان معمولاً با ثبت رسمی والدین (چه از طریق ازدواج و چه خارج از ازدواج) به دنیا می‌آیند و پدر و مادر آن‌ها به طور قانونی مشخص هستند. آزمایش‌های DNA نیز در مواردی که شک و شبهه وجود داشته باشد، استفاده می‌شود. 3. مسائل فرهنگی: در برخی جوامع غربی، روابط خارج از ازدواج پذیرفته‌تر شده‌اند، اما این به معنای نامشخص بودن پدر فرزندان نیست. بیشتر کودکان هویت پدر و مادرشان را می‌دانند. 4. قوانین و حقوق: در غرب قوانین حمایتی وجود دارد که اطمینان می‌دهد کودکان از حقوق مالی و عاطفی خود نسبت به والدین (چه پدر و چه مادر) بهره‌مند شوند. بنابراین، این کلیشه که "در غرب پدر مشخص نیست"، نه درست است و نه بازتاب‌دهنده واقعیت پیچیده و متنوع زندگی خانوادگی در این جوامع.
رضا۳۷۳۸۷۷۶۲۰:۳۴:۰۵ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
عزیزم الان با تست دی ان ای پدر همه معلوم میشه بروز باش
ناشناس۳۷۳۸۰۰۸۱۳:۰۷:۲۳ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
در دیگر کشورهای مسلمان که حجاب اجباری نیست مردان چه می کنند ؟ مثلا در کشورهای دوست و برادر عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و ترکیه و ... آیا در اون کشورها خانواده نابود شده و مردان صبح تا شب در حال تجاوز و حمله به زنان و فسق و فجور هستند ؟ یا زنان لخت و عریان در حال گمراه کردن مردان جامعه هستند ؟ نخیر اینطور نیست چون زور و اجبار وجود نداره مردم با توجه به تفکر خانواده و سبک زندگی و اعتقاد خود یا حجاب کاملا کامل را انتخاب می کنند و یا پوشش عرفی را انتخاب می کنند که همواره نیم نگاهی به روح حاکم بر جوامع مسلمان داره
ناشناس۳۷۳۸۴۵۵۱۷:۲۲:۵۴ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
خودت را می خواهی گول بزنی یا مردم را .
ناشناس۳۷۳۸۰۳۹۱۳:۱۹:۵۱ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
جناب، اون 148 کشوری که رتبه فسادشان از ایران بهتر است، یعنی موفق شده اند مرزهای اخلاق بیشتری را حفظ کنند، هیچ یک محجبه نیستند.
ناشناس۳۷۳۸۳۰۴۱۵:۵۰:۲۴ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
از نظر ایشون اخلاق یعنی حجاب زنها و روابط زن و مرد دیگر شاخصهای اخلاقی که در دنیا رایج است و باعث سلامت جامعه می شود مثل راستگویی و درستکاری و پرهیز از اختلاس و فامیل بازی و ... از نظر امثال ایشون غرهنگ غربی است معنی خاصی نداره
ناشناس۳۷۳۸۵۳۹۱۷:۵۸:۵۱ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
سنگسار چطور که عملا برداشتن با اینکه دستور صریح خدا هست!!!
ناشناس۳۷۳۸۶۶۷۱۹:۴۱:۵۱ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
بر اساس کدام آیه؟
ناشناس۳۷۳۸۶۷۴۱۹:۴۶:۳۳ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
موضوع سنگسار (رجم) و ارتباط آن با دستور قرآن یکی از مسائل بحث‌برانگیز در فقه اسلامی است. برای بررسی این موضوع، می‌توان به دو بخش اصلی توجه کرد: نص قرآن و روایات اسلامی. 1. سنگسار در قرآن در متن قرآن کریم هیچ آیه‌ای به طور مستقیم سنگسار (رجم) را به عنوان مجازاتی برای زنا ذکر نکرده است. مجازات زنا در قرآن به روشنی در سوره نور، آیه 2 آمده است: > "الزَّانِیَةُ وَالزَّانِی فَاجْلِدُوا کُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍ" (زن زناکار و مرد زناکار را هر کدام صد ضربه شلاق بزنید.) این آیه مجازات شلاق (جلد) را برای زن و مرد زناکار، بدون تفکیک وضعیت تأهل (متأهل یا مجرد)، تعیین می‌کند و به سنگسار اشاره‌ای ندارد. 2. سنگسار در روایات و سنت بحث سنگسار بیشتر در روایات اسلامی و احادیث پیامبر اسلام (ص) مطرح شده است. برخی از این روایات از سنگسار به عنوان مجازات زن و مرد متأهل زناکار (محصن و محصنه) یاد می‌کنند. برای مثال، در کتب حدیثی مانند صحیح بخاری و صحیح مسلم، گزارش‌هایی از اجرای سنگسار توسط پیامبر (ص) ذکر شده است. 3. دیدگاه‌های مختلف در فقه اسلامی فقه اهل سنت: بسیاری از علمای اهل سنت سنگسار را به عنوان حکم شریعت برای زناکاران متأهل قبول دارند و به روایات استناد می‌کنند. فقه شیعه: در فقه شیعه نیز سنگسار به عنوان حکم شرعی زناکار محصن پذیرفته شده، اما اجرای آن مستلزم اثبات با چهار شاهد عادل یا اقرار چهارباره زناکار است که شرایطی بسیار سخت‌گیرانه است. بنابراین سنگسار به طور مستقیم در قرآن نیامده و بیشتر بر اساس روایات و سنت پیامبر (ص) مطرح شده است. این موضوع همچنان در بین علما و محققان اسلامی محل اختلاف نظر است و تفسیر آن به نگرش فقهی و دیدگاه‌های مختلف بستگی دارد.
ناشناس۳۷۳۸۶۹۵۲۰:۰۲:۱۵ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
سنگسار دستور خدا نیست
ناشناس۳۷۳۸۴۸۴۱۷:۳۷:۱۰ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
شما راست میگی چون در آن کشورها خیلی از مسائل دیگر غیر اخلاقی و فساد حساب نمی شود مثل ارتباطات بی قید و شرط مثل ارتباط با همجنس و...
ناشناس۳۷۳۸۰۴۰۱۳:۲۰:۲۸ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
اگر منظورتان حجاب شرعی است که به جز در حکومت طالبان در هیچ جای دیگر وجود ندارد حجاب عرفی هم که فقط یک شال نصف و نیمه است حجاب محسوب نمی شود و در کل اخلاقیات ربطی به ظاهر به خصوص از نوع اجباری ندارد و خود افغانستان نمونه ی خوبی از سقوط اخلاقیات است.
ناشناس۳۷۳۸۵۱۳۱۷:۵۰:۱۹ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
حجاب را خدا تعیین کرده و نه دیگران!
ناشناس۳۷۳۸۰۶۵۱۳:۳۲:۲۳ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
تجربه دیگر کشورهای مسلمان نظر شما را تایید نمی کنه حاج آقا
ناشناس۳۷۳۸۰۷۲۱۳:۳۶:۲۵ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
تا بحال که حجاب بود چرا مرزهای اخلاقی دقیقأ از طرف همان بقول خودشان اخلاق مدارها شکسته شد. اختلاسها و فسق و فجور های آقازادها در داخل و خارج.
ناشناس۳۷۳۸۰۷۵۱۳:۳۸:۱۱ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
بامراجعه‌به‌قرآن‌کریم‌ومسئله‌ی‌کرامت‌و حرمت‌زن‌ولزوم‌حفظ‌حریم‌خانواده‌برای‌ تقویت‌واستحکام‌پایه‌های‌اجتماعی‌میشه زیبایی‌ولطافت‌وشرافت‌وانسانیت‌وزینت‌و زیبایی‌ودقت‌روبه‌وضوح‌درآیات‌الهی‌دید هرفردوهرخانواده‌به‌هرمیزان‌ازپرهیزکاری‌و تقوای‌بیشتری‌برخوردارباشه‌به‌همون‌اندازه، خودش‌واجتماع‌روازآرامش‌وامنیت‌واطمینان‌ ولذت‌بیشتری‌بهره‌مندمیکنه
ناشناس۳۷۳۸۲۱۹۱۴:۵۹:۳۲ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
مردم ما بی سواد نیستند و به انواع و اقسام تحلیل ها در خصوص آیات قران دسترسی دارند دوست عزیز خداوند پرهیز از دزدی و رباخواری و حرام خواری و تهمت و دروغ را مقدم بر حجاب ظاهری می داند بنابراین برای بی حجابی مجازات تعیین نکرده ولی رباخواری را در حکم محاربه با خداوند می داند و برای دزد قطع دست را به عنوان مجازات قرار داده ولی به با حجاب حتی وعده بهشت نداده است شما بهتر می فهمید یا خدا ؟؟ اگر لازم بود که بی حجاب مجازات بشه خداوند خودش در چند آیه مجازات دقیق و روشن را مشخص می کرد شماها با استناد به کدام حرف خدا برای بی حجابی مجازات تعیین می کنید و چشم بر ربا خواری بانکها و دزدی و اختلاس و ویژه خواری خواص می بندین ؟؟؟ کدام کشور مسلمان این بساط و گرفتاری را برای لچک سر زنان درست کرده ولی فقر و بد بختی و گرانی و تحریم و تورم و آلودگی هوا را نمی بیند ؟؟
ناشناس۳۷۳۸۰۹۱۱۳:۴۹:۲۸ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
هر کسی از ظن خود شد یار من.سالهاست تلاش میکنید که ثابت کنید کمبود حجاب باعث فساد است.
ناشناس۳۷۳۸۱۰۰۱۳:۵۵:۴۱ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
مرزهای اخلاقی با فقر از بین می رود. اگر با بی حجابی از بین می رفت که الان لااقل در هیچ کشور مسلمانی اخلاقیات وجود نداشت.
ناشناس۳۷۳۸۱۰۵۱۳:۵۶:۵۵ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
وقتی مشروعیت سنجی اموال سیاسیون اسبق و فعلی فرجناحا انجام نشود ،سایر مرزهای اخلاقی فرو خواهد ریخت
ناشناس۳۷۳۸۱۲۶۱۴:۰۷:۰۶ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
وقتی معاش رفت همه چی رفت
ناشناس۳۷۳۸۴۴۶۱۷:۱۹:۵۴ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
یعنی‌ عقل‌ هم‌ میره؟ ببینید مردم عزیز ، ما با اینها ۹۰ میلیونیم
ناشناس۳۷۳۸۱۳۳۱۴:۰۹:۲۴ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
تعریف اخلاق چیست ؟ به انگلیسی: Morality)، دسته‌ای از علوم انسانی است که موضوع آن شناخت مصادیق ارزش‌ها و بیانگر راه‌های کسب فضائل و ترک رذائل اخلاقی است. همانطور که ملاحظه می کنید بر خلاف نظر شما اخلاق فقط در حفظ حجاب و کنترل روابط زن و مرد خلاصه نمی شه در کشور ما مسئولان بالای شهر نشین و مرفه هستند و فرزندان آنها هیچ کدام بیکار و گرفتار و مجرد نیستند و در بهترین دانشگاهها درس خوانده اند و در سنین پایین موفق به ازدواج و تشکیل خانواده شده اند و انواع سهمیه ها برای اشتغال و تحصیل برای نورچشمی ها فراهم است و ... ولی هیچ کدام از موارد فوق پرده های اخلاق را پاره نمی کند و تنها امری که مرزهای اخلاقیات را جابجا می کند حجاب زنهاست !!!؟ آیا فساد اخلاقی فقط در بین زنهای بی حجاب و مردهای کراوات زده دیده می شود ؟؟ !!!!!!
ناشناس۳۷۳۸۱۳۷۱۴:۱۲:۳۷ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
حاجی آقا، مرزهای اخلاقی با گرانی، تورم، فقر، رانت، بی عدالتی، اختلاس و دزدی، اختلاف شدید طبقاتی و....فرو می ریزد. چهارتا تار موی زنان؟!!
ناشناس۳۷۳۸۱۴۲۱۴:۱۴:۳۹ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
برادر من آن مرزهای اخلاقی که از ان اسم میبری بر اثر اختلاس و زمینخواری و از سوی دیگر فقر مردم مدت ها است فرو ریخته
ناشناس۳۷۳۸۱۵۰۱۴:۲۵:۳۵ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
مرز های اخلاقی را چه کسی تعیین می کنه ؟ یکی بچه اش یا اقوامش را با پارتی بازی در پست هایی که در آن نه تخصص و تجربه دارد و نه لیاقت می گمارد و از نظرش مرز اخلاق جابجا نشده ولی اگر زن بی حجاب ببیند یهویی براشفته می شود و نگران مرزهای اخلاق می شود ! ما انواع زمین خواری و جنگل خواری و سلطان شکر و تایر و زندگی های لاکچری و باغ ازگل و ... را از بعضی ها می بینیم ولی همین افراد به حجاب زنها که می رسند رگ گردن بیرون می اندازند و نگران اخلاق می شوند طرف سیلی زده به پلیس راهور چون به اون تذکر قانونی داده اونوقت تز اخلاقی در مورد قانون حجاب می ده ! طرف داد سخن از حمایت از تولید و دست پینه بسته کارگر و .. می ده ولی سیسمونی از خارج می خره ! این تناقض ها را جمع کنید بعد در مورد اخلاقیات با مردم صحبت کنید
ناشناس۳۷۳۸۱۵۴۱۴:۲۷:۵۴ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
چرا باید صحبتی مطرح شود که شواهد خلاف آن وجود دارد ؟ در جوامع مختلف شاهد سطوح مختلفی از حجاب هستیم ، همچنین دیگر شاخصهای اخلاقی نیز دور از نظر نیستند حتی بعضی بصورت رسمی اندازه گیری شده و آمار آنها منتشر میشود. شاخصهایی چون : راستگویی ، سلامت اداری ، وفاداری به همسر ، امانتداری و . . . این فرمایش متکی به چه شاهد آماری ارائه شده است ؟
ناشناس۳۷۳۸۲۴۰۱۵:۱۳:۳۹ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
هیچ شاهدی نداره فقط تصورات این افراد است
ناشناس۳۷۳۸۵۱۶۱۷:۵۱:۰۱ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
در همین عربستان آمار طلاق حدود 30 درصد افزایش یافته!
ناشناس۳۷۳۸۱۸۳۱۴:۴۳:۳۹ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
این یه واقعیته با واقعیت هم نمیشه جنگید
ناشناس۳۷۳۸۲۰۹۱۴:۵۵:۵۸ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
بهتر بود ایشان می گفت وقتی حیا رفت مرزهای اخلاقی فرو میریزد نه حجاب
ناشناس۳۷۳۸۲۴۲۱۵:۱۴:۰۲ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
کسانی میتوانند طلایه دار اصلاح جامعه باشند که اولا خودشان صالح باشند و دوم اعتماد عمومی به آنها قابل توجه باشد
ناشناس۳۷۳۸۲۸۲۱۵:۳۵:۰۰ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
طبق روایات بزرگترین مرز اخلاقی ، بزرگترین گناه ، ام المفاسد ، « دروغ » است . در قرآن کریم هم خداوند شعار مرگ بر دروغگویان را نازل کرده میفرماید : قتل الخراصون ( مرگ بر دروغگویان ) .
محمد۳۷۳۸۲۹۵۱۵:۴۳:۲۶ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
با صحبتهای آقای بیاتی مخالفم
ناشناس۳۷۳۸۲۹۸۱۵:۴۵:۴۸ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
با این حساب در ۹۹ درصد کشورهای جهان، روابط زن و مرد غیر رسمی و آمیخته با فحشا می باشد ؟؟
ناشناس۳۷۳۸۳۱۳۱۵:۵۴:۴۳ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
دقیقا و عالی گفتید
ناشناس۳۷۳۸۳۳۴۱۶:۱۰:۳۵ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
حجاب اجباری باید همچو دستور صریح اسلام عزیز اعمال شود و با هنجارشکنان و بی عفتان برخورد سخت انجام بشود.
ناشناس۳۷۳۸۶۸۳۱۹:۵۳:۴۴ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
موضوع حجاب در قرآن یکی از مسائل مورد بحث است. قرآن کریم در دو آیه اصلی به موضوع پوشش زنان پرداخته است: 1. سوره نور، آیه 31 در این آیه خداوند به زنان مؤمن توصیه می‌کند که عفاف و حجاب را رعایت کنند: "وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا..." این آیه زنان را به پوشاندن زینت‌های خود( زیور آلات یا به تفسیر بعضی علما بدن ) جز مواردی که آشکار است (تفسیر آن محل اختلاف است) تشویق می‌کند و توصیه می کند که روسری‌های خود را روی گریبان خود بیندازند.در خصوص پوشش سر بین علما محل اختلاف است -این آیه توصیه می کند نه اجبار - این آیه خطاب به زنان مومن است نه کل زنان با زنان مسلمان 2. سوره احزاب، آیه 59 در این آیه به پیامبر دستور داده می‌شود که به زنان مؤمن و دختران خود بگوید: "یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ..." که به معنای پوشاندن بدن خود با جلابیب (لباسی گشاد ) است، تا شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند. قرآن بر رعایت عفاف و حجاب تأکید دارد، اما درباره نحوه اجرای آن (اجباری بودن یا اختیاری بودن) به‌صراحت سخن نگفته است. برداشت‌ها و تفسیرها درباره اجباری بودن حجاب به فرهنگ، شرایط اجتماعی، و تفاسیر فقها بستگی دارد. در نهایت، اجبار حجاب بیشتر در فقه اسلامی و قوانین حکومتی برخی کشورها تبیین شده است، نه مستقیماً در قرآن.
dayani۳۷۳۸۳۴۱۱۶:۱۵:۱۳ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
فهرست بفرمائید اخلاقیات باقیمانده را!
ناشناس۳۷۳۸۳۶۸۱۶:۳۰:۵۴ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
حجاب مرز اخلاق است ؟؟
ناشناس۳۷۳۸۴۲۰۱۷:۰۷:۲۱ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
مثلاً در هندوستان که حجاب ندارند یا ژاپن، کره و امثالهم الان اخلاق وجود نداره؟!
ناشناس۳۷۳۸۴۷۷۱۷:۳۲:۲۳ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
قطعا بی حیایی خط اول روابط نامشروع و ازهم پاشیدگی خانواده است. نقطه بی بازگشت ریخته شدن زشتی گناه در نظر عموم مردم است. شیطان قدم به قدم انشان رو دنبال خودش می کشه. همون اول که نمی بره خونه آخر. حجاب دستور خداست و گسترش فساد جنسی یکی از عواقب بی حیایی است. ممکنه بی حجابی لزوما منجر به بی حیایی نشه ولی قطعا تسهیل کننده شکستن مرزهای حیا است و روابط نامشروع رو به شدت تسهیل می کنه
ناشناس۳۷۳۸۵۸۷۱۸:۳۵:۲۲ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
آخرالزمان بی دینی زیاد می شود حاج آقا
ناشناس۳۷۳۸۷۰۲۲۰:۰۶:۴۶ ۱۴۰۳/۱۰/۲۳
بی حجابی در کیفیت ارتباط ها بین زن ومرد تاثیر گذاره اگه کسی انکار کنه طبیعت خودش رو زیر سوال برده ممکنه کسی بی حجاب باشه و سلامت اخلاقی هم داشته باشه اما قطعا روی سلامت اخلاقی جوان کف جامعه اثر منفی میذاره من یک جوان هستم و قطعا اینکه یک زن با چه کیفیتی مقابلم ظاهر بشه روی افکار و رفتار فعلی و بعدی من اثر گذاره. بزرگترین بازنده بی حجابی جوانان و بچه های ما خواهند بود. بماند که مدام دستور خدا هم زیر پا گذاشته میشه
yektanetتریبون

آخرین عناوین