رئیس جمهور «تهرانی»ها !

حسین علی زاده، گروه سیاسی الف،   4030317002 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
رئیس جمهور «تهرانی»ها !

 روزنامه سازندگی نوشته است: «اکنون با انصراف صدر و عدم ثبت‌نام عارف و نیز مجید انصاری، (نامزد مورد حمایت سید‌حسن خمینی) می‌توان گفت، او نامزد اصلی جبهه اصلاحات است؛ گرچه مسعود پزشکیان هم مورد حمایت بخشی از بدنه شهرستانی جبهه اصلاحات است»

شاید کمی سخت گیری به نظر بیاید اما استفاده از تعبیر «شهرستانی» در نوشته این روزنامه حامل معنایی است که فراتر از انگیزه و خواست نویسنده می رود. معنایی که حتی وحدت افراد درون یک جریان سیاسی را هم تحت الشعاع خود قرار می دهد. 

«شهرستان» کجاست؟ جواب مورد انتظار: هر جایی غیر از «شهر» تهران «شهرستان» است. 

اما استفاده کنندگان از این تعبیر از یاد می برند که متاسفانه تهران پر از «شهرستانی» است! در واقع همه اهالی این کلانشهر، شهرستانی هستند چون خودشان یا یکی دو نسل پیشترشان از جایی غیر از تهران به پایتخت آمده اند و  در غیر این صورت، یعنی در صورت مهاجر نبودن نیز، جد اندر جد باز هم اهل «شهرستان» تهران هستند و جالب اینجاست که نامزد مطلوب این روزنامه برای ریاست جمهوری خودش یک شهرستانی است. 

با این حساب «شهرستان» یک «دال» میان تهی است. 

اما میان تهی بودن این دال مانع از آن نیست که کنش تمایزطلبانه و  فرادستانه و تسلط خواهانه پایتخت نشینان یا اهالی شهرستان تهران ازحرکت بازایستد. از قضا مانند بسیاری دیگر از تصویرسازی های توخالی در اینجا هم این تمایز و تسلط، قدرت خود را نه از واقعیت که از توهم و برساخته هایی بی پشتوانه می گیرد. 

 چنانکه گفته شد این تعبیر فراتر از خواست و انگیزه نویسنده، بازتابی سیاسی می یابد. نوعی «لغزش فرویدی» در قلم و زبان نویسنده سازندگی رخ داده که بر اساس آن تمایلات و احساسات پنهانی که در عرصه خودآگاه همواره سرکوب شده اند به دلیل فعال بودن در ناخودآگاه، ناگهان در زبان و قلم لغزیده اند و آشکار شده اند و البته که خالی از معنایی سیاسی نیستند. 

چه می خواهیم بگوییم؟ همان چیزی که از عموم مردم در کوچه و خیابان می شنویم: ایران فقط تهران نیست. تهران، تنها شهر و شهرستان ایران نیست. آن دسته از بازیگران عرصه سیاست که تصوری غیر از این دارند قافیه را از پیش باخته اند. عجیب است که تجربه های مکرر شکست  نامزدهای بی توجه به این حقیقت هنوز نتوانسته به اندازه کافی درس آموز باشد. 

رییس جمهور در تهران مستقر است اما نیازمند رای از همه ایران است. آن نامزدی مورد اقبال همه مردم قرار می گیرد که بتواند خود را نماینده همه آن ها معرفی کند نه آنکه دلخوش به «بدنه تهرانی» رای دهندگان باشد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۱۰۴۹۳۰۸:۲۵:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۱۷
افراد نامحرم و ناکارآمد و حزب آنان نباید تایید صلاحیت شوند
ناشناس۳۵۱۰۶۷۲۱۲:۵۳:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۱۷
چه کسی محرم است و چه کسی کارآمد هست فقط در اختیار ملت است که انتخاب میکند و هر کس را که ملت انتخاب کرد و فقط او لیاقت این پست را دارد .
ناشناس۳۵۱۰۷۵۲۱۵:۲۳:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۱۷
باید شفاف سازی شود آیا نماینده ای که عنوان شده ۱۴۰ سکه رشوه گرفته است یا نه که در صورت منفی بودن افشاگر باید محاکمه شود قوه قضاییه و مجلس شفاف سازی فرمایند
عمران۳۵۱۰۸۶۵۱۸:۴۹:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
اولا افرادی که شما ناکارآمد میخوانید تا به حال در موقعیتهای قبلی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند پس فرآیند تایید صلاحیت طبق نظر شما اشکال دارد که چنین افرادی را تایید کرده چه بسا افرادی که صلاحیت داشته اند را رد کرده باشد. دوم کشور فقط مال من و شما نیست که بخواهیم برای دیگران تعیین تکلیف کنیم و بگوییم به چه گزینه ای حق رای ندارند و به چه گزینه ای حق دارند، چه بسا ما اشتباه کنیم و دیگران بهای اشتباه ما را بپردازند. دیگران چنین وکالتی به ما ندادند که بحای آنها انتخاب کنیم. ملت به هیچکس چنین وکالتی نداده.
ناشناس۳۵۱۱۲۵۸۰۹:۲۲:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۱۸
مردم بهای رای اشتباه سالهای 92 و 96 را می پردازند هنوز کمبود برق و بنزین و بدهی داریم .شورای نگهبان هم باید در تایید صلاحیت کاندیداها دقت لازم را داشته باشد.
ناشناس۳۵۱۰۸۹۶۱۹:۴۱:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۱۷
گذشته از کلمات اصلاح طلب و اصولگرا آنچه را که واقعاً درک نمی کنم این هستش که چرا وقتی ما می بینیم اشخاصی که در طول این سال‌ها کارنامه ضعیف از خود نشان داده‌اند را دوباره بیاییم و انتخاب کنیم؟ خوب این یک اشتباه محض نیست؟! مگر قرار است با خودمان دشمنی بکنیم؟! خوب کارنامه اصلاح‌طلبان و دولت آقای روحانی و اصولگرایان بظاهر اصولگرا روشن است، آقای رئیسی کارنامه موفقی داشت چون درک درستی از قرآن و خدا و اسلام داشت، در نتیجه شخصی باید انتخاب شود که درکی عميق از قرآن و معتقد به انقلاب ایران باشد و نه تفکر لیبرالیستی ورشکسته که امروز حتی در کشورهای غربی جواب نمی دهد.
عمران۳۵۱۰۴۹۶۰۸:۲۸:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۱۷
آفرین رئیس جمهور باید منتخب «تمام ملت ایران» باشد نه فقط یک قشر خاص.
ناشناس۳۵۱۰۷۰۷۱۴:۰۹:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۱۷
همیشه روسای جمهور با رای اکثریت مردم انتخاب شدند شهید رجایی و ایت الله خامنه ای و هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی و شهید رئیسی با رای اکثریت انتخاب شدند.
عمران۳۵۱۱۲۱۱۰۷:۴۸:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۱۸
نه اینگونه نبوده انتخاباتی که مشارکت زیر ۵۰ داشته باشد از لحاظ ریاضی غیر ممکن است منتخب اکثریت را مشخص کند. راهش اجازه حضور به کاندیداهای واقعی ملت است نه فقط قشر حزب اللهی.
ناشناس۳۵۱۰۷۸۰۱۶:۰۰:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
8 سال رئیس جمهور منتخب شما را هم دیدیم ! ارزش پول ملی را به یک دهم تقلیل داد . رتبه پاسپورت ایرانی 15 پله سقوط کرد . تحریم ها بیش از دو برابر شد. قیمت سکه و مسکن و خودرو و ... بیش از 10 برابر شد. کشور را با انواع ناترازی های برق و بنزین و گاز و اب و صندوق های بازنشستگی و بانکی و غیره مواجه کرد. اتوبوس و واگن مترو و هواپیما نخریدند و ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده شد. مملکت را با هزاران میلیارد تومان بدهی و کسری بودجه و خزانه منفی و صندوق توسعه خالی تحویل دادند.
محمود۳۵۱۰۵۰۱۰۸:۳۱:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۱۷
تهران شهر قدس و شهریار و اسلامشهر و سعیدیه و شهر ری و شهرکهای اقماری و ....... داره که پایگاه رای قوی دارند و از همه مهمتر با شهرستانها در ارتباط مستقیم هستند و اونهایی که بخواهند رای بدن حتما با هم ارتباط میگیرند . خودتون هم میدونید بدنه ملت و قشر خاکستری به چه طیفی متمایله . این تفاوت را ایجاد میفرمایید تا تالی فاسد نتیجه بگیرید . احمدی نژاد کافیتون نبود ؟ هنوز تو 88 گیر کردید ها !!
ناشناس۳۵۱۰۶۵۲۱۲:۲۵:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۱۷
احمدی نژاد رحمت دارد به برانداران و تجزیه طلبان و کاسبان تحریم (که همگی در غرب گدا نهفته هست) !!
ناشناس۳۵۱۱۲۱۳۰۷:۵۱:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۱۸
نمیدانم چرا بعضیها هنوز هم از این شخص حمایت میکنند؟؟؟؟؟ مگر کارنامه او را فراموش کرده اید؟؟؟؟ 1. نهادینه کردن تقلب در کشور (قیمت را بالا نبرید، وزن اجناس را پایین بیاورید) 2. نابود کردن 800-700 میلیارد دلار از منابع ارزی کشور 3. ناتوانی در تعامل با جهان و باعث صدور قطعنامه های متعدد سازمان ملل در محکومیت کشور. 4. استفاده از فحاشی بجای دیپلماسی. 5. و هزاران مورد دیگر .
ناشناس۳۵۱۰۶۵۵۱۲:۲۸:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۱۷
نوشابه برای خودتان باز نکنید
ناشناس۳۵۱۰۶۷۱۱۲:۴۸:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۱۷
در ضمن احمدی نژاد با توجه به کج روی که به خاطر اطرافیانش کرد و بعدا.... نباید هم تایید صلاحیت شود با اینکه در دوران ایشان خیلی چیزها رو به راه شده‌ بود و فقرا حرف من را می فهمند چی می گم... و سال 88 هم همان طیف به اسم تقلب......
ناشناس۳۵۱۰۷۰۲۱۴:۰۲:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۱۷
شانس اوردیم که در سال 84 احمدی نژاد رئیس جمهور شد در دولت ایشان 17 فاز پارس جنوبی ساخته شد و در برداشت گاز از قطر جلو افتادیم در دولتهای هاشمی و خاتمی هیچ اقدامی در این فازها صورت نگرفته بود تا پایان دولت خاتمی قطر 100 میلیارد دلار از پارس جنوبی برداشت کرده بود اما ایران هیچ !
ناشناس۳۵۱۰۷۰۴۱۴:۰۶:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۱۷
اصلاح طلبان فقط بدنبال قدرت و تامین منافع شخصی و جناحی شون هستند بررسی کنید که سهام داران بنگاههای بزرگ اقتصادی چه کسانی هستن و به کدام طیف وابسته اند ؟!
ناشناس۳۵۱۰۷۰۸۱۴:۱۰:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۷
برعکس گفتی مردم مناطق محروم و مستضعف اطراف تهران و شهرستانها به کاندیدای انقلابی رای می دهند.
ناشناس۳۵۱۰۷۲۴۱۴:۳۲:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۱۷
دولت روحانی خسارت محض بود زیرا میانگین رشد اقتصادی و جذب سرمایه خارجی در 8 سال دولت قبل صفر بود و 4 سال پی در پی تورم لجام گسیخته داشتیم و قیمت ارز و طلا و خانه و ماشین و موبایل و کالاهای اساسی و غیره بیش از 10 برابر شد و کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 300 هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق سررسید شده و خزانه بدهکار و صندوق توسعه خالی در شرایطی تحویل داد که حتی برای خرید گندم و روغن در خزانه بانک مرکزی دلار نبود و در قرن بیست یکم در خاموشی فرو رفته بودیم به عقب بر نمی گردیم.
ناشناس۳۵۱۰۷۲۶۱۴:۳۲:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۱۷
با توجه به عملکرد دولت روحانی حالا همه میگن هزاران رحمت بر احمدی نژاد.
ناشناس۳۵۱۰۷۵۶۱۵:۲۶:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۱۷
مدعی العموم پیگیری نمایند نمایندگانی که در این چند سال گذشته تفحص از بانک مرکزی و شبکه بانکی را کلید زدند چرا آنرا اجرایی نکردند دلیل اینکار خود را برای موکلین که مردم و ولی نعمت آنها هستند توضیح دهند
ناشناس۳۵۱۰۷۸۷۱۶:۰۸:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۱۷
روحانی کاری کرده که اکنون همه مردم قبطه دوران احمدی نژاد رو میخورند.
ناشناس۳۵۱۰۵۰۳۰۸:۳۱:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۱۷
پزشکیان با اراء باطله رقابت می کند.
ناشناس۳۵۱۰۵۱۰۰۸:۴۰:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۱۷
بارون بیاد وای به کلوخ برف بیاد وای به کلوخ هر کس بیاد وای به کلوخ
ناشناس۳۵۱۰۵۱۴۰۸:۴۴:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۱۷
سیستم اداره کشور باید تغییر کند و بجای رییس جمهور هر بخش از کشور توسط افراد متخصص و مجرب که از بین خودشان انتخاب می کنند اداره شود آیت ۴۵ سال نشان داده که نوع حاکمیت کاربرد صحیحی نداشته است و اداره حکومت کشور از اساس باید تغییر کند
ناشناس۳۵۱۰۶۳۸۱۲:۰۹:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۱۷
سیستم ولایتی ایالتی و نخست وزیری
ناشناس۳۵۱۰۵۱۵۰۸:۴۵:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
میزان مشارکت در تهران بالا نیست اما مردم ایران به امثال پزشکیان رای نخواهند تا دهه خسارت بار 90 تکرار نشود و به عقب بر نگردیم.
ناشناس۳۵۱۰۵۸۵۱۰:۳۰:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۱۷
منظور شما بعد از 84 تا 92 است؟
ناشناس۳۵۱۰۷۰۰۱۳:۵۸:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۱۷
در دولت احمدی نژاد 7 سال نرخ تورم تک رقمی بود و قیمت دلار فقط 2 هزار تومان گران شد منظورم دولت روحانی بود که 4 سال پیاپی تورم افسارگسیخته داشتیم و قیمت دلار و طلا و مسکن و ماشین بیش از 10 برابر شد هست.
ناشناس۳۵۱۱۷۷۵۲۰:۰۳:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۱۸
همین 2 هزار تومان آن موقع یعنی 200 درصد
ناشناس۳۵۱۰۷۱۳۱۴:۱۵:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۱۷
دهه 90 یک دهه از دست رفته زیرا به گزارش بانک جهانی میانگین درامد سرانه ایرانیان فقط شش دهم درصد بود یعنی هیچ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .
ناشناس۳۵۱۰۷۱۷۱۴:۲۲:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۱۷
در دوران احمدی نژاد 4 میلیون مسکن ساخته شد حتی در اوج تحریمها در سالهای 90 و 91 قطعی برق نداشتیم در دوران روحانی ساخت مسکن تعطیل شد و قیمت مسکن نجومی و اجاره بهاء بالا رفت و برق منازل و کارخانجات قطع می شد و قیمت سیمان و اهن الات بسیار گران شد.
محمد۳۵۱۰۵۱۶۰۸:۴۷:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۱۷
کاندیدای جمهور باید چند تا مسئله رو تبیین کنه مثلا چطور تورم رو کم میکنه چرا تا الان نیاورده یا نیامده دوم چطور آلودگی تهران رو حل میکنه و اراک سوم چطور مردم مستقیم از کارخونه بدون معطلی از کارخانه اتومبیل بخرن چهارم سود بانکی و مالیات و ارز رو میخواد چه کار کنه و با چه نرخی و چطور این سوالات رو پاسخ بده. فساد بانکی و اداری و مالیاتی و پول شویی و برابری تمام ایرانیان در مواهب مالی و اشتغال رو چه نظری داره و چکارش کنه.بگه چرا با وجود رشد اقتصادی چرا قدرت خرید کم شده میخواد و چطور حلش کنه همینطور ناترازی بودجه و صندوقها وانرژی رو چکار کنه .کدوم گروه این راه حلها رو ارایه کرده یعنی صاحب و مسئولش کیه فقط در پنج برگ سند به وزارت کشور و مردم ارایه کنه اشخاص مهم نیست عقل جمعی و مشارکت مردم مهمه از اون مهمتر همراهی بیش از نصف مردم با اون راه حلها است که جمعی از عقلا ارایه کرده اند و مردم به اون رای داده اندتا انجام بشه آخر دورش دلار و پراید رشد اقتصادی چند میشه آیا مردم میتونن مستقیم از کارخونه پراید بخرن نه دلال . یا عدالت آموزشی در دوره اش طوری میشه که فقط بیشتر یک قشر پولدار نرن پزشکی و دانشگاههای خوب .ضمنا نباید یک کاندید پوششی نباید بتونه با لابی پشت پرده سهم خودش رو از پست و مقام بگیره وعقل مردم و ابهت نظام رو به سخره بگیره.اینها رو کارشناساشون بیان تحلیل کنن فقط مشارکت مردمی در رشد اجتماع و اقتصاد و سیاست میتونه راه گشا باشه به خصوص مشارکت جوانان
ناشناس۳۵۱۰۶۴۵۱۲:۱۳:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۱۷
تنها راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد اجرای قانونی جامع و فراگیر مبنی بر مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها برای همه آحاد جامعه و بدون هیج خط قرمزی می باشد(علی وار) امام علی ع فرمودند ثروت های حرام را اگر مهر زنانشان کرده باشند به بیت المال باز میگردانم
ناشناس۳۵۱۰۷۲۹۱۴:۳۵:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۱۷
تعلل دولت روحانی در خرید خودروهای برقی و ساخت نیروگاههای هسته ای دلایل اصلی الودگی هواست.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۵۱۰۵۱۷۰۸:۴۸:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۱۷
هر رییس جمهوری بیاید ولی توانایی اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را برای همه آحاد جامعه نداشته باشد باز درب بر همان پاشنه قبلی میچرخد اولین لازمه کشور ایجاد تعادل و توازن اقتصادی است که البته این بدان معنا نیست که همه افراد دقیقا مانند هم باشند لاکن فاصله های طبقاتی از فرش تا عرش باید برچیده شود
ناشناس۳۵۱۰۵۱۹۰۸:۵۳:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۱۷
سلام لطفاً فيلترينگ فضای مجازی را بردارید مردم کار و زندگی دارند و کلی وقت تلف میشود برای کارهای درسی دانشگاهی تجاری و کسب و کار. تا جایی که میدانم هيچ کجای دنیا تا اين حد فيلترينگ فضای مجازی وجود ندارد.
ناشناس۳۵۱۰۵۲۳۰۸:۵۹:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۱۷
با این حرفها و گنده کردن این حرفها ، تنور انتخابات خاموش گرم نخواهد شد . به فکر نان مردم باشید که خربزه آب است . حتی یک کاندیدای با برنامه وجود ندارد و این وضع نگران کننده است .
ناشناس۳۵۱۰۵۴۷۰۹:۲۴:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
تهران مرکز کشور و از نظر جمعیت اندازه چند استان جمعیت دارد. تهران به واسطه مرکزیت و امکان دسترسی به مراکز قدرت اهمیت ویژه دارد. در شهرستان حاکمیت ممکن است هر کاری انجام دهد اما در تهران بسیار سخت تر است. اعتراض مدنی در تهران بیشتر دیده می شود. اگر راهپیمایی باشد باز تهران به چشم می آید. در انتخابات هم تهران حرف اول را می زند. اگر در تهران مشارکت 60 درصد باشد مطمئنا در شهرستانها بالای 70 درصد است.
ناشناس۳۵۱۰۵۵۳۰۹:۳۱:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۱۷
اگر یک غربگرا رئیس جمهور بشود برجامو احیاء میکنه دوباره ترامپ میاد از برجام خارج میشه دوباره قیمت دلار 10 برابر میشه .
ناشناس۳۵۱۰۶۲۴۱۱:۳۹:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۷
به گزارش خبرگزاری مهر، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای مشترک بر حفاظت از توافق هسته‌ای و پایبندی به تعهدات برجامی تاکید کردند. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه سه‌جانبه آمده است: «مفاد برنامه جامع اقدام مشترک همچنان معتبر است. کشورهای ما برای دستیابی به توافق هسته‌ای از هیچ تلاشی دریغ نکرده و همچنان از این توافق حفاظت کرده و به تمامی تعهدات خود پایبند هستند». تهران، پکن و مسکو ضمن اعلام مجدد آمادگی خود برای انجام هر کاری که برای احیای این توافق لازم است، توضیح دادند: «متاسفانه مابقی کشورهای درگیر در برجام، یعنی فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا راه دیگری را انتخاب کردند».
ناشناس۳۵۱۰۶۴۹۱۲:۱۹:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۱۷
چین در مورد سه جزیره ایرانی چی گفت اونوقت؟ روزنامه کیهان در این مورد نظری ندارند؟
ناشناس۳۵۱۰۷۱۱۱۴:۱۳:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
امریکا از برجام خارج شده و تحریمها را تشدید کرده انگلیس و فرانسه و المان هم به هیچکدام از تعهدات برجامی شون عمل نکردند این به چین و روسیه مربوط نیست.
ناشناس۳۵۱۰۷۸۱۱۶:۰۲:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۱۷
برجام بی خاصیت بود زیرا نه تنها باعث لغو تحریمها نشد بلکه سبب تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن شد.
ناشناس۳۵۱۰۶۹۶۱۳:۴۰:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۱۷
خدا رو شکر تو ایت سه سال دلار افزایش قیمت نداشت!
ناشناس۳۵۱۱۲۴۵۰۹:۱۴:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۸
اگر دولت قبل و صادرات روزانه 100 هزار بشکه نفت تداوم داشت الان قیمت دلار 300 هزار تومان شده بود.
ناشناس۳۵۱۰۵۵۷۰۹:۳۶:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۱۷
تهران کوچک شده همان ایران است. لطفا با هم کلنجار نروید!
ناشناس۳۵۱۰۶۵۴۱۲:۲۷:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۱۷
تهران که کلیه امکانات کشور را در خود جمع کرده اما مشارکت آن از همه کل مناطق کشور کمتر هست لیاقت آن امکانات و توجهات را ندارد
ناشناس۳۵۱۰۶۷۵۱۳:۰۱:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۱۷
شک دارم این گزاره درست باشه
ناشناس۳۵۱۱۷۸۱۲۰:۱۰:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۱۸
در درستی هر گزاره ای هم که شک کردید در این یکی اصلا شک نکنید. گزاره همیشه درست است.
ناشناس۳۵۱۰۵۷۷۱۰:۱۱:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
منطور محل تولد است یا فرهنگ و سطح توقعات و تجربیات ؟
ناشناس۳۵۱۰۶۱۰۱۱:۱۶:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۱۷
اتفاقا من هم وقتی مطلب دیروز آقای قوچانی را خواندم، دقیقا همین معنا در ذهنم متبادر شد. من یک اصلاح طلب بودم و هستم ولی همیشه نسبت به سیاست ورزی های کارگزاران به دیده شک نگاه می کنم.
محسن۳۵۱۰۶۳۳۱۱:۵۶:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۱۷
فکر کردم متن چی میخواد بگه نه اینکه ما منتظر انتخابات هستیم اکثر این کاندیداها سهمیه ای هستند و با سهمیه دانشگاه قبول شدن
ناشناس۳۵۱۰۶۶۹۱۲:۴۸:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۱۷
به مسائل حاشیه نپردازید لطفا، منظور اون مقاله هم مشخص بود. تا حالا هم هیچ رئیس جمهور تهرانی نداشتیم از رفسنجانی و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی و رئیسی همه شهرستانی بودن. حتی تقریبا همه اعضای شورای شهر تهران شهرستانی هستند
ناشناس۳۵۱۰۶۷۰۱۲:۴۸:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
شما ۷۰درصد بودجه کشورو در تهران هزینه میکنید معلومه مردم برای یافتن کار میرن تهران اگه عدالت در دور افتاده ترین نقطه کشور با تهران برابر باشه تهران به یک سوم کاهش پیدا میکنه تمام اب کارون و سرازیر کردین اصفهان کویری برای کارخانه جات نور چشمی ها همونو در کنار ساحل خلیج فارس میساختین این همه به دو خودرو ساز قدرت دادین که حتی جرات بالا چشمت ابرو هستش هم نمیتونید بهشون بگید حتی قانون وضع میکنید برای مردم که خودرو وارد کنن ولی اجازشو به همون دوتا مافیای خودرو میدید خیلی ساده ولی چنان کشورو پیچیده کردین که خودتون هم موندین توش
ناشناس۳۵۱۰۶۹۱۱۳:۲۵:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۱۷
اصلاح طلبها هنوز نگرفتن که دیگه ماجرا تموم شده
ناشناس۳۵۱۰۷۲۱۱۴:۲۶:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
نصف جمعیت ایران در تهران و البرز ساکن شده . اگر اینها رأی بدهند اصولگرایان هرگز رای نخواهند آورد
ناشناس۳۵۱۱۲۴۹۰۹:۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۱۸
اصولگرا و اصلاح طلب هیچ فرقی ندارند.
ناشناس۳۵۱۰۸۲۳۱۷:۳۰:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۱۷
گفتیم مجیدانصاری میاد ماهم بهش رای میدیم اونم نیومد خواستیم به قالیباف رای بدیم اما ته دلمون بهش نیست.
ناشناس۳۵۱۰۸۵۴۱۸:۲۴:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۱۷
هیچکس قادر نیست تورم رو کاهش بده، تمام مشکلات مالی از اینه که دولت میخواد دست تو جیب مردم کنه
ناشناس۳۵۱۱۰۸۲۰۰:۰۲:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۱۸
دارد کم می شود!
سیا طاهر۳۵۱۰۸۸۲۱۹:۱۸:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
از همه مردم خواهش می کنم به کسانی که برنامه مشخص ندارند وفقط شعار می دهند رای ندهند
ناشناس۳۵۱۰۸۹۰۱۹:۳۶:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۱۷
عده ای کاندید شدن نمیدونیم به کدومشون بهتره رای بدیم
علی۳۵۱۰۹۰۷۱۹:۵۰:۴۷ ۱۴۰۳/۳/۱۷
بدبختها آنهایی هستند که دوست ندارند مردم بیایند آنهایی هستند که هر زمان مردم بیایند تندروها رو چون سیلی می‌برند!
ناشناس۳۵۱۰۹۷۰۲۱:۲۵:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۱۷
بهتره بگی ایران فقط شمال تهران نیست. چون کنش گری سیاسی غربگراهای ایرانی فقط حول و حوش خواسته این طیف میگذره
ناشناس۳۵۱۰۹۷۲۲۱:۲۷:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۱۷
دولتی می خواهیم که در عمل مسائل مهم مثل روابط با همسایگان، مسئله فلسطین،مسئله هسته ای، مسکن، بیکاری، رکود، و آزادی مردم و.... را بتواند تاحدی حل کند
حسن تهررانی کن۳۵۱۰۹۸۸۲۲:۰۶:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۱۷
هر چی مشکل هست زیر سر تهرانی ها هست
علی۳۵۱۱۰۶۱۲۳:۴۴:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۱۷
گر مردم بیایند تندروها خواهند رفت نگاهی به تاریخ انتخابات بعد انقلاب بیندازید!
ناشناس۳۵۱۱۵۳۵۱۵:۴۵:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۱۸
تهران شهر من هنوز هم بهترین شهر و خود عشقه. درود بر تهران
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین