مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  4030313030 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس دولت نهم و دهم گفت: مشاهده اوضاع اقتصادی مردم تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است.

مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: اینجانب همواره در ارتباط وسیع با اقشار مختلف مردم بوده‌ام. مردم مایل به شرایط بهتر برای زدودن فقر از کشور هستند.

متن کامل سخنرانی احمدی‌نژاد


امروز آمده‌ام تا بار دیگر به ملت بزرگ ایران سلام کنم.

حضور در عرصه انتخابات در زمان حاضر برای اینجانب از جهات مختلف حائز تاملات جدی بوده است که شرح همه آنها در این مختصر نمی گنجد.

تجربیات طولانی مدیریتی از پایین‌ترین سطوح اجرایی تا ریاست جمهوری علاوه بر آنکه مانع از بروز رغبت در قبول مسئولیت دوباره است، سختی‌های ناشی از پذیرش مجدد مسئولیت برای حل مشکلات کشور را به عینه در ذهنم مجسم ساخته است.

مشکلاتی که در ابعاد مختلف اقتصادی سیاسی، اجتماعی فرهنگی و نیز امنیتی، از نقطه نظر کمی و کیفی به مراتب فراتر از سال ۹۲ است.

علی القاعده آشنایی عمیق با حجم و تنوع مشکلات داخلی و مساله ثبات در شرایط سیاسی و امنیتی منطقه‌ای و بین المللی به انصراف از پذیرش دوره مسئولیت دعوت می‌کند.

از سوی دیگر شناخت عمیق از منابع وسیع و بزرگ انسانی و طبیعی و ظرفیت‌های فوق العاده و کم نظیر سیاسی فرهنگی و تمدنی ایران برای هر ایرانی آگاه و آشنا در جهت ورود و مشارکت برای پذیرش مسئولیتهای بزرگ‌تر از صمیم جان برانگیزاننده است.

مقایسه وضعیت جاری کشور با جایگاه شایسته مورد انتظار برای نام فرزانه و ملت دردانه ایران به دلیل اختلاف پتانسیل بالا، به نحوی انقلابی، شور آفرین است. در این میان البته مشاهده اوضاع اقتصادی و معیشتی اکثریت قاطع مردم که رنج گذران زندگی را تا عمق استخوانشان نفوذ داده و عزت و امنیت و حیثیت میلیون‌ها نفر را در مخاطره جدی قرار داده است تاب و تحمل را از هر انسان مسئول سلب کرده و عمق جان هر فرد آگاهی را متاثر و نگران می‌سازد.

اینجانب که همواره در ارتباط وسیع با اقشار مختلف مردم بوده‌ام دردمندانه تر وضعیت زندگی آینده بسیاری از آنان را با نگرانی شدید دنبال می‌کنم در این شرایط حتی آنانی که از توانمندی اقتصادی نسبی برخوردارند از شرایط حاضر ناراضی بوده و مایل به تحقق شرایط بهتر برای زدودن رنج فقر از سیمای هموطنان خود هستند.

با این همه، آگاهی از تفاوت بین شرایط موجود و وضعیت مطلوب و مسئولیت و انگیزه‌ای که برای تغییر و بهبود اوضاع در خود حس می‌کنم در موازنه با آگاهی عمیق از سنگینی مشکلات و مسائل گوناگون کشور قرار دارد.

در این ارتباط، اما اینجانب اطمینان دارم که همه مسائل کشور با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ملی مبنا قرار دادن رای و نظر عموم مردم همدلی و همکاری جمعی بهره گیری شایسته از دیدگاه‌ها و تجربیات استادان صاحب نظر و متخصصان کارآمد و در پرتو همزیستی مسالمت آمیز و تعامل سازنده با جهان و اولویت دادن به توسعه مناسبات به ویژه اقتصادی در عرصه بین المللی حل شدنی است.

رجاء واثق دارم که می‌توان دوره جدید و شکوهمندی را بر مبنای خردورزی وحدت و همکاری و تلاش جدی برای سازندگی و پیشرفت کشور و بهروزی ملت رقم زد. آنچه امروز عزم اینجانب را برای حضور در عرصه انتخابات جزم کرد خواست اقشار مختلف مردم شریف از سراسر کشور است که به روش‌های مختلف و از جمله به طور حضوری ضمن اظهار لطف و محبت مصرانه از خادم خود خواسته‌اند که به این عرصه ورود نمایم

بنده این درخواست‌ها را فرمان ملت دانسته و با افتخار از آن پیروی کرده‌ام. همچنان که پیشتر تاکید کرده‌ام مهمترین انگیزه هدف و برنامه کاری بنده تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم از طریق سامان بخشیدن به وضع اقتصادی کشور ارتقاء و بهبود فضای کسب و کار پایان بخشیدن به رانت و انحصار و محدود ساختن

دخالت‌های بی رویه دولت رفع موانع و گشایش هر چه بیشتر برای فعالان اقتصادی و کار آفرینان و بستر سازی برای توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهد بود. اعتقاد راسخ دارم که مبارزه جامع با مظاهر فقر و تنگدستی و ارتقاء سطح درآمدها و شاخص‌های رفاه و برخورداری از طریق تولید حداکثری ثروت از نظر هدفگذاری و برنامه ریزی شالوده اساسی برای ریل گذاری دیگر برنامه‌ها در توسعه همه جانبه کشور و تامین منافع و تضمین مصالح ملی منطقه‌ای و بین المللی خواهد بود.

اینک محمود احمدی نژاد فرزند کوچک ملت بزرگ ایران خدا را شاکر است که در این مرحله به مسئولیت تاریخی خود در تحقق خواست ملت عمل نموده است و در پیشگاه مردم بزرگوار آمادگی خود را برای پذیرش مسئولیت دولت و راهبری و هماهنگی امور اجرایی کشور در جهت ساختن ایرانی آباد آزاد و شاد اعلام می‌نماید و در این راه هر درد و رنجی را که از درد و رنج جمهور بکاهد به جان خریدار است.

آمده‌ام تا فرمان ملتی نجیب و بیدار را گردن بگذارم آمده‌ام تا به جوانان ایران زمین بگویم که دل قوی دارید که ایران جوان در دستان شما و ایران نوین از آن شماست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۰۶۵۴۰۱۰:۵۷:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۱۳
اسامي كاسبان تحريم و رانت خوارهاي ميلياردي را از جيب مبارك خارج خواهي كرد يا نه ؟
ناشناس۳۵۰۶۶۰۱۱۱:۵۶:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۱۳
برخی اسامی در مناظرات سال 88 گفته شد که اونها 8 ماه مملکت را به اشوب کشیدند.
ناشناس۳۵۰۶۹۲۸۱۷:۰۷:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۱۳
آقا محمود فقط یک حریف قدر داری اونهم لاریجانی است
ناشناس۳۵۰۶۶۰۳۱۱:۵۷:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۱۳
کاسبان تحریم همان گروهی هستن که در سال 92 با وعده لغو تحریمها رای مردمو جمع کردند.
ناشناس۳۵۰۶۶۶۹۱۳:۰۹:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۱۳
احمدی‌نژادممکنه‌دربرابرلاریجانی‌وروحانی‌بتونه‌عرض‌اندام‌کنه امارئیسی‌کاری‌کردکه‌هیچکدوم‌ ازاینهایی‌که‌تاامروزثبت‌نام‌کردن بجزدکترجلیلی،نظرملت‌رو تأمین‌نمیکنن دکترسعیدجلیلی‌تاحدزیاد میتونه‌جای‌شهیدجمهوررو پُرکنه
ناشناس۳۵۰۶۷۷۱۱۴:۳۹:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۱۳
خدا رحمت کند آقای رئیسی رو
ناشناس۳۵۰۶۷۵۱۱۴:۲۱:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۱۳
یکیش بابک زنجانی زمان خودش بود
ناشناس۳۵۰۶۵۴۵۱۱:۰۵:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۱۳
مگر این همان احمدی نژاد نیست که قطع نامه های شورای امنیت را کاغذ پاره نامید و کشور را زیر فصل شورای امنیت برد که با برجام توانستیم از زیر این مصوبه خارج شویم.
ناشناس۳۵۰۶۵۷۱۱۱:۳۲:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۱۳
تحریم‌ها که داشت تکلیفش معلوم می‌شد ولی نمی‌دونم چرا یهو بعد از انتخابات ۸۸ کلا نظر آمریکا عوض شد.
ناشناس۳۵۰۶۵۸۱۱۱:۴۳:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۱۳
دقیقا خودش
ناشناس۳۵۰۶۵۸۵۱۱:۴۸:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۱۳
آقا چرا آدرس غلط میدی... برجام ده سال ملت رو به فلاکت کشوند ده سال هسته ای رفت موشکی تعطیل و برق کمبود و آب نقص و رشد اقتصادی صفر و..‌‌. بسه بابا جان. مشکل تو دلاری کردن اقتصاد بود که از زمان محمود شروع شد و حسن به اوج رسوند
ناشناس۳۵۰۶۵۹۵۱۱:۵۴:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۱۳
هیچکدام از قطع نامه های قبلی لغو نشدند بلکه در قطعنامه جدید 2231 که پیوست برجامه تجمیع شدند که با شکایت هریک از اعضای 5+1 در عرض یک ماه قابل بازگشت هستن ( مکانیسم ماشه) در ضمن 2 تا از قطعنامه ها در سالهای 82 تا 84 که روحانی و ظریف مسئول تیم مذاکره کننده بودند صادر شد.
ناشناس۳۵۰۶۵۹۸۱۱:۵۶:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۱۳
ظریف هم همینو گفت
ناشناس۳۵۰۶۶۰۸۱۱:۵۹:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۱۳
قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستن و هیچ نقشی در تحریمها ندارند زیرا خود روسیه که حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای برعلیه اش صادر نمی شود تحت تحریم است.
ناشناس۳۵۰۶۶۴۶۱۲:۳۷:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۱۳
اولا همان هایی که دنبال برجام بودن خودشان عامل تحریم بودن (سال 83و 88)دوم هم آن بخش هفتم که مربوط به نظامی هم هست هیچ وقت نرفتید سوم هم برفرض می رفتید تا زمانی که قدرت نظامی باشی کسی جرات نمی کند اما با برجام 2 و3 دنبال این بودن که واگذار کنند....
ناشناس۳۵۰۶۷۳۱۱۴:۰۴:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۱۳
با برجام توانستیم از زیر این مصوبه خارج شویم و زیر تورم له شویم.
999999۳۵۰۶۵۵۷۱۱:۱۸:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۱۳
تمام بدبختی و فلاکت مردم ایران از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد استارت خورد
ناشناس۳۵۰۶۷۳۵۱۴:۰۶:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۱۳
در زمان احمدی نزاد خیلی ها پولدار شدند و قدرت خرید مردم بیشتر هم شد حتی با بودن تحریم فقرا یک مقدار جان گرفتند.
ناشناس۳۵۰۶۷۷۶۱۴:۴۴:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۱۳
خیلی جالبه سال 88 طیف... آشوب راه می اندازند و بعد غرب به بهانه آن تحریم هسته ای می کنند آن وقت این ها با گفتن کاغذ پاره توسط آن رئیس جمهور سابق یا هولوکاست خوش هستند!!! حتی شروع ماجرای تحریم برمی گردد به دولت خاتمی که غیر قانونی با 3کشور اروپایی مذاکره می کند و حتی با همه این ها به خصوص تحریم فقرا در زمان احمدی نژاد یک مقدار جان گرفتند و قدرت خرید عموم مردم هم بیشتر شد.
ناشناس۳۵۰۶۸۴۳۱۶:۰۷:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۱۳
این را در جواب شما در سایت تابناک نوشتم منتشر نشد!!!
ناشناس۳۵۰۶۷۷۸۱۴:۴۷:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۱۳
احسنت
حرف مردم۳۵۰۶۵۷۸۱۱:۳۸:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۱۳
در انتخابات باید همه گروهها واحزاب بتوانند شرکت کنند.
ناشناس۳۵۰۶۵۸۰۱۱:۴۲:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۱۳
از بابک زنجانی چه خبر ؟در زمان شما نفت می فروختن دیگه درست ؟
ناشناس۳۵۰۶۵۸۴۱۱:۴۷:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۱۳
حق با توست ولی دلاری کردن اقتصاد ایران رو تو شروع کردی سال ۸۷ و هر چه دکتر داوودی و صمصامی داد زندن گوشی شنوا از شما نیافتند
ناشناس۳۵۰۶۷۳۸۱۴:۰۷:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۱۳
سرکوب ارزی می شد از سال 84 تا 90
ناشناس۳۵۰۶۵۸۸۱۱:۵۱:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۱۳
سوابق و پرونده همه داوطلبان را می‌دانیم !
ناشناس۳۵۰۶۵۹۷۱۱:۵۵:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۱۳
در دوران احمدی نژاد 7 سال نرخ تورم تک رقمی بود و دلار فقط 2 هزار تومان گران شد ایشان کاندیدای اصلح است.
ناشناس۳۵۰۶۶۰۰۱۱:۵۶:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۱۳
چند بار از یک سوراخ گزیده شویم؟
ناشناس۳۵۰۶۶۱۰۱۱:۵۹:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۱۳
رای ما دکتر احمدی نژاد دلاور ولاغیر.
امیر۳۵۰۶۶۲۷۱۲:۲۱:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۱۳
قحط الرجال که میگن دقیقا همینه ، تا کی این اسامی تکراری برای خدمت به مردم باید شنیده شود؟ احمدی نژاد ، لاریجانی ... خداروشکر رضایی نیومد
ناشناس۳۵۰۶۶۳۷۱۲:۳۱:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۱۳
مومن ، در آن 8 سال که کشور منابع مالی زیادی داشت چه گلی به سر مردم و مملکت زدی که الان با قیافه حق به جانب قصد داری مشکلات اقتصادی را حل کنی؟
ناشناس۳۵۰۶۶۴۵۱۲:۳۶:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۳
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
ناشناس۳۵۰۶۶۷۶۱۳:۱۸:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۱۳
تقصیرهای شما در فقر مردم با انجام یارانه و سایر اشتباهاتتون کم نیست.
ناشناس۳۵۰۶۶۹۴۱۳:۲۸:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۱۳
اون کسی که یک کشور نسبتا آرام بدون تحریم با ثبات اقتصادی رو تحویل گرفت و اوضاع را به این وضع فلاکت بار رساند احمدی نژاد بوده!!
ناشناس۳۵۰۶۷۱۳۱۳:۴۸:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۱۳
دقیقا قیمت بنزین رو هم چند برابر کرد و باعث تحریم های هسته ای شد
ناشناس۳۵۰۶۸۱۵۱۵:۳۷:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۱۳
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۳۵۰۶۷۴۲۱۴:۰۹:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۱۳
دهه 80 در زمان خاتمی با مذاکرات غیر قانونی با 3 کشور اروپایی شروع شد... و در سال 88 با آشوب همین طیف بهانه الکی دست غرب داد برای تحریم ایران به اسم هسته ای!
فلاح۳۵۰۶۷۰۶۱۳:۳۸:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۱۳
تشکیل زنجیره های انسانی در اطراف تاسیسات هسته ای ،و جلب توجه و ایجاد نگرانی در کشورهای همسایه و جهان از گسترش انرژی هسته ای ،تاکید فراوان روی هلوکاست،عدم تعامل سازنده با کشورهای اروپایی و امریکا،تعدد قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران که هیچ کدام با وتوی روسیه و چین مواجه نشد،عدم تعامل سازنده بین قوای حاکم جامعه،حذف مخالفین دولت از تمام مناصب علیرغم شایستگی ها،برخوردهای شعاری و تبلیغاتی با مشکلات مختلف جامعه، ارتباط غیر معمول و بی نیتجه با برخی کشورهای دنیا مانند ونزوِیلا،و....... و دهها تصمیم ناصحیح را می توان بعنوان بخشی از نارسایی های دولت های ایشان بیان کرد.
باهر۳۵۰۶۷۱۹۱۳:۵۳:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۱۳
احمدی نژاد امتحان خود را پس داده است و رفوزه شده است و نباید دوباره بیاید و همان مصایب را دو باره و بیشتر بر مردم بینوا شده تحمیل نماید.گرچه حرفهایش درست هست ولی موقع عمل آنها را زیر پا می گذارد .
ناشناس۳۵۰۶۷۵۳۱۴:۲۴:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۱۳
من هیچ وقت به ایشان رای نداده و نخواهم داد ولی مطمئن هستم اگر از سد شورای نگهبان بگذرد احتمال پیروزیش از همه کاندیداها بیشتر است.
ناشناس۳۵۰۶۸۲۵۱۵:۴۶:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۱۳
سرعت اینترنت زمان احمدی نژاد ۱۲۸ کیلوبایت بود و برای افزایش سرعت باید مجوز می‌گرفتیم
ناشناس۳۵۰۶۸۸۴۱۶:۴۱:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۱۳
خدا بهترین ها را برای مردم مقدر گردان امین یا رب العالمین
معلم تاریخ۳۵۰۶۹۲۱۱۷:۰۵:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱۳
بقول ترامپ و نتانیاهو برجام یک فاجعه تاریخی بود.در داخل کروهی انرا خسارت محض دانستند.هر دو حقیقت را می گویند .یکی از دید اقتصادی و دیگری ار بعد هسته ای.تاریخ در اینمورد قضاوت خواهد کرد!
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مسیرهای نامرئی مهاجرت غیرقانونی اتباع بیگانه به ایران

  2. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  3. پس چرا وزیر شدید؟!

  4. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  5. کشورهای عربی از جنگ ایران ـ اسرائیل استقبال می‌کنند/ باکو به دنبال بهره‌برداری از چنین شرایطی است

  6. تمرینات بدنسازی جمشید هاشم پور در ۸۰ سالگی

  7. توطئه پنداری یک نقد !

  8. مصائب بنزینی پزشکیان!

  9. ابو موسی یا "بوموسی"

  10. رسانه ملی «برنده» است یا «بازنده»؟

  11. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  12. آسیب ناترازی بنزین؟؛ بزودی به اندازه نابودی کل صنعت پتروشیمی ایران!

  13. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  14. حمله کیهان به همتی درباره فیلترینگ/ هشدار مجدد عراقچی به آمریکا

  15. خبری که دروغگویان را رسوا کرد

  16. کسی حواسش به این جانورهای زخمی هست؟!

  17. در نقد راهبرد پینگ‌پنگی!

  18. پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

  19. ماجرای تذکر دفتر رهبر انقلاب به رائفی‌پور/ پشت‌پرده فراخوان‌های ضد امنیتی در تهران/ زمزمه‌هایی درباره استیضاح زاکانی

  20. نقشه شوم صهیونیست‌ها برای کشورگشایی

  21. انتقاد روزنامه اصولگرا از هجمه به دولت درباره ظریف/ دشواری ماموریت رهبری به مخبر

  22. صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از آبان ماه

  23. تغییر راهبردی بزرگ ایران

  24. اعلام رسمی پایان تحریم‌های شورای امنیت

  25. سایه‌روشن‌‌های اظهارات رئیس‌جمهور

پربحث‌های هفته

  1. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  2. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  3. توطئه پنداری یک نقد !

  4. ابو موسی یا "بوموسی"

  5. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  6. حمله کیهان به همتی درباره فیلترینگ/ هشدار مجدد عراقچی به آمریکا

  7. در نقد راهبرد پینگ‌پنگی!

  8. پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

  9. ماجرای تذکر دفتر رهبر انقلاب به رائفی‌پور/ پشت‌پرده فراخوان‌های ضد امنیتی در تهران/ زمزمه‌هایی درباره استیضاح زاکانی

  10. نقشه شوم صهیونیست‌ها برای کشورگشایی

  11. انتقاد روزنامه اصولگرا از هجمه به دولت درباره ظریف/ دشواری ماموریت رهبری به مخبر

  12. تغییر راهبردی بزرگ ایران

  13. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

  14. مرگ نمادین نتانیاهو و حیات نمادین سنوار

  15. محسن رضایی: مهیای نبردیم

  16. ظریف:‌کُت تن مردم است / مردم از کارنامه ما راضی نیستند

  17. ایران در جزیره بوموسی خانه می سازد

  18. ظریف: به‌زور هم شده باید به تحمل یکدیگر عادت کنیم

  19. پزشکیان : تا آخر روی حرف هایی که زده ایم، هستیم ؛ فیلترینگ برداشته می شود

  20. ادعای بادامچیان درباره پایان حصر موسوی و کروبی

  21. حماسه سنوار

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نباید در برابر تحریم‌ها منفعل بود/ وضعیت امروز مهدی نصیری، نتیجه افراط او در گذشته است

  23. شبکه صهیونیستی: آخر خط ما برهنگی است نه فقط مخالفت با الزام حجاب

  24. دور ایران چه خبر است؟ 

  25. رسانه آمریکایی: موشک کم داریم و حریف ایران نیستیم

آخرین عناوین