خشکسالی در کشور تا ۲ سال آینده به پایان می‌رسد  

  4030102066 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در پنج ساله دوم خشکسالی هستیم و پیش بینی می‌شود این وضعیت تا یک یا ۲ سال آینده به پایان برسد.

به گزارش  مهر، محمدحسن نامی پیش از ظهر امروز پنجشنبه ضمن سفر به استان خوزستان و بازدید از سد و نیروگاه دز در شهرستان اندیمشک اظهار کرد: در این دوره از بارش‌ها و فعالیت سامانه بارشی قدرتمند در کشور و استان خوزستان، همکاری و همراهی مردم با مسئولان بود، هر آنچه که از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود، مردم رعایت می‌کردند و همین موضوع سبب شده تا شاهد مدیریت بسیار بهینه در سیلاب اخیر باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به حضور همه مسئولان کشور در صحنه بحران اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور دائماً مسائل را رصد و دستورهای لازم را ابلاغ می‌کرد و معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بودند و در صحنه حضور داشتند.

وی ادامه داد: حضور مردم و مسؤولان در صحنه و اجرای دستورها و ابلاغ‌ها می‌تواند در آینده خطر بلایای طبیعی را به صفر برساند، در این بارش سیل‌آسای اخیر با همراهی مردم اتفاق افتاد و با اسکان اضطراری روستاییان و عشایر در معرض خطر، شاهد اتفاق بدی در کشور نبودیم.

وی گفت: در برخی مناطق دبی آب افزایش یافت و در صورتیکه جا به جایی و تخلیه انجام نمی‌شد، تلفات اتفاق می‌افتاد که با همکاری و همراهی مردم و حضور در صحنه مسؤولان بدون خطر و حادثه از سیلاب عبور کردیم.

نامی با بیان اینکه در پنج ساله دوم خشکسالی هستیم، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این وضعیت تا یک یا ۲ سال آینده به پایان برسد و درصورتی‌که بارندگی‌های اخیر که رحمت الهی بود، اتفاق نمی‌افتاد، در تابستان امسال برای تأمین آب برخی مناطق دچار مشکل می‌شدیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۳۰۸۳۰۱۵:۰۱:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 06 December 2015 تبدیل ایران به بیابان مطلق در 30 سال آینده افزایش گرمایش کره زمین و در کنار آن افزایش گازهای گلخانه ای و همچنین در ماه های اخیر سایه پدیده ال نینو و سیل هایی با ابعاد عظیم در کشورمان و منطقه از پیامد های ناگوار گرمایش زمین به شمار می آید. روزنامه ابتکار نوشت: در گزارشی که ناسا از وضعیت گرمایشی و خشکسالی جهان ارائه کرده ایران چهارمین کشور است که در 30 تا 40 سال آینده بخش عظیمی از آن به بیابان تبدیل می شود. ایران با بیش از 34 میلیون هکتار بیابان یکی از کشورهای خشک و بیابانی منطقه و جهان محسوب می شود.
ناشناس۳۴۳۰۸۳۴۱۵:۰۷:۵۵ ۱۴۰۳/۱/۲
محمد حسن نامی رئیس مدیریت بحران کشور گفت: با تغییرات شدید آب و هوایی و اقلیمی در مازندران روبرو هستیم و اگر توجه ویژه ای به منطقه نشود در ۱۵ سال آینده شاهد بیابانی شدن مازندران خواهیم بود
ناشناس۳۴۳۰۹۴۳۱۸:۵۹:۴۱ ۱۴۰۳/۱/۲
ایشان بر مبنای چه اصل علمی این صحبت را طرح میکنند
ناشناس۳۴۳۱۰۲۵۲۱:۲۳:۱۵ ۱۴۰۳/۱/۲
سفره هاي آبهاي زيرزميني كشور طي چند ده سال بشدت برداشت شده است لذا براي جبران آن اگر برداشت از آنها هم نشود نياز به زمان زيادي براي جبران آن دارد .
ناشناس۳۴۳۱۰۴۰۲۱:۴۲:۱۲ ۱۴۰۳/۱/۲
سایت خبری تحلیلی alef کاهش ۱۰ درصدی حجم آب مخازن سدها/ ۳۳ سد کمتر از پارسال آب دارند ۲ فروردین ۱۴۰۳، طبق آخرین آمار اعلام شده تا تاریخ ۲۶ اسفندماه از میان سدهای مهم کشور ۳۳ سد کمتر از سال گذشته آب دارند...
ناشناس۳۴۳۱۱۳۷۲۳:۵۶:۵۰ ۱۴۰۳/۱/۲
پیامدهای ناشی از تغییر اقلیم، به ویژه در اثر افزایش گازهای گلخانه ای، طیّ سال‌های اخیر مشکلات زیادی را همراه داشته که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بخش‌های مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار داده است. یکی از مهمترین این پیامدها افزایش وقوع بلایای جوّی-اقلیمی نظیر سیل، خشکسالی، چرخندهای حارّه‌ای، بالا آمدن سطح آب دریا، توفان گرد و غبار و ... است، که شایع‌ترین آنها در ایران وقوع سیل و خشکسالی است. با توجه به موقعیّت جغرافیایی ایران و سیستم های سینوپتیکی که این منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهند، آشکار است که خشکی از جمله ویژگی‌های این منطقه به حساب می‌آید و خشکسالی یکی از مهمترین و شایع ترین بلایای جوی-اقلیمی است که این کشور را متأثر می سازد.... گزارش‌های هیأت بین‌دولتی تغییر اقلیم تاکید دارد ‌که آسیا از نظر افزایش دمای زمین در فاصله بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۲ در رتبه دوم بین قاره‌های جهان قرار داشته است. قاره آسیا همواره جزو مناطق با بیشترین تأثیرپذیری از گرمایش زمین در جهان بوده است.
ناشناس۳۴۳۱۱۴۴۰۰:۰۲:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۳
۱۴۰۳/۰۱/۱ ۰۶:۵۵ ایرنا : در آمار تازه ای که از سوی دفتر اطلاعات و داده های آب کشور منتشر شده نیز کاهش بارش ها قید شده است.آبانک بارش‌های سال ۱۴۰۲ به داد کم آبی نرسید/ ۱۴۰۳ تلخ شروع شد ۱۴۰۳/۰۱/۱ ۰۶:۵۵ ۴۰۵۵۶۳۳ گروه: سایت خوان ایرنا : در آمار تازه ای که از سوی دفتر اطلاعات و داده های آب کشور منتشر شده نیز کاهش بارش ها قید شده است. بارش‌های سال 1402 به داد کم آبی نرسید/ 1403 تلخ شروع شد شش ماه نخست سال آبی از ابتدای مهر۱۴۰۲ در حالی به پایان می رسد که وضعیت بارش های آن همچنان نامطلوب است به گونه ای که نسبت به دوره بلندمدت ۲۷ درصد کاهش بارش دارد. در روزهای اخیر هم فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب کشور گفته بود بارش ها نتوانسته جبران کم بارشی پاییز را داشته باشد.اکنون و در آمار تازه ای که از سوی دفتر اطلاعات و داده های آب کشور منتشر شده نیز کاهش بارش ها قید شده است.بر اساس این آمار از ابتدای سال آبی از ابتدای مهر۱۴۰۲ تا ۲۵ اسفندماه که شش ماه از سال آبی سپری شده میزان بارش کشور به ۱۲۳.۹ میلیمتر رسیده است. این میزان بارش در مقایسه با دوره بلندمدت که ۱۶۸.۹ میلیمتر بارندگی ثبت شده کاهش ۲۷ درصدی را نشان می دهد. همچنین بارش های شش ماه نخست سال آبی جاری در همسنجی با مدت مشابه سال آبی گذشته (ابتدای مهر۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) که ۱۵۰.۱ میلیمتر بارندگی داشته ایم ۱۷ درصد کاهش یافته است. همچنین با وجود صدور هشدار سیل در استان های کشور، دو استان فارس و بوشهر دارای بیشترین میزان کاهش بارش هستند. همچنین شانزده استان نیز وضعیت بارشی منفی نسبت به سال گذشته دارند
ناشناس۳۴۳۱۱۵۵۰۰:۰۶:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۳
ایران جزو ۹ کشور نخست آسیب‌پذیر از تغییر اقلیم است ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران یکی از ۹ کشور نخستی است که بیش از همه از تغییرات اقلیمی تاثیر می‌پذیرد.در این نشست، داریوش گل‌علیزاده؛ رئیس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: بیش از 3 دهه است که جامعه جهانی نسبت به تغییر اقلیم حساسیت نشان داده و کشورهای این موضوع را در رویکردهای خود لحاظ کرده اند. متأسفانه تغییر اقلیم در تغییر رویکردهای کشور ما گنجانده نشد و نیاز است که هرچه زودتر تغییر اقلیم را در برنامه‌های خود ببینیم.وی بیان کرد: 17 کشور دنیا دچار چالش آبی هستند که از این میان 12 کشور در منطقه خاورمیانه و آفریقا قرار دارند. ایران نیز جزو 9 کشور نخستی است که اثرات سوء تغییر اقلیم بر آن تأثیر می‌گذارد.سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با بیان اینکه تبعات تغییر اقلیم به مرور اما به شدیدترین شکل خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: مهاجرت از فلات مرکزی به استان‌های شمالی کشور یکی از اثرات نگران کننده تغییر اقلیم است. شمال کشور نیز ظرفیت اکولوژیک محدودی دارد و اگر تأخیر کنیم، شمال کشور را نیز از دست می‌دهیم. باید توجه داشته باشیم که جبران نابودی آب، خاک و تنوع زیستی بسیار دشوار و تقریباً غیرممکن است. گل‌علیزاده به اصل 50 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست را نباید تنها متوجه سازمان محیط زیست بدانیم، بلکه این وظیفه بر عهده همه دستگاه‌ها و تک‌تک مردم است.
ناشناس۳۴۳۱۱۵۹۰۰:۰۹:۴۷ ۱۴۰۳/۱/۳
انتظار میرود افراد در چنین مسئولیتی بجای کلی گویی ،در دفاع از نظر خود تحلیل های علمی ارایه دهند تا دیگران همانگونه که عمده اندیشمندان به بحران عظیم خشکسالی و اثرات آتی آن اعتقاد دارند پاسخ ایشان را بدهند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین