بهترین مقاصد خارجی و داخلی برای سفر در نوروز ۱۴۰۳

گزارش بازرگانی، 273407،   4021223035

یزد

بعد از روزها کار کردن و خانه‌تکانی‌های عید نوبت آن می‌رسد که برنامه‌ای برای سفر در نوروز 1403 بچینیم. مطمئنا این روزها همه افراد به دنبال راهی برای فرار از دغدغه‌ها و شلوغی‌ها هستند تا در مقصدی جذاب تفریح یا احساس آرامش کنند. اما آیا می‌دانید کدام مقصد برای شما مناسب است؟ اگر هنوز تصمیم نگرفتید به کجا سفر کنید، در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین مقصدهای خارجی و داخلی را معرفی و شما را با فوت‌و‌فن‌های سفرهای نوروزی آشنا کنیم.

بهترین مقاصد داخلی برای سفر نوروزی

شهرهای کوچک و بزرگی در ایران و جهان وجود دارند که می‌توانند مقصد شما برای سفر در نوروز امسال باشند. از جمله مقاصد داخلی می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • یزد: خوب است که کمی از نمای خانه‌های لوکس و شلوغی‌های شهر دور شوید و در شهر متفاوتی از ایران یعنی یزد اقامت داشته باشید. در هر قسمت از یزد که پایتان را از محل اقامتتان بیرون می‌گذارید، نمادی از سادگی، آرامش و تاریخ ایران را می‌بینید. اگر به دنبال سفری ارزان قیمت در نوروز 1403 هستید، پس بلیط اتوبوس به یزد را بخرید و به این شهر تاریخی سفر کنید.
  • جزیره کیش: فرقی نمی‌کند برای اولین بار است یا چندمین بار؛ هر بار که به جزیره کیش می‌روید، قطعا تجربه متفاوتی از سفر خواهید داشت. بهترین مراکز خرید، تفریحات آبی هیجان‌انگیز، دریای زلال و آبی رنگ و پارک‌ها و اسکله‌های ساحلی دست به دست هم می‌دهند تا تجربه متفاوتی از سفر داشته باشید.
  • رشت: شهر رشت در هر فصل از سال، طرفداران خود را دارد. اما حال و هوای رشت در عید خیلی متفاوت‌تر از زمان‌های دیگر است. برای سفر به مقصدهایی مانند رشت، سفر خود را از همان شهر مبدا آغاز کنید و بلیط قطار به مقصد دلخواهتان را بخرید. برای مثال وقتی در مسیر رشت شیشه‌های کوپه قطار کمی پایین باشد، می‌توانید بوی تازگی و بهار را استشمام کنید. یادتان باشد در این سفر خاطره‌انگیز، فرصت خوردن غذاهای محلی رشت را از دست ندهید.

از دیگر مقاصد دیدنی و مناسب برای سفر در نوروز می‌توان به اصفهان، کاشان، شیراز، تبریز و... اشاره کرد.

اصفهان

بهترین مقاصد خارجی برای سفر نوروزی

خیلی از مسافران فکر می‌کنند برای سفرهای خارجی باید هزینه زیادی را در نظر بگیرند. در صورتی که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود به یکی از کشورهای نزدیک ایران سفر کنید. شاید بهترین گزینه برای سفر به کشورهای خارجی مانند سفر به جزیره کیش و قشم، خرید بلیط هواپیما به مقصد دلخواهتان باشد. ولی برای رفتن به شهرهای ترکیه، ارمنستان و گرجستان می‌توان بلیط اتوبوس به این مقصدها را خرید یا با خودروی شخصی سفر کرد.

به طور کلی بهترین مقاصد خارجی برای سفرهای نوروزی در بهار 1403 عبارت‌اند از:

  • استانبول، آنتالیا، ازمیر، وان و کوش آداسی از کشور ترکیه
  • ایروان، گوریس، سوان و اشترک از کشور ارمنستان
  • تفلیس و باتومی از کشور گرجستان
  • کشور مالزی
  • کشور سنگاپور
  • پاریس در کشور فرانسه
  • لندن در کشور انگلستان
  • رم در کشور ایتالیا
  • بارسلونا در کشور اسپانیا

استانبول

فوت و فن سفر داخلی و خارجی در نوروز

از هفته‌های پایانی اسفند تمام گردشگران برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی خود را انجام می‌دهند؛ به‌گونه‌ای که وقتی در روزهای پایانی اسفند و ابتدای فروردین ماه به دنبال محلی برای اقامت یا بلیطی برای سفر هستید، هیچ ظرفیت خالی پیدا نمی‌کنید. پس یکی از فوت‌وفن‌های اصلی سفرهای نوروزی این است که دست بجنبانید و برای تجربه سفری خاطره‌انگیز به شهرهای داخل ایران یا خارج از کشور، نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • خرید بلیط سفر و رزرو هتل را از آژانس‌های گردشگری معتبر انجام دهید. پیشنهاد ما این است که به جای مراجعه حضوری یا تماس تلفنی، به سایت‌های معتبری برای این کارها مراجعه کنید.
  • بهترین مقصد را برای سفر انتخاب کنید. برای تجربه سفری خاطره‌انگیز، بودجه، علایق، بازه زمانی و همه چیز را برای انتخاب مقصد سفر در نظر بگیرید. برای انتخاب راحت‌تر مقصد سفر خود می‌توانید راهنماهای گردشگری در سایت‌های معتبری را بخوانید.
  • برای بستن چمدان‌ها، آب‌وهوای شهر مقصد، بازه زمانی سفر، وجود تفریحات ساحلی و آبی در مقصد و هدفتان از سفر را در نظر بگیرید. بهتر است لیستی از لوازم مورد نیازتان تهیه کنید تا در سفر نوروزی 1403 حسابی به شما و همسفرانتان خوش بگذرد.
  • پیش از خرید بلیط برای سفر، بودجه، فاصله مبدا تا مقصد، مدت زمان سفر و هدفتان از سفر را در نظر بگیرید. برای مثال اگر به سفری دو روزه می‌روید و تا مقصد فاصله زیادی دارید، بلیط هواپیما بخرید. اما برای سفرهای طولانی و جمعیتی، خرید بلیط قطار اینترنتی یا رزرو بلیط اتوبوس vip را پیشنهاد می‌کنیم.
  • برای خرید بلیط سفر حتما سایت‌های مختلف را بررسی و قیمت بلیط ها را در آن‌ها مقایسه کنید.
  • فقط به سایت یک شرکت حمل‌ونقل هوایی، ریلی یا اتوبوسرانی مراجعه نکنید؛ زیرا مراجعه به سایت‌هایی مختلف باعث می‌شود گزینه‌های بیش‌تری را ببینید. در این سایت‌ها فهرستی از بلیط‌های هواپیما، اتوبوس و قطار برای هر مقصد در یک صفحه جداگانه نمایش داده می‌شود و کار شما را برای خرید راحت‌تر می‌کند.
  • برای رزرو هتل هم دقیقا مشابه خرید بلیط سفر عمل کنید. یعنی با مراجعه به سایت‌های معتبر، فهرستی از هتل‌های مقصد را ببینید و به مقایسه آن‌ها بپردازید.
  • برای رزرو هتل از سایت‌های اینترنتی، عکس‌های هتل را ببینید، اطلاعات آن را بخوانید و نظرات مسافران قبلی را در نظر بگیرید.
  • برای بهره‌مندی از بهترین تخفیف‌ها، حتما از اواخر اسفند رزرو هتل را انجام دهید.
  • در صورتی که به شلوغی علاقه زیادی ندارید، سفر نوروزی 1403 خود را به هفته‌های پایانی اسفند یا هفته‌های پایانی فروردین ماه بعد از تعطیلات موکول کنید.

از آنجایی که هر ساله با شروع فصل بهار و ایام تعطیلات نوروز خیلی از مسافران قصد سفر به شهرهای مختلف ایران یا جهان را دارند، در این مطلب با معرفی بهترین مقصدها و فوت‌وفن‌های سفر شما را راهنمایی کردیم. قطعا تمام شهرهای ایران با سبز شدن برگ‌ها، شکوفه دادن درختان و باز شدن گل‌ها زیباتر دیده می‌شوند. همچنین این زیبایی در تمام جهان به چشم می‌خورد.

پس آنچه که سفر شما را خاطره‌انگیز می‌کند، علاقه و هدف شما از سفر است. برای مثال علاقه‌مندان به تاریخ باید به شهرهای اصفهان و یزد بروند. ولی اگر به تفریح کردن علاقه زیادی دارید، باید منطقه‌ای مانند جزیره کیش را به عنوان مقصد انتخاب کنید. برای سفرهای خارجی نیز این موارد را در نظر بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین