آزادراه منجیل - رودبار بهره برداری شد

  4021221028 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

آزاد راه منجیل - رودبار (هشت کیلومتر باقیمانده آزاده راه قزوین - رشت) امروز دوشنبه با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

آزادراه منجیل - رودبار بهره برداری شد

وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از این مسیر آزادراهی در شهرستان رودبار با اشاره به مشکلات ترافیکی این مسیر اظهار کرد: تردد در این مسیر موجب گله مندی مردم بوده و ترافیک چند ساعته باعث گرفتاری مسافران و مردم منطقه شده بود که اکنون با بهره برداری از این مسیر دیگر شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه منابع خوبی برای تکمیل آزاد راه قزوین - رشت تزریق شد، اضافه کرد: در راستای حل معضل این منطقه و مشکل مردم برای ساخت این پروژه تسریع شد و اینک شاهد بهره برداری این آزاد راه هستیم.

وی با اشاره به طول ۸.۵ کیلومتری این مسیر آزادراهی گفت : ۵.۵ کیلومتر تونل و پل در این مسیر است و ۲۴ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده که بر اساس ارزش روز بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال می باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مسیر برگشت ملاحظات اجتماعی مردم منطقه در نظر گرفته شده است، افزود: این مهم اصول اصلی کار بود که ضمن حل مشکل ترافیک این مسیر مهم کشور، اشتغال و کسب و کار مردم منطقه به خطر نیفتد؛ از اینرو قرار شد که مسیر برگشت از همان مسیر سابق باشد.

وی خاطر نشان کرد: اصرار رییس جمهور بر گشایش هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه قزوین - رشت قبل از سال جدید بود تا مردم بتوانند در نوروز سال جدید از مزایای این مسیر بهره‌مند شده و از ترافیک‌های سنگین آن خلاصی یابند.

آزادراه منجیل- رودبار سومین وعده دولت در مسیرهای آزادراهی است پروژه ای که یک گره بزرگ ترافیکی در مسیر بزرگراه تهران _ رشت را مرتفع کرد. این پروژه به لحاظ فنی، ابنیه و مهندسی جزو پروژه های سخت آزادراهی کشور محسوب می شود.

از این مسیر ۸.۲ کیلومتری؛ ۵ کیلومتر پل و تونل است و طولانی‌ترین پل بزرگراهی به طول یک هزار و ۲۵۰ متر را در خود دارد.

این پروژه یکی از بزرگترین گره‌های ترافیکی کشور را حل می کند چنانکه در محدوده منجیل - رودبار در ایام پیک سفر گاه ۲۰ تا ۳۰ ساعت مردم در ترافیک های طولانی چند ده کیلومتری می ماندند که اینک با انجام این پروژه این معضل رفع می شود ضمن آنکه کاهش قابل توجه مصرف سوخت و صرفه جویی در انرژی نیز از دیگر برکات انجام آن است.

آزادراه قزوین - رشت در مجموع حدود ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۲۶.۷ کیلومتر از آن شامل ۳۱.۵ کیلومتر از امامزاده هاشم تا شمال رودبار و ۹۵ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین تا حوالی سال ۱۳۹۰ احداث شد و حدود ۳.۲ کیلومتر آن اواخر سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

پروژه آزادراه قزوین - رشت از سال ۱۳۹۸ شروع شده و تا شروع دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی دو سال اخیر با همه تنگناها و محدودیت های مالی دولت به انجام رسید چنانکه ارزش روز این پروژه ۵ همت برآورد می‌شود.

دیدگاه کاربران

مصطفی۳۴۱۶۱۶۵۱۰:۰۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خیلی خوبه ولی اصل موضوع مسیر برگشت بود که آدم خسته هست و می خواد زود برسه .باید مسیر برگشت رو هم می ساختن و فوقش یک مسیر خروجی برای فروشگاه های زیتون می گذاشتن که هرکسی دوست داشت وارد اون مسیر بشه چون الان توقف مردم جلوی این فروشگاه ها مسیر رو محدود می کنه و ترافیک سنگین ایجاد می کند.
ناشناس۳۴۱۶۳۱۸۱۰:۵۸:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خب دربرگشت هركس خواست زيتون بخره ا زمسير قديم بره وبقيه ازاتوبان. يعني ميليونها نفر در مسير برگشت بايد كلي درترافيك بمونن كه 50 تامغازه داربانفوذ !!! ميخوان كاسبي كنن؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۴۱۶۳۴۲۱۱:۰۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بازم یک کار نصفه و نیمه.ازاد راه یکطرفه!!!
ناشناس۳۴۱۶۳۴۹۱۱:۰۶:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ملاحظات اجتماعی مردم؟چرا این ملاحظات اجتماعی را برای مردم منجیل و لوشان لحاظ نکردین؟
ناشناس۳۴۱۶۳۵۷۱۱:۱۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یعنی یک آزاد راه یک بانده ساخته شده؟؟ شما تعریف آزاد راه را هم دگرگون کردید
جواد۳۴۱۶۵۷۹۱۲:۴۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چرا مسیر برگشت را مانند قبل باید باشد ترافیک برگشت با ترافیک رفت فرقی نداشت بخاطر برخی سودجویی اهالی بازهم وقت مردم و بنزین باید نابود شود
ناشناس۳۴۱۶۷۲۶۱۳:۲۹:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
"از اینرو قرار شد که مسیر برگشت از همان مسیر سابق باشد" اين يعني چي ؟؟؟ اتوبان بايد كامل باشد و هم مسير رفت و هم برگشت داشته باشد. هر كس هم ميخواهد خريد كند مي تواند از جاده قديم برود ...
ناشناس۳۴۱۶۸۹۹۱۴:۳۸:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
الان محور فیروز کوه در پل سفید هم همین مشکل را دارد که با تنها 500 متر پل کل محور ارتقا پیدا خواهد کرد.
ناشناس۳۴۱۷۳۶۴۱۸:۰۴:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فقط باندرفت قطعه آخر بهره برداری شده. لطفن درباره باندبرگشت، مطالعات کارشناسی انجام شده و سرنوشت نهایی این باند هم بصورت روشن و مشخص توضیح بدید. چرا باند برگشت تو مطالعات پروژه و فاز اجرایی مد نظربوده ولی به یکباره حذف شده؟
ناشناس۳۴۱۷۳۶۹۱۸:۰۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
باند برگشت چی شد؟ تو مسیربرگشت ما ساعت ها تو ترافیک میمونیم. اون چرا حذف شده و هیچ حرفی هم ازش نیست؟ انگار از اول اصلن وجودنداشته.
ناشناس۳۴۱۷۳۷۶۱۸:۰۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ابتدای شهر رودبار تا انتهای شهر رودبار اگر شمارش بفرمایید ۸۴ مغازه با پروانه و بدون پروانه کسب زیتون فروشی است که اگر هر کدام ۲نفر پرسنل داشته باشند می شود۱۶۸ نفر از نظر میزان فروش زیتون کشور هم کمتر از ۱ درصد زیتون تولیدی توسط این مغازه ها خرده فروشی می شود در طرح اولیه برای همین تعداد کم کاسب و حفظ این بازار کمتر از ۱ درصدی مجاور آزاد راه چند مرکز خدماتی به همراه فروشگاه های متعدد محصولات زیتون پیش بینی شده بود حالا علت واقعی حذف لاین برگشت از آزاد راه که اتفاقاً مهم تر است چیست آقای وزیر به ده ها هزار نفر که در ترافیک می مانند و خود مردم رودبار که در ایام تعطیل نمی توانند بیمار قلبی خود را جابجا کنند توضیح دهند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین