ضرورت اقامه نماز جماعت در مدارس

  4021219067

وزیر آموزش و پرورش گفت: نماز کلید حل تمام مشکلات تربیتی ما در آموزش و پرورش است اما در حال حاضر، بودجه آموزش و پرورش در حوزه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی باید تقویت شود.

ضرورت اقامه نماز جماعت در مدارس

به گزارش ایسنا، جلسه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

رضامراد صحرایی در این نشست با بیان اینکه ‌نماز تذکره‌ است، اظهار کرد: مسأله و راه‌حل ما برای بچه‌هایمان، نماز است.

وی با تاکید بر اینکه نماز اولویت ما است، افزود: نماز کلید حل تمام مشکلات تربیتی ما در آموزش و پرورش است. اما در حال حاضر، بودجه آموزش و پرورش در حوزه فعالیت های پرورشی و فرهنگی باید تقویت شود.

صحرایی بر برپایی نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و با صرف زمان حتما به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام روح سند تحول بنیادین آموزش و پرروش یک کلمه است ادامه داد: تمام روح سند، «ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت» است؛ برخی از وزراء عضو شورای عالی آموزش و پرورش هستند. اگر دستگاه‌های مختلف پای کار آموزش و پرورش بیایند و به وظیفه خود در قبال سند تحول عمل کنند، شاهد خیلی از مشکلات نخواهیم بود.

صحرایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد و باید واقعیت را بگوید، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به آموزش‌وپرورش توجه کنیم. سال گذشته ۹۳۰ هزار شغل ایجاد شد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر آن، مرتبط با هنرستان‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه باید نمازخانه مدارس در متراژ متناسب ساخته شود، افزود: ‌آموزش‌وپرورش به‌دنبال این است که نمازخانه مدارس متناسب شود. در مدارس جدیدالاحداث و مدارس تخریبی و ... نمازخانه‌ها مناسب ساخته خواهد شد. همچنین آیین‌نامه جدید تامین فضا و تجهیزات سازمان نوسازی مدارس در شورای عالی در حال بازنگری است تا اتفاقات خوبی بیافتد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلم خود باید اهل نماز باشد، گفت: موضوع نماز جزو ارزیابی‌های ماست، خوشبختانه اثر هم داشته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح سه میم (ارتباط منزل، مدرسه و مسجد) تمام شده و به نتیجه رسیده‌ایم، تاکید کرد: مدارس باید اهتمام جدی در برگزاری نماز جماعت داشته باشند. البته ما کارهای زیادی به مدیران مدارس سپرده‌ایم در این امور مهم در کنار مدیران مدارس همه باید کمک کنند.

صحرایی در پایان ‌با قرائت بندی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر اینکه برای حل مشکلات باید به مدرسه بازگشت، به‌ جملاتی از سه شهید والامقام اشاره کرد و گفت: شهید طهرانی‌مقدم می فرماید: «فقط آدم‌های ضعیف هستند که به اندازه بودجه و امکانات‌شان کار می‌کنند»‌، شهید باقری می فرماید: «اگر آن‌طور که دیگران می‌جنگند ما هم بجنگیم به هیچ جایی ‌نمی‌رسیم، باید ما جور دیگری بجنگیم». شهید آوینی هم فرماید: «اگر کسانی که مأموریت ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، تحولی در تاریخ رخ نخواهد داد». مخاطب این فرمایشات ارزشمند شهدا، بیش از همه مدیران آموزش و پرورش هستند، زیرا ما منشا بسیاری از تحولات در کشور خواهیم بود. بنابراین باید معیارهای‌مان تغییر کند. نه در کلام بلکه در رفتار عملی باید آموزش‌وپرورش، اولویت اول همه شود. ما باید در مسایل فعال باشیم.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین