موفقیت‌ها برای ما، ناکامی‌ها برای دیگران!

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4021215065 ۱۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
موفقیت‌ها برای ما، ناکامی‌ها برای دیگران!

جواد ظریف است و حاشیه‌هایش؛ چه در مسند قدرت باشد یا بیرون از آن، مستعد قرارگرفتن در کانون توجهات به‌دلیل سخنانی است که ایراد می‌کند. وزیر پیشین خارجه اخیراً اظهاراتی را مطرح کرده که بوی مسئولیت‌ناپذیری از آن استشمام می‌شود و این برای فردی که یک دیپلمات کارکشته محسوب شده و باید تعهد بیشتری نسبت به سخنان خود داشته باشد، غیرقابل قبول است.

جواد ظریف طی گفت‌وگویی درباره نقش مجلس جدید در سیاست‌ خارجی با ایراد توصیه‌هایی عنوان کرده: «توصیه من به مجلس دوازدهم این است که دست دولت را برای مذاکرات باز بگذارد. البته مسئولیت سیاست خارجی مستقیماً با رهبری است و دولت هم مجری است. مجلس مستقلاً نمی‌تواند در حوزه سیاست‌ خارجی به جزئیات ورود کند و اگر این اقدام را انجام دهد، برای صلاح کشور، مجلس و حیثیت آن مطلوب نیست. در حال حاضر هم که ما در قدرت نیستیم و دولت فعلی مورد قبول است. من توصیه‌ام این است که مجلس دست دولت را نبندد.»

اظهاراتی که ظریف مطرح کرده معنایی جز مسئولیت ناپذیری و شریک‌جرم تراشیدن برای خود ندارد. او به‌طور غیرمستقیم می‌گوید هر آنچه که در حوزه سیاست‌ خارجی می‌گذرد مربوط به رهبری است و دولت‌ها جز اجرای راهبردهای رهبری نقش دیگری ندارند؛ سخنانی که تقلیل جایگاه دولت‌های مختلف محسوب شده و کارکردی جز سلب مسئولیت از نهاد دولت ندارد. اگر جواد ظریف به این اظهارات خود باور دارد ضرورت دارد پاسخگوی این سوال باشد که اگر رهبری تا این حد در حوزه سیاست خارجی از قدرت برخوردار بوده و دولت‌ها نقشی جز مجری‌گری ندارند، برجام را هم محصول راهبردهای رهبری می‌داند یا نه؟ نقش رهبری در تصویب برجامی که زمانی سند افتخار ظریف و دولت اعتدال محسوب می‌شد تا چه اندازه است؟ آیا هنگامی که برجام هنوز به کما نرفته و در حال اجراشدن بود، وزیر خارجه پیشین شراکت دیگران در این سند راهبردی را می‌پذیرفت؟ چرا هنگامه انتخابات سال ۹۶، برجام محصول سیاست دولت اعتدال تلقی و به ابزاری برای رای‌آوری و ساختن مزیتی نسبت به دیگر رقبا تبدیل شد و پس از چند سال و به بن‌بست رسیدن برجام، بار مسئولیت به‌روی دوش دیگران افتاد؟

این اظهارات وزیر خارجه پیشین، چیزی جز مسئولیت‌ناپذیری و مقصر قلمدادکردن دیگران را به ذهن متبادر نمی‌کند که اگر غیر از این بود، زمانی که برجام به‌ثمر نشست و حدفاصل سال‌های ۹۴ تا ۹۶ اجرا می‌شد جواد ظریف و دولت‌مردان وقت، سند شش‌دانگ آن را به نام خود نمی‌زدند تا پس از ناکامی، دیگر نهادها و افراد را متولی اصلی جلوه دهند.

باید پذیرفت که سیاست‌خارجی در دولت‌های مختلف جهت‌گیری‌های متفاوتی را داشته و نمی‌توان راهبردهای دولت‌های خاتمی و روحانی را با احمدی‌نژاد و رئیسی یکسان قلمداد کرد. هر دولتی بنا بر گفتمان و ایده خود، مشی خود در سیاست‌خارجی را دنبال کرده که البته این مسیر با سیاست‌های کلی نظام هماهنگ بوده اما این مسئله هیچ‌گاه به‌معنای همه‌کاره بودن رهبری در این حوزه و مجری‌گری صرف دولت‌ تلقی نمی‌شود.

ای‌کاش آقای ظریف مسئولانه‌تر سخن گویند چون زیبنده‌ نیست که زمان موفقیت‌ها در صحنه حاضر بوده و مسئولیت‌ها را پذیرفت اما موعد ناکامی شانه خالی کرد.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۰۷۸۶۵۱۴:۲۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
البته که ما مردم ، در شما مسؤلین ، چیزی به نام ما و آنها نمی‌بینیم . شما برای ما سر و ته یک کرباس و قوم و خویش و شریک و رفیق هستید و اقدامات تان فقط و فقط برای منافع خودتان است . چه ظریف باشی چه امیر عبداللهیان !!
ناشناس۳۴۰۸۰۰۹۱۶:۰۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
حالا که ظریف رفته ،نزدیک سه سال شده شما که 20درصد مشکلات را به تحریم و 80درصد دیگر را به بی عرضگی دولت قبل نسبت میدادید چکار کردید میدانید سکه36میلیون شده .
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۰۸۰۷۴۱۷:۰۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
و این جاست که باید همه با صدای بلند بگوییم: «خدا در جای حق نشسته است» متاسفانه دانسته یا ندانسته، از روی غرض یا بی غرض و یا با هر قصد و نیتی که بود کاملا غیرمنصفانه درباره کارکرد دولت قبل قضاوت شده است و شاید گذراندن این روزها با این اوصاف مخالفان دولت دوازدهم را متوجه یک حقایقی بکند که اگر چنین باشد با همه شدائد و سختی هایی که این روزها و ماهها بر ملت دارد تحمیل می شود اما علی ایحال باز ارزشش را دارد تا در نگرش ها و دیدگاه ها بازنگری هایی صورت بپذیرد و بعدها یاد بگیریم تا آنگونه غیرمنصفانه قضاوت کردن ها دیگر تکرار نگردد. والله اعلم
ناشناس۳۴۰۸۴۷۳۲۱:۴۹:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بعد از خروج امریکا از برجام صادرات نفت صفر شد و دولت دوازدهم 4 سال مملکت را با چاپ پول بدون پشتوانه و خلق نقدینگی به اصطلاح اداره کرد که نتیجه اون تورم افسار گسیخته در 6 سال گذشته شد.
ناشناس۳۴۰۸۴۸۵۲۱:۵۹:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
جاسوسان هسته ای برجام خسارت محض تورم 70 درصدی من هم صبح جمعه فهمیدم 800 کشته کرونا روزانه قطعی های مکرر برق دلار جهانگیری پرونده حسین فریدون نرخ نجومی مسکن و خودرو کارخانه های تعطیل شده بی توجهی به کشورهای همسایه بدهی چند صد هزار میلیارد تومانی مردم همه چیز را به بورس بسپارند ! افزایش بیش از دو برابری تحریم ها و افزایش 10 برابری قیمت دلار خلاصه دولت روحانی بود.
ناشناس۳۴۰۸۶۲۵۲۳:۲۹:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خلاصه دولت روحانی تنبلی داخلی و التماس خارجی بود.
ناشناس۳۴۰۸۷۳۸۰۱:۱۱:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چرا صورت مسئله رو پاک کردی بنده خدا .. امکان ندارد هیچ اقدامی در زمان خودش در جامعه عواقبی داشته باشد بلکه معمولا لاقل ۴ سال طول خواهد کشید تا دیده شود .. مثلا رکود ابتدای دوره روحانی ناشی از تحریم بعد از ۸۸ و رها کردن دولت توسط احمدی نژاد بود و افزایش سرسام آور قیمت ها در برابر ادامه تحریم‌ها و انتظارات تورمی مردم در دوره رکود و هزینه کرد آقای روحانی بود ک نهایتا هم همین مسکوت کردن کارهای زیربنایی کشور اکنون دارد مشاهده می‌شود.. اقدامات دولت حاضر هم از چند وقت آینده شروع خواهد و می‌توان آنرا نقد کرد ..
ناشناس۳۴۰۸۰۷۷۱۷:۰۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
از قبلی بدتر نکردن
ناشناس۳۴۰۸۰۷۸۱۷:۰۳:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
روحانی اوائل سال 92 میگفت فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریم است !
فرناز۳۴۰۹۰۵۳۰۹:۳۹:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
مطمئن هستید چنین جمله ای منسوب به روحانی است؟
ناشناس۳۴۰۸۰۸۱۱۷:۰۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
قدرت خرید را از قبلی بدتر نکردن البته به جز ارز 4200 که باعث آن همان دولت سابق هست
ناشناس۳۴۰۸۰۹۱۱۷:۱۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بله روحانی و ظریف رفتن اما خزانه بدهکار و صندوق توسعه خالی با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 500 هزار میلیارد تومان سود اوراق سر رسید شده دولت قبل همچنان باقی است.
مهدی۳۴۰۹۰۲۳۰۹:۱۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
بنده مدافع این روحانی و دولتش نیستم اما خیلی ساده با این دولت مقایسه‌اش می‌کنم! کشور شما تحریم است. تحریم به دلایل ناشناخته! حتی خودتان هم نمی‌دانید که دارید هزینه چه چیزی را پرداخت می‌کنید. درآمدی ندارید و باید هزینه کنید. یک بدشناسی بزرگ هم داشت این دولت روحانی و آن همزمانی با دولت ترامپ بود که تحریم‌هایش هزینه‌های بسیار زیادتری را به ایران تحمیل کرد. حال اگر همین دولت فعلی را در مقابل ترامپ میداشتیم الان کشور چه وضعی داشت.
ناشناس۳۴۰۹۴۲۲۱۳:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اگر ترامپ دوباره رئیس جمهور بشود هیچ غلطی نمی تواند بکند زیرا دیگر برجامی وجود ندارد که از اون خارج شود.
ناشناس۳۴۰۸۱۰۴۱۷:۲۵:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مشکلات کنونی کشور نتیجه 8 سال فرصت سوزی ظریف و روحانی با برجام است اگر فقط کریدور شمال - جنوب را راه انداخته بودن سالیانه 100 میلیارد دلار درامد ارزی برای کشور داشت.
نامی۳۴۰۸۳۷۵۲۰:۴۴:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خاتمی، هاشمی و شاه رو فراموش کردید. مسکلات کنونی نتیجه عملکرد اینها هم هست.
ناشناس۳۴۰۸۵۹۷۲۳:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
قطع نامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه هاشمی و خاتمی در سال 88 بود.
مهدی۳۴۰۹۰۲۸۰۹:۲۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
ماهی را هروقت از آب بگیری تازست، الان دولت سه سال است عهده دار است چرا قدمی بر نمی دارد؟
ناشناس۳۴۰۸۱۰۵۱۷:۲۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظریف و اساساً بانیان ویرانی موجود نباید حرف بزنن
ناشناس۳۴۰۸۱۱۰۱۷:۳۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مسئولان غربگرا همیشه از مردم طلبکارند وقتی دولت و مجلس دست شون بود طلبکار بودن حالا هم که قدرت ندارند طلبکار هستن و هیچ وقت پاسخگو نیستن.
مهدی۳۴۰۹۰۳۱۰۹:۲۱:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
غربگدا یا شرقگدا طرف حساب شما مردم هستند
ناشناس۳۴۰۸۱۹۰۱۸:۳۹:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظریف ر برای ادای توضیحات احضار کنید
ناشناس۳۴۰۸۲۹۵۱۹:۵۲:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
فعلا خزانه خالی آقای روحانی و بدهی های انبوه او دارد جبران می شود اما دولت رئیسی هم بی ایراد نیست. یکی از ایرادات بزرگ دولت ها عدم نظارت دقیق و مستمر و عدم برخورد بازدارنده است. گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، رشوه، تخلف از قانون، زیر میزی زیاد است. باید مانند اتوبوس های بین شهری هر دکتر، هر کارمند، هر مغازه و ... یک کد مخصوص به خود و یک شماره پیامک برای گزارش دهی داشته باشد وقتی گزارشات کسی زیاد شد بازرسی وارد عمل خواهد شد.
ناشناس۳۴۰۸۳۷۲۲۰:۴۳:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کل برجام کاوری بود از طرف سازمانهای امنیتی غرب برتن یک جهان سومی تا چهره شود برای انقلاب رنگی حالا آن کاور در آفتاب زمان رنگ باخته این کاور پوش هنوز در توهم بسر میبرد نمونه آفتاب زدگی نوبخت وصدای ملت
ناشناس۳۴۰۹۱۲۳۱۰:۲۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
متن برجام را گروه بحران بین الملل نوشتند که اکثرا هم صهیونیستی هستند
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۰۸۰۳۲۱۶:۲۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
جناب مشفق شما به عنوان نویسنده این مطلب چرا فقط به این قسمت از سخنان جناب دکتر ظریف گیر داده اید؟! سخنان ایشان کلی تر از چیزی است که فقط قسمتی از آن را بگیرید و روی آن مانور بدهید. وقتی توصیه ایشان به مجلس دوازدهم که دست دولت را برای مذاکرات باز بگذارند و یا دست دولت را نبندند چرا این قسمت سخنان ایشان را اعتنایی نمی کنید؟! و درباره صحت و سقم آن حتی یک سطر نمی نویسید؟! اتفاقا اگر دقت و توجه و تاملی باید باشد روی این قسمت از سخنان جناب وزیر امور خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران در رابطه با نوع تعامل مجلس جدید با دولت درباره برجام و مذاکرات آن بیشتر باید باشد و نه اینکه خواسته یا ناخواسته شما هم بخواهید از رهبری هزینه کنید و مقابل یک دیپلمات کاربلد و شاخص در پی تسویه حساب های بعضا گروهی و جناحی و غیره و ذالک باشید. البته بحث درباره سیاست خارجی و ابعاد مختلف آن در حد و اندازه های همین چند سطر مطلب یا مقاله شما در الف قابل شرح مبسوط نیست وگرنه می توان مفصل راجع به آن به بحث و گفت و گو نشست و چنانچه نشستی با جناب دکتر ظریف ‌در سایت الف فراهم کنید قدر مسلم خود جناب ایشان مستند و مستدل پاسخگوی موضعگیری های شما و اهالی محترم الف و دیگران خواهند بود. «موفق باشید»
ناشناس۳۴۰۸۰۷۶۱۷:۰۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دست دولت باز هست
ناشناس۳۴۰۸۰۸۳۱۷:۰۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
وقتی ظریف می گوید مجلس دست دولت را در مذاکرات باز بگزارد یعنی در دولت قبل مجلس دست دولت را بسته بود و این یعنی انداختن تقصیرات گردن دیگران
ناشناس۳۴۰۸۰۸۸۱۷:۰۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دست دولتها برای مذاکرات باز است مجلس یازدهم با طرح غنی سازی 60 درصدی دست دولت ها را برای چانه زنی در مذاکرات پُر کرد با دست خالی نمی شد از دشمن امتیاز گرفت.
ناشناس۳۴۰۸۴۱۷۲۱:۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
چقدر هم امتیاز گرفتیم!!!
ناشناس۳۴۰۸۵۹۰۲۳:۱۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
زیاده خواهی طرف مقابل در مباحث موشکی و نظامی و منطقه ای مانع اصلی احیای برجام است.
ناشناس۳۴۰۸۰۹۶۱۷:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
روحانی و ظریف 10 سال عمر و زندگی و وقت و پول میلیون ها ایرانی را با سراب برجام نابود کردند ایا بس نبود ؟!
مهدی۳۴۰۹۰۳۵۰۹:۲۳:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
الان دارید زندگی مارا میسازید؟
ناشناس۳۴۰۸۱۴۶۱۸:۰۴:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اولا دارد از رهبری هزینه می کند دوم هم رهبری سیاست کلی نظام را تعیین می کند و رابطه با آمریکا و میدان رهبری مشخص می کند که خیلی از آن هم از شورای امنیت ملی تعیین تکلیف می شود و رهبری تایید یا رد می کند و برجام و رابطه با کشورها هم جز سیاست کلی نظام نیست و دست دولت ها هست و مجلس هم می تواند قانون گذاری کند چهارم هم اینکه مجلس دست دولت در چی بسته؟!! اینکه توازن ایجاد شود بستن دست دولت نیست و مجلس هم نمی تواند مانع مذاکرات در هرنوع موردی شود و برای دولت محدودیت ایجاد کند و فقط قانون می‌گذارد که قبول دارد یا نه
ناشناس۳۴۰۸۳۳۸۲۰:۲۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
به دلایل زیر برجام خواست و اراده نظام بود : 1.اجازه به دولت روحانی بابت مذاکره 2.تصویب 20دقیقه ای در مجلس اصولگرا به ریاست لاریجانی 3.تصویب فوری در شواری نگهبان 4.تصویب در مجمع تشخیص مصلحت نظام 5.تصویب در شورایعالی امنیت ملی .منتها انچه که اتفاق افتاد ترامپ در امریکا به قدرت رسید و و برجام را برخلاف منافع ملی تشخیص داد و انرا تهدیدی علیه امریکا خواند و از ان خارج شد. نکته دیگر انکه اگر برجام خسارت محض بوده و هست چرا هنوز دولت انقلابی دنبال احیای ان است ؟
ناشناس۳۴۰۸۴۳۸۲۱:۲۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مجلس یازدهم هیچ کمکی به حل برجام نکرده است و آنچه دکتر ظریف نیز بر آن صحه می گذارد بستن دست دولتمردان برای حل و فصل اختلافات مان با طرف های برجام است. خود مجلسیان هم این را می دانند اما حاضر به پذیرش تبعات مصوبه شان نیستند.
ناشناس۳۴۰۸۶۰۱۲۳:۱۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظریف باید پاسخگو باشد چرا هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی و نظامی و تسلیحاتی با برجام لغو نشدند ؟!
ناشناس۳۴۰۸۶۸۷۰۰:۲۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
این که یکسال توازن ایجاد نمی کرد مصداق چی هست؟ این که گفته شد تضمین گرفته شود تا دوباره دبه نشود مصداق چی هست؟و....
ناشناس۳۴۰۸۲۷۱۱۹:۳۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
حرف حساب جواب ندارد ، مسئله درست و عامه پسند فرمودید
ناشناس۳۴۰۸۰۵۱۱۶:۴۱:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
منصف باشیم وزیران خارجه و حتی ریس جمهور تموم سیاست خارجی رو تعیین نمی کنن
ناشناس۳۴۰۸۰۹۰۱۷:۱۲:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خود برخی مسئولان هم این مسئله را تایید کرده اند.
ناشناس۳۴۰۸۲۷۳۱۹:۳۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اصلاح طلبی و ظریف و روحانی و......کسی قبولشان نداره...
ناشناس۳۴۰۸۳۲۱۲۰:۱۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سلام ودرود براقای ظریف چرچیل زمانه ما ایرانیان تورادوست داریم با اون خنده های قشنگت توافتخاره ملی هستی یزدان پاک نگهدارت باد بدرود
ناشناس۳۴۰۸۴۳۷۲۱:۲۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظریف با عبدالهیان زمین تا آسمون فرق داره. باش تا ببینی
ناشناس۳۴۰۹۷۰۰۱۵:۱۵:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
رهبری خودش هم گفت که مسئول سیاست خارجی تنها دولت نیست.
ناشناس۳۴۰۷۸۶۹۱۴:۲۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آقای ظریف ، استاد فرار به جلو
ناشناس۳۴۰۸۰۹۵۱۷:۱۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
متاسفانه ظریف هیچکدام از خطوط قرمز و شروط 9 گانه رهبری در برجامو لحاظ نکرد همین موضوع دلیل اصلی شکست برجام بود.
ناشناس۳۴۰۸۰۹۷۱۷:۱۹:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سه سال از قانون مجلس برای رفع تحریم گذشته ،نتیجه این قانون دلار ۶۰تومانی تورم بیش از ۵۰درصدی.
ناشناس۳۴۰۸۵۰۴۲۲:۰۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مصوبه مجلس از روند امتیاز مفت دادن و هیچ نگرفتن در دولت قبل جلوگیری کرد.
ناشناس۳۴۰۷۸۷۰۱۴:۲۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
رفیق روحانیه دیگه
ناشناس۳۴۰۷۹۸۳۱۵:۴۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بیچاره گی برجامیون بجایی رسیده که شکست برجامو به گردن دیگران می اندازند و فرار به جلو می کنند !
ناشناس۳۴۰۸۲۴۷۱۹:۲۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
فرض کنیم برجام‌ موفق می شد آیا همین شما حاضر بودید آن را دستاورد و تدبیر دولت روحانی و تیم مذاکره کننده اش بدانید ؟!!
ناشناس۳۴۰۸۴۶۵۲۱:۳۹:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۴۰۷۸۸۰۱۴:۳۴:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظریف کاملا درست می گوید
ناشناس۳۴۰۷۹۵۲۱۵:۲۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کلا هرکس غربگرا باشد درست می گوید!
ناشنای۳۴۰۸۲۶۱۱۹:۳۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
نخیر .هرکس طرفدار روسیه وچین باشد راست میگوید
ناشناس۳۴۰۸۶۹۱۰۰:۳۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
غرب دست از دشمنی با ایران بردارند تا مانند این دو کشور شوند!!
ناشناس۳۴۰۷۹۷۲۱۵:۳۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظریف باید بداند مذاکره و برجام مهم نیست مردم مهم تر هستن.
ناشناس۳۴۰۷۹۸۸۱۵:۴۸:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشد نه مدعی !
ناشناس۳۴۰۸۳۴۷۲۰:۲۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مگه رییسی پاسخگو دلار ۶۰ تومنی و سکه ۳۶ میلیونی هست؟
ناشناس۳۴۰۸۶۰۳۲۳:۱۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
هر موقع روحانی و ظریف پاسخگو شدن رئیسی هم پاسخ خواهد داد.
ناشناس۳۴۰۸۶۳۴۲۳:۳۳:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دولت رئیسی بعد از 30 ماه 500 هزار میلیارد تومان بدهی دولت روحانی را پرداخته این معادل 33 درصد بدهی دولت قبل هست ببینید چه بلایی بر سر ایران اورده اند و امروز هم طلبکارند !
ناشناس۳۴۰۸۶۹۰۰۰:۳۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
نرخ اصلی خودش هست برای چی جواب بده؟ دلار 7 هزار تومانی که ارزش نداشت که شد 14 هزار تومان در سال 97 و قدرت خرید را تا 100 درصد از بین رفت باید پاسخگو باشند
ناشناس۳۴۰۸۱۰۶۱۷:۲۶:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
همینوبلده‌بگه اصلانمیدونه‌چی‌گفته
ناشناس۳۴۰۷۸۸۵۱۴:۳۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اگر رهبر همه کاره است چرا از خط قرمزهایی که گفتند عبور شد؟ رهبر فرمودند من خوشبین نیستم ولی می خواهند مذاکره کنند، بروند مذاکره کنند. این ها یعنی خیلی از تصمیمات با دولت هاست.
ناشناس۳۴۰۷۹۲۱۱۵:۰۲:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دوست عزیز آیا شما تاکنون در صدا و سیما و دیگر رسانه های کشور یه نقد جدی در مورد سیاست خارجی (به ویژه مساله فلسطین) مشاهده کرده اید؟ راستی سرانجام پرونده حمله کنندگان به سفارت عربستان چه شد؟
ناشناس۳۴۰۷۹۷۶۱۵:۳۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
حمله به سفارت عربستان خیلی مهم نبود دوستان و همفکران ظریف از جمله عباس عبدی و سعید حجاریان و اصغرزاده و معصومه ابتکار وقتی از دیوار سفارت امریکا بالا رفتند.
ناشناس۳۴۰۸۲۷۶۱۹:۴۰:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
حمله به تمام سفارتخانه ها محکوم است چون حمله به خاک آن کشور تلقی می شود
ناشناس۳۴۰۸۳۶۹۲۰:۴۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کار خوب را باید از دیگران تقلید کرد و نه آنچه هزینه سنگینی را بر پیکره کشور و ملت وارد ساخت. شما کجای کارید؟! ضمنا بعد از سالها کاهش سطح روابط سیاسی میان ایران و عربستان با وساطت چین این دو کشور بزرگ جهان اسلام روابط شان را از سر گرفته اند. می خواستید حمله به سفارت عربستان را کم اهمیت تصور کنید.
ناشناس۳۴۰۸۰۰۸۱۶:۰۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سفارت چه ربطی به این چیزها دارد؟
ناشناس۳۴۰۷۹۵۱۱۵:۲۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
برای برخی ساده لوحان می‌گویند وگرنه دولت وقت سرکار نمی امد برجامی شکل نمی گرفت
ناشناس۳۴۰۸۲۵۰۱۹:۲۶:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مگر می شود رهبری از چیزی خوشبین نباشند یا با آن موافق نباشند و آن چیز موفق شود ؟!
ناشناس۳۴۰۸۶۹۶۰۰:۳۳:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
بله که می شود چون مقام اجرایی دولت ها هستند
ناشناس۳۴۰۷۸۹۰۱۴:۴۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ای کاش همه مسئولان حاکم مسئولانه تر رفتار کنند و مردم را ساده و صبور فرض نکنند
ناشناس۳۴۰۷۸۹۵۱۴:۴۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظاهرا هر بار منتظر هستید آقای ظریف مطلبی بگوید وبرای ایشان حاشیه درست کنید
ناشناس۳۴۰۷۹۵۳۱۵:۲۴:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اینکه خودش برای ایجاد حاشیه حرف می‌زند
ناشناس۳۴۰۷۹۹۷۱۵:۵۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آقای ظریف حرفاش حاشیه دار هست و نیازمند جواب
ناشناس۳۴۰۷۹۰۶۱۴:۵۵:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
وقتی خاطی محاکمه یا حتی مؤاخذه و مجازات نمیشه هوای طلبکاری در سرش ایجاد میشه
ناشناس۳۴۰۷۹۱۰۱۴:۵۷:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظریف دیپلماتی توانا و دانا بوده و هست
ناشناس۳۴۰۷۹۷۷۱۵:۳۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
روحانی و ظریف ضعیف و ناتوان بودند نتیجه 8 سال دیپلماسی التماسی اینها افزایش بیش از دو برابری تحریم ها و افزایش 10 برابری نرخ ارز و سکه و مسکن و خودرو شد.
ناشناس۳۴۰۷۹۸۲۱۵:۴۵:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
این حرفا حرفای یه دیپلمات دانا ومتعهد نیست.
ناشناس۳۴۰۷۹۱۳۱۴:۵۸:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
البته انصافاً ظریف مقصر نیست کسیکه منافع یه مملکتو ویران میکنه چرا قوه قضائیه او را محاکمه نمی کند!
ناشناس۳۴۰۷۹۲۹۱۵:۰۸:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سخنانش کاملا منطبق بر واقعیت است. افتخار برجام به این بود که دولت روحانی توانست خواست نظام را به اجرا در بیاورد.
ناشناس۳۴۰۷۹۸۰۱۵:۴۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
به قول جناب عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۳۴۰۷۹۳۳۱۵:۱۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اصلا شما انتهای خوبی و معرفت هستید، خوب رسیدید به اون چیزی که می خواستید، حالا ول کنید ما را و هی تنش بی خود به مردم وارد نکنید!!!
ناشناس۳۴۰۷۹۵۴۱۵:۲۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بارها گفتیم این جریان آشوب و تحریم نباید راس بیایند همین هست و وقتی هم گند می زنند می‌گویند هیچ کاره ایم
ناشناس۳۴۰۸۲۳۴۱۹:۱۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بارها گفتید! شما ؟ معرفی نکردید
ناشناس۳۴۰۹۱۹۸۱۱:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
غیر غرب پرست!
ناشناس۳۴۰۷۹۵۶۱۵:۲۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
برجام سند خیانت هست که واگذاری منافع ملی بود و ننگ آیندگان برای ما باقی خواهد گذاشت
ترامپو۳۴۰۸۵۶۳۲۲:۴۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
موافقم. بخاطر این که فرجام یک فاجعه بود توسط ترامپ پاره شد.
مهدی جوادی فر۳۴۰۷۹۶۸۱۵:۳۳:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
یعنی کسی فراموش کرده که برجام ظرف ۲۰ دقیقه تصویب شد در مجلس ؟ به خاطر گروه‌های سیاسی که نبود ، چون باید تصویب میشد ، شد .
ناشناس۳۴۰۸۳۱۷۲۰:۰۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بعد از مجلس کجا تصویب شد که خلاف شرع و قانون اساسی نباشه ؟
کارمند ساده۳۴۰۷۹۷۳۱۵:۳۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
لطفا به این سوال ها جواب دهید آقای ظریف : 1- کجای قانون اساسی نوشته سیاست خارجی به عهدی رهبری است 2- گیرم صحیح می گوید همه جا مسائل خواسته شده رهبری در این مورد برجام گفته شده است پس چرا اجرا نکرده اید؟3-چرا برجام را فقط به زبان انگلیسی نوشتید و به زبان فارسی درج نشده است ؟ 4- چرا اگر اینطور است استعفا ندادید؟
ناشناس۳۴۰۷۹۸۹۱۵:۴۹:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظریف و روحانی تمام شدند ولی ولشون نمی کنید .
ناشناس۳۴۰۸۰۸۵۱۷:۰۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظریف و روحانی خودشون ولکن نیستن هر روز سخنرانی و حاشیه سازی می کنند.
ناشناس۳۴۰۷۹۹۴۱۵:۵۱:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
شمای زبان بلد که نتوانستی یا نخواستی معنی تعلیق را تشخیص بدهی،مسئولیتش به عهده رهبری است؟شرافت وصداقت گمشده بسیاری از سیاستمداران ما است لااقل آزاده باش !!!
ناشناس۳۴۰۸۰۰۴۱۶:۰۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
من از صحبتهای آقای ظریف این برداشت را نکردم. به نظر من جایی که دولت مسئولیت دارد باید اختیار هم داشته باشد وگرنه چطور پاسخگوی مسئولیتش باشد. حتی اگر در اجرای مسئولیتش نقص داشته باشد. مجلس نه فقط در مسائل خارجی که در مسائل داخلی نظیر بودجه هم گاهی افراطی وارد میشود اما مسئولیت تصمیمش را گردن دولت می اندازد. فرقی هم نمیکند کدام دولت باشد.
ناشناس۳۴۰۸۰۳۴۱۶:۲۵:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظریف گفته بود مردم خودشون انتخاب کردن اینجوری زندگی کنن و حمایت کنن!
ناشناس۳۴۰۸۰۴۹۱۶:۴۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مقامات پیش از روی کار آمدن دولت روحانی و در پایان دوره احمدی‌نژاد مذاکرات مستقیم با آمریکا در عمان شروع کرده بود. اینطور نبود که اگر می‌خواهند مذاکره کنند، بروند مذاکره کنند.
ناشناس۳۴۰۸۰۵۴۱۶:۴۴:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اینو که خود رهبری با تاکید بیان کردند که سیاست خارجی در وزارت خارجه تعیین نمی شه و در راس نظام تصمیم گیری می شه. بعد اون ماجرای دیپلماسی و میدان که مصاحبه ظریف لو رفته بود.
dayani۳۴۰۸۰۶۲۱۶:۵۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بهتر است درباره این موضوع به آرشیو سخنان رهبر توجه شود، کم نیستند مواردی که موید سخنان ظریف هستند. اگر نپذیریم که مجلس قبلی نقشی در برباد رفتن برجام داشت، چه کسی را مسئول می پندارید. بالاخره یکی باید مسئول باشد .
ناشناس۳۴۰۸۰۸۶۱۷:۰۸:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
چه تفاوتی بین این سخن آقای رییسی که ، من سرباز هستم با صحبت آقای ظریف هست ؟
ناشناس۳۴۰۸۱۱۱۱۷:۳۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بوالله مردم از این حرف ها عبور کردن. برای برخی مردم هیچ فرقی بین ظریف و امیر عبداللهیان نیست.
علیرضا۳۴۰۸۱۲۰۱۷:۴۱:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
این دیدگاه آقای ظریف قبل از اینکه یک دیدگاه باشد ،یک نظریه کارشناسی است ‌‌
رضا۳۴۰۸۱۹۹۱۸:۴۹:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دولت فعلی یاد گرفته کم کاری خود را گردن دولت قبلی بیاندازد بجای مقصر قرار دادن یکدیگر بهتر است راه حل را پیدا کرد و تورم را مهارکرد هر دولتی بهرحال کار مثبت ومنفی دارد کسیکه در حال حاضر قدرت دارد باید برای گرانی لحظه‌ ای چاره اندیشی نماید
فاطمی۳۴۰۸۲۰۹۱۸:۵۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
در سیاست ورزی انگلیسی تغییرات سریع و گردشها فوری اتفاق میفته اینها هر روز بنا به شرایط اون روز سیاست ورزی میکنن لیبرال و انگلیسی هیچ چهار چوب اخلاقی نداره
فاطمی۳۴۰۸۲۱۶۱۸:۵۸:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
وقتی حافظه تاریخی عامه مردم ضعیف باشه و با یک کار رسانه ای قوی میشه اذهان رو بهم ریخت با یک کت و شلوار شیک و قیافه اتو کشیده و ادبیات مسحور کننده میشه هر چیزی رو جای هر چیزی عرضه کرد
ایران۳۴۰۸۲۲۸۱۹:۰۸:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
چقدر این مطلب رو دیر فهمیدی جناب ظریف
ناشناس۳۴۰۸۲۳۰۱۹:۰۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دکتر ظریف جمله رهبری را تکرار کردند ایشان گفت سیاست خارجی در مراکز بالا دست گرفته میشود ووزارت خارجه مجری است.
ناشناس۳۴۰۸۴۶۷۲۱:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
چرا هر وقت غربگرایان در کشور به قدرت می رسند نظام در مورد تعلیق و تخریب هسته ای به تصمیم می رسد ؟!
ناشناس۳۴۰۸۷۰۵۰۰:۳۷:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
به کل اینها را نابود کردی با این جواب ساده ولی دندان شکن دمت گرم
ناشناس۳۴۰۸۲۴۱۱۹:۱۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
يك نفر لطف كنه پستي مقامي به اين بده خودشو كشت
ناشناس۳۴۰۸۲۵۸۱۹:۳۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دنبال بهانه میگردن صحبتای اقای ظریف را هر جور دوست دارند ترجمه میکنن خدا نگذر د از سر کسانی که باعث شدن زحمات دولت قبل هدر برود
ناشناس۳۴۰۸۲۶۹۱۹:۳۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ما‌نه‌سیاست‌داخلی‌‌داریم..نه‌سیاست‌خارجی‌.اگر‌داشتیم‌این‌کشور‌بااین‌همه‌سرمایه‌خدادادی‌که‌دار‌اینهمه‌بیچاره‌نداشت‌‌
ناشناس۳۴۰۸۲۷۵۱۹:۳۹:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بدبختی مملکت همینه که برخی مسولین به جای پاسخگویی طلب کار ونهایت بر آنداز میشن
محسن۳۴۰۸۲۸۶۱۹:۴۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ظریف. داره کد میده، کیه که بفهمه، واقعا فهمیدنش سخت نیست
فرزاد۳۴۰۸۲۸۸۱۹:۴۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
این بحث را باید به عمیق ترین وجه ممکن برداشت کرد
ناشناس۳۴۰۸۲۹۸۱۹:۵۴:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
این‌اقااگه‌طبیب‌بودچندسال‌پیش‌دردمردم‌طبابت‌نکردهیچ.دردبیشتری‌بجون‌مردم‌انداختند
غلامرضا۳۴۰۸۳۰۵۲۰:۰۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سلام اگر وزیر امور خارجه یک کشور به نیشخند زدن و خندیدن است غضنفر ما هم می‌توانست بهتر از ظریف تا بنا گوش نیش باز کند و هر هر بخندد
ناشناس۳۴۰۸۳۰۶۲۰:۰۱:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
برجام لکه ننگی است که توسط مذاکره کنندگان بر پیشانی این کشور زده شد ما در برجام هیچ چیز بدست نیاوردیم ولی مذاکره کنندگان صدتا صدتا سکه گرفتند غربی ها در برجام فهمیدند یک عده در ایران هستند که بوسیله آنان می توانند به حاکمیت فشار بیاورند و امتیاز بگیرند یک نفر از این یک عده همین نفوذی است که مسولیت کارهایش را به گردن نمی گیرد و به گردن حاکمیت و رهبری و ....می اندازد مسببان وضع موجود باید شناسایی بشوند و محاکمه شوند زمان قاجاریه وحشی که نیست که نصف ایران جدا می شود و باز این ایل وحشی به حیات ننگین خود ادامه می دهند ایشون (ظریف)به عنوان شخص اول مذاکره کننده باید پاسخگو باشند به چه علت توافقی که نخوانده امضا کرده البته تعجبی نداره چون همین فرد گفته بود هر توافقی خوب است بنابراین نادانی مثل این فرد هر توافقی رو نخوانده امضا می کند و هیچ مسئولیتی را به گردن نمی گیرد از قوانین آمریکای جنایت کار و نسل کش هم اطلاعی ندارد مثل اونوقت که فوائد ایزدی گفته بود اگر در سنا این توافق تصویب نشود رئیس جمهور بعدی می توانند از آن خارج بشود و این فرد گفته بود نه اینطور نیست این توافق بین المللی است از نظر من ظریف یک فرد نادان و بوسیله آمریکایی ها نفوذ کرد در وزارت خارجه بدون اینکه خودش بفهمد به نفع آمریکایی ها بازی کرد و گل به خودی زد در زمان هجوم گروه های وحشی تکفیری این فرد اجازه نمی داد وزارت امور خارجه موضع گیری کند یک نفر هم که در همان‌ اوئل حمله گروه های تکفیری یک مقدار تحرک داشت (امیر عبداللهیان) از سمتش کنار گذاشت یعنی امیر عبداللهیان که معاون خاورمیانه ای وزارت امور خارجه بود را کنار گذاشت از این بپرسید چرا این کار را کرد چرا زمانی حاج قاسم و مدافعان داشتند با این شرورها می جنگیدند وزارت امورخارجه هیچ موضع گیری نمی کرد البته برای من روشن شده ولی مردم نمی دانند این ها گوش به فرمان آمریکایی ها بودند و به نفع آن ها بازی می کردند
ناشناس۳۴۰۸۶۲۳۲۳:۲۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
درود بر شما .
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۰۸۹۸۹۰۸:۴۹:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
متاسفم. اگر مدارکی دارید تاکنون چرا رو نکردید؟! و اگر هم مدرکی ندارید اینگونه ایراد اتهام و انگ زنی ها شایسته درج در سایت وزین الف نیست. آنچه الان دخل این ملت را آورده است نتیجه همین طرز تفکر ها و اتهام زنی های عجیب و غریب اوضاع بس تأسف آور اقتصادی و سیاسی امروز ما است که فکر هم می کنند با بد و بیراه گفتن به برجام می توانند صورت مسأله را به نفع خودشان تغییر دهند. امیدوارم این آخرین مورد چنین بدگمانی ها در حق یکی از خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی ایران در الف باشد. والسلام
ناشناس۳۴۰۸۳۱۴۲۰:۰۶:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
فعلا‌با‌فرافکنی‌کارتان‌راه‌افتاده‌.توصیه‌میکنم‌دست‌برداربد‌که‌این‌راه‌ره‌به‌ناکجا‌اباد‌است.
محمد طبیب چی۳۴۰۸۳۱۵۲۰:۰۷:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سلام . حق با آقای مشفق است .استدلال ایشان در مورد مشی دولت ها درست و منطقی است چنانکه همگان دیدیم .
A.A۳۴۰۸۳۲۰۲۰:۱۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آقای ظریف فقط انگلیسی حرف زدنش خوبه چون تمام عمرشو فقط پسر درس خونی بوده از سیاست چیزی بلد نیست چون زیاد در اجتماع تلاش نکرده فقط تو خونه نشسته درس خونده تا آدم موفقی بشه
ناشناس۳۴۰۸۳۲۶۲۰:۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
درمورد ظریف اشتباه میکنیداومرد صادقی است
کارشناس۳۴۰۸۳۳۰۲۰:۱۸:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آقای ظریف سیاست مدارکارکشته وقابل احترام درجامعه بین المللی است.وکلیه نقطه نظراتش مورد قبول است.برایشان احترام میگذارم ودرود میفرستم
روضاتی۳۴۰۸۳۳۷۲۰:۲۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آقای ظریف خطاب به مجلس آینده پیشنهاد میدهند دست دولت را راجع بمذاکرات باز بگذارید ودولت را درتنکنا قرارندهید وبگذاریددولت به وظیفه اش عمل کند . چون دولت مورد تائید است بگذارید قوه مجریه دستش بازباشد وشما وظیفه تان نظارت است همکاری کنید تا انشاالله مملکت سر وسامان بگیرد . صحبت آقای ظریف خیر خواهانه میباشد مجلس محترم با دولت همکاری نماید من الله توفیق وعلیه التکلان .
ناشناس۳۴۰۸۳۴۸۲۰:۲۹:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
روحاني با برجام ٤سال قيمت دلار رو ثابت نگه داشت وتورم رو تك رقمي كرد.پژو. و رنو در ساوه و كاشان داشتن كارخونه خودرو ميزدن!تا اينكه ترامپ اومد و از اونطرف در داخل بعضيها گرا دادن تا ترامپ از برجام اومد بيرون ودلار از٣٥٠٠به ٢٥هزارتومن رسيد.ريسي وقاليباف واصولگرا كه ادعا ميكردن تحريمها ٢٠٪؜اثر داره در عرض ٢.٥سال دلار رو از٢٥ به ٦٢يعني ٢.٥برابر وقيمت گوشت ومرغ و ماكاروني و دارو رو بين ٥-١٠برابر گرون كردن ومردم فقيرتر شدن
ناشناس۳۴۰۸۶۱۶۲۳:۲۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
برجام اقتصاد ایران را قفل کرد زیرا در سالهای 92 تا 96 بیش از 5 هزار کارخانه تعطیل شدند و نرخ بیکاری افزایش یافت قیمت دلار در دولت قبل 10 برابر شد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
ناشناس۳۴۰۸۳۴۹۲۰:۳۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اقای ظریف فهمیده ترین وزیر این دوران است او چیزی جز رفاه و اسایش مردم نمیخواهد خدا یار ونگهدارت باشه مرد اول
اسکندری۳۴۰۸۳۸۰۲۰:۴۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
با برجامی که امضا شد خزانه خالی و فروش نفت تقریباً صفر تخریب و تعطیلی صنایع استراتژیک هسته‌ای و فضایی جهت کسب رضایت کدخدا تعطیلی و تاراج کارخانجات دولتی توسط مدیران فاسد سرقت اسناد مهم هسته‌ای و دستگیری جاسوس رده بالا از مسئولان اصلاح‌طلب ترور و اخراج دانشمندان هسته‌ای رکود اقتصادی شدید و تورم ۱۰۰۰ درصدی طی ۸ سال عدم واردات واکسن وکشتار روزانه نزدیک به هفتصد هموطن بخاطر منافع حزبی و فشار به نظام و... آقای ظریف لطفاً...شو
ناشناس۳۴۰۸۸۵۶۰۶:۴۵:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دست از این حرفهای کلیشه ای بردارید.
ناشناس۳۴۰۸۵۰۸۲۲:۰۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
همینکه برای هر عبارت و جمله گفتاری آقای دکتر ظریف اینقدر حساسیت وتفسیر وجود دارد همگی بیانگر این نکته است که محمدجواد ظریف شخصیت همیشه زنده ساحت سیاست ایران است.
ناشناس۳۴۰۸۵۸۳۲۳:۰۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
وجود افراد مشکوک و ساده لوحی مثل ظریف آفت سیاست یک کشور است. دولت روحانی و ظریف دارای بیشترین اختیارات در دولت های بعد انقلاب بودند.
حسین۳۴۰۸۷۷۹۰۲:۲۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کجای حرف اون بنده خدا این چیزی که شما برداشت کردی معنی میداد؟
معلم۳۴۰۸۷۸۶۰۳:۰۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دعوای جناحی نه کارشناسی.
ناشناس۳۴۰۸۸۵۵۰۶:۴۵:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
حرفهای ظریف کاملا صادقانه گفته شده و ایشان راهکار قابل قبولی پیشنهاد داده اند.
ناشناس۳۴۰۸۹۰۲۰۷:۵۴:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
مگر مجلس انقلابی مصوبه اقدام راهبردی را برای بازگشت طرف غربی تصویب نکرد؟ همان موقع هم اعلام شد این اشتباه بزرگی است و غنی سازی بالا کار ما را پیچیده تر می کند !!!!
ناشناس۳۴۰۸۹۰۳۰۷:۵۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
حرف بدی نزده که چنین برآشفتید. کاملا درست میگوید.الان که دولت و مجلس یکدست هستند چه گلی به سر مردم زده اند؟
ناشناس۳۴۰۹۱۱۱۱۰:۱۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
عده ای تا چندی پیش می گفتند فقط 20 درصد مشکلات اقتصادی بخاطر تحریم است حالا سکه ظرف 4 ماه از 26 میلیون به 35 میلیون رسیده و سایر اجناس نیز همین طور. پس چرا قادر به حل مشکلات اقتصادی نیستند؟ واقعیت را باید پذیرفت.
ناشناس۳۴۰۹۷۷۵۱۶:۱۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دولت جدید هم گلی به سر مردم نزده اما بعضیها اینجا جوری می نویسند انگار روحانی برجام رو پاره کرده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  7. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  8. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  11. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  12. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  13. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  14. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  15. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  16. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  17. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  18. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

آخرین عناوین