اسد: پایبندی به اصول هزینه دارد اما در نهایت پیروزی با شماست

  4021214061 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور سوریه گفت «زمانی که به منافع ملی و اصول خود پایبند باشید، ممکن است بهایی بپردازید و رنج بکشید و ممکن است در کوتاه مدت شکست بخورید، اما در درازمدت، پیروز خواهید شد».

اسد: پایبندی به اصول هزینه دارد اما در نهایت پیروزی با شماست

به گزارش ایسنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگویی که شامگاه یکشنبه منتشر شد، درباره موضوعات مختلفی از جمله اوضاع در فلسطین، انتخابات روسیه، روابط مسکو-دمشق، تحریم‌ها و همچنین اوکراین صحبت کرد.

رئیس‌جمهور سوریه درباره موضوع فلسطین گفت: «کوچکترین توجیهی در گذشته و یا در حال حاضر وجود ندارد که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها از زور استفاده کنند؛ برخلاف مردم فلسطین که از خود دفاع می‌کنند و ​‌می‌توانند از اعمال قدرت برای حفاظت از جان فرزندانشان استفاده کنند».

مردم غزه پی بردند هیچ کشوری از آن‌ها دفاع نمی‌کند

اسد که با «ولادیمیر سولوویف» روزنامه‌نگار روس گفت‌گو می‌کرد، ادامه داد: «صحبت در مورد جزء از کل معنی ندارد، لذا نمی‌توانیم از غزه صحبت کنیم بدون اینکه از مساله فلسطین حرف بزنیم و نمی‌توانیم درباره حماس حرف بزنیم بدون اینکه از مردم در غزه و فلسطین حرف بزنیم. نمی‌توانیم درمورد اتفاقات هفت اکتبر سخن به میان بیاوریم بدون اینکه راجع به اتفاقات سال ۱۹۳۰ تا امروز حرف بزنیم چون یک مورد را تشکیل می‌دهد. هر آنچه در زمان حال اتفاق می‌افتد نتیجه تاریخ است. وضعیت به همین منوال است».

او گفت: «مردم فلسطین یک کشور نیستند، بلکه گروه‌هایی از غیرنظامیان هستند که دارای سلاح مقاومت هستند، نه کشوری دارند و نه ارتشی. بنابراین نمی‌توان طرفین اسرائیلی و فلسطینی را در این مورد مقایسه کرد».

اسد خاطرنشان کرد: «فشار غرب به نفع اسرائیل در تصمیمات اعراب وجود دارد و این واقعیتی است که همه ملت‌های عرب می‌دانند، بنابراین در حالی که در کنار فلسطینی‌ها ایستاده‌ایم، نمی‌توانیم امید زیادی به وضعیت اعراب داشته باشیم. مردم غزه به سمت جنگ رفتند زیرا می‌دانستند هیچ کشور عرب یا غیرعرب، مسلمان یا غیرمسلمان وجود ندارد که از آن‌ها دفاع کند، بنابراین لازم بود که آن‌ها با دست خود از خودشان دفاع کنند».

سرنوشت جهان به روسیه بستگی دارد

رئیس‌جمهور سوریه در بخش دیگری از این مصاحبه، در خصوص انتخابات ریاست جمهوری روسیه گفت: «روسیه کشوری است که امروز سرنوشت جهان خواه ناخواه به آن بستگی دارد و این موضوع تنها به جنگ اوکراین مربوط نمی‌شود».

او به حمایت روسیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور از سوریه در جنگ علیه تروریسم اشاره کرد و گفت: «اگر ما به روسیه به عنوان کشوری نگاه کنیم که در کنار ما در سوریه در جنگ علیه تروریسم می‌ایستد، پس ما تحت تأثیر این واقعیت قرار گرفته‌ایم. ما نمی‌توانیم به وضعیت روسیه به عنوان یک موضوع داخلی نگاه کنیم و این امر قطعی است. از نظر ما حضور یا حضور نداشتن فردی که تصمیم به ایستاگی در برابر تروریسم در سوریه را گرفته‌است، تاثیر زیادی دارد و مطمئناً ما از هر تغییری متاثر خواهیم شد و بنابراین نیازی به سوال نیست که فرد مورد نظر در این مورد کیست».

اسد افزود: «اگر در چارچوب موازنه بین‌المللی به روسیه نگاه کنیم، نمی‌توانیم نقش روسیه را از تصمیمات آن جدا کنیم، تصمیم‌های رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین همان تصمیماتی است که روسیه را به عرصه بین‌المللی و در نتیجه تعادل را به عرضه جهانی باز می‌گرداند».

سران آمریکا مدیر اجرایی و اروپایی‌ها مدیران فرعی هستند

رئیس‌جمهور سوریه توضیح داد که «روسای جمهور در غرب به ویژه ایالات متحده، مدیران اجرایی هستند، اما مالک نیستند اما در مورد سران اروپایی، آن‌ها مدیران فرعی هستند که آنچه را که مدیر ارشد می‌خواهد اجرا می‌کنند و حق تصمیم گیری ندارند».

او با اشاره به اینکه «محاصره غرب علیه سایر کشورها، دلار را تضعیف می‌کند و منافع ما را در دراز مدت محقق می‌کند»، به کنایه گفت: «من آن را بد نمی‌بینم، بلکه از منظر خودمان آن را احمقانه می‌بینم. شاید ملاقات بعدی من با رئیس‌جمهور پوتین در مورد بررسی نحوه استفاده از موجودی‌های خود در بانک‌های آمریکایی باشد. این یک مشکل بزرگ است. غرب گاهی اوقات خنده‌دار و احمقانه است».

رئیس‌جمهور سوریه به تاریخ تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای ضدغربی اشاره کرد و گفت: «محاصره کوبا از ۶۰ سال قبل آغاز شد و محاصره سوریه در سال ۱۹۷۹ و در همان سال بر ایران و پس از آن بر کره شمالی اعمال شد و هنوز ادامه دارد و تحریم گسترش یافت. اکنون روسیه و چین تحریم شده‌اند و تحریم و محاصره ادامه دارد».

ممکن است برای پایبندی به اصول خود بهایی بپردازید اما در نهایت پیروز خواهید شد

اسد با اشاره به اینکه «پس از مدتی غرب متوجه می‌شود که خودش تحت محاصره قرار دارد» گفت: «بهتر است به آن ادامه دهند زیرا منافع جهانی ما را تامین می‌کند و منظورم سوریه و روسیه نیست بلکه در میان مدت و بلندمدت در خدمت منافع بیشتر کشورهای جهان خواهد بود».

اسد خاطرنشان کرد: «زمانی که به منافع ملی و اصول خود پایبند باشید، ممکن است بهایی بپردازید و رنج بکشید و ممکن است در کوتاه مدت شکست بخورید، اما در دراز مدت با توجه به درس‌هایی که از طریق رابطه با آمریکا آموخته‌اید، پیروز خواهید شد. همه نمونه‌هایی هستند که نشان می‌دهند رابطه با غرب یک رابطه موقتی است، اگر به غرب هر چه می‌خواهد بدهید از شما استفاده می‌کند و از شما حمایت می‌کند، اما وقتی نقش شما تمام شد شما را به داخل سطل زباله می‌اندازد».

او افزود: «مساله ملی چیزی است که مردم را به هم نزدیک می‌کند و این اولین درس است: در ازای حمایت‌های خارجی چه غربی و چه غیرغربی، منافع ملی خود را معامله نکنید و دست از منافع ملی برندارید، منافع ملی اول، دوم، سوم و دهم و بعد از آن‌ها روابط خارجی است».

روسای‌جمهور آمریکا شبیه هم هستند

رئیس‌جمهور سوریه در خصوص انتخابات آمریکا نیز خاطرنشان کرد: «رسانه‌ها و آمار می‌گویند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیروز خواهد شد، اما ما همیشه می‌گوییم که روسای جمهور آمریکا شبیه هم هستند، هر ۲ مدیر اجرایی هستند و هیچ‌کدام از این ۲ سیاست‌گذار نیستند».

او گفت: «باید بپرسیم سیاستگذار اصلی که پشت پرده کار می‌کند او کیست؟ در واقع لابی‌ها، رسانه‌ها، بانک‌ها، سلاح‌ها و نفت و این‌ها هستند که در هر صورت پیروز خواهند شد».

زلنسکی در نقش کمدین موفق‌تر بود تا رهبر ملت

اسد به شوخی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم‌های اعمال شده توسط «ولودیمیر زلنسکی» تاثیری بر او داشته است، گفت: «آن‌ها برای من یک تنش عصبی ایجاد کردند».

رئیس‌جمهور تاکید کرد: «او یک کمدین است و این حرفه او قبل از ریاست جمهوری بود و اتفاقاً در نقش کمدین موفق‌تر بود تا رهبر ملت».

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۰۶۲۱۶۱۴:۲۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
مبنای مشروعیت حکومت اسد چیست ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  8. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  9. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  14. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین