واکنش خلجی به شایعه فعالیت انتخاباتی اعضای دولت/ توضیح وزیر نفت درباره انفجار خط لوله گاز

  4021125064 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش خلجی به شایعه فعالیت انتخاباتی اعضای دولت/ توضیح وزیر نفت درباره انفجار خط لوله گاز

توضیح وزیر نفت درباره انفجار خط لوله گاز

به گزارش ایسنا، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران با تشریح انفجار خط لوله گاز در استان فارس، گفت: این اقدام واقعا تروریستی در ساعت یک بامداد امروز در شبکه خطوط انتقال گاز سراسری در سه منطقه کشور اتفاق افتاد. با پیش‌بینی که از مدتها قبل نسبت به اقدامات تروریستی دشمنان کشورمان با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن داشتیم این آمادگی را داشتیم که در صورت خرابکاری در خطوط انتقال نفت و گاز کشورمان به سرعت وارد شویم به همین دلیل در آمادگی کامل به سر می‌بردیم. از  ساعات اولیه  انفجار در خطوط انتقال گاز  همکارانم در شرکت ملی گاز  به سرعت آرایش شبکه انتقال را تغییر داده و تیم‌های عملیاتی را به مناطق حادثه اعزام شدند و خوشبختانه خسارات‌های جانی نداشتیم.

وی ادامه داد: با تلاش همکارانم در شرکت ملی گاز کشور ان‌شاءالله هدف دشمن برای قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور اتفاق نخواهد افتاد. به جز چند روستای نزدیک به محل انفجار گاز سایر مناطق وصل است. قول می‌دهیم تا عصر امروز قطعی‌های موردی گاز رفع شود. در ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۹ نیز با اقدام تروریستی مشابهی روبرو شدیم که البته در آن زمان گاز چهار منطقه به صورت موقت قطع شد اما اجازه ندادیم مشکلی برای مردم به وجود بیاید.

اوجی با اشاره به واگذاری پروژه‌های نفتی و گازی به شرکت‌های داخلی، گفت: رهبری در این زمینه تذکر دادند ما هم اولویت را به شرکت‌های  توانمند خصوصی داخلی داده‌ایم و بعد از استفاده حداکثری از توان این شرکت‌ها سراغ نهادهای حاکمیتی می‌رویم. در قراردادهای اخیر توسعه میادین بالادستی نفت و گاز و پایین دست در حوزه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها نیز عمدتا از شرکت‌های بخشی خصوص استفاده کرده‌ایم.

اوجی زمان برگشت خطوط منفجر شده به مدار سراسری را بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت اعلام کرد.

***

واکنش کیهان به هک‌شدن سایت مجلس

کیهان نوشت: «به نظر می‌رسد با دقت در هدف هکرها و عملیات رسانه‌ای پیرامون آن، بتوان هویت واقعی شبکه پشت‌پرده این عملیات سایبری و ترور شخصیت موازی آن را بازشناسی کرد. خط لجن‌مال کردن انتخابات از مسیر بی‌اعتبار کردن مجلس و دعوت به تحریم انتخابات، ماموریت راهبردی است که سرویس‌های جاسوسی مانند سیا و موساد همواره به گروهک‌های محارب و گروه‌های نفاق سپرده‌اند.

در این مسیر، غالبا بسیاری از عملیات‌های هکری و خرابکاری‌های سایبری که از سوی خود سیا و موساد یا عناصر نفوذی مستقیم آنها انجام می‌شود، از سوی گروه‌های ورشکسته‌ای مانند سازمان منافقین یا سلطنت‌طلبان «گردن گرفته می‌شود» تا مثلا بهانه‌ای برای اهمیت بخشیدن به این گروه‌های پرت از توجه افکار عمومی ایران داده شود...

مرور اسناد تحریف یا جعل‌شده نشان می‌دهد که تیم هک و جعل و تحریف، همه نمایندگان مجلس و از جمله نمایندگان انقلابی از طیف‌های مختلف را متهم کرده و بنابراین نمی‌تواند یک تسویه‌حساب درون‌جناحی باشد.

اما نفس این شیطنت، حاکی از پروژه موازی شبکه ضدامنیتی خارجی است که مصمم است نیروهای انقلاب را هم به موازات لکه‌دار کردن انتخابات، به یکدیگر بدگمان کند و به جان هم بیندازد. به نظر می‌رسد سرنخ ماجرای هک (و جعل و دستکاری و تحریف اخیر) را بتوان از مسیری که گفته شد، پیگیری کرد و به شبکه پشت این رفتار‌های مافیایی رسید.

این نکته هم گفتنی است که با عنایت به متواری شدن برخی نمایندگان پیشین مجلس و همکاران آنها از طیف افراطیون غربگرا، دور از ذهن نیست که بقایای آنها در گوشه و کنار سامانه اداری مجلس، نقش کمکی و مکمل را در ماجرای اخیر ایفا کرده باشند.»

***

اصلاح‌طلبان تکثر گفتمانی را بپذیرند

الیاس حضرتی، فعال سیاسی اصلاح طلب و از امضاکنندگان بیانیه «روزنه‌گشایی» در اعتماد نوشت: « اصلاح‌طلبي طيف وسيعي از جامعه ايراني را دربر مي‌گيرد. اين‌گونه نيست كه يك فرد، يك حزب يا جريان خاصي در آن مدخليت تام و تمام داشته باشد و سايرين را از ورود به آن منع كند. اصلاحات در واقع يك طيف فكري است كه در درون آن از گذشته تا به امروز گفتمان‌هاي گوناگوني شكل گرفته و براي گسترش گفتمان اصلاحات تلاش كرده‌اند. لذا اختلاف‌نظرهاي اخير، براي من موضوع حاد و غيرمترقبه‌اي نبوده و نيست. از قديم هم در اردوگاه اصلاح‌طلبي در بزنگاه‌هاي گوناگون اختلاف‌نظرهاي وسيعي وجود داشت...

 لازم است، بحثي ذيل عنوان «ضرورت پذيرش تعدد گفتماني در درون اردوگاه اصلاح‌طلبان» شكل بگيرد و در خصوص آن بحث و تبادل نظر شود. ..

بنابراين همه فعالان سياسي بايد خودشان را آماده كنند تا در راستاي منافع ملي و ضرورت‌هاي كشور، كنشگري فعالي در رخدادها و مسائل كشور داشته باشند. اتخاذ مواضع خشك و غيرقابل انعطاف، باعث ايجاد ركود در گفتمان اصلاحات شده و ظرفيت‌هاي اين جريان را در مسير اتلاف قرار مي‌دهد. آنچه مي‌تواند اصلاح‌طلبان را ماندگار كرده و به آنها مانايي بخشد، برخورد منطقي و پذيرش واقعيت‌هاي موجود است.»

حمیدرضا جلایی پور، هم که بیانیه فوق الذکر را امضا کرده در هم میهن نوشت: «در این بیانیه تحلیلی حتی یک بار نام جبهه‌ اصلاحات و اصلاح‌طلبی نیامده است و صرفاً از مصلحان توسعه‌گرا دعوتی استدلال‌محور شده است که در انتخابات ۱۴۰۲ روزنه‌گشایی کنند و با مصوبه جبهه اصلاحات که در تهران لیستی به نام جبهه داده نشود، تعارضی ندارد. بااین‌‌حال، لیست امضاکنندگان نشان می‌دهد که وجود این گرایش جدی در میان رهبران و نهادها و بدنه نیروهای اصلاح‌گرا و مدنی و روشنفکری قابل‌انکار نیست.

نوعی تکثر راهبردی در جریان اصلاح‌گرا شایسته به رسمیت‌شناسی است که ضمن روشن بودن تمایزشان می‌توانند ائتلاف و همکاری جبهه‌ای هم داشته باشند، همان‌طور که بخشی از این جریان می‌تواند از ائتلافی از نیروهای میانه برای شکل‌گیری اقلیتی باکیفیت و توسعه‌گرا در مجلس حمایت کند.»

***

دستور رئیسی درباره مدیران پروازی

سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت در واکنش به گزارش معاون اجرایی درباره گلایه‌های مردمی نسبت به مدیران پروازی و غیربومی، بر ضرورت تجدیدنظر در انتصاب مدیران غیربومی و پروازی تاکید و به معاونت اجرایی رئیس جمهور ماموریت داد، در راستای این تجدیدنظر، موارد را در دستگاه‌های مختلف بررسی کرده و برای جایگزینی مدیران بومی با مدیران پروازی تصمیم و اقدام عاجل به عمل آورد، مگر در موارد خاص که امکان جایگزینی وجود نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: اعضای هیات وزیران با توجه به سفرهایی که در دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن به شهرستان‌ها و استان‌های مختلف داشتند گزارشی از جلسات و نقطه نظرات عموم مردم و یا جلسات با نخبگان و اقشار مختلف را ارائه کردند و اولویت‌ها، گلایه‌ها، گزارشات، پیشنهاداتی که در جلسات مختلف مطرح شده بود از سوی اعضای هیات وزیران ارائه شد و تصمیم‌گیری‌هایی در مورد برخی از این گزارش‌ها گرفته شد و رئیس جمهور دستورات مختلفی صادر کردند که انشاءالله به نتیجه خواهد رسید. 

وی افزود: مثلاً در زمینه گلایه از «مدیران پروازی» که در استان‌های حاشیه‌ای بود، رئیس‌جمهور دستور داد معاونت اجرایی وی با همکاری دستگاه‌های مرتبط، بررسی مورد به مورد انجام دهند تا مواردی که ضرورتی ندارد، حتما باید ضرورت اثبات‌شده‌ای وجود داشته باشد- استفاده از مدیرانی که در منطقه عملیاتی مستقر نیستند، انجام نشود و درخصوص امثال این موضوع دستورات متعددی در حوزه‌های مختلف از جلسات و مباحث ارائه شده بود تصمیم‌گیری‌هایی صورت گرفت.

***

واکنش خلجی به شایعه فعالیت انتخاباتی اعضای دولت

به گزارش ایسنا، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، با تشریح برنامه دولت برای تقویت احزاب گفت: دولت ارتباط خوبی با احزاب دارد که نمونه آن نشست مشترک با گروه‌های سیاسی رییس‌جمهور بود.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که از آن پرهیز کرده‌ایم، راه‌اندازی احزاب دولت‌ساخته است. در ادوار مختلف به ویژه از اوائل دهه ۱۳۷۰ تلاش کردند احزابی را به صورت دولت‌ساخته راه‌اندازی کنند تا احزاب در بخش‌های مختلف قدرت به عنوان حامی دولت وقت، فعالیت کنند. این روند در دولت‌های بعدی نیز با اسم‌های جدید، استمرار یافت.

خلجی افزود: با وجودی که در این دولت از احزاب حمایت کرده‌ایم اما دولت به سمت تشکیل حزب نرفت چون احزاب دولت‌ساخته را قبول نداریم. این اتفاق، اتفاق کم‌نظیری است که رییس‌جمهور چند بار در پشت تریبون رسمی اعلام کرده است. دولت صرفا مجری انتخابات است و هیچ تلاشی برای شکل دادن گروهی که بخواهد برای تداوم کار استفاده، کند انجام نداده است.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با رد فعالیت وزرا و مسوولان دولتی در انتخابات مجلس گفت: تاکید اکید رییس‌جمهور به اعضای دولت است که این دولت هیچ نماینده و مسوولی در هیچ تشکل سیاسی ندارد. همه باید کمک کنند انتخابات اسفند با شور و اشتیاق برگزار شود.

***

توضیح مرتضوی درباره آغاز اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه - ۲۵ بهمن ماه - در حاشیه نشست هیات دولت در مورد افزایش سن بازنشستگی گفت: این طرح مشمول کسانی می شوند که ۲۸ سال سابقه خدمت دارند و افرادی که ۲۹ و ۳۰ سال سابقه خدمت دارند مشمول این طرح نمی شوند.

وی ادامه داد: قانون افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ اجرایی نمی شود، بلکه در سال ۱۴۰۵ عملیاتی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد وضعیت اشتغال در کشور نیز اظهار داشت: ملاک عمل در مورد حوزه اشتغال مراجع رسمی هستند.

مرتضوی یادآورشد: بحث اشتغال در کشور به چند روش از جمله سامانه رصد، میزان بیمه های اجباری و اختیاری که از سوی کارفرمایان و خویش فرمایان انجام می شود و آمار مراکز رسمی مرکز آمار ایران، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: آمار سایر مراجع رسمی کشور نیز موید این است که کاهش نرخ بیکاری و ۲ درصدی که اعلام کردیم محقق شده است و نرخ بیکاری برای اولین بار در چهل سال اخیر به کانال هفت درصد رسیده و این موجب خرسندی است. 

***

نگاه متفاوت یک فعال اصولگرا به وحدت اصولگرایان

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره وحدت اصولگرایان به خبرآنلاین گفت: «به نظر بنده اصولگرایان در انتخابات مجلس دوازدهم به لیست واحد نخواهند رسید و بهتر هم این است که به لیست واحد نرسند. به این دلایل می‌گویم اصولگرایان به لیست واحد نخواهند رسید که اولاً اختلاف دیدگاه در میان طیف‌های مختلف جریان اصولگرا فراوان است و در ثانی اصولگرایان در قدرت هستند، وقتی هر جناح سیاسی در قدرت حضور داشته باشد امکان تفاهم میان آنها کمتر می‌شود و بالعکس یعنی اگر جریانی در قدرت نباشد امکان تفاهم میان آنها بیشتر است، در نتیجه بعید به نظر می‌رسد که اصولگرایان بتوانند به لیست واحد برسند و در نهایت شاهد دو یا سه لیست اصلی اصولگرا در جریان انتخابات خواهیم بود...

نکته دیگر در مورد لیست‌های اصولگرایان این است که بهتر است یک لیست ندهند چراکه وقتی طیف‌های مختلف یک جناح سیاسی بخواهند همه افراد با دیدگاه‌های مختلف را در یک لیست جا دهند، همه طیف‌ها مجبور می‌شوند هزینه سیاسی بپردازند و این هزینه‌های سیاسی بعداً تبعات زیادی برای خودشان دارد، لذا بهتر است که این هزینه سیاسی را نپردازند...

بنده اساساً یک لیست واحد دادن را یک ارزش نمی‌دانم، به عبارت دیگر اینکه یک جناح سیاسی یک لیست بدهد نشانه موفقیت آن جناح نیست. گاهی اوقات به دلیل اختلاف دیدگاه‌ها یک لیست دادن ضدارزش می‌شود، الان در جناح اصولگرا جبهه پایداری، شریان، ائتلافی‌ها و وحدت داریم که بعضاً در مسائل سیاسی اختلاف نظر دارند البته برخی از همین گروه‌ها در مسائل ایدئولوژیک هم اختلاف نظر دارند و شاید به روی خودشان نمی‌آورند.

لذا اگر این گروه‌ها در داخل یک لیست قرار بگیرند، نشانه وحدت است؟ وحدت امر خوبی است اما وحدت به چه قیمتی امر مهمی است. بنابراین بنده اعتقاد دارم وقتی در جریان سیاسی افراد دور هم جمع می‌شوند اگر دیدگاه‌های نزدیک بهم دارند و تنها در مسائل جزئی باید مقداری تنازل پیدا کنند، می‎توانند یک لیست بدهند اما به نظر بنده نباید یک لیست را برابر وحدت دانست.»

***

چرا حقوق نمایندگان باید با هک سایت مجلس شفاف شود؟

فرهیختگان درباره هک‌شدن سرورهای مجلس و افشای حقوق نمایندگان نوشت: «به هر جهت کمتر از 20 روز تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی‌ مانده و روشن است که هدف از این حمله و انتشار اسناد مربوط به آن چیزی نیست جز کاهش مشارکت مردم در انتخابات.

اگر بخواهیم دقیق‌تر به ابعاد موضوع نگاه کنیم، این هکرها نیستند که منجر به چنین اتفاقی می‌شوند؛ بلکه تصمیم‌ساز‌انی هستند که چنین حقوق‌های نجومی را برای نمایندگان ملت تعیین می‌کنند. همان ملتی که رقم دریافتی کارگران و کارمندانش چندین برابر کمتر از نمایندگانش در بهارستان است.

افشای چندباره دریافتی نمایندگان مجلس درواقع زخمی بود که مگس منافقین در آستانه انتخابات روی آن نشست. هکرها، خلأهای امنیت سایبری و موارد افشا شده هر کدام باید در جای خود بررسی و تعیین وضعیت شوند. 

همواره نقاط تبعیض‌آمیز فرصتی برای بدخواهان و تهدیدی برای کشوردوستان بوده. تبعیض میان مردم و نمایندگان آنها شکاف‌های موجود را عمیق و عمیق‌تر می‌کند. بنابراین در فاصله باقی مانده تا تعویض اعضای مجلس و در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، می‌توان فرصت را غنیمت شمرد و با تصمیم‌‌های راهبردی، مردم را به صندوق‌های رای نزدیک‌تر کرد.»

***

شانس لیست میانه‌روها برای پیروزی چقدر است؟

نامه نیوز نوشت: «به گفته علی مطهری، میانه‌روها افراد عقل‌گرا و معتدلی هستند که واقعیت‌گرا بوده و به دنبال شعارگرایی نیستند. آنها در پی اصلاح امورند و خود را در مقابل افراط و تفریط تعریف می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند که سمت تفریط کردن و بی تفاوتی نباشند و از طرف دیگر در مقابل افراطی‌گری‌هایی که در چند سال اخیر مشکلات جدی برای کشور ایجاد کرد می‌ایستند.

نگاهی به تعریف و تمجید علی مطهری از این طیف، مشخص می‌کند که همه امید اصلاح‌طلبان رای‌آوری با این لیست و تشکیلی اقلیتی در مجلس است. بررسی تکاپوی انتخابات اصولگرایان اما نشان می‌دهد که وضعیت چندان به نفع این اقلیت نیست. در جریان اصولگرایی اگرچه ارائه لیست واحد چندان محتمل نبوده و حرف از چند لیست است اما نیروهای شاخص بیشتری وجود دارند. 

از طرف دیگر نگاهی به نظرسنجی‌ها و میل به مشارکت مردم نیز نشان می‌دهد که در این دوره از انتخابات مثل دوره قبلی شاهد مشارکت حماسه‌ساز نخواهیم بود. حال اگر این را نیز در نظر داشته باشیم که اصلاح‌طلبان همیشه خود را عامل حماسه‌های انتخاباتی دانسته و مشارکت کمتر را به نفع رقیب ارزیابی کرده‌اند؛ می‌توان گفت این بار نیز لیست اصلاح‌طلبان که حالا نامش را میانه‌روها گذاشته‌اند؛ شانس کمتری برای موفقیت دارد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۸۸۵۷۲۲۱:۴۵:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مردم ایران همیشه در صحنه هستن امسال هم با حضور گسترده در انتخابات حماسه خلق می کنند.
ناشناس۳۳۸۸۵۷۴۲۱:۴۸:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اعضای دولت فعالیت انتخاباتی ندارند برخلاف دولت قبل که در سال 94 دو تا لیست در انتخابات ارائه کرده بود و با تبلیغات گسترده بدنبال مجلس همسو با دولت بود این دولت لیست انتخاباتی ندارد.
ناشناس۳۳۸۸۶۴۶۰۰:۲۱:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
وزیر تعاون کار بسیار اشتباهی کردید بیست روز قبل از انتخابات نحوه پرداخت یارانه را تغییر دادید اثر بسیار نامطلوبی روی مشارکت خواهد گذاشت
ناشناس۳۳۸۸۵۹۶۲۲:۳۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
حقوق نمایندگان قبلا علنی شده بوده آن هم توسط خودشان
ناشناس۳۳۸۸۵۹۷۲۲:۳۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
خرابکاری در آمریکا و اسرائیل فراموش نشود
ناشناس۳۳۸۸۶۱۷۲۳:۱۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
همان خدمتی که نمایندگان یازده دوره قبل انجام دادند این مجلس آینده هم میکند
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۸۸۷۱۶۰۷:۱۶:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
این تیتر خبری امروز صبح(پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲) در سایت خبرآنلاین مرا خیلی منقلب کرده است. روحش شاد «انبوه جمعیت در تشییع جنازه کاندیدای ردصلاحیت شده /مُهر تایید بر صلاحیت محمدرضا خباز از سوی مردم کاشمر»
ناشناس۳۳۸۹۲۵۷۱۸:۳۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
مردم خيلي هوشيارند و در زمان زندگي مي كنند
جواد۳۳۸۸۸۱۱۱۰:۲۶:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
مجلس قرار بود در راس امور باشد
ناشناس۳۳۸۸۸۳۲۱۰:۴۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
مطهری از کی اصلاح طلب شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۳۸۹۲۲۰۱۸:۱۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
برخی افراد وقتی دیدن نون توی اصلاح طلبی است اصلاح طلب شدند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  8. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  9. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  12. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  13. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  14. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

آخرین عناوین