دستفروشان اطراف تئاتر شهر به دو بازارچه منتقل می‌شوند

  4021124039

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران از ساماندهی دستفروشان اطراف تئاتر شهر در قالب ۳۶۰ غرفه و ۲ بازارچه خبر داد.

دستفروشان اطراف تئاتر شهر به دو بازارچه منتقل می‌شوند

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، سعید بیگی دوشنبه شب در خصوص روند ساماندهی دستفروشان چهاراه ولی عصر(عج) تهران و اطراف مجموعه تئاتر شهر، اظهار کرد: درمورد دستفروشان تنها مشکل ما سد معبر است و موضوعی که باید حل شود، سد معبر ناشی از دستفروشی در برخی نقاط شهر است.

بیگی ادامه داد: تمرکز شهرداری تهران از سال گذشته بر شناسایی نقاط دارای سد معبر است که در همین راستا ۲۰ نقطه پر آسیب مشخص شده و از این تعداد ساماندهی ۱۲ نقطه، از جمله محورهای تجریش، شوش (صابونیان)، تهرانسر و خیابان اردستانی منطقه ۲۰ شناسایی شده است.

بیگی با بیان این موضوع که یکی از مهمترین محورهای دارای معضل سد معبر شهر تهران خیابان ولیعصر و محوطه تئاترشهر است، افزود: ساماندهی این محور نیازمندد این بود که فضایی برای ایجاد بازارچه فراهم کنیم تا دستفروش‌ها با استقرار در آن مکان بتوانند کاسبی خود را ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه تلاش شده است حتما در جای مناسبی که امکان ادامه کسب‌وکار این دستفروشان فراهم باشد، بازارچه خوبی ایجاد شود، گفت: بیش از ۹۰درصد اقدامات عمرانی بازارچه انجام شده و در حال حاضر این محل در مرحله فضاسازی و ایجاد غرف با استفاده از سازه‌های سبک است. این غرفه‌ها تا پایان هفته جاری با کمک شهرداری‌ های مناطق ۶ و ۱۱ ایجاد می‌شود و در اختیار دستفروشان قرار می‌گیرد تا به این ترتیب مشکل سد معبر محور ولیعصر و اطراف تئاترشهر نیز مدیریت شود.

بیگی درباره زمینی که برای احداث بازارچه موقت و استقرار دستفروشان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: اولویت ما راه‌اندازی بازارچه در زمینی است که در چهارراه ولیعصر قرار دارد، اما زمین نکویی هم فاصله زیادی تا بهره‌برداری ندارد.

به‌گفته وی، زیرساخت‌های زمین منطقه۶، از قبل آماده بوده و احتمالا یک‌ هفته تا ۱۰روز دیگر برای واگذاری به کسبه آماده خواهد شد.

بیگی همچنین پیش‌بینی کرد که بازارچه سرمد ظرفیت حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ غرفه را داشته باشد و بازارچه نکویی نیز بتواند حدود ۲۰۰غرفه را در خود جای دهند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران اضافه کرد: بازارچه جدید با توجه به اینکه یک در ورودی از خیابان ولیعصر و همچنین ۲ در ورودی از کوچه سرمد دارد، می‌تواند برای کاسبان رونق خوبی داشته باشد.

بیگی افزود: حکم دادستانی برای برخورد با افرادی که پیاده‌روهای این منطقه را اشغال کنند، اخذ می‌شود و نیروی انتظامی هم پای این کار هست و با افراد مخل نظم برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه از کسبه‌ای که بعد از ثبت‌نام، در بازارچه مشغول به‌کار می‌شوند، طبق مصوبات شورا، اجاره روزانه‌ای با حداقل قیمت دریافت می‌شود، گفت: این مبلغ برای مخارج اولیه و فضاسازی و مسائل دیگر است و شهرداری در این موضوع به‌دنبال درآمدزایی نیست.

وی با بیان اینکه این افراد همین امروز برای اینکه وسایل و چرخ‌دستی‌های خود را شب در محل امنی قرار دهند کرایه پرداخت می‌کنند، تأکید کرد: قطعا دریافتی ما از کسبه این بازارچه بسیار کمتر از مبالغی است که آنها امروز می‌پردازند. این بازارچه، محصور، دارای درهای ورودی امن و همچنین نگهبان است و مبلغی که از کسبه دریافت می‌کنیم خرج موارد این‌چنینی می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین